Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajat/lähivanhemmat, kuinka usein teillä on lapsivapaata?

Vierailija
30.08.2019 |

Ja minkä ikäisiä lapsesi ovat?
Ja lapsivapaalla haen sitä, että lapset ovat yön yli hoidossa.

Itsellä on noin kerran kuussa 1 viikonloppu, mietin onko se paljon vai vähän? Lapset 4v ja 7v

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi viikonloppu kuussa. Lapset 5 ja 8.

Vierailija
2/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4v lapsen isän kanssa yhteishuoltajuus, mutta ei mitään säännöllisiä vaihtorutiineita. Isä ottaa lapsen luokseen, kun töiltään ehtii. Jokus saattaa mennä viikko väliä, mutta usein on isällään muutaman yön viikossa. Ei ihan 1/2 kuussa, mutta ehkä 1/3 kuussa on isällään. Yksi viikonloppu kuussa on vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keskimäärin 1 yö/ vko. Eli pe töiden jälkeen - la aamupäivä. Joskus jopa la iltapäivään asti. Ja silloin exä tulee meille (meidän entinen yhteinen talo) ja minä menen exän kämpille. Ainoastaan harvoin lapset menevät exän kotiin yöksi.

Tämä siis keskimäärin, välillä saattaa mennä useampi vkl että ei ole lainkaan, mutta toisaalta välillä voi olla niin että saan pari-kolme pv vapaita putkeen.

Mielestäni olen onnekas ja tuo on minulle varsin riittävä. En biletä tms, vaan aidosti olen yksin, luen kirjoja, otan ehkä pari lasia viiniä jne.

Toki hoidan arkisin ihan kaikki harrastuskuskaukset, talon, kouluasiat yms lapsiin ja kotiin liittyvät. Eli arki on hiukka haipakkaa etenkin kun tykkäävät harrastaa =)

Lapset 8 ja 10.

Vierailija
4/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kerran vuodessa kun ovat mummolassa

7v ja 10v.

Vierailija
5/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toisen viikonlopun elän yksin.

Vierailija
6/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 4v lapsen isän kanssa yhteishuoltajuus, mutta ei mitään säännöllisiä vaihtorutiineita. Isä ottaa lapsen luokseen, kun töiltään ehtii. Jokus saattaa mennä viikko väliä, mutta usein on isällään muutaman yön viikossa. Ei ihan 1/2 kuussa, mutta ehkä 1/3 kuussa on isällään. Yksi viikonloppu kuussa on vähän.

Samaa mieltä, yksi vkl kuussa on liian vähän. Etenkin jos ex ei auta arkisin vaikka harrastushommissa yms, ja sillä tavalla "jatkuvasti läsnä" ja auttelemassa.

T. 3

Vierailija
7/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on toisaalta hyvä järjestely, mutta eikö lapsille ole rankkaa mennä joka toinen vkl rankan koulu/päiväkotiviikonlopun jälkeen isälle "kylään"? Tiedän että ei ole oikeasti "kylään", mutta kun lapsilta kysyy niin 90% kokee olevansa iskällä "kylässä".

Ja joo, tottahan tiedän että aina ei onnistu järkätä muuten, mutta olisko parempi että olisi joka vkl 1 yön iskällä? Tällöin iskäm tapaamisvälit ei olisi niin pitkiä, äiti saisi tasaisemmin vapaata ja lapsetkin saisivat joka vkl yhden vuorokauden "olla vain kotona".

Voin nimittäin kuvitella, että isäviikonlopun jälkeen kun on kuitenkin ollut vähän -kylässä- on rankkaa mennä maanantaina kouluun, ja aina kuulee samaa tarinaa miten lapset kiukuttelee sunnuntai-iltaisin isältä palattuaan, koska on ollut ikävä ja pitänyt olla vähän vieraskorea.

Just saying. En tarkoita että välttämättä olisi oikea ratkaisu, mutta meillä toiminut parhaiten noin. Ei enää kiukkuilua ja ikävän purkamista sunnuntaisin.

-ohis

Vierailija
8/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonhan tuo on. Meillä ei ole koskaan. T ydinperhe

Vierailija
9/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viimeiset 11 v lapsen kanssa yötä päivää.

Ei ole mitään tukiverkkoja eikä sukua lähellä.

Sosiaalitätejä en halua elämäämme.

Totaalista yksinhuoltajuutta.

Vierailija
10/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut kertaakaan, lapsi 4v.

Vierailija
11/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kuulostaa paljolta tuo 1 vkloppu kuussa. Meillä ydinperheessä saa olla yön ilman lapsia ehkä pari kertaa vuodessa, silloinkin yleensä haetaan heti aamulla kotiin.

Ymmärrän tietenkin että arjessa yksin pärjääminen on todella raskasta, mutta sitä aidosti ”lapsivapaata” ei ole silloin kun itse olet viereisessä huoneessa kun toinen vanhempi hoitaa lasta toisessa huoneessa. Eli ei se puoliso lapsivapaita viikonloppuja tai edes iltoja mahdollista. Niitä omia hetkiä, lenkkejä tai kahvittelua kaverin kanssa, taas saanee yhkin järkättyä kun lapsi on harrastuksessa tai kaverilla (tai isompi lapsi yksin kotona).

Vierailija
12/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on toisaalta hyvä järjestely, mutta eikö lapsille ole rankkaa mennä joka toinen vkl rankan koulu/päiväkotiviikonlopun jälkeen isälle "kylään"? Tiedän että ei ole oikeasti "kylään", mutta kun lapsilta kysyy niin 90% kokee olevansa iskällä "kylässä".

