Huoh, hieno haastattelu taas
En kerro milloin tämä tarkalleen tapahtui, mutta kuitenkin.
Menin työssäoppimisen haastatteluun. Paikka vaikutti ja vaikuttaa oikeasti mielenkiintoiselta, mutta en tule saamaan sitä, tiedän jo nyt. Vtuttaa.
Ensinnäkin nukuin pommiin. Pääsin lähtemään liian myöhään ja myöhästyin. Tästä ilmoitin etukäteen ja pahoittelin.
Kun lopulta päätin paikalle, olin aivan hiessä. Antiperspiranttini petti.
Tapasimme pk-seudun kahvilassa, eli meteliä riitti aivan jatkuvasti. Puheeni puuroutui sen kaiken hälinän alle, samoin haastattelijan, joka puhui hiljaisella ja rauhallisella äänellä. Oli todella rasittavaa pinnistellä melkein tunti, että kuuli toista.
Haastattelijan takana oli suljettu kaupan ovi, jonka ritiläkuvio viisi silmissä ja tuli huono olo. Joo olen herkkä.
Haastattelija kehotti hakemaan kahvia mutta kieltäydyin. En olisi oikeasti halunnut sillä hetkellä mitään. Sitten hän kohteliaasti haki minulle kahvin. Oli laittanut ihan minimaalisen tilkan maitoa sekaan, joten kahvi oli ihan mustaa. Vihaan mustaa kahvia enkä juonut sitä edes puolilleen. Aavistin että tyyppi vähän närkästyi huomatessaan. Mutta älä hae toiselle väkisin jotain, jos on sanottu ei. Ja jos haet, niin älä laita kahta tippaa maitoa sekaan.
Joo, meni fiilis koko pskaan. Olisin niin halunnut sinne, mutta tapaamispaikka oli aivan p*rseestä ja kaikki meni päin h*lvettiä.
Kommentit (95)
Siis vitsi olipa perseestä toi haastattelija?? Ihme länkyttäjä?? Oot selkeesti tosi motivoitunu ku viitsit ottaa häneen yhteyttä, ois voinu ottaa sut suorilta ilmaseks työvoimaks... .Ei sil oo välii millanen tyyppi oot tai et vaikutatko siltä että teet hommat kunnolla... Jaxuhalit hei! Toivottavasti seuraava tyyppi ottaa sut suorilta hommiin, vaikutat kivalt ja rennolt tyypilt joka kantaa vastuunsa :)
Vierailija kirjoitti:
Mutta minun vikanihan se on että haastattelija ei ole ammattilainen eikä keskity. Minun vikani on että hän halusi kahvilaan. Minun vikani on että kuulin huonosti. Minun vikani!!! Olette säälittäviä. Hankkikaa apua omiin ongelmiinne sen sijaan, että tulette tänne aukomaan päätänne.
Vaikka nuo asiat eivät olisikaan sinun vikaasi, niin ymmärrät varmaan että he ottavat sen joka antaa itsestään parhaan kuvan haastattelussa? Miten muutenkaan he voisivat valita?
Sinulle on selitetty jo monta kertaa, mitä teit väärin. Mutta tulkoon nyt vielä yhden kerran, työnantajan näkökulmasta.
1. Jos hakija myöhästyy haastattelusta, hän todennäköisesti myöhästyy usein myös töistä. Se ei ole OK missään ammatissa. Toinen vaihtoehto on että haastattelu ei merkitse niin paljon että viitsisi tulla ajoissa. Unettomuus ei ole peruste myöhästellä, monet pikkulasten vanhemmatkin käyvät töissä vaikka valvoisivat koko yön vauvan kanssa.
2. Jos et osaa oikeasti kertoa mitään itsestäsi, annat oudon vaikutelman. Vaikutat tyhmältä tai tylsältä tai siltä ettet osaa ilmaista itseäsi ollenkaan. Ei kukaan halua sellaista hakijaa töihin.
3. Jos tilanne ärsytti sinua noin paljon, se aivan varmasti kävi ilmi kehonkielestäsi. Voit kuvitella että käyttäydyit hyvin, mutta koska olet täälläkin niin raivona, todennäköisesti vaikutit vihaiselta jo haastattelussa. Haastattelija lukee muutakin kuin verbaalisia viestejä.
4. Et ole ainoa hakija. Myös palkattomiin paikkoihin on tunkua nykyään, varsinkin jossain PK-seudulla. Hakijoita voi olla satoja. Sinun pitää osata erottua eduksesi.
5. Tämän ketjun pitäisi olla keskustelua, mutta HUUDAT ja kiroilet ja haukut kaikkia muita, vastaamatta toisten kommentteihin kunnolla. Luuletko, että pärjäisit työpaikalla, missä pitää joskus tehdä paskahommia ja osata keskustella työkavereiden kanssa? Alkaisitko heti raivota kun työnantaja antaa sinulle jonkun tylsän tehtävän? Töissä pitää pystyä sietämään tylsyyttä ja ärsyttäviä tilanteita.
Draamailu jatkuu: https://www.vauva.fi/keskustelu/3543412/jos-ette-vielakaan-ymmarra?chan…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tyyppi kävi saman koulun kuin minä, eli tietää kaikesta tarvittavasta kaiken. Mitä hittoa minä alan siinä selittämään. "Asun yksin, opiskelen, olen."
No siis ei yhtään mitään. Ihan paskaa kaikki. Voi miten kamala maailma, ja kaikki vielä asettuneet sinua vastaan ihan tarkoituksella.
Helvetti kun ÄÄNENI HUKKUI SINNE JATKUVAN METELIN ALLE! Ja haastattelija huomasi sen kyllä muttei itsekään ehdottanut rauhallisempaa sijaintia. Tosin, eipä sieltä olisi sellaista löytynytkään. Pk-seudun kauppakeskukset eivät ole hiljaisia.
Ja minä en ole sanonut että kukaan on minua vastaan 😑 SANOIN ETTÄ EN TIEDÄ MITÄ VOIN SELITTÄÄ JOSSAIN TYÖSSÄOPPIMISHAASTATTELUSSA. OPISKELEN, KUTEN HÄN TIESI. TARVITSEN TYÖSSÄOPPIMISPAIKAN, KUTEN HÄN TIESI.
Kerroin ikäni, hän tiesi jo missä asun. Mitä hittoa voin enää kertoa!!!
Onko sulla Asperger?
Olet sosiaalisesti kömpelö ja samoihin ajatusuriin jämähtänyt.
Kivikissakiusaajalta tuo tosiaan vaikuttaa. Ammattivalittajalta ei niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Kivikissakiusaajalta tuo tosiaan vaikuttaa. Ammattivalittajalta ei niinkään.
Mulle tuli ihan sama mieleen. "Ettekö tajua, että ÄITINI TEKI MINULLE PAHAN MIELEN" jne. Tässä on samat ainekset sopassa: saman (epäolennaisen) asian toistelu, kaikki vastaajat ovat ääliöitä jotka eivä tiedä mistään mitään...
Jos todella haluaa tietyn työpaikan niin onhan sillon paljonkin kerrottavaa itsestä: syyt miksi haluisi työn ja mitä annettavaa itsellä olisi.
Jos ei ymmärrä että myös harjottelijaan investoidaan aikaa ja energiaa, niin minkäs teet. Ap vaikuttaa suhtautuvan hyvin ylimielisesti harjoittelupaikkaan ja haastattelijaan. Ei kai suurin osa työhaastattelujoista ole mitään rekryammattilaisia, mutta osaavat kyllä etsiä oikean ihmisen omiin tarpeisiinsa.
Huonon vaikutelman antamiseksi riittää se että tilanteessa alkaa vi tuttamaan häly, kahvi, kysymykset. Kyllä se näkyy kehonkielestä.
Ap on märissyt tänne aiemmin myös Kelan toiminnasta. Silloinkin oli raivon partaalla.
Työnantajat - olkoonkin kyse työssäoppimisesta - yleensä haluavat työntekijän, joka on heille hyödyksi tai ei ainakaan aiheuta liikaa ylimääräistä haittaa. Mitä hyötyä on työntekijästä, joka nukkuu pommiin, ei pysty puhumaan kuuluvalla äänellä, häiriintyy ostoskeskuksen metelistä ja ritiläkuviosta (?!), ei osaa valmistautua haastatteluun eikä pysty ilmaisemaan mitään näistä?
Ihan tosi. Miksi kukaan ottaisi sinut töihin edes oppimaan?
Aloittaja on aivan varmasti sama, joka tehtailee myäs ammattivalittajan ja äitihullun kirjoituksia. Kysymys kuuluukin, miten tyhjä elämä on sillä, joka näitä paskoja porvoolaisia viitsii suoltaa?