Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19540)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Tänään testissä viimeiset 2 näytettä. Aamulla Paris Corner Juicy Melange. Tästä ei oikein keksi sanottavaa. Geneerinen mehukkaan marjaisa ja hedelmäinen, makea tuoksu. Näitä on useita, mutta ainakin tämä on halpa. PC:n tuoksut on kyllä olleet kestoltaan ihan hyviä, se täytyy sanoa.
Viimeisenä suihkun jälkeen Penhaligons The Bewitching Jasmine. Tämä ei ole lainkaan tyypillinen kaunis jasmiinituoksi, kuten esim, Jasmin Des Anges. Mietin ensin että olisiko tämä nyt sellainen indolinen jasmiini, mitä joskus tulee vastaan, mutta sitten tsekkasin nuotit. Alkunuotteina on kahvi ja kaardemumma, sitten jasmiini ja kuusi, ja pohjimmaisena oud, suitsuke, ja vanilja. Se mitä haistoin alkuun oli kahvin kitkeryys ja oud sekoittuneena jasmiiniin. Oud on yksi minulle vaikeita nuotteja, aiheuttaa herkästi jonkinlaista lähes fyysistä vastenmielisyyttä, ja haistan sen tässä ehdottomasti voimakkaimpana. Tämä on naisille suunnattu tuoksu, mutta menisi omasta mielestäni ihan täydestä miehelläkin. Ihan ehdoton ei on minun ääneni tälle.
Tässä setissä oli useita perus ok-tuoksuja, mutta Rammstein Diamant oli mieleenpainuva ja kiinnostava hajuvesi. Ei siis ihan hukkareissu.