Jos saisit lopputilin?
Jos saisit yllättäen lopputilin niin uskoisitko löytäväsi nopeasti uuden työpaikan? Uusi työpaikka olisi sellainen ettei tarvitse muuttaa ja sen palkka olisi suunnilleen nykyinen. Työpaikka olisi myös suunnilleen yhtä mieluisa kuin nykyinen. Saattaa olla että lopputili on hyvin epätodennäköinen, en kysy sitä.
Itse luulen että en saisi. Olen yli 50v eli aivan liian vanha.
Kommentit (11)
Sain nuorena potkut kun firmaan tuli muutoksia, pomo vaihtui, en kauaa ollut työtön, sain mukavamman työpaikan ja siitä lähtien aina saanut uuden työsopparin mutta teinkin määräaikaisia mikä sopikin minulle paremmin.
Kunhan nyt löytäisi sen työpaikan että voisi edes saada potkut.
En usko. Olen nyt 53-vuotias ja päätin vasta tällä viikolla, että haluan vaihtaa työpaikkaa. Päivitin cv:ni, sekä hakemukseni ja laitoin ne netiin parille sivustolle. Lisäksi hain paria paikkaa. Epäilen, että tästä tulee pitkä prosessi.
Onneksi minulla kuitenkin on nyt vakituinen ja hyväpalkkainen työpaikka, joten ei ole kiire. Viimeksi, kun vaihdoin työpaikkaa yhdeksän vuotta sitten, prosessi kesti kolme kuukautta. Hain kahdeksaa paikkaa, pääsin kolme kertaa haastatteluun ja sain niistä paikoista kaksi. Muutaman kuukauden päästä vielä soittivat kolmannesta ja olisin saanut senkin.
Vaan nyt ikää on enemmän ja yleinen taloustilanne huonompi. Saas nähdä, miten käy. Taloudellisesti ei enää töitä olisi pakko tehdä, jos oikein alkaa pännimään.
Jos saisin lopputilin, olisin vapaa kuin skönen stirbu ja ikionnellinen.
Ei toivoakaan uudesta työpaikasta. Olen jo 57v.
Työllistyisin lähes varmasti oman alani työhön 2-3kk sisään. Palkasta ehkä joutuisi vähän tinkimään, ainakin tilapäisesti.
Jos en kuitenkaan saisi oman alani työtä niin olisin valmis tekemään mitä tahansa muutakin.
M50
Irtisanouduin itse vakinaisesta työpaikastani tiettyjen syiden vuoksi. Sain toisen työpaikan 3 kk jälkeen. Olen yli 50 v ja asun pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Pakkaisin kimpsuni ja lähtisin kokeilemaan elämää muualla.
Tää on varmaan nuori kun ei ole asuntoa, aviopuolisoa, lapsia tai muitakaan velvoitteita, joten tämän ikäinen varmaan saa heti töitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan nyt löytäisi sen työpaikan että voisi edes saada potkut.
Juurihan he helpottivat sitä irtisanomista, että sinun kaltaisesi saadaan sieltä pois.
Vaikea ymmärtää miksi kaikki huutavat näitä takaisin sinne töihin, kun on kovalla vaivalla saatu pois?
Tuskin se helppo homma olisi. Ikä 50 v. It-ala.
Pakkaisin kimpsuni ja lähtisin kokeilemaan elämää muualla.