Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh, hieno haastattelu taas

Vierailija
30.08.2019 |

En kerro milloin tämä tarkalleen tapahtui, mutta kuitenkin.

Menin työssäoppimisen haastatteluun. Paikka vaikutti ja vaikuttaa oikeasti mielenkiintoiselta, mutta en tule saamaan sitä, tiedän jo nyt. Vtuttaa.

Ensinnäkin nukuin pommiin. Pääsin lähtemään liian myöhään ja myöhästyin. Tästä ilmoitin etukäteen ja pahoittelin.

Kun lopulta päätin paikalle, olin aivan hiessä. Antiperspiranttini petti.

Tapasimme pk-seudun kahvilassa, eli meteliä riitti aivan jatkuvasti. Puheeni puuroutui sen kaiken hälinän alle, samoin haastattelijan, joka puhui hiljaisella ja rauhallisella äänellä. Oli todella rasittavaa pinnistellä melkein tunti, että kuuli toista.
Haastattelijan takana oli suljettu kaupan ovi, jonka ritiläkuvio viisi silmissä ja tuli huono olo. Joo olen herkkä.

Haastattelija kehotti hakemaan kahvia mutta kieltäydyin. En olisi oikeasti halunnut sillä hetkellä mitään. Sitten hän kohteliaasti haki minulle kahvin. Oli laittanut ihan minimaalisen tilkan maitoa sekaan, joten kahvi oli ihan mustaa. Vihaan mustaa kahvia enkä juonut sitä edes puolilleen. Aavistin että tyyppi vähän närkästyi huomatessaan. Mutta älä hae toiselle väkisin jotain, jos on sanottu ei. Ja jos haet, niin älä laita kahta tippaa maitoa sekaan.

Joo, meni fiilis koko pskaan. Olisin niin halunnut sinne, mutta tapaamispaikka oli aivan p*rseestä ja kaikki meni päin h*lvettiä.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mene vähemmästä jakeluun, niin olen vihainen koska kaikki menee päin h*lvettiä. Olen rättipoikki ja hirveä nälkä. Vtuttaa, että tärkeä haastattelu meni päin p*rsettä. Vtuttaa, että täällä vain auotaan naamaa aivan kaikesta eikä edes yritetä ymmärtää pointtia. En ole nukkunut aikoihin kunnolla. Kiitos ohjaajalle, joka uhkasi että lennän ulos koulusta.

Vierailija
62/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vaikeasti asennevammaista ja välinpitämättömästi haastatteluun suhtautuvaa tuskin kukaan palkkaa ja siitä on aika turha syyttää kauppakeskuksen meteliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tyyppi kävi saman koulun kuin minä, eli tietää kaikesta tarvittavasta kaiken. Mitä hittoa minä alan siinä selittämään. "Asun yksin, opiskelen, olen."

No siis ei yhtään mitään. Ihan paskaa kaikki. Voi miten kamala maailma, ja kaikki vielä asettuneet sinua vastaan ihan tarkoituksella.

Helvetti kun ÄÄNENI HUKKUI SINNE JATKUVAN METELIN ALLE! Ja haastattelija huomasi sen kyllä muttei itsekään ehdottanut rauhallisempaa sijaintia. Tosin, eipä sieltä olisi sellaista löytynytkään. Pk-seudun kauppakeskukset eivät ole hiljaisia.

Ja minä en ole sanonut että kukaan on minua vastaan 😑 SANOIN ETTÄ EN TIEDÄ MITÄ VOIN SELITTÄÄ JOSSAIN TYÖSSÄOPPIMISHAASTATTELUSSA. OPISKELEN, KUTEN HÄN TIESI. TARVITSEN TYÖSSÄOPPIMISPAIKAN, KUTEN HÄN TIESI.

Kerroin ikäni, hän tiesi jo missä asun. Mitä hittoa voin enää kertoa!!!

Oletko sinä ylipäätään koskaan ollut työelämässä? Ei siellä voi istuskella tuppisuuna ja suuttua jos joku kysyy jotain. Pitää pystyä tekemään yhteistyötä muiden kanssa. HUUTAMINEN JA KIROILEMINEN ei sovi työpaikalla. Ainakin näiden kirjoitusten perusteella olet hyvin aggressiivinen ihminen. Kannattaa opetella itsehillintää, jos haluat mitään työpaikkoja koskaan.

