Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh, hieno haastattelu taas

Vierailija
30.08.2019 |

En kerro milloin tämä tarkalleen tapahtui, mutta kuitenkin.

Menin työssäoppimisen haastatteluun. Paikka vaikutti ja vaikuttaa oikeasti mielenkiintoiselta, mutta en tule saamaan sitä, tiedän jo nyt. Vtuttaa.

Ensinnäkin nukuin pommiin. Pääsin lähtemään liian myöhään ja myöhästyin. Tästä ilmoitin etukäteen ja pahoittelin.

Kun lopulta päätin paikalle, olin aivan hiessä. Antiperspiranttini petti.

Tapasimme pk-seudun kahvilassa, eli meteliä riitti aivan jatkuvasti. Puheeni puuroutui sen kaiken hälinän alle, samoin haastattelijan, joka puhui hiljaisella ja rauhallisella äänellä. Oli todella rasittavaa pinnistellä melkein tunti, että kuuli toista.
Haastattelijan takana oli suljettu kaupan ovi, jonka ritiläkuvio viisi silmissä ja tuli huono olo. Joo olen herkkä.

Haastattelija kehotti hakemaan kahvia mutta kieltäydyin. En olisi oikeasti halunnut sillä hetkellä mitään. Sitten hän kohteliaasti haki minulle kahvin. Oli laittanut ihan minimaalisen tilkan maitoa sekaan, joten kahvi oli ihan mustaa. Vihaan mustaa kahvia enkä juonut sitä edes puolilleen. Aavistin että tyyppi vähän närkästyi huomatessaan. Mutta älä hae toiselle väkisin jotain, jos on sanottu ei. Ja jos haet, niin älä laita kahta tippaa maitoa sekaan.

Joo, meni fiilis koko pskaan. Olisin niin halunnut sinne, mutta tapaamispaikka oli aivan p*rseestä ja kaikki meni päin h*lvettiä.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää että joka ikisestä asiasta täytyy aukoa päätä. Haastattelija päätti itse paikan eikä kysynyt minulta mitään. Minä hädintuskin kuulin edes omaa puhettani. Jouduin pinnistelemään, että kuulin häntä. Jouduin noloon tilanteeseen koska en juonut kahvia jota en halunnut. Piti kertoa itsestäni jotain, tiesin että vastaukseni hukkuu metelin alle. Jes -.- mitä minä voin kertoa?? Olen opiskelija ja tarvitsen työssäoppimispaikan??

Kerro jotain itsestäsi, eli miksi hait juuri heille, miksi olet alalla jolla olet, minkälainen työntekijä olet, missä asioissa olet hyvä, mistä asioista tykkäät/mitä harrastat tms.

Huoh. Ääneni hukkui sinne hälyn alle!! Kyseessä oli työssäoppimispaikka eli palkaton kouluun kuuluva jakso! En ole millään vtun alalla vaan opiskelija.

Toivottavasti ainakin käytit v-sanaa vähemmän kuin täällä. Ei sinua voi neuvoa, kun asenne on tuo.

No en kuule käyttänyt v-sanaa tai muitakaan kirosanoja siellä :))) vtutti vaan että en halunnut kahvia ja silti piti työntää se minulle, jäi juomatta ja jouduin noloon tilanteeseen. Sitten ääneni hukkuu, toisen ääni hukkuu, kaikki menee päin vttua. No ihan sama. En jaksa enää välittää.

Vierailija
42/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tyyppi kävi saman koulun kuin minä, eli tietää kaikesta tarvittavasta kaiken. Mitä hittoa minä alan siinä selittämään. "Asun yksin, opiskelen, olen."

Toki voit sanoa noin, jos muuta kerrottavaa ei sinussa ole. Mutta turha ihmetellä, jos ei paikkaa saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoin että en tarvitse kahvia. Silti hän haki väkisin. En voi juoda mustaa kahvia, se on pahaa. Kaksi tippaa maitoa ei ihan riitä. Jouduin jo sen takia noloon tilanteeseen.

Ensinnäkin: myöhästyit. Tuollaisessa tilanteessa ei vain myöhästytä. Ja jos myöhästyy, on turha ihmetellä että paikka meni sivu suun.

Ja tuo kahvijuttu. Vaikka et pitänyt mustasta kahvista, sinun olisi kuulunut juoda se kohteliaasti vaikka se ei olisikaan maistunut herkulta.

Viestitit haastattelijalle että ensinnäkin sinuun ei välttämättä voi luottaa ja toiseksi, et ole joustava ja taitava toimimaan sosiaalisissa tilanteissa.

