Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19524)
Tuoksunäyte: Cassiopea, Titiana Terenzi
Mietin että olen haistanut jotain tosi, tosi samanlaista ja Fragrantican "Tämä tuoksu muistuttaa" -osiosta löytyi Erba Pura. Erba Purassa häiritsee se että siinä oli jotain minuun makuun liian maskuliinista taustalla, joten jos olisin pitänyt tuoksusta paljon, tämä olisi voinut pelastaa tilanteen. Tämäkin on periaatteessa unisex, mutta Fragranticassa ollaan sitä mieltä että tämä kallistuu vahvasti naiselliseen, toisin kuin Erba Pura, jossa unisex saa eniten ääniä. Fragranticassa kuitenkin pääosa vertailijoista löytää samankaltaisuuden Britney Spiersin Fantasyyn, en itse ole sitä vielä kokeillut.
Tämä on hedelmäinen ja makea, erotan aloituksen passionhedelmän. Tästä tulee minulle vahvasti trooppiset fiilikset. Kuivuessaan tämä tuoksuu oikein hyvälle, mutta tuoksupilvessä on pitkän aikaa se tismalleen sama asia mistä en tykännyt Erba Purassa, nuoteista ei selvinnyt mikä se on. Joku summasi tuoksun Fragranticassa "Fruity, pretty, forgettable". Minäkin koen tämän vähän tylsäksi koska tämä tuoksuprofiili ei ylipäänsä vetoa minuun, mutta voin hyvin kuvitella että monikin tämäntyyppisten tuoksujen ystävä tykkää.
Olen nyt testaillut näitä tuoksuja putkeen hetken ja eilen huomasin kaipaavani jo omia rakkaita tuoksujani tai sitä etten tuoksu miltään. Pidän hetken taukoa ja laittelen sitten taas arvioita kun olen pitänyt vähän lomaa vieraista tuoksuista.
Kiitos näistä näytekokeiluista, hienot kuvaukset tuoksuista! Olen lukenut niitä huolella ja yritän hankkia pari tuoksua niistä itselleni.
Burberryltä on tulossa Her Parfum
A Gourmand fragrance with key notes of Cherry, Amber, and Vanilla.
https://ifragranceofficial.com/perfumes/burberry-her-parfum-for-women-2…
Kuulostaa etukäteen junalta, joka meni jo. :/
^^ Delina-kokeilut yllä sai kaivamaan esiin oman Maison Alhambra-kokeilun, Delilahin. Pullo on seisonut kaapin perällä ehkä vuoden ja tämä on nyt paljon parempi kuin silloin kun ostin. Minullahan meni Delinan kanssa niin että ostin hypen (ja eihän se sillä lailla ole hypeä että moni tosiaan rakastaa sitä) ja tulin myös vakuutetuksi että Delilah on 95% Delina. Tilasin Delilahin, kauhistuin että onko tämä pilallinen ja tilasin Delinasta näytteen - ei ollut Delilah pilallinen. Tämä hapan tuoksu on nyt tosiaan se. Nyt kun olen tottunut Delinaan tämä vuoden seisonut Delilah-pullo tuntuu oudon kiehtovalta ainakin paperilla. Meneekö lopulta jopa käyttöön, täytyypä testailla.