Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19509)

Vierailija
19501/19509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksunäyte #12: Fleur de Peau Eau de Parfum, Diptyque

Tämä on pehmeä, hyvin myskinen ja puuterinen tuoksu, vienosti meikkimäinenkin, huulipunamainen. Tämä tuoksuu vaatteella vahvemmin meikiltä kuin iholla, sain vaatteelta oikein kunnon flashbackin siihen miltä puuteri tuoksui joskus teininä. Moni kehuu että tässä on kaunis iiris-nuotti. Tässä on myös sensuaalisuutta jonka takia en itse näkisi tätä käyttökelpoisena arkeen vaikka Fragrantican jutussa jokapaikantuoksusta puhutaan tästä ja siitä että tämä on sensuelli, mutta niin hienovaraisesti että sopii kaikkiin tilanteisiin. Tämä on tosi nätti ihotuoksu. Tykkäsin ja käytän varmasti näytteen loppuun.

Vierailija
19502/19509 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on näyte Gris Diorista ja tekstisi innoittamana hain sen taas kokeiluun. ---"

Hitsi kun tällä palstalla on tämä lainausten kanssa turaaminen niin hankalaa. Mielenkiintoista, Stockalla muistaakseni on Gris Dior ja täytyy joskus kulkiessa käydä kokeilemassa miltä se tuoksuu.  Muuten minusta ei kannata kauheasti surra jos ei jotain molekyylää haista. Ihan takuulla kaikilla on jotain rajoitteita kun erot tuoksujen kokemisessa on niin suuria. Tavallaan se pännii, mutta joskus mietin että tämä on vähän sama kuin vaatteet ja kaikki muukin, yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta ja silti ihmisiä kiinnostaa vaatteet. Suurin piirtein ollaan usein yksimielisiä näyttääkö joku vaate kivalta vai ei mutta ikinä ei täyteen yksimielisyyteen päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19503/19509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos inspiraatiosta, sain aikaiseksi tilattua näytteitä. Tulossa ihan ns. haulikolla ammuttuna kaikkea mikä herätti mielenkiinnon syystä tai toisesta.

Anfar 1950 Pistachio Kunafa extrait de parfum

Herrera La Bomba edp

Hermes Eau De Rhubarbe Ecarlate edc

Maison Alhambra La Charmante Eclatant edp

Mancera Wild Python edp

Paris Corner Juicy Melange & Taske Lactea Divina edp:t

Penhaligons The Bewithcing Yasmine edp

Rammstein Diamant & Schwarz edp:t

Tiziana Terenzi Kirke extrait de parfum

Nämä tulivat nyt. Suurimmasta osasta en saanut kunnon hajua tuota pientä suihkepulloa haistelemalla. Sellainen virhe on tullut, että lähettivät Rammstein Engel Dark for Her Schwarzin sijasta. En viitsi valittaa, kun hyvin satunnaisotannalla nuo kaksi muutenkin valkkasin, olisi varmaan kelvannut mitkä tahansa Rammsteinin tuoksut tähän kokeiluun.

Yhtä nyt tänä iltana testasin kämmenselälle, kun ranteessa on lähes haihtunut Gris Dior (ei eiliseltä, laitoin tänään uusiksi). Pussista osui käteen Manceran Wild Python. Tämä on tuttu, en heti keksi ihan tarkasti mitä tämä muistuttaa, mutta äkkiseltään heittäisin että joku Sorcinellin valkokukkaisista tuoksuista. Sorcinellit vaan kääntyvät ihollani vahvasti pissan hajuisiksi, tämä taas ei. Minun ihollani ja nenässäni valkoiset kukat ovat ehdottomasti koko ajan pääosassa, mutta alun juovuttavan kiihkeyden jälkeen ne hieman pehmenevät. Olen huono erottelemaan nuotteja mutta fiilis on, että nuoteissa listattuna oleva persikka pehmentää kukkanuotteja hieman inhimillisemmäksi. Pitäisi kai mennä jonnekin haistelemaan puhdasta tuberoosaa, jotta oppisin sen tunnistamaan, fragranticassa joku kovasti syyttää että jasmiini olisi se todellinen rikollinen tuberoosan sijasta. Näen sen mahdollisena, jasmiinista on hyvin jotenkin likaisia versioita.

Tämän tyyppisistä tuoksuista tämä on ehdottomasti paras mitä olen testannut, koska ei ala haista pissalle. Ei kuitenkaan ole lainkaan mun tyyppinen hajuvesi, kuvittelisin että kesällä voisi olla migreeniä tai huonovointisuutta aiheuttava. Näin vahvasti kukkaiset hajuvedet eivät vaan ole mun juttu.

Vierailija
19504/19509 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^Valkoiset kukat on minun Nemesis, sen olen nyt kunnolla ymmärtänyt kun olen näitä omia näytteitäni kokeillut. Muuten alkaa hieman kone jo hyytyä :D. Tänään kokeilin Mind Games Queening, tosi makea, joku  kutsui Pina Coladaksi ja hyvä vertaus. Ei huono mutta ei napakymppi. Pettymyksenä suuresti kehuttu Levant Ormond Jaynelta. Ne valkoiset kukat. Muutenkin en tiennyt että Levant, Valaya ja Freur Narcotique ovat hyvin samanlaisia, en tykkää tuosta tuoksuprofiilista. Kolmas Liis Studies. Päärynälimsaa ja porkkanakakkua, ihan nätti mutta ei tajunnan räjäyttävä ja liian heikko.

Vierailija
19505/19509 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi käydä niin kuin pelkäsin että puheripulini on tappanut keskustelun täällä, pahoittelut siitä... Olen nyt saanut päästettyä pahimmat höyryt ja kommentoin vain lyhyesti. Ehkä jopa niin että kommentoin vain joku toivoo arviota jäljellä olevista? Ei tosiaan ollut tarkoitus flodata palstaa, innostun vain niin älyttömästi välillä asioista. Tänään vuorossa YSL:n unisex Babycat. Alkoi aika rankasti, jotain tyyliin kerosiinia ja nahkaa yhdistettynä kieltämättä upeaan vanilijaan. Nyt kun tämä on asettunut tämä tuoksuu vaniljalta, nahalta ja  - ei voi olla totta - kissanpennulta. Kun haistelee ihan läheltä. Tässä on todella uskomatonta kyllä kissanpennun vivahde. Tuoksupilvi on varmasti se tyylikäs vanilja ja seuraavana minulla nahka. Olen tässä tajunnut että unisex-tuoksut, esim selvästi erottuva nahka, on harvoin mun juttu, sen takia en näe että kokisin itseni tässä mukavaksi, vaikka tässä istuessa saan jatkuvasti todella herkullisia vaniljan löyhähdyksiä.  Tässä on kyllä yksi parhaita vaniljoja mitä olen haistanut. 

Vierailija
19506/19509 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka ihmeessä. Ei se mitään tapa. Välillä vaan on hetki hiljaisempaa. Ei täällä todellakaan liikaa juttua ole koskaan, mieluummin enemmän kuin vähemmän.

Vierailija
19507/19509 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys: Mikä tai mitkä (löyhästi miellettynä) vintage ikäinen tuoksu sinulla on eniten yhä käytössä?

Vierailija
19508/19509 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tykkään Guerlainin Mitsouko ja Jardins de Bagatelle. Olen itsekin vintage. En kestä yltiömakeita nykytuoksuja, joita pojatkin nykyään käyttävät. Kokeilin Lancomen la vie est belleä. Pieni kokeilusuihkaus vielä menettelee, mutta koko pullo ei mitenkään.

Vierailija
19509/19509 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi käydä niin kuin pelkäsin että puheripulini on tappanut keskustelun täällä, pahoittelut siitä... Olen nyt saanut päästettyä pahimmat höyryt ja kommentoin vain lyhyesti. Ehkä jopa niin että kommentoin vain joku toivoo arviota jäljellä olevista? Ei tosiaan ollut tarkoitus flodata palstaa, innostun vain niin älyttömästi välillä asioista. Tänään vuorossa YSL:n unisex Babycat. Alkoi aika rankasti, jotain tyyliin kerosiinia ja nahkaa yhdistettynä kieltämättä upeaan vanilijaan. Nyt kun tämä on asettunut tämä tuoksuu vaniljalta, nahalta ja  - ei voi olla totta - kissanpennulta. Kun haistelee ihan läheltä. Tässä on todella uskomatonta kyllä kissanpennun vivahde. Tuoksupilvi on varmasti se tyylikäs vanilja ja seuraavana minulla nahka. Olen tässä tajunnut että unisex-tuoksut, esim selvästi erottuva nahka, on harvoin mun juttu, sen takia en näe että kokisin itseni tässä mukavaksi, vaikka tässä istuessa saan jatkuvasti todella herkullisia

Jatka ihmeessä, et ole tappanut mitään. Tämä ketju välillä hiljenee hetkeksi muutenkin, eikä ole muutenkaan kovin aktiivinen ketju, vaan ennemminkin rauhallisen kestävä.

Mulla on nyt testissö Tiziana Terenzin Kirke. Tämä jostakin syystä oli itseäni eniten kiinnostava tilaamistani näytteistä. Hieman petyin tuon kiinnostuksen jälkeen. Tämä on sinällään minun tyyppinen tuoksu, hedelmäinen ja makea. Kun se ei vielä ollut kuivahtanut, ihan pienen hetken ajan haistoin jopa liimaa, mutta se meni ohi. Todennäköisesti alkoholin pistävyys toi sen liiman mieleeni. Joka tapauksessa tämä tuo mieleen hedelmäpurkan, tai jonkun shampoon. Ihan miellyttävä, mutta ei mielestäni riittävän erikoinen. 

Mieheni mielestä kammottava, pistävä tuoksu. Toisaalta taas meillä koira oli tänään leikkauksessa ja haisee pistävälle lääkeaineelle sen jäljiltä, ja epäilen että yhdistää koirasta leijuvan hajun tähän hajuveteen. Pitänee siis testata toisenkin kerran, kun koiran haju on haihtunut. Mahdollista on taas kuitenkin sekin, että tässä jotain, mitä minä en haista. Kuulemma tulee pää kipeäksi.

Vierailija
19510/19509 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka toki! On tosi kiva lukea muiden arvioita täälläkin eikä vaan fragranticassa. Itsellänikin juuri testereitä kokeilussa, mutta olen onneton kuvailemaan tai erottamaan mitään tuoksunuotteja. Joten nautiskelen vaan tuoksujen hienoudesta ja samalla lueskelen muiden kommentteja niistä. 🙂