Vierailija
44/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pommiin nukkumista voi sattua kenelle vain, ja silloin on pääasia, että ilmoittaa ja pahoittelee, kuten teitkin. Mutta tekstisi perusteella olisit voinut hoitaa jotkut asiat paremmin.

Ensinnäkin olisit voinut pahoitella, että kuulet hälyssä huonosti. Vaikka paikkaa ette olisi voineet parempaan vaihtaa, niin haastattelija olisi ehkä nostanut äänenvoimakkuuttaan (joo, et kuule omaakaan puhettasi, mutta ainakin osa ongelmasta olisi lievittynyt). Stressaavan asian sanominen ääneen (kohteliaasti) voi muutenkin itsessään lievittää siitä aiheutunutta epämukavaa tunnetta.

Haastatteluissa kysytään usein epäolennaisuuksia, mutta toi "MITÄ MUN MUKA PITÄIS KERTOO" on pelkkää asenneongelmaa :D Jos tosiaan tarvitset paikan, niin sitten lätiset ainakin jotain ympäripyöreää harrastuksista - jos niitä ei ole, sanot vaikka käyväsi kävelyillä. Ei ole kovin iso uhraus keskustella hetki epäolennaisista asioista, jos sen avulla saat tärkeän paikan.

Haastattelija olis voinut olla hakematta sitä kahvia sulle tai edes kysyä, tuleeko maitoa, mutta jos kerta juomatta jättäminen hävettää niin kovasti, niin ite olisin ehkä juonut sen väkisin, vaikka maistuisi pahalta, tai keksinyt jonkun hätävalheen - vaikka maitoallergian tai kofeiiniyliherkkyyden tai jotain.

Tää kaikki on jälkiviisastelua, mutta sanoinpa silti, kun et tunnu ymmärtävän, että itsekin olisit voinut hoitaa tilanteen paremmin.

Vierailija
45/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää että joka ikisestä asiasta täytyy aukoa päätä. Haastattelija päätti itse paikan eikä kysynyt minulta mitään. Minä hädintuskin kuulin edes omaa puhettani. Jouduin pinnistelemään, että kuulin häntä. Jouduin noloon tilanteeseen koska en juonut kahvia jota en halunnut. Piti kertoa itsestäni jotain, tiesin että vastaukseni hukkuu metelin alle. Jes -.- mitä minä voin kertoa?? Olen opiskelija ja tarvitsen työssäoppimispaikan??

Kerro jotain itsestäsi, eli miksi hait juuri heille, miksi olet alalla jolla olet, minkälainen työntekijä olet, missä asioissa olet hyvä, mistä asioista tykkäät/mitä harrastat tms.

Huoh. Ääneni hukkui sinne hälyn alle!! Kyseessä oli työssäoppimispaikka eli palkaton kouluun kuuluva jakso! En ole millään vtun alalla vaan opiskelija.

No jotain vtun alaa sinä kuitenkin opiskelet!

Vierailija
46/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tyyppi kävi saman koulun kuin minä, eli tietää kaikesta tarvittavasta kaiken. Mitä hittoa minä alan siinä selittämään. "Asun yksin, opiskelen, olen."

No siis ei yhtään mitään. Ihan paskaa kaikki. Voi miten kamala maailma, ja kaikki vielä asettuneet sinua vastaan ihan tarkoituksella.

Helvetti kun ÄÄNENI HUKKUI SINNE JATKUVAN METELIN ALLE! Ja haastattelija huomasi sen kyllä muttei itsekään ehdottanut rauhallisempaa sijaintia. Tosin, eipä sieltä olisi sellaista löytynytkään. Pk-seudun kauppakeskukset eivät ole hiljaisia.

Ja minä en ole sanonut että kukaan on minua vastaan 😑 SANOIN ETTÄ EN TIEDÄ MITÄ VOIN SELITTÄÄ JOSSAIN TYÖSSÄOPPIMISHAASTATTELUSSA. OPISKELEN, KUTEN HÄN TIESI. TARVITSEN TYÖSSÄOPPIMISPAIKAN, KUTEN HÄN TIESI.

Kerroin ikäni, hän tiesi jo missä asun. Mitä hittoa voin enää kertoa!!!

Vierailija
47/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta valitit siitä, että sulla on huono ohjaaja, nyt tämä harjoitteluhaastatteluvalitus. Katsoppas välillä peiliin, sieltä takaisin katsoo aikuinen, jonka pitää nyt vähän ryhdistäytyä ja lakata syyttelemästä muita.

Vierailija
48/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän olisi maksanut euroakaan mitään palkkaa, joten ei pitäisi olla kovin iso työ valita että ottaako ilmaisen opiskelijan hommiin vai ei.

Vierailija
49/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta valitit siitä, että sulla on huono ohjaaja, nyt tämä harjoitteluhaastatteluvalitus. Katsoppas välillä peiliin, sieltä takaisin katsoo aikuinen, jonka pitää nyt vähän ryhdistäytyä ja lakata syyttelemästä muita.

MILLÄ TAVALLA KAUPPAKESKUKSEN HÄLY ON MINUN SYYTÄNI????

Ja sinä et tiedä minun ohjaajastani mitään, joten älä puutu siihen asiaan. En ole oman isäni lisäksi törmännyt ikinä kehenkään muuhun, jonka kanssa en kykene millään tulemaan toimeen. Eli tähän mennessä 2 kpl mahdottomia ihmisiä, muiden kanssa tulen aina toimeen.

Vierailija
50/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tämä tyyppi on ollut samassa koulussa jossa minä opiskelen nyt, eli ajattelin että ei tarvitse jännittää, koska hän ei varmasti ala kyselemään mitään koska tietää siitä koulusta kaiken. No kysyihän hän jotain, esim. Että olenko opiskellut asiaa x. No enpä muista enää tässä vaiheessa, että mitä opiskelin yli vuosi sitten. Kaikki meni päin h*lvettiä. V*tuttaa.

Et muista mitä opiskelit VUOSI sitten? Jos et oikeasti muista noin tuoreita asioita, ehkä kannattaisi käydä jossain muistitestissä.

Muutenkin on outoa mennä työhaastatteluun sillä oletuksella, että ei kysytä mitään. Totta kai potentiaalinen työnantaja testaa myös sitä, miten hyvin osaat ilmaista itseäsi ja kertoa omista taidoistasi.

Tuo kahvin tuominen on kyllä vähän ikävää, jos ei tiedä mikä toisen maku on. Kahvila paikkana on myös huono. Mutta jos et osaa kertoa itsestäsi mitään, niin se antaa kyllä huonon kuvan sinusta.

Vierailija
51/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaaja ei edes yritä joustaa, ei antanut kotitehtäviä vaikka pyysin ja selitin miksi en pääse tulemaan koululle. Eli kyllä vika on aivan täysin hänessä ja hänen joustamattomuudessaan. Minä yritin, hän ei.

Vierailija
52/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö sinussa ole muuta kerrottavaa kuin missä asut, minkä ikäinen olet ja että tarvitset työssäoppimispaikan? Oikeasti?

Vierailija
53/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis ei yhtään mitään. Ihan paskaa kaikki. Voi miten kamala maailma, ja kaikki vielä asettuneet sinua vastaan ihan tarkoituksella.

Helvetti kun ÄÄNENI HUKKUI SINNE JATKUVAN METELIN ALLE! Ja haastattelija huomasi sen kyllä muttei itsekään ehdottanut rauhallisempaa sijaintia. Tosin, eipä sieltä olisi sellaista löytynytkään. Pk-seudun kauppakeskukset eivät ole hiljaisia.

Ja minä en ole sanonut että kukaan on minua vastaan 😑 SANOIN ETTÄ EN TIEDÄ MITÄ VOIN SELITTÄÄ JOSSAIN TYÖSSÄOPPIMISHAASTATTELUSSA. OPISKELEN, KUTEN HÄN TIESI. TARVITSEN TYÖSSÄOPPIMISPAIKAN, KUTEN HÄN TIESI.

Oletko sinä ylipäätään koskaan ollut työelämässä? Ei siellä voi istuskella tuppisuuna ja suuttua jos joku kysyy jotain. Pitää pystyä tekemään yhteistyötä muiden kanssa. HUUTAMINEN JA KIROILEMINEN ei sovi työpaikalla. Ainakin näiden kirjoitusten perusteella olet hyvin aggressiivinen ihminen. Kannattaa opetella itsehillintää, jos haluat mitään työpaikkoja koskaan.

Vierailija
54/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tämä tyyppi on ollut samassa koulussa jossa minä opiskelen nyt, eli ajattelin että ei tarvitse jännittää, koska hän ei varmasti ala kyselemään mitään koska tietää siitä koulusta kaiken. No kysyihän hän jotain, esim. Että olenko opiskellut asiaa x. No enpä muista enää tässä vaiheessa, että mitä opiskelin yli vuosi sitten. Kaikki meni päin h*lvettiä. V*tuttaa.

Et muista mitä opiskelit VUOSI sitten? Jos et oikeasti muista noin tuoreita asioita, ehkä kannattaisi käydä jossain muistitestissä.

Muutenkin on outoa mennä työhaastatteluun sillä oletuksella, että ei kysytä mitään. Totta kai potentiaalinen työnantaja testaa myös sitä, miten hyvin osaat ilmaista itseäsi ja kertoa omista taidoistasi.

Tuo kahvin tuominen on kyllä vähän ikävää, jos ei tiedä mikä toisen maku on. Kahvila paikkana on myös huono. Mutta jos et osaa kertoa itsestäsi mitään, niin se antaa kyllä huonon kuvan sinusta.

Kuinka monta kertaa täytyy sanoa että ääneni hukkui sinne meteliin. Kaikki pk-seutulaiset voivat lähteä tältä istumalta lähimpään kauppakeskukseen kuuntelemaan sitä meteliä. Kuvittele sitten itsesi sinne ekaa kertaa antamaan hyvä vaikutelma itsestäsi jossain haastattelussa. Hädintuskin kuulin omaa puhettanikaan.

En jaksaisi toistaa itseäni enää. Hän ei ole mikään rekryammattilainen, vaan itse itsensä kouluttanut ja tämän kertoi minulle ihan itse. Ei siis liene kovin erikoista, että hänellä ei ollut pelisilmää liiaksi.

Vierailija
55/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä ylipäätään koskaan ollut työelämässä? Ei siellä voi istuskella tuppisuuna ja suuttua jos joku kysyy jotain. Pitää pystyä tekemään yhteistyötä muiden kanssa. HUUTAMINEN JA KIROILEMINEN ei sovi työpaikalla. Ainakin näiden kirjoitusten perusteella olet hyvin aggressiivinen ihminen. Kannattaa opetella itsehillintää, jos haluat mitään työpaikkoja koskaan.

:DDDDD JUURIHAN SANOIN ETTÄ ÄÄNENI EI OLE KANTAVA. Se hukkui kauppakeskuksen meteliin ja minun piti pinnistellä, jotta kuulin toisen puhetta. Miten monta kertaa sama asia pitää toistaa??

En ole sanonut ainuttakaan kirosanaa haastattelussa ikinä, että se siitä yrityksestä :)

Vierailija
56/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistä olen suuttunut???? Sanoin vain että en pysty kertomaan itsestäni muuta kuin iän, asuinpaikan ja sen että haen työssäoppimispaikkaa. Ei. Ole. Muuta. Kerrottavaa!!

Vierailija
57/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan oikeasti ilmaisen opiskelijan ottaminen ei ole niin kauhean työläs prosessi. Ei opiskelijoille makseta palkkaa.

Vierailija
58/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:DDDDD JUURIHAN SANOIN ETTÄ ÄÄNENI EI OLE KANTAVA. Se hukkui kauppakeskuksen meteliin ja minun piti pinnistellä, jotta kuulin toisen puhetta. Miten monta kertaa sama asia pitää toistaa??

En ole sanonut ainuttakaan kirosanaa haastattelussa ikinä, että se siitä yrityksestä :)

Sanoit myös ettet keksi mitä voit kertoa itsestäsi, ja sinua harmitti että haastattelija kysyi opinnoistasi, joita et enää muista vuoden jälkeen.

Jos olit haastattelussa yhtä vihainen kuin tässä keskustelussa, annoit itsestäsi varmasti huonon kuvan.

Vierailija
59/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tosiaan olimme kauppakeskuksessa, joten siellä ei ole mitään hiljaisia paikkoja. Muutenkin haastattelijalla oli täysi kahvikuppi edessään. Ei take away vaan tavallinen kuppi jonka kanssa ei poistuta kahvilasta.

Eli joo VTTU MINÄ MOKASIN, MINÄ AIHEUTIN METELIN JA KAIKEN.

Sen teit.

Vierailija
60/95 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hän olisi maksanut euroakaan mitään palkkaa, joten ei pitäisi olla kovin iso työ valita että ottaako ilmaisen opiskelijan hommiin vai ei.

Niin, kun olet käynyt sitä koulua, jonka opinnoista tosin et enää mitään muista, niin sinä tosiaan osaat jo kaiken alasta, jolla et ole, koska olet opiskelija. Olisit siis varmasti täydellinen ilmainen opiskelijatyöläinen yrittäjälle, joka on jo valmiiksi erittäin kiireinen. Hänen ei tarvitsisi perehdyttää sinua, sinä et oppisi mitään uutta. Saisit vain sen pakollisen työssäoppimisjakson suoritetuksi.

Kuulostaako tämä sinusta ihan loogiselta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän