Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syy miksi en tahdo lisääntyä

Vierailija
31.08.2019 |

Suomessa äitiydestä on tehty pelkkää holhoamista.
Suurin syy on se, että edelleenkään Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa naisella ei ole oikeutta päättää itse kehostaan. Alatiesynnytykseen painostetaan ja prljopolilla pitää ravata useita kertoja jotta saisi sektion. Silloinkaan ei välttämättä.
En aio itse synnyttää, ennenkuin naisilla on oikeus itse, ilman lääkäreitä päättää mitä kropalle tapahtuu.
Niin kauan kuin tuo asia ei muutu, pidän haarani tiukasti kiinni.

Kommentit (190)

Vierailija
181/190 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatteko maksaa enemmän veroja?

Voisin maksaakkin näin hyvän asian puolesta!

Minäkin maksaisin mielelläni enemmän valinnanvapauden puolesta, vaikka en itse halua lasta ollenkaan. Mielestäni silti niillä naisilla, jotka lapsen haluavat, pitäisi olla oikeus valita.

Vierailija
182/190 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisin sanoen ap pelkää synnyttämistä. Miksi sitä ei voi sanoa suoraan, vaan verhotaan se kaikenmaailman yhteiskunnallisen tason hömpönpömppöön. Kukaanhan ei kiellä sinua synnyttämästä vaikka ihan yksin jossain metsämökissä, jos et halua muita ihmisisä ohjaamaan toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/190 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Ap ei uskalla tehdä jotain (tässä tapauksessa synnyttää), niin yhteiskunnan pitää muuttua ja verorahat pitää kohdentaa hänen pelkojensa poistamiseen. Todella itsekästä ja vastuutonta. Varsinkin, kun on keino poistaa tuo pelko: käydä synnyttämässä Ranskassa tms. maassa, jossa saa sektion.

Ongelma ratkaistu.

Vierailija
184/190 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pahasti on sinutkin aivopesty... "Suomessa..", missä kuvittelet asioiden olevan "paremmin"? Ja kuka sinulle siunaa oikeuden päättää sinulle tarjoituista palveluista itse?

" siunaa "  –  😆😆😆😆😆😆😆😆

Todella älykästä argumentointia, oikein kuvakirjoituksella! Pitäisikö mennä uudestaan peruskouluun?

" peruskouluun? "  -   😁😁😁😁😁😁😁😁😁😁

Vierailija
185/190 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan ihmisiä, maailma on ällöttävä paikka, kaiken maailman per.sut ja Trumpparit rällästää.

Viiltävän terävä analyysi. 😄😄😄😄

Vierailija
186/190 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pahasti on sinutkin aivopesty... "Suomessa..", missä kuvittelet asioiden olevan "paremmin"? Ja kuka sinulle siunaa oikeuden päättää sinulle tarjoituista palveluista itse?

" siunaa "  –  😆😆😆😆😆😆😆😆

Todella älykästä argumentointia, oikein kuvakirjoituksella! Pitäisikö mennä uudestaan peruskouluun?

Niin, siellä opetetaan kirjoittamaan kirjaimilla. Ei tarvitse enää käytää kuvia.

Vierailija
187/190 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" siunaa "  –  😆😆😆😆😆😆😆😆

Niin, siellä opetetaan kirjoittamaan kirjaimilla. Ei tarvitse enää käyttää kuvia.

Käväisin itsekin vielä koulussa ja lisäsin t-kirjaimen. Huomaatko mihin?

Vierailija
188/190 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Ap ei uskalla tehdä jotain (tässä tapauksessa synnyttää), niin yhteiskunnan pitää muuttua ja verorahat pitää kohdentaa hänen pelkojensa poistamiseen. Todella itsekästä ja vastuutonta. Varsinkin, kun on keino poistaa tuo pelko: käydä synnyttämässä Ranskassa tms. maassa, jossa saa sektion.

Ongelma ratkaistu.

Suomalainen yhteiskunta onkin tunnettu ahdasmielisyydestään ja vihastaan. Ulkomaita myöten.

Hävettää olla suomalainen kun yhteiskunta on taantunut kivikaudelle.

Vierailija
189/190 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion synnyttää toisen lapseni loppuvuodesta suunnitellulla sektiolla. En oman mukavuudenhalun vuoksi, tai koska pelkäisin kipua tai repeämiä, vaan siksi että esikoisen synnytyksessä meni aika lailla kaikki mahdollinen pieleen, ja lopputulos oli kiireellinen sektio ja vauvan elämän ensimetrit vastasyntyneiden osastolla. Koen, että tuossa synnytyksessä oli todellinen riski siihen että vauva olisi menehtynyt, jos sektiopäätöstä ei olisi tehty ajoissa, ja toisen kohdalla en aio tuollaista riskiä ottaa. Sektio on toki keskimäärin suurempi riski äidille kuin alatiesynnytys, mutta suunniteltu sektio on kuitenkin paljon parempi vaihtoehto kuin synnytyksen jo ollessa käynnissä tehtävä kiireellinen/hätäsektio. 

Olisihan se hienoa, jos voisi luottaa siihen että alatiesynnytyksessä kaikki menee ok, ja vauvan kanssa pääsisi kotiin jo vaikka jo heti seuraavana päivänä. Itse kuitenkin uskon, että sekä minä että vauva pääsemme todennäköisimmin hengissä kotiin suunnitellun sektion avulla.

Vierailija
190/190 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" siunaa "  –  😆😆😆😆😆😆😆😆

Niin, siellä opetetaan kirjoittamaan kirjaimilla. Ei tarvitse enää käytää kuvia.

" käytää kuvia " ??    -         😄😄😄😄😄😄