Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä diagnoosilla olet/et ole päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
25.07.2025 |

Kun tuntuu, ettei enää millään pääse, onko näin? Mulla on dissosiatiivinen identiteettihäiriö, skitsoaffektiivinen häiriö, ahdistuneisuushäiriö, ja lisäksi olen kirjolla. Jo 25 vuotta poissa työelämästä, kuntouttavassa työtoiminnassa olen. En itse näe enää mahdollisena kuntoutua työelämään, mutta en pääse eläkkeellekään. 

Miten muilla? Miten olet päässyt eläkkeelle? Ja jos et, millä perustein on hylätty? 

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea-asteinen masennus ilman psykoottisia oireita ja ahdistuneisuushäiriö - näillä pääsin 50-vuotiaana (olin työtön).

Vierailija
2/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen selkävaiva, jota ei suostuta leikkaamaan, toinen jalka tunnoton, en ole päässyt eläkkeelle. Töihin en pääse, kun en pysty istumaan enkä seisomaan, enkä nostamaan mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta typerien kysyminen ja kokeile itse !

Vierailija
4/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Onpa tosiaan outoa kun noin paljon kuitenkin erilaisia sairauksia. Voisiko tuo kuntouttavassa työtoiminnassa käynti vaikuttaa asiaan? Jos jotenkin katsovat, että jaksaahan tuo tuollakin käydä niin miksei myös myöhemmin töissä. Itse en lähtisi kuntouttavaan työtoimintaan koska koen sen täysin turhaksi kohdallani enkä myöskään tee ilmaista työtä. Arjen hallinnassani ei ole ongelmia, en käytä päihteitä ja osaan muutenkin hoitaa asiani. Sosiaaliset kontaktit joita sieltä saisin eivät myöskään kiinnosta, aika paljon kuitenkin päihdeongelmaisia. Itse sairastan ocd. Olen kuntoutustuella nykyään.

Vierailija
5/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt kynsivallin tulehduksella eläkkeelle.

Vierailija
6/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, nuo ei riitä vielä. Vakava masennus vielä, niin sitten ehkä.

Vierailija
7/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger, mutta pääsin jo 2013, nykyisin ei varmaan enää pääsisi. 

Vierailija
8/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö elämä on pelkkää näytelmää ! Leikitään jotain mistä saa palkkaa ja jotain mistä saa elatuksen. 

Vierailija
9/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin astmadiagnoosilla.

Vierailija
10/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuva masennus psykoottisin oirein (Kelakortissa 112, johon vaaditaan sairaus, jossa "selvä todellisuudentajun häiriintyminen")

En itse halunnut eläkkeelle, kuntoutustuen jatkoa haettaessa eläkeyhtiöstä ehdotettiin jatkuvaa työkyvyttömyyseläkettä. Ei ois kannattanut suostua, koska ihan kaikki mahdollisuudet hoitoon ja kuntoutukseen loppui siihen.

Vierailija
11/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asperger, mutta pääsin jo 2013, nykyisin ei varmaan enää pääsisi. 

et takuulla päässyt tuolla pelkästään, et silloinkaan, etkä sen jälkeenkään,etkä ennenkään.

Vierailija
12/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla kehitysvamma diagnoosi ja eläkkeellä.

Vierailija
13/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Leikkauksen jälkitila, joka stabiili". Toinen puoli halvaantunut, ei puhumisen osaamista, ei kirjoittamisen osaamista, ei tasapainoaistia, unentarve 20h/vrk.

Vierailija
14/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan päässyt vakavalla masennuksella.

Vierailija
15/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelrikkoja, kulumia, ahatutumia ja sen sellaista! Fibrimyalgiaa, senkin myötä kipuiluja.

Vierailija
16/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBD, tarkemmin sekamuotoinen koliitti (Chronin tauti + haavainen paksusuoli), joiden vuoksi tullut myös raudanpuutosanemia ja keliakia. 4 vuotta mennyt ilman remissiota. Viides uusi biologinen lääke nyt kokeilussa sytostaattien kanssa. Tulehdusta suusta peräaukkoon asti. Osastolla ollut tänä vuonna yhteensä jo 2kk ajan jos lasketaan päivät yhteen. Ei pääse poistumaan kotoa ja kroppa ja mieli ihan finaalissa. 

Vierailija
17/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitti kun olen tumma

Vierailija
18/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea-asteinen masennus ilman psykoottisia oireita ja ahdistuneisuushäiriö - näillä pääsin 50-vuotiaana (olin työtön).

Mulla samat edellämainitut ja vielä keskivaikea paniikkihäiriö. Pääsin 58-vuotiaana sairasteltuani yli 20 vuotta. 

Vierailija
19/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nivelrikkoja, kulumia, ahatutumia ja sen sellaista! Fibrimyalgiaa, senkin myötä kipuiluja.

Niin ja mikä oli vastaus

Vierailija
20/54 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranoidinen skitsofrenia. Pääsin pysyvälle eläkkeelle, 4 vuotta ensin kuntoutustukea.