Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19426)
Onkohan yleistä että parfyymifriikit inhoaa yli kaiken tuoksukynttilöitä. Mulle ne on aivan pirun itsensä keksintö. Se lemu on jotain hirveätä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan yleistä että parfyymifriikit inhoaa yli kaiken tuoksukynttilöitä. Mulle ne on aivan pirun itsensä keksintö. Se lemu on jotain hirveätä.
Rakastan kaikenlaisia tuoksuja - myös tuoksukynttilöitä. Ja kuten hajuvesissäkin, niitä on moneen lähtöön. Halpoja ja huonoja, halpoja ja parempia, kalliita ja hyviä (ja omaan nenään huonojakin tietysti). Ei voi sanoa, että on olemassa joku yksi tuoksukynttilätuoksu. Niin kuin hajuvesissäkin, mulla on joka vuodenaikaan ja mielentilaan sopivat kynttilänsä. En polta niitä tietenkään jatkuvasti vaan pari tuntia pari kertaa viikossa, lähinnä sauna- ja suihkuhetkien yhteydessä tuomaan erityistä spa-tunnelmaa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä tuoksukynttilöistä. Vaikka muuten rakastan tuoksuja, haluan, että niiltä pääsee myös karkuun. Parfyymiharrastajana olen ns sissysprayer, kukaan halauskuplan ulkopuolella ei tiedä, ja pidän ihmiset siellä paria poikkeusta lukuun ottamatta.
Tuoksukynttilöitä on laadukkaita ja sitten on Partylite-tyylisiä käryjä, joista tulee hulluksi.
Tuoksukynttilät, joissa on luonnonvahaa ja joiden ainesosat on muutenkin luonnollisia, tuoksuvat monesti paremmilta kuin parfyymit, joissa on aina alkoholia.
Ostin juuri aivan ihanan tuoksukynttilän Isle of Skyltä. Se tuoksuu aidosti siltä miltä kukkakauppaan astuessa haistaa. Aika ajoin joku väittää jostain hajuvedestä niin, että se tuoksuu kukkakaupalta. Mutta sehän ei pidä paikkaansa. Hajuvesi ei voi koskaan tuoksua kukkakaupalta, sillä siinä on alkoholia ja siksi tuoksu on aina terävämpi. Mutta nyt löytyi aidon kukkakaupan tuoksu. Tämä on käsin tehty luonnollisesta soijavahasta.
Tuoksukynttilähän tuoksuu jo itsessään ihanalta. Sitä ei tarvitse edes polttaa heti vaan voi nauttia sen tuoksusta "kylmänä".
Jatkuu....
Jatkuu..
Jatkuu...
Kuka kirjoittaja? No Liekkihän se!
Parfums de Marleyn e pöllittiin Isle of Skystä!