Ja joo, tottahan tiedän että aina ei onnistu järkätä muuten, mutta olisko parempi että olisi joka vkl 1 yön iskällä? Tällöin iskäm tapaamisvälit ei olisi niin pitkiä, äiti saisi tasaisemmin vapaata ja lapsetkin saisivat joka vkl yhden vuorokauden "olla vain kotona".

Voin nimittäin kuvitella, että isäviikonlopun jälkeen kun on kuitenkin ollut vähän -kylässä- on rankkaa mennä maanantaina kouluun, ja aina kuulee samaa tarinaa miten lapset kiukuttelee sunnuntai-iltaisin isältä palattuaan, koska on ollut ikävä ja pitänyt olla vähän vieraskorea.

Just saying. En tarkoita että välttämättä olisi oikea ratkaisu, mutta meillä toiminut parhaiten noin. Ei enää kiukkuilua ja ikävän purkamista sunnuntaisin.

-ohis

Mulla on nyt jo teini 13v, mutta joka toinen vklp isällä on menty jo 4 vuotta. Ei ole ollut mitään ongelmaa meillä. Kesälomilla on ollut enempi päiviä siellä.

Vierailija
13/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen viikonloppu,  koulujen lomat. Kesälomalla viikko joka kuussa, mutta omat vanhempani paikkaa lisäksi joten sieltä tulee lisäaikaa, viimeksi oli siellä 13 päivää. Jouluja vaihdellaan ja joka toinen vuosi on minulla. Nyt on vapaa joululoma. Tykkään kyllä aiemmin ottaa kotiin.  Tietysti vointien mukaan ja elämäntilanteen mukaan sovitaan joten kaikki joustaa. Lisäksi lapsen oma mielipide otetaan huomioon.

Vierailija
14/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen etäisä, mutta vastaan lähin puolesta, että hänellä on viikko vapaata ja viikko lapsen kanssa.

Näin on menty jo vuosia ja lapsemme on nyt 9

Vierailija
15/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni isä on kuollut, olemme eläneet aina kaksin.

Minulla on hyvä ystävä, jonka lapsia otan hoitoon n. Kaksi krt / kk yöksi ja omani menee hänelle n. Kerran/ kk.

Vierailija
16/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen viikonloppu + pari iltaa viikossa. Olisikohan 10-12 yötä per kk ja loput kotona. Toimii hyvin, lapsella on molemmat vanhemmat arjessa mukana ja hyvät välit, yhteishuoltajuus ja kotien välillä pari kilsaa. Ei ole kiukkuinen eikä väsynyt iskäviikonlopun jälkeen, voi olla että hyvää tuuria mutta isänsä on ollut aina tasavertainen vanhempi kanssani..olen tyytyväinen että lapsi voi hyvin molemmissa kodeissa.

Vierailija
17/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaisen lapsen yksinhuoltaja ja omaishoitaja. Koko vuorokauden mittaisia vapaita ei yhtään. 3vrk/kk mahdollisuus vapaaseen, eli käytännössä virastoissa asiointiin tai vaikka hammaslääkärissä käyntiin.

Vierailija
18/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin kuulostaa paljolta tuo 1 vkloppu kuussa. Meillä ydinperheessä saa olla yön ilman lapsia ehkä pari kertaa vuodessa, silloinkin yleensä haetaan heti aamulla kotiin.

Ymmärrän tietenkin että arjessa yksin pärjääminen on todella raskasta, mutta sitä aidosti ”lapsivapaata” ei ole silloin kun itse olet viereisessä huoneessa kun toinen vanhempi hoitaa lasta toisessa huoneessa. Eli ei se puoliso lapsivapaita viikonloppuja tai edes iltoja mahdollista. Niitä omia hetkiä, lenkkejä tai kahvittelua kaverin kanssa, taas saanee yhkin järkättyä kun lapsi on harrastuksessa tai kaverilla (tai isompi lapsi yksin kotona).

Voi kamala, sinulla toinen vanhempi täytenä tukena arjessa, karsea tilanne.

Vierailija
19/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonhan tuo on. Meillä ei ole koskaan. T ydinperhe

"Meillä?" Tajuatko edes miltä tuo kuulostaa totaaliyksinhuoltajan korviin?

Vierailija
20/33 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niitä omia hetkiä, lenkkejä tai kahvitteluja kaverin kanssa, taas saanee yhkin järkättyä kun lapsi on harrastuksessa tai kaverilla".

Tirsk. Joo. Kyllähän sitä voi aina koittaa saada toisen lapsen kaverille kun toinen on harrastuksessa, kunhan kuskailee molemmat eri suuntiin ja huolehtii että 45-1h treenien jälkeen on aina sharppina hakemassa. Ihan tosi usein onnistuu silleen.

Ja tottakai sitten kun lapset kasvaa niin voi hyvin 9h työpäivän (matkat mukana) jättää ne lapset yksin kotiin ja lähteä tunnin lenkille 🤣🤣🤣 Eihän sillä ole väliä onko kolmasluokkalainen yksin koulupäivän jälkeen 4h vai 6h??

Missä maailmassa te oikein elätte?? Toi toimii ehkä 15v lapsen äidille kun teini on muutenkin aina menossa, mutta JONKUN pitää olla heille saatavilla ne 2-15v jolloin kotona on vain yksi vanhempi.......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä