Huoh, hieno haastattelu taas
En kerro milloin tämä tarkalleen tapahtui, mutta kuitenkin.
Menin työssäoppimisen haastatteluun. Paikka vaikutti ja vaikuttaa oikeasti mielenkiintoiselta, mutta en tule saamaan sitä, tiedän jo nyt. Vtuttaa.
Ensinnäkin nukuin pommiin. Pääsin lähtemään liian myöhään ja myöhästyin. Tästä ilmoitin etukäteen ja pahoittelin.
Kun lopulta päätin paikalle, olin aivan hiessä. Antiperspiranttini petti.
Tapasimme pk-seudun kahvilassa, eli meteliä riitti aivan jatkuvasti. Puheeni puuroutui sen kaiken hälinän alle, samoin haastattelijan, joka puhui hiljaisella ja rauhallisella äänellä. Oli todella rasittavaa pinnistellä melkein tunti, että kuuli toista.
Haastattelijan takana oli suljettu kaupan ovi, jonka ritiläkuvio viisi silmissä ja tuli huono olo. Joo olen herkkä.
Haastattelija kehotti hakemaan kahvia mutta kieltäydyin. En olisi oikeasti halunnut sillä hetkellä mitään. Sitten hän kohteliaasti haki minulle kahvin. Oli laittanut ihan minimaalisen tilkan maitoa sekaan, joten kahvi oli ihan mustaa. Vihaan mustaa kahvia enkä juonut sitä edes puolilleen. Aavistin että tyyppi vähän närkästyi huomatessaan. Mutta älä hae toiselle väkisin jotain, jos on sanottu ei. Ja jos haet, niin älä laita kahta tippaa maitoa sekaan.
Joo, meni fiilis koko pskaan. Olisin niin halunnut sinne, mutta tapaamispaikka oli aivan p*rseestä ja kaikki meni päin h*lvettiä.
Kommentit (95)
Minä sanoin että en tarvitse kahvia. Silti hän haki väkisin. En voi juoda mustaa kahvia, se on pahaa. Kaksi tippaa maitoa ei ihan riitä. Jouduin jo sen takia noloon tilanteeseen.
Rauhoitu, ystävä hyvä. Ei ole mitään hätää. Maailmanloppua ei tullut. Nyt kävi noin, mutta mitä sitä murehtimaan enää. Menitkö harjoitteluun jonnekin muualle?
Asenteesi on väärä, ja taidat itsekin tajuta sen. Et ole ainoa työharjoittelija, joka heille hakee, ja koska et selvästi ole se motivoitunein, et tule valituksi.
Opettele sosiaalisia taitoja, huolehdi ajoissa olemisesta, valmistaudu. Jos et muista vuosi sitten opiskeltuja asioita, niin vika on kyllä sinussa, muistisi on hälyttävän huono. Itse muistan kymmenen vuoden takaisen tutkinnon kurssien nimistäkin valtaosan ja pystyn kuvailemaan kaikkien kurssien pääsisällöt. Minua kiinnosti ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko vähentää vähän päihteiden käyttöä?
Ja "kukka" todellakin on päihde, eikä vain "luonnontuote".Öööö? :DDD Kuka sitä käyttää ja mihin se liittyy? Ap
No sinä ainakin vaikutat siltä, että päihteet maistuu. Tai sitten podet jotain mt-ongelmia tai olet todella erityisherkkä, kun hermostut jostain ritiläkuvioista yms...
Hermostun???? Kävi silmiin ne kuviot??? Jouduin katsomaan niitä koko ajan koska haastattelija oli niiden edessä. Eipä sitä voi selittää henkilölle, joka ei tajua. Joillekin tulee vilisevistä kuvioista huono olo. En tiedä miksi se vilisee silmissä, sellaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Asenteesi on väärä, ja taidat itsekin tajuta sen. Et ole ainoa työharjoittelija, joka heille hakee, ja koska et selvästi ole se motivoitunein, et tule valituksi.
Opettele sosiaalisia taitoja, huolehdi ajoissa olemisesta, valmistaudu. Jos et muista vuosi sitten opiskeltuja asioita, niin vika on kyllä sinussa, muistisi on hälyttävän huono. Itse muistan kymmenen vuoden takaisen tutkinnon kurssien nimistäkin valtaosan ja pystyn kuvailemaan kaikkien kurssien pääsisällöt. Minua kiinnosti ala.
Muistini ei ole hälyttävän huono, olen jatkuvassa univajeessa enkä ikinä saa unta silloin kun pitäisi.
MILLÄ TAVALLA KAUPPAKESKUKSEN HÄLINÄ ON MINUN SYYTÄNI???
Minä olin sentään ensimmäinen, joka SOITTI ja otti itse yhteyttä. Näin haastattelija minulle kertoi. Jo sen pitäisi kertoa, että olen motivoitunut. Joten haista sinä vttu ja hae apua ongelmiisi.
En voi käsittää että joka ikisestä asiasta täytyy aukoa päätä. Haastattelija päätti itse paikan eikä kysynyt minulta mitään. Minä hädintuskin kuulin edes omaa puhettani. Jouduin pinnistelemään, että kuulin häntä. Jouduin noloon tilanteeseen koska en juonut kahvia jota en halunnut. Piti kertoa itsestäni jotain, tiesin että vastaukseni hukkuu metelin alle. Jes -.- mitä minä voin kertoa?? Olen opiskelija ja tarvitsen työssäoppimispaikan??
Rauhoitupa nyt. Ensi kerralla olet viisaampi. Laitat kaksi herätyskelloa ja mietit valmiiksi, mitä kerrot itsestäsi. Se on ihan vakiokysymys. Ja jos tarjotaan juomaa, ota vaikka mehua tai vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistini ei ole hälyttävän huono, olen jatkuvassa univajeessa enkä ikinä saa unta silloin kun pitäisi.
Entä jos työssä joutuu sietämään hälinää, katsomaan kuvioita ja muistamaan oman alan keskeisiä sisältöjä?
Hoida itsesi ensin työkuntoiseksi ja keskity sitten harjoittelupaikan etsimiseen.
Huolehdi unihygieniasta (googlaa, jos termi ei ole tuttu), mene ajoissa sänkyyn ja lue jotain tylsää, suunnittele etukäteen seuraavan päivän reitit, laita useampi herätys soimaan, jos pommiin nukkuminen on ongelmasi.
Mitä väliä sillä on mikä on kenenkin syy? Sinä olet kuitenkin ainoa, joka voi ongelmasi ratkaista. Eteenpäin vaan! Aina voi parantaa!
Eipä se tyyppi ollut muutenkaan mikään haastatteluammattilainen. Hän on paikan omistaja, eli ei todellakaan mikään rekryammattilainen. Suurimman osan ajasta hän selitti, miten kamalan paljon on hommaa ja että hän tekee kaiken ihan yksin. Okei... Ja että koko ajan pyörii tuhat ja sata asiaa mielessä ja on vaikeaa keskittyä. Huomaan, kun olin muutamaa minuuttia aiemmin kertonut saapuneeni parkkipaikalle, ja hetkeä myöhemmin hän kysyy että tulinko autolla.
No en kun potkulaudalla.
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää että joka ikisestä asiasta täytyy aukoa päätä. Haastattelija päätti itse paikan eikä kysynyt minulta mitään. Minä hädintuskin kuulin edes omaa puhettani. Jouduin pinnistelemään, että kuulin häntä. Jouduin noloon tilanteeseen koska en juonut kahvia jota en halunnut. Piti kertoa itsestäni jotain, tiesin että vastaukseni hukkuu metelin alle. Jes -.- mitä minä voin kertoa?? Olen opiskelija ja tarvitsen työssäoppimispaikan??
Kerro jotain itsestäsi, eli miksi hait juuri heille, miksi olet alalla jolla olet, minkälainen työntekijä olet, missä asioissa olet hyvä, mistä asioista tykkäät/mitä harrastat tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos työssä joutuu sietämään hälinää, katsomaan kuvioita ja muistamaan oman alan keskeisiä sisältöjä?
Hoida itsesi ensin työkuntoiseksi ja keskity sitten harjoittelupaikan etsimiseen.
Huolehdi unihygieniasta (googlaa, jos termi ei ole tuttu), mene ajoissa sänkyyn ja lue jotain tylsää, suunnittele etukäteen seuraavan päivän reitit, laita useampi herätys soimaan, jos pommiin nukkuminen on ongelmasi.
Mitä väliä sillä on mikä on kenenkin syy? Sinä olet kuitenkin ainoa, joka voi ongelmasi ratkaista. Eteenpäin vaan! Aina voi parantaa!
Huoh. Tämä ei ole mikään k-kaupan myyjän paikka vaan oikeasti erilainen. Tiedän että viihtyisin niin hyvin, mutta en tule pääsemään paikkaan. Tapahtumiin liittyvä työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro jotain itsestäsi, eli miksi hait juuri heille, miksi olet alalla jolla olet, minkälainen työntekijä olet, missä asioissa olet hyvä, mistä asioista tykkäät/mitä harrastat tms.
Huoh. Ääneni hukkui sinne hälyn alle!! Kyseessä oli työssäoppimispaikka eli palkaton kouluun kuuluva jakso! En ole millään vtun alalla vaan opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se tyyppi ollut muutenkaan mikään haastatteluammattilainen. Hän on paikan omistaja, eli ei todellakaan mikään rekryammattilainen. Suurimman osan ajasta hän selitti, miten kamalan paljon on hommaa ja että hän tekee kaiken ihan yksin. Okei... Ja että koko ajan pyörii tuhat ja sata asiaa mielessä ja on vaikeaa keskittyä. Huomaan, kun olin muutamaa minuuttia aiemmin kertonut saapuneeni parkkipaikalle, ja hetkeä myöhemmin hän kysyy että tulinko autolla.
No en kun potkulaudalla.
En nyt lähtisi kritisoimaan muita.
Ja tyyppi kävi saman koulun kuin minä, eli tietää kaikesta tarvittavasta kaiken. Mitä hittoa minä alan siinä selittämään. "Asun yksin, opiskelen, olen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kun potkulaudalla.
En nyt lähtisi kritisoimaan muita.
No älä lähde? Niin simppeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Ääneni hukkui sinne hälyn alle!! Kyseessä oli työssäoppimispaikka eli palkaton kouluun kuuluva jakso! En ole millään vtun alalla vaan opiskelija.
Toivottavasti ainakin käytit v-sanaa vähemmän kuin täällä. Ei sinua voi neuvoa, kun asenne on tuo.
En tajua miten vtussa kauppakeskuksen hälinä on minun syytäni. Mutta aina oppii kaikkea uutta!
Vierailija kirjoitti:
Ja tyyppi kävi saman koulun kuin minä, eli tietää kaikesta tarvittavasta kaiken. Mitä hittoa minä alan siinä selittämään. "Asun yksin, opiskelen, olen."
No siis ei yhtään mitään. Ihan paskaa kaikki. Voi miten kamala maailma, ja kaikki vielä asettuneet sinua vastaan ihan tarkoituksella.
Jotenkin tämä palsta käy hermoon, kun kertoo asiasta jossa ei tasan tarkasti ole tehnyt yhtään mitään väärää (pl. Myöhästyminen), niin kyllä aivan satavarmasti tulee vttuilua siitä huolimatta. Vaikka olisin tehnyt mitä sirkustemppuja, ei se kauppakeskuksen hälinä olisi siitä mihinkään kadonnut. Vtuttaa niin vtusti kun kaikki menee päin peetä.