Syy miksi en tahdo lisääntyä
Suomessa äitiydestä on tehty pelkkää holhoamista.
Suurin syy on se, että edelleenkään Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa naisella ei ole oikeutta päättää itse kehostaan. Alatiesynnytykseen painostetaan ja prljopolilla pitää ravata useita kertoja jotta saisi sektion. Silloinkaan ei välttämättä.
En aio itse synnyttää, ennenkuin naisilla on oikeus itse, ilman lääkäreitä päättää mitä kropalle tapahtuu.
Niin kauan kuin tuo asia ei muutu, pidän haarani tiukasti kiinni.
Kommentit (190)
Ketä kiinnostaa jonkun mt-tytyn lisääntymättömyys? Parempikin, ettet jaa geenejäsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että naiset alkavat heräilemään, että meilläkin on oikeuksia :)
T. vela samoista syistäMutta ei velvollisuuksia?
Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta lisääntyä. Ei kenelläkään. Se on kunkin oma päätös.
Eikö tätä sektiohullun ketjua saada pois? Bannit tällaiselle jankkaajalle!
Ihmetyttää kyllä miten joku haluaa vapaaehtoisesti sektioon. No ehkä teistä ei ole äidiksi ollenkaan kun itse synnytys on jo niiin iso asia. Ihmiset vaan heikkenee vuosi vuodelta ja normaali synnytyksiin ei pysty kohta kukaan. Hyvä sinänsä että tämä laji tulisi jo päätökseen.
Aika jännää että luonnollista synnytystä pelätään ja koetaan nöyryyttävänä, mutta silti nähdään miellyttävämpänä vaihtoehtona kirurginen operaatio jossa sinut leikellään auki ja sisuskalujasi ronkitaan kumihanskoin ja lääketieteellisin instrumentein.
Noh, kukin tyylillään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan hyvä, että et lisännykään, jos olet pelokas ja ennakkoluuloinen ja ehdoton mielipiteissäsi. Kasvattajalle ne ominaisuudet eivät sovi.
En minä lapsen kasvattamista pelkää, alapään repeämistä ja sitä nöyryytystä kyllä, mikä synnytys on.
ApEri
Itse en kokenut alatiesynnytystä nöyryyttävänä lainkaan. Mikä siinä olisi nöyryyttävää mielestäsi?Jos sinusta ei ollut nöyryyttävää köllötellä pimppa revenneenä muiden edessä kakat alla niin ei kai siinä, kaikki ei tahdo
Siinä oli vähän muuta mietittävää kun nolostella jotain niin tavanomaista asiaa kun pimppa tai kakka.
Mulle se ensi-imetys jäi päälimmäisenä mieleen siitä hetkestä kun synnytys oli ohi. Se oma vauva siinä on tärkein sillä hetkellä.
Ne kätilöt on nähny kyllä varmasti jos jonkinlaista pimppaa ja kakkaa, niiden takia ei tartte nolostella, itse ovat ammattinsa valinneet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa, etteivät ihmiset tajuakaan kuinka onnekkaita ovat, kun on varaa narista siitä synnyttääkö alateitse vai sektiolla. Odotellaan joitain vuosia, niin meillä on sellaiset antibioottiresistenssiongelmat, että ollaan helisemässä kaikkien tavallisimpienkin leikkausten kanssa. Kaikesta leikkaamisesta seuraa tulehdus, eikä ole antibiootteja, joilla hoitaa.
Myös synnytyksestä seuraa tulehdus kun alapää repeää. Samalla lailla siinä menee viikkoja ja kuukausia toipua kaikista vahingoista.
Noista kamalista lapsuuden kokemuksista päätin etten synnytä ja miehelleni sanoin heti etten tee lapsia ota tai jätä ja hän otti. Nillä on suvussa ihan tarpeeksi perillisiä niin ettei minun tarvitse niitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan hyvä, että et lisännykään, jos olet pelokas ja ennakkoluuloinen ja ehdoton mielipiteissäsi. Kasvattajalle ne ominaisuudet eivät sovi.
En minä lapsen kasvattamista pelkää, alapään repeämistä ja sitä nöyryytystä kyllä, mikä synnytys on.
ApEri
Itse en kokenut alatiesynnytystä nöyryyttävänä lainkaan. Mikä siinä olisi nöyryyttävää mielestäsi?Jos sinusta ei ollut nöyryyttävää köllötellä pimppa revenneenä muiden edessä kakat alla niin ei kai siinä, kaikki ei tahdo
Siinä oli vähän muuta mietittävää kun nolostella jotain niin tavanomaista asiaa kun pimppa tai kakka.
Mulle se ensi-imetys jäi päälimmäisenä mieleen siitä hetkestä kun synnytys oli ohi. Se oma vauva siinä on tärkein sillä hetkellä.Ne kätilöt on nähny kyllä varmasti jos jonkinlaista pimppaa ja kakkaa, niiden takia ei tartte nolostella, itse ovat ammattinsa valinneet.
Monet kätilöt, gynet ym. valitsevat alansa juuri siksi, että pääsevät määräilemään ja tirkistelemään ihmisiä heidän kaikista herkimmissä elämäntilanteissaan. Sairaalloinen halu päästä näkemään alastomia pilluja, perseitä, paskaa ja kipua ja huutoa. Saavat nautintoa siitä, että joku on avuttomassa tilassa ja pääsevät sitä seuraamaan. Ei sinne sen takia hakeuduta, kun vauvvat on niin ihquja. Sadismi ja dominoivuus avainasemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa, etteivät ihmiset tajuakaan kuinka onnekkaita ovat, kun on varaa narista siitä synnyttääkö alateitse vai sektiolla. Odotellaan joitain vuosia, niin meillä on sellaiset antibioottiresistenssiongelmat, että ollaan helisemässä kaikkien tavallisimpienkin leikkausten kanssa. Kaikesta leikkaamisesta seuraa tulehdus, eikä ole antibiootteja, joilla hoitaa.
Myös synnytyksestä seuraa tulehdus kun alapää repeää. Samalla lailla siinä menee viikkoja ja kuukausia toipua kaikista vahingoista.
Niin alatiesynnytyksestä saattaa seurata hyvinkin tulehdus (harvemmin kuitenkin kuin leikkauksesta), mutta ketä oikeasti kiinnostaa jokin synnytykseen liittyvä kuviteltu nöyryytys, kun ihmiskunta on jäämässä ilman suurinta lääketieteellistä keksintöään. Menetämme jatkuvasti antibiootteija resistenssille ja uusia ei viitsitä kehittää (ne eivät ole mikään rahasampo), eikä edes osata kehittää. Sitten joku käyttää aikaansa miettimällä miten olisi mukavinta synnyttää. Pian ei ole olemassa mitään vaihtoehtoja, enkä ikävä kyllä edes liioittele. Keskustelu ilmoitusasiana saatavasta sektiosta on täysin älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet, että sinun syysi ketään kiinnostaa? Tee lapsia tai ole tekemättä. Se on aivan yksi lysti. Parempikin, että mielenterveysongelmaiset eivät lisääntyisi.
No miksi sitten lisäännyit?
Työkavereille tehtiin sektio. Leikkauksessa onnistuttiin vahingoittamaan virtsarakkoa. Sektiossakin voi siis tulla ennalta-arvaamattomia komplikaatioita ja hoitovirheitä.
Vierailija kirjoitti:
Työkavereille tehtiin sektio. Leikkauksessa onnistuttiin vahingoittamaan virtsarakkoa. Sektiossakin voi siis tulla ennalta-arvaamattomia komplikaatioita ja hoitovirheitä.
Alatiesynnytyksessä ei onneksi voi tulla ikäviä yllätyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin alatiesynnytyksestä saattaa seurata hyvinkin tulehdus (harvemmin kuitenkin kuin leikkauksesta), mutta ketä oikeasti kiinnostaa jokin synnytykseen liittyvä kuviteltu nöyryytys, kun ihmiskunta on jäämässä ilman suurinta lääketieteellistä keksintöään. Menetämme jatkuvasti antibiootteija resistenssille ja uusia ei viitsitä kehittää (ne eivät ole mikään rahasampo), eikä edes osata kehittää. Sitten joku käyttää aikaansa miettimällä miten olisi mukavinta synnyttää. Pian ei ole olemassa mitään vaihtoehtoja, enkä ikävä kyllä edes liioittele. Keskustelu ilmoitusasiana saatavasta sektiosta on täysin älytöntä.
Miksi vaahtoat täällä asioista, joista et ymmärrä hölkäsen pöläystäkään? Alatiesynnytyksestä seuraa AINA tulehdus! Tulehdus on normaali reaktio, joka käynnistyy kaikista kehoon kohdistuvista vammoista, jopa paperihaavasta tai tikusta sormessa. Synnytyksessä kovia kokee ulkosynnyttimien, mahdollisesti peräaukon ym. lisäksi ennen kaikkea kohtu, josta irtoaa istukka=massiivinen sisäinen tulehdustila. Tämän vuoksi vastasynnyttänyt ei saa mennä esim. uimaan, jotta tulehtuneeseen kohtuun ei joutuisi yhtään ylimääräisiä bakteereja. Synnytys on aina riski, tekipä sen miten tahansa, alapään tai sektion kautta. Tuolla lääketieteen/biologian tietämyksellä en kyllä alkaisi ensimmäisenä huolehtia jostain mahdollisesta maailmanlopun antibioottiresistenssistä.
Vapaasti saat synnyttää leikkauksella, kun vain menet ulkomaille ja maksat itse sektiosi! Siellä tuskin liiemmin kysellään, tervemenoa sinne!
Fakta nyt on että ei meidän muiden kuulu sinun itsesi haluamia Kalliimpia erikoissynnytyksiä maksaa ja kun sektiossa on vielä suuremmat riskit komplikaatioille, niin ei senkään puolesta sitä kuulu väkisin tehdä.
Meidät (aikuiset) naiset on luotu synnyttämään alateitse, ja sieltä se vauva hyvin ja turvallisesti ulos tulee. Mahtavaahan se on että Suomessa raskauksia seurataan tarkasti ja oikeissa riskitilanteissa on mahdollista tehdä sektio edulliseen hintaan, ja siitä saamme olla kiitollisia. Mutta tämä nykypäivän muoti-ilmiö haluta sektioita noin vain, on aivan älytön!
Parempi siis että et lisäänny lainkaan, hieno päätös siis sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet, että sinun syysi ketään kiinnostaa? Tee lapsia tai ole tekemättä. Se on aivan yksi lysti. Parempikin, että mielenterveysongelmaiset eivät lisääntyisi.
Mutta katso kun velat on uniikkeja lumihiutaleita ja maailman keskipisteitä! KAIKKKIA kuuluu kiinnostaa tän yhden sössötys miksi ei halua lapsia.
Ne syyt on sataan kertaan kuultu ja ne syyt on aina bimbomaisen lapsellisia ja itsekkäitä (alapää venähtää jne). Mutta kun juuri tää vela on niin tärkee ja ainutlatuinen.
Mekin joilla on lapsia, kuunnelkaamme kun suuri viisaus ja kaiken tietävä vela puhuu!
Oikeesti: kiinnostaa kuin kilo p*skaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli PAHIN MAHDOLLINEN REPEÄMÄ johon tuli 120 tikkiä eikä se tuletunut. Sulkijalihas poikki.
No eipä mitä, sen jälkeen tein vielä kaksi lasta lisää. En kuollut, en ole nöyryytetty, ei ole elämä pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alatiesynnytyksessä ei onneksi voi tulla ikäviä yllätyksiä?
Etkö osaa lukea? Kirjoitin että sektiossaKIN voi tulla..... Täällä kun jotkin tuntuvat luulevan että sektio on ainoa autuaaksitekevä, turvallinen ja täysin riskitön tapa saada lapsi.
Nöyryyttävämpää (tai ei se ole sitä, vaan surullisempaa) on maata maha auki leikattuna (ja pissat silti alla) ja monta ihmistä ompelemassa rumaa valtavaa haavaa kiinni. Arpi jää koko iäksi, minulla ei yhtään vaalennut 30 vuodessa! Nyt kinnaa vatsanahkaa, bikineitä ei voi ajatellakaan. Ensimmäinen alatiesynnytys oli helppo ja nopeasti palauduin. Sen olisin ottanut toisellakin kertaa, mutta tuli hätäsektio.
Kyllä nyt on heppoiset argumentit sulla.