Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syy miksi en tahdo lisääntyä

Vierailija
31.08.2019 |

Suomessa äitiydestä on tehty pelkkää holhoamista.
Suurin syy on se, että edelleenkään Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa naisella ei ole oikeutta päättää itse kehostaan. Alatiesynnytykseen painostetaan ja prljopolilla pitää ravata useita kertoja jotta saisi sektion. Silloinkaan ei välttämättä.
En aio itse synnyttää, ennenkuin naisilla on oikeus itse, ilman lääkäreitä päättää mitä kropalle tapahtuu.
Niin kauan kuin tuo asia ei muutu, pidän haarani tiukasti kiinni.

Kommentit (190)

Vierailija
101/190 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan nyt oikeasti jätä lapsia hommaamatta synnytyksen takia. On pelkkä tekosyy. Nämä huutelijat eivät todnäk ole löytäneet sellaista parisuhdetta, jos hankkia lapsia.

Katkeruus purkautuu vihana miehiä kohtaan, toisia naisia kohtaan (jotka parisuhteessa), perheitä ja lapsia kohtaan... Kaikkea sitä, mitä halusi, mutta ei saanutkaan.

Feminismeillä sama kimmoike.

Minä olisin ihan hyvin saattanut jättää. Onneksi oli rahaa hoitaa synnytys (suunniteltu sektio) toisessa eu-maassa ilman arvailuja siitä että päästääkö pelkopoli sektioon vai ei, ja peruuntuuko se viime tingassa. Ranskassa asia oli lähinnä ilmoitusluontoinen; kysyttiin kummalla tavalla tahtoo synnyttää ja sen sas jokainen valita. Inhimillistä mielestäni. Suomessakin olisin ollut valmis maksamaan omasta pussista mitta sellaista vaihtoehtoa ei täällä valitettavasti ole edes yksityisellä puolella, ihmettelen suuresti miksei?

Niin ja mieskin oli löydetty jo 6 vuotta ennen tätä operaatiota. Sama mies on yhä ja loistava isä onkin.

Olen kuullut, että Ranskassa synnyttäjää kohdellaan oikein hyvin ja kivunlievitystä saa niin paljon kuin pyytää. Myös korjausleikkaukset ovat automaattisia ja ilmaisia. Onko asia todella näin, onko sinulla tietoa tästä vaikka omasi saitkin sektiolla? Todella hienoa, että sait sektion ilmoitusluontoisena asiana!

Kyllä, oma kokemus oli erittäin positiivinen. Tunsin että minua kohdeltiin ensisijaisesti kunnioittavasti ja lempeästi. Kivunlievityksen kanssa todella ollaan löyhempiä kuin Suomessa, tavoitteena on mahdollisimman mukava kokemus kaikille. Minulla oli oma huone jossa vietin viikon, tätä suositeltiin sektiossa, alatiesynnytyksessä standardi taisi olla kolme päivää. Huone siivottiin päivittäin, sain kolme ateriaa päivässä ja vauva oli mahdollisuus antaa yöksi kätilön hoitoon jos tahtoi itse nukkua.

Ranskassa myös panostettiin synnytyksen jälkeiseen palautumiseen ihan eri tavalla. Monille määrätään fysioterapiaa lantion lihasten palautumiseen ja pyritään estämään mahdolliset virtsankarkailuvaivat yms tulevaisuudessa.

Vierailija
102/190 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa jonkun mt-tytyn lisääntymättömyys? Parempikin, ettet jaa geenejäsi!

Vain luuserit käyttävät jotain ylilautajonnen aivokuolleeseen sanastoon kuuluvaa tyty nimeä naisista. Hyi h*lvetti. Kuka tuollaisen úlin kanssa haluaisi muka lisääntyä?

No ei voikaan, olen mummu! Tyty on murresana. Halveksiva. Lapsellinen nainen.

Ei sillä ole väliä mikä sinä olet, jos käytät ylilautajonnemaisia sanoja niin silloin sinä käytät niitä ja olet mentaliteetiltasi samaa tasoa. Mummo vielä, häpeäisit. Eikö ikä ole opettanut mitään, eikö sinulla ole muuta tekemistä lauantai-iltana kuin roikkua vauvapalstalla mielenterveysongelmista kärsiviä halventamassa? Eivätpä taida olla kaikki ihan omatkaan muumisi laaksossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/190 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todella niin että suomessa ei saa edes epiduraalia jos haluaa? pelkällä ilokaasullako on pärjättävä?

Yritin etsimällä etsiä tietoa sektiosta ja alatie synnytyksen haitoista, mutta ainoa mitä löysin oli otsikoita toisensa perään, "miksi alatie on parhain vaihtoehto?" en ymmärrä tätä naisten manipulointia ja holhousta, luulisi että kun on oma keho kyseessä niin itse saisi päättää miten sen vauvan sieltä ulos haluat.

Vierailija
104/190 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pahasti on sinutkin aivopesty... "Suomessa..", missä kuvittelet asioiden olevan "paremmin"? Ja kuka sinulle siunaa oikeuden päättää sinulle tarjoituista palveluista itse?

Tässä asiaa. Mammat ovat nyt taas vaatimassa jotakin, miten tämä ei tullut yllätyksenä. Älkää synnyttäkö, emme kaipaa enää lisää teikäläisiä vaatimaan lisää ja lisää.

Ai, minäkö hölmönä kuvittelin että niitä lapsia kaivattaisiin lisää.🤔 Vai miksi sitten puhutaan synnytystalkoista, väitetään kaikkia lapsettomia itsekkäiksi ja paasataan nykynaisten hedonismissa kyllästymiseen asti.😂

maapallo ei kaipaa lapsia. Joku poliitikko voi kaivata suomeen lisää lapsia toki, mutta lisää näitä ihmisiä jotka vaativat ja vaativat, ei kaipaa kukaan. Jokainen voi synnyttää yksittisellä ja saada senbpalvelunbkuin haluaa, rahalla saa. Mutta kun ilmaiseksi pitäisi saada, minulle. Koittakaa nyt ryhdistäytyä!

Vierailija
105/190 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelet, että sinun syysi ketään kiinnostaa? Tee lapsia tai ole tekemättä. Se on aivan yksi lysti. Parempikin, että mielenterveysongelmaiset eivät lisääntyisi.

Mutta katso kun velat on uniikkeja lumihiutaleita ja maailman keskipisteitä! KAIKKKIA kuuluu kiinnostaa tän yhden sössötys miksi ei halua lapsia.

Ne syyt on sataan kertaan kuultu ja ne syyt on aina bimbomaisen lapsellisia ja itsekkäitä (alapää venähtää jne). Mutta kun juuri tää vela on niin tärkee ja ainutlatuinen.

Mekin joilla on lapsia, kuunnelkaamme kun suuri viisaus ja kaiken tietävä vela puhuu!

Oikeesti: kiinnostaa kuin kilo p*skaa...

Miksi olet tässä ketjussa jo sinua ei kiinnosta?

On varmasti todella raskasta ja surkeaa olla noin kateellinen ja katkera lapsettomille, jotka nauttivat elämästään samalla kun sinä kuuntelet huutoa ja vaihdat paskavaippoja sen pilallerevenneen alapääsi kanssa. Ja miestäsikään ei taida kiinnostaa, ei seksi eikä kotityöt? Itse olet osasi valinnut, et taida siinä kovin tyytyväinen olla aggressiostasi päätellen.

Aijai miten katkera lapseton! Kyllä ymmärrän että sua nyppii kun et saa edes itseäsi hoidettua. Mulla on 2 akateemista tutkintoa, loistava hyväpalkkainen ura, ihanat lapset, iso uusi OKT ja koulutettu puoliso, siis koko setiäti.

Sulla vaan... katkeraa uikutusta. Onneksi en ole kaltaisesti. Jotkut vaan ei saa mitään aikaiseksi, jotkut saa paljon.

Vierailija
106/190 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan epäillä että kaikki ketjun velat on pahasti mt-ongelmaisia. No ei lopu palstalta kirjoitukset lun seuraavat 20v nämä samat kirjoittaa päivästä toiseen tätä samaa valitusta.

Vierailija
107/190 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

useamman kerran kun synnyttää, niin ottaa jo rennosti ja tietää että yhden vuorokauden kestää millaista kipua tahansa. Kipu ei siis vähene, aina se on samaa, mutta siihen osaa suhtautua. Yksi päivä elämästä, pian se on ohi taas.

Vierailija
108/190 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. "Kuoleman riski on sektiossa suurempi", no mitä sitten? Aikuinen ihminen saa kyllä valita itselleen vaikka 100% riskin jos haluaa. Olisin paljon tyytyväisempi jos oikea syy eli raha tuotaisiin rehellisesti esille.

Ja kun se suunniteltu sektio ns virka-aikaan ei ole edes tuhottoman kallis oikeasti. Joskus luin listaa mitä muistaakseni HUS laskuttaa muilta sairaanhoitopiireiltä, siihen perustuen siis.

Onhan se joo kalliimpi kuin säännöllinen, sujuvasti etenevä ja muutoinkin ongelmaton alatiesynnytys. Mutta kun eivät ne kaikki sellaisia ole. Aika helposti summa on sama tai isompi jos alatiesynnytykseen liittyy käynnistelyä, erilaisia toimenpiteitä, lisäksi tulee helpommin komplikaatioita kesken synnytyksen... Siis suunniteltuun sektioon verrattuna, ei hätä/kiireelliseen, niissä toki isommat riskit (ja kulut), mutta niidenkin määrä pienenisi jos suunnitellun sektion saisi helpommin. Moni saattaa joko itse "aavistaa" tarpeen ja/tai alatiesynnytykseen pakotettu ei ole siihen välttämättä kovin orientoitunut, jännitys vaikuttaa hormoneihin/kroppakin saattaa stressistä ja jännityksestä pistää vastaan jne. Synnytys alttiimpi häiriöille ja toimenpiteille. Ja näin helposti on seurauksena se kallein vaihtoehto eli käynnistely - pitkittynyt alatiesynnytysyritys - kiireellinen/hätäsektio. Eikä tosiaan ole mikään harvinainen yhtälö, itsellekin kävi niin. Ja moni saman läpikäynyt on joko turhaan vaatinut tai vähintäänkin harkinnut sektiota.

Vierailija
109/190 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko todella niin että suomessa ei saa edes epiduraalia jos haluaa? pelkällä ilokaasullako on pärjättävä?

Yritin etsimällä etsiä tietoa sektiosta ja alatie synnytyksen haitoista, mutta ainoa mitä löysin oli otsikoita toisensa perään, "miksi alatie on parhain vaihtoehto?" en ymmärrä tätä naisten manipulointia ja holhousta, luulisi että kun on oma keho kyseessä niin itse saisi päättää miten sen vauvan sieltä ulos haluat.

Objektiivista tietoa onkin vaikea löytää. Paljon on turhaakin pelottelua. Toki leikkaukseen liittyy aina joitain riskejä, mutta suunnitellussa sektiossa ne ovat melkoisen pieniä. Paljon isommat riskit on kiireellisissä/hätäsektioissa, joista valtaosaan päädytään epäonnistuneen alatiesynnytyksen päätteeksi.

Vierailija
110/190 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sisareni menkein kuoli synnytyksessä lähes 10 vuotta sitten. Lisäksi hänelle sattui todella ikävä kätilö. Itselle on tehty kaulan aluelle leikkaus, joka meni pieleen ja kurkkuani kuristaa lähes joka asennossa makuullaan. Ajatus synnytyksestä tuntuu aivan karmealta. Sehän tehdään makuullaan. Nyt jo tuntuu siltä makuulla että joku kuristaa enkä pysty hengittämään kunnolla muuten kuin asettamalla pääni tarkoin tiettyyn asentoon.

Jo pelkkä ajatus aiheuttaa pakokauhua.

Minulle on moni sanonut, että olisin hyvä äiti. Ihmettelevät miksi olen vielä lapseton ja joku kysynyt onko haasteita raskautua.

Surullinen ketju tällainen. En haluaisi joutua selittelemään tilannettani kenellekään. Kaulan vaurio aiheuttaa edelleen ptsd oireita jotka olen saanut pidettyä kurissa aamuja lukuunottamatta. Viekö hoitovirheen tehnyt lääkäri minulta myös mahdollisuuden äitiyteen, koska en halua alatiesynnytystä tapahtuneen takia?

Vierailija
111/190 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vela, mutta jos josssin mielenhäiriössä päättäisin lisääntyä, vaatisin sektion ehdottomasti. Olen liian arvokas tullakseni nöyryytetyksi, revittäväksi ja sorkittavaksi ja saamaan mahdollisesti elinikäisiä vammoja.

Ihan tässä alkaa äiti-ihmistä naurattaan.

Vierailija
112/190 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan, ja luontokin kiittää.

Voisitko kertoa, miksi luonto kiittäisi tollaista outoa käyttäytymistä?

Vierailija
113/190 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina ihmetellyt tätä. Aina on niitä supermammoja ärjymässä kuinka lapsi saa immuniteettisuojam ala aynnytyksessä ja miten sektio maksaa!! Eikös niitä veroja siksi makseta, että suomalaiset saisivat rahoille vastiketta?

Jos ei kukaan synnytä, ei maassamme ole veronmaksajia jatkossa ja sinunkin eläkkeesi kärsii, kun ei ole eläkerahoja.

Vierailija
114/190 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Viroon synnyttämään. Siellä ihan ministeritasolla on todettu, että kyllähän naiset voivat synnyttää vaikka pellolla.

Vierailija
115/190 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse maksaa, niin saisi minustakin valita. Veronmaksajien rahoilla sektio vain lääketieteellisistä syistä.

Mutta kyse ei ole vain omasta kehosta. Sektio suurentaa erityisesti seuraavien raskauksien riskejä. Siis että kun nyt valitset sektion,niin seuraavassa raskaudessasi kärsijä voi olla se lapsi.

Vierailija
116/190 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pahasti on sinutkin aivopesty... "Suomessa..", missä kuvittelet asioiden olevan "paremmin"? Ja kuka sinulle siunaa oikeuden päättää sinulle tarjoituista palveluista itse?

Sveitsi, Yhdysvallat...

Sinne vaan sitten synnyttämään, jos kukkaro kestää. Kyllä rahalla saa ja hevosella pääsee.

Vierailija
117/190 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan epäillä että kaikki ketjun velat on pahasti mt-ongelmaisia. No ei lopu palstalta kirjoitukset lun seuraavat 20v nämä samat kirjoittaa päivästä toiseen tätä samaa valitusta.

Tai sitten on ihan oikeasti olemassa iso joukko tavallisia naisia, jotka eivät edes harkitse lapsia koska eivät saa itse valita synnytystapaansa? Onko ihan oikeasti noin vaikeaa käsittää että ihmisiä on erilaisia eikä se erilaisuus ole aina synonyymi mielenterveysongelmille? Tämä palsta on täynnä ihan ihmeellisiä sadisteja, ihan kuin maailmassa ei olisi tarpeeksi kärsimystä ilman synnytyskipuja ja vammoja pelkäävien nälvimistä. Sektiokaan ei ole mikään kiva ja leppoisa tapahtuma, eikä se että joku toinen saa sektion mitenkään halvenna alateitse synnyttäviä naisia.

Minä halusin sektion, enkä saanut sitä. Tuloksena pitkä ja tuskallinen synnytys, joka päättyi hätäsektioon. Jännä juttu miten sektio on äärimmäisen vaarallinen ja moraalisesti paheellinen ratkaisu silloin kun äiti haluaa sen itse. Sitten kun kärrätään hätäsektioon kyllä ympärillä lirkuttelee lohduttajia siitä miten rutiinilla tälläiset jutut tehdään eikä ole mitään hätää.

Vierailija
118/190 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen lääkäreiden tarve tulisi pelkästään sektioiden tekemiseen jos yhtäkkiä kaikki haluaisivat sektion. Varmasti moni sen haluaisi.

En todellakaan halua laittaa verorahojani toisten turhamaisuuteen.

Mieluummin sitten olisi jokin yksityinen synnäri, jossa ihmiset saisivat haluamansa sektion ilman mitään järkiperusteita.

Vierailija
119/190 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää sektiohullu on yksinäinen sinkku, jolla ei ole edes mahdollisuutta lapsentekoon ja silti jankkaa täällä. Kadehtii rohkeampia ja parisuhteessa olevia äitejä. Ja muita normaaleja. Siksi  haukkuu.

Ihan avoliitossa elelen. Mies tahtoisi lapsen, minä en mainitusta syystä.

Ap

Vierailija
120/190 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen lääkäreiden tarve tulisi pelkästään sektioiden tekemiseen jos yhtäkkiä kaikki haluaisivat sektion. Varmasti moni sen haluaisi.

En todellakaan halua laittaa verorahojani toisten turhamaisuuteen.

Mieluummin sitten olisi jokin yksityinen synnäri, jossa ihmiset saisivat haluamansa sektion ilman mitään järkiperusteita.

Sitten ei saa valtion puolelta valitella sitä että kansa ei lisäänny.