:DDDDD JUURIHAN SANOIN ETTÄ ÄÄNENI EI OLE KANTAVA. Se hukkui kauppakeskuksen meteliin ja minun piti pinnistellä, jotta kuulin toisen puhetta. Miten monta kertaa sama asia pitää toistaa??

En ole sanonut ainuttakaan kirosanaa haastattelussa ikinä, että se siitä yrityksestä :)

Sanoit myös ettet keksi mitä voit kertoa itsestäsi, ja sinua harmitti että haastattelija kysyi opinnoistasi, joita et enää muista vuoden jälkeen.

Jos olit haastattelussa yhtä vihainen kuin tässä keskustelussa, annoit itsestäsi varmasti huonon kuvan.

:DDDD Joo no kuule aivan normaalisti olin haastattelussa :Dd ääliö. Totta hemmetissä puran kiukkua netissä haastattelun jälkeen, miten hitossa se liittyy siihen mitä siellä tapahtui??

Vierailija
64/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo? Vai mikä aivovamma sulla on diagnosoitu? Vaikuttaa, ettet täysin kykene hillitsemään itseäsi ja jäät jumiin epäolennaisuuksiin..

Vierailija
65/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä olen suuttunut???? Sanoin vain että en pysty kertomaan itsestäni muuta kuin iän, asuinpaikan ja sen että haen työssäoppimispaikkaa. Ei. Ole. Muuta. Kerrottavaa!!

Etkö siis harrasta mitään, ole kiinnostunut mistään tai osaa mitään? Istutko koko päivän tuijottamassa seinää ilman mitään ajanvietettä?

Tuollaisiin paikkoihin - ja KAIKKIIN paikkoihin - on monia muitakin hakijoita. Sellaisia jotka ovat iloisia, kertovat itsestään ja elämästään ja antavat hyvän vaikutelman. Osa heistäkin saattaa olla kyllästyneitä haastattelurumbaan, mutta he eivät näytä sitä päällepäin.

Jos olet tyly etkä osaa sanoa itsestäsi mitään, et tule saamaan mitään paikkaa koskaan. SInun on pakko teeskennellä tai olla ikuisesti työtön.

Vierailija
66/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta valitit siitä, että sulla on huono ohjaaja, nyt tämä harjoitteluhaastatteluvalitus. Katsoppas välillä peiliin, sieltä takaisin katsoo aikuinen, jonka pitää nyt vähän ryhdistäytyä ja lakata syyttelemästä muita.

MILLÄ TAVALLA KAUPPAKESKUKSEN HÄLY ON MINUN SYYTÄNI????

Ja sinä et tiedä minun ohjaajastani mitään, joten älä puutu siihen asiaan. En ole oman isäni lisäksi törmännyt ikinä kehenkään muuhun, jonka kanssa en kykene millään tulemaan toimeen. Eli tähän mennessä 2 kpl mahdottomia ihmisiä, muiden kanssa tulen aina toimeen.

Rohkenen epäillä tuletko.

Vierailija
67/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin vaikeasti asennevammaista ja välinpitämättömästi haastatteluun suhtautuvaa tuskin kukaan palkkaa ja siitä on aika turha syyttää kauppakeskuksen meteliä.

Millä tavalla olen suhtautunut välinpitämättömästi???? Työssäoppimiseen ei ihan oikeasti vaadita mitään muuta kuin hyvä asenne ja koulu, joka velvoittaa työssäoppimiseen. Kyllä saman koulun käynyt henkilö tietää omasta kokemuksesta miten työssäoppiminen toimii.

Joten ihan vtun turha syyttää minua ja jotain välinpitämättömyyttä?? Mitä hemmettiä :DD

Vierailija
68/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko täysin vajaa, kun jankutat tuota "MILLÄ TAVALLA KAUPPAKESKUKSEN HÄLINÄ OLI MINUN SYYTÄNI" -mantraa? Etkö nyt tajua, että teit monta virhettä, jotka olivat kaikki yksinomaan sinun syytäsi?

- Myöhästyit. 

- Et ole seurannut opetusta koulussa tai kerrannut oppimaasi, jos et vuoden takaisia asioita muista.

- Et kertonut haastattelijalle, että kuulet huonosti melussa.

- Et avannut suutasi kertoaksesi, mitä haluat juoda, jos ei kahvi kerran uppoa. - Jos haastattelu on sovittu kahvilaan, jotain siellä silloin luonnollisesti kuuluu ottaa.

- Et kertonut juuri mitään itsestäsi. (Tämä on jo huippu, kaikissa haastatteluissa pitää aina kertoa itsestään. Edes sen verran pitäisi valmistautua, että osaa tähän kysymykseen vastata.)

Vierailija
69/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta valitit siitä, että sulla on huono ohjaaja, nyt tämä harjoitteluhaastatteluvalitus. Katsoppas välillä peiliin, sieltä takaisin katsoo aikuinen, jonka pitää nyt vähän ryhdistäytyä ja lakata syyttelemästä muita.

MILLÄ TAVALLA KAUPPAKESKUKSEN HÄLY ON MINUN SYYTÄNI????

Ja sinä et tiedä minun ohjaajastani mitään, joten älä puutu siihen asiaan. En ole oman isäni lisäksi törmännyt ikinä kehenkään muuhun, jonka kanssa en kykene millään tulemaan toimeen. Eli tähän mennessä 2 kpl mahdottomia ihmisiä, muiden kanssa tulen aina toimeen.

Rohkenen epäillä tuletko.

Eipä tuossa ole mitään uutta. Palstalla täytyy aina ilkeillä ja vttuilla ap:lle. Oli asia mikä tahansa, se on huomattu.

Ja hänelle joka haukkui muistini: minä. en. nuku.

Siksi en muista mitään.

Vierailija
70/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan oikeasti ilmaisen opiskelijan ottaminen ei ole niin kauhean työläs prosessi. Ei opiskelijoille makseta palkkaa.

Kyllä se on. Mä olen ohjannut useita työssäoppijoita. Jos on ns. perässä vedettävä, huolimaton tai laiska opiskelija, mulla menee paljon omaa työaikaa ohjaamiseen, perään soittelemiseen, tehtävien tarkistamiseen. Olemme joskus kieltäytyneet työssäoppijan ottamisesta haastattelun pohjalta.

Vierailija
71/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tyyppi kävi saman koulun kuin minä, eli tietää kaikesta tarvittavasta kaiken. Mitä hittoa minä alan siinä selittämään. "Asun yksin, opiskelen, olen."

No siis ei yhtään mitään. Ihan paskaa kaikki. Voi miten kamala maailma, ja kaikki vielä asettuneet sinua vastaan ihan tarkoituksella.

Helvetti kun ÄÄNENI HUKKUI SINNE JATKUVAN METELIN ALLE! Ja haastattelija huomasi sen kyllä muttei itsekään ehdottanut rauhallisempaa sijaintia. Tosin, eipä sieltä olisi sellaista löytynytkään. Pk-seudun kauppakeskukset eivät ole hiljaisia.

Ja minä en ole sanonut että kukaan on minua vastaan 😑 SANOIN ETTÄ EN TIEDÄ MITÄ VOIN SELITTÄÄ JOSSAIN TYÖSSÄOPPIMISHAASTATTELUSSA. OPISKELEN, KUTEN HÄN TIESI. TARVITSEN TYÖSSÄOPPIMISPAIKAN, KUTEN HÄN TIESI.

Kerroin ikäni, hän tiesi jo missä asun. Mitä hittoa voin enää kertoa!!!

Oletko sinä ylipäätään koskaan ollut työelämässä? Ei siellä voi istuskella tuppisuuna ja suuttua jos joku kysyy jotain. Pitää pystyä tekemään yhteistyötä muiden kanssa. HUUTAMINEN JA KIROILEMINEN ei sovi työpaikalla. Ainakin näiden kirjoitusten perusteella olet hyvin aggressiivinen ihminen. Kannattaa opetella itsehillintää, jos haluat mitään työpaikkoja koskaan.

:DDDDD JUURIHAN SANOIN ETTÄ ÄÄNENI EI OLE KANTAVA. Se hukkui kauppakeskuksen meteliin ja minun piti pinnistellä, jotta kuulin toisen puhetta. Miten monta kertaa sama asia pitää toistaa??

En ole sanonut ainuttakaan kirosanaa haastattelussa ikinä, että se siitä yrityksestä :)

Sanoit myös ettet keksi mitä voit kertoa itsestäsi, ja sinua harmitti että haastattelija kysyi opinnoistasi, joita et enää muista vuoden jälkeen.

Jos olit haastattelussa yhtä vihainen kuin tässä keskustelussa, annoit itsestäsi varmasti huonon kuvan.

:DDDD Joo no kuule aivan normaalisti olin haastattelussa :Dd ääliö. Totta hemmetissä puran kiukkua netissä haastattelun jälkeen, miten hitossa se liittyy siihen mitä siellä tapahtui??

Siis purat kiukkua siitä mitä tapahtui, mutta se ei liity siihen mitä siellä tapahtui?

Sulla on vähän ongelmia itseilmaisussa. Kiroilut, hymiöt ja haukkumiset eivät ainakaan paranna sitä vaikutelmaa.

Vierailija
72/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko täysin vajaa, kun jankutat tuota "MILLÄ TAVALLA KAUPPAKESKUKSEN HÄLINÄ OLI MINUN SYYTÄNI" -mantraa? Etkö nyt tajua, että teit monta virhettä, jotka olivat kaikki yksinomaan sinun syytäsi?

- Myöhästyit. 

- Et ole seurannut opetusta koulussa tai kerrannut oppimaasi, jos et vuoden takaisia asioita muista.

- Et kertonut haastattelijalle, että kuulet huonosti melussa.

- Et avannut suutasi kertoaksesi, mitä haluat juoda, jos ei kahvi kerran uppoa. - Jos haastattelu on sovittu kahvilaan, jotain siellä silloin luonnollisesti kuuluu ottaa.

- Et kertonut juuri mitään itsestäsi. (Tämä on jo huippu, kaikissa haastatteluissa pitää aina kertoa itsestään. Edes sen verran pitäisi valmistautua, että osaa tähän kysymykseen vastata.)

1. MINULLA ON UNETTOMUUTTA. OLLUT VUOSIKAUSIA.

2. MAINITSIN METELISTÄ. HAASTATTELIJA VAIN HYMÄHTI. EI, EN PYYTÄNYT ETTÄ VAIHDETAAN PAIKKAA. SE EI OLISI AUTTANUT, KOSKA KAUPPAKESKUS ON MELUISA PAIKKA.

MUTTA MINÄ AVASIN SUUNI JA SANOIN ETTÄ ON VÄHÄN TÄTÄ METELIÄ. TOINEN OSAPUOLI EI SILTI EHDOTTANUT ETTÄ VAIHDETAAN PAIKKAA.

EI, MINUN EI OLE PAKKO OTTAA YHTÄÄN MITÄÄN KAHVILASSA, JOS OLEN SIELLÄ HAASTATTELUSSA.

EI, MINÄ EN HALUNNUT MITÄÄN. SANOIN SELKEÄSTI ETTEN HALUA KAHVIA. SILTI TOI.

Vierailija
73/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla olen suhtautunut välinpitämättömästi???? Työssäoppimiseen ei ihan oikeasti vaadita mitään muuta kuin hyvä asenne ja koulu, joka velvoittaa työssäoppimiseen. Kyllä saman koulun käynyt henkilö tietää omasta kokemuksesta miten työssäoppiminen toimii.

Joten ihan vtun turha syyttää minua ja jotain välinpitämättömyyttä?? Mitä hemmettiä :DD

Myöhästyit haastattelusta. Niistä vaan ei myöhästytä, varsinkaan pommiin nukkumisen takia. Et valmistautunut haastatteluun mitenkään. Siinä ne show stopperit, jotka jatkossakin estävät pääsysi mihinkään.

Syyttelet ympäristöä, ohjaajaasi ja niin edelleen, mutta sinussa ei tässä tilanteessa tietenkään ollut mitään vikaa. Teitä kutsutaan narsisteiksi oikeassa elämässä.

Vierailija
74/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu kun ette edes yritä ymmärtää, vaan haluatte purkaa omia ongelmianne minuun!! Minulla on pelisilmää ja tiedän sen hyvin itse. Jos toinen kieltäytyy niin en tuo väkisin. Jos toinen sanoo että on vähän tätä meteliä, niin tajuaisin rivien välistä että voisi olla hyvä vaihtaa paikkaa. Mutta kun hän ei ole mikään rekrytyyppi vaan itse itsensä kouluttanut, niin ei kukaan ole opettanut näitä asioita hänelle.

Ihan sama minulle. En jaksa enää miettiä koko asiaa.

Vierailija
75/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttu kun ette edes yritä ymmärtää, vaan haluatte purkaa omia ongelmianne minuun!! Minulla on pelisilmää ja tiedän sen hyvin itse. Jos toinen kieltäytyy niin en tuo väkisin. Jos toinen sanoo että on vähän tätä meteliä, niin tajuaisin rivien välistä että voisi olla hyvä vaihtaa paikkaa. Mutta kun hän ei ole mikään rekrytyyppi vaan itse itsensä kouluttanut, niin ei kukaan ole opettanut näitä asioita hänelle.

Ihan sama minulle. En jaksa enää miettiä koko asiaa.

Uskomme toki, että sinulla on pelisilmä. Satut vaan istumaan sen päällä.

Vierailija
76/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhästyit haastattelusta. Niistä vaan ei myöhästytä, varsinkaan pommiin nukkumisen takia. Et valmistautunut haastatteluun mitenkään. Siinä ne show stopperit, jotka jatkossakin estävät pääsysi mihinkään.

Syyttelet ympäristöä, ohjaajaasi ja niin edelleen, mutta sinussa ei tässä tilanteessa tietenkään ollut mitään vikaa. Teitä kutsutaan narsisteiksi oikeassa elämässä.

:DDDD Tyyppi ei itsekään ole lähelläkään mitään ammattilaista. Itsekin korosti koko ajan miten pyörii tuhat ja sata asiaa mielessä ja on vaikeaa keskittyä. Sain kutsun haastatteluun yhden päivän varoitusajalla.

Sitä paitsi minulla on sattumoisin aiempaa kokemusta työssäoppimisjakson haastatteluista, eikä niissä ole ikinä tarvinnut jaaritella mitään turhaa. Kun opiskelija on täysin ilmainen apuri siellä, ja tämän hän kyllä tietää itsekin saman koulun käyneenä.

Mutta en jaksa enää aihetta. Te ette edes halua tajuta yhtään mitään. Jatkuvaa syyllistämistä kaikesta.

Vierailija
77/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette tajua niin vtutti se hälinä! Minun ääneni ei kanna metelin yli vaan puuroutuu eikä siitä saa selvää. Samoin minun on erittäin vaikeaa saada selvää toisen puheesta hälinässä.

"Anteeksi, mutta en oikein saa puheestasi selvää näin hälyisessä paikassa. Olisiko mahdollista jatkaa keskustelua jossain muualla?" Tottakai tuollaisesta asiasta voi sanoa haastattelijalle. Paikan saamisen on epätodennäköisempää kaatua siihen, että sanoo ettei saa toisen puheesta selvää, kuin siihen, että olosuhteiden takia mokaa haastattelun. Siis mikäli olosuhteet eivät ole sama paikka kuin tuleva työpaikka olisi, ja jos työssä/harjoittelussa ei ole erityisen tärkeää esim. kommunikoida hälinässä - jos hakisit tarjoilijaksi ja valittaisit ettet kuule kahvilan hälinässä, niin et varmaankaan tulisi valituksi, koska tarjoilijan pitää pystyä ottamaan tilaukset vastaan sellaisessa tilanteessa.

No enpä kehdannut pyytää paikan vaihtoa. En minä tiedä minne siellä olisi edes voinut mennä. Ei ok-seudulla ole rauhallisia paikkoja. Siis julkisia.

No tuohan voi olla heidän tapa karsia hakijoita. Ehkä he haluavat työntekijän joka kestää hälyä ja/tai kehtaa sanoa tarpeensa asiallisesti ääneen?

Vierailija
78/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minun vikanihan se on että haastattelija ei ole ammattilainen eikä keskity. Minun vikani on että hän halusi kahvilaan. Minun vikani on että kuulin huonosti. Minun vikani!!! Olette säälittäviä. Hankkikaa apua omiin ongelmiinne sen sijaan, että tulette tänne aukomaan päätänne.

Vierailija
79/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäoppijoista ei aina ole apua. Vaikka miten ilmaisia olisivat.

Vierailija
80/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten vastasit, kun haastattelija pyysi kertomaan itsestäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi