Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19419)

Vierailija
19401/19419 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nimi on Parfums de Marly eikä Marley.

Bob on Marley ;)

Kato joo :D

Vierailija
19402/19419 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksunuoteista löytyi jää, ensimmäinen kerta kun sattui silmään.

Jos haluaa kokeilla jäänuottia ihan vaikka Sokoksella, niin Versacen Bright Crystalissa on sitä. :)

Niin on. En ymmärrä, miksi se on niin suosittu. Mitäänsanomaton, synteettinen tuoksu joka pölyttyy kylppärin hyllyllä.

Tästä on pakko olla samaa mieltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19403/19419 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parfums de Bob Marleyn tuoksut vasta olisivat jotain, toteaa hippitäti :D Ikävää lukea Palatinesta, kunnon orvokkituoksu on jotain, mitä en ole löytänyt Blanc Violeten (Histoires de Parfums) jälkeen. Giardini de Toscanan Celeste on tosin kokeilematta.

Noista Rammsteinin tuoksuista olen kokeillut Diamantia ja Rosenrotia. Diamant tuoksui terävästi maalille ja tinnerille, ja Rosenrot metallille ja hyvin muhineelle biojätteelle. Molemmat olivat hyvin voimakkaita ja pakko pestä pois päänsärkyuhan vuoksi  Harvoin ovat testit menneet ihan noin metsään, enkä yleensä kavahda avantgardea. Harmittaa sikäli, että niillä oli mielenkiintoiset kuvaukset.

Vierailija
19404/19419 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parfums de Bob Marleyn tuoksut vasta olisivat jotain, toteaa hippitäti :D Ikävää lukea Palatinesta, kunnon orvokkituoksu on jotain, mitä en ole löytänyt Blanc Violeten (Histoires de Parfums) jälkeen. Giardini de Toscanan Celeste on tosin kokeilematta.

Noista Rammsteinin tuoksuista olen kokeillut Diamantia ja Rosenrotia. Diamant tuoksui terävästi maalille ja tinnerille, ja Rosenrot metallille ja hyvin muhineelle biojätteelle. Molemmat olivat hyvin voimakkaita ja pakko pestä pois päänsärkyuhan vuoksi  Harvoin ovat testit menneet ihan noin metsään, enkä yleensä kavahda avantgardea. Harmittaa sikäli, että niillä oli mielenkiintoiset kuvaukset.

Kokeile kuitenkin itse tuota Palatinea by Parfums de Bob Marley :D. Näin netissä monta kommenttia joissa puhuttiin että se on tosi orvokkinen ja jos katsoo Fragrantigassa mielipiteitä vahvuudesta eniten ääniä on saanut "moderate" ja on siellä niitäkin joiden mielestä se on "enormous". Vaikka minulle tuoksu on ihan kiva muttei ihmeellinen, mieheni tykkäsi tuoksusta paljon kun haisteli hihasta, sitten kummastelimme yhdessä miten erilaiselta se tuoksuu iholla. Mietin tässä kohtaa sitä näytteiden matkustussairauden mahdollisuutta. Muistelisin että yksi oire on se ettei tuoksut tuoksut miltään. Annan noiden seisoa viikon pari ja kokeilen uudestaan. Sen kuitenkin sanon että tähän mennessä tämä on ollut outo kokemus. Nimittäin normipäivänä olen vesi kielellä että mitä tuoksua tänään suihkauttaisin, mitkä on fiilikset. Nämä tuoksut on jostain syystä vieneet himon haistella yhtään mitään tuoksua, varsinkaan näitä :D. Annan nyt näiden oleentua jonkin aikaa etten tule puhuneeksi täällä läpiä päähäni.

Vierailija
19405/19419 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile kuitenkin itse tuota Palatinea by Parfums de Bob Marley :D. Näin netissä monta kommenttia joissa puhuttiin että se on tosi orvokkinen ja jos katsoo Fragrantigassa mielipiteitä vahvuudesta eniten ääniä on saanut "moderate

Palaan nyt vielä tähän sillä minulla on aiempi Delina-näyte ja vertailin uutta ja vanhaa paperilla. Toden totta, uusi ei jotenkin tuoksu kunnolla. Vanhasta näytteestä saan kiinni miltä Delina tuoksuu, uutta saa haistella ja haistella ihan kuin jonkun muovin läpi. Onhan siinä Delina mutta jotenkin tuoksu ei mene perille samalla lailla kuin vanha näyte. Efekti säilyy vaikka haistelee papereita vuorotellen, Delina - en haista mitään - Delina - en haista. Tätä juuri olen ihmetellyt että miksi en saa kiinni miltä nämä tuoksuu. Ihme juttu. Annan näytteiden olla jonkun aikaa.

Vierailija
19406/19419 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna mulla Burberry Brit edt. Tämä oli tauolla kesän ajan. Kyllä on ihana tuo alkutuoksu, jossa limeä ja sitruunaruohoa, ja sitten sydäntuoksuun tulee se mantelin lämpö. Tämä on tosi kaunis tuoksu. Onneksi mulla on 100ml pullo.

En ole koskaan testannut Parfums de Marlyn Valayaa, mutta se vaikutti nuottien puolesta sellaiselta, josta voisin pitää. Tilasin sitten saituuksissani sen "inspiroiman" Afnanin Mystique Bouquet'n. Lawdamercy, ei olisi pitänyt. Henki salpautui väärällä tavalla, ei ollut mun juttu. Pullo on kyllä kaunis. Lähtee kiertoon.

Vierailija
19407/19419 |
13.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimein tiedän yhden varman inhokkinuotin: nahka! On tuoksuja, joissa aistii nahan vaikka niissä ei ole nahkanuottia. Monissa iiristuoksuissa on nahkainen (ja tietysti puuterinen) vire minun nenääni. Ne ovat ok ja ihania. Mutta jos nahka on mainittu nuoteissa erikseen, tuoksu ei sovi minulle. Aistin Bottega Venetan (naisille) ja Cuir Ottomanin samanlaisina tuoksuina, ja molemmat on pilattu minulta tuon nahkanuotin vuoksi. Myin Bottegani pois enkä ole kaivannut. Ottomanista on onneksi vain näyte, ja se sopii muutenkin enemmän miehille kuin naisille.

Aistin tuon väitetyn nahkanuotin terävänä, vaikka oikeasti nahka tuoksuu matalalta ja nahkealta. Jopa Rive Gauche on nenääni enemmän aidon nahkainen kuin Bottega Veneta tai Cuir Ottoman, jotka ovat vain häiritseviä.

Vierailija
19408/19419 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimein tiedän yhden varman inhokkinuotin: nahka! On tuoksuja, joissa aistii nahan vaikka niissä ei ole nahkanuottia. Monissa iiristuoksuissa on nahkainen (ja tietysti puuterinen) vire minun nenääni. Ne ovat ok ja ihania. Mutta jos nahka on mainittu nuoteissa erikseen, tuoksu ei sovi minulle. Aistin Bottega Venetan (naisille) ja Cuir Ottomanin samanlaisina tuoksuina, ja molemmat on pilattu minulta tuon nahkanuotin vuoksi. Myin Bottegani pois enkä ole kaivannut. Ottomanista on onneksi vain näyte, ja se sopii muutenkin enemmän miehille kuin naisille.

Aistin tuon väitetyn nahkanuotin terävänä, vaikka oikeasti nahka tuoksuu matalalta ja nahkealta. Jopa Rive Gauche on nenääni enemmän aidon nahkainen kuin Bottega Veneta tai Cuir Ottoman, jotka ovat vain häiritseviä.

Ymmärrän sua hyvin. Kiinnostaa mitä tykkäät tupakasta, suitsukkeesta ja oudista?

Vierailija
19409/19419 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin miehelleni Lattafan Asad-tuoksua. Pullo on samanlainen kuin Yarat, väriltään musta. Suihkautin hänen ranteeseensa yhden kerran ja se tuoksupilvi leijui hänen ympärillään voimakkaasti, koko loppupäivän. Yksi suihkaus ranteessa!

Se on hyvin mausteinen, tumma tuoksu tupakkanuotteineen. En osaa kuvitella sitä vaalealla miehellä! Ei tätä myöskään kesähelteellä käyttäisi mutta talvituoksuna upea mielestäni. Sanoisin, että aika macho.

Vierailija
19410/19419 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua hyvin. Kiinnostaa mitä tykkäät tupakasta, suitsukkeesta ja oudista?

Inhoan oudia! Suitsuke toimii Poison espritissä, muita tuoksuja joissa toimisi ei tule mieleen. Tupakasta en tiedä, en taida juuri tuntea tupakkanuottisia tuoksuja. Onko nuo inhokkejasi?

Vierailija
19411/19419 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti (tai oikeastaan Enset) toi Memo Parisin Inlen. Sitä kun sai nyt 30 ml pulloissa 75 ml lisäksi, sekä sain pari alennuskoodia, päätin tilata. Discovery setistä Inle on ollut ainoa mitä olen halunnut käyttää. Se on kylläkin ehkä enemmän kesätuoksu, mutta onpa sitten odottamassa kesää. 

Joka tapauksessa mukana tuli yllärinä 5 ml puteli Odeonia. Tätä ei ollut discovery setissä joten ihan kiva lisä. Pidän tästä. Fragranticassa aika monta negatiivista arvostelua, mutta kuka tykkää mistäkin. Minun ihollani tämä muistuttaa hieman Delinaa, ruusu sekoittuu hilloon luoden samanlaisen jotenkin herkullisen yhdistelmän. Mutta tämä toimii mun iholla paremmin kuin Delina, siinä on aina ollut jotain tukahduttavaa. En tule tästäkään isoa pulloa kaipaamaan, mutta tuo 5 ml pikkuputeli on juuri sopiva niihin päiviin kun tällainen tuntuu oikealta. Sellaista hedelmäistä herkullisuutta että voisi toimia loppukesän ja alkusyksyn ns. sadonkorjuun aikaan.

Vierailija
19412/19419 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Inhoan oudia! Suitsuke toimii Poison espritissä, muita tuoksuja joissa toimisi ei tule mieleen. Tupakasta en tiedä, en taida juuri tuntea tupakkanuottisia tuoksuja. Onko nuo inhokkejasi?"

On inhokkejani, nahkan lisäksi. Myös tonkapapu, cumariini ja ambroxan toimii aika huonosti :)

Vierailija
19413/19419 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuon Memo Parisin lähetyksen myötä muistin, että olihan siellä discovery setissä toinenkin miellyttävä tuoksu: winter palace. En oikein tiedä miksi pidän tästä, en yleensä pidä näin mausteisista tuoksuista, mutta tämä on ihan kiva nyt taas kylmänä syksyisenä iltana. Näyte riittää, mutta ihan kiva että se on. 

Noista inhokeista oud on vahva. Joissakin hajuvesissä se on ollut siedettävä (esim. MFK:N silk ja satin mood, jotka ovat myös sillä tavalla ruusuisia mistä en pidä, joten en ymmärrä miksi nuo hajuvedet ovat mielestäni ihan kivoja sillain kerran pari vuodessa). Hunaja on myös kauhea jos se on vahva. 

Vierailija
19414/19419 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko La Rive Miss Dream eli Good Girl dupe tuttu jollekulle? Tokmannit tuuttaa isosti myyntiin nyt La Rive  lahjapakkauksia hintaan 9.90e, siinä tuoksu ja joku toinen tuote mukana. My Choice toinen ja tämä Miss Dream toinen. Kuinkahan lähelle Good Girliä tässä päästään? 

Vierailija
19415/19419 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuon Memo Parisin lähetyksen myötä muistin, että olihan siellä discovery setissä toinenkin miellyttävä tuoksu: winter palace. En oikein tiedä miksi pidän tästä, en yleensä pidä näin mausteisista tuoksuista, mutta tämä on ihan kiva nyt taas kylmänä syksyisenä iltana. Näyte riittää, mutta ihan kiva että se on. 

Noista inhokeista oud on vahva. Joissakin hajuvesissä se on ollut siedettävä (esim. MFK:N silk ja satin mood, jotka ovat myös sillä tavalla ruusuisia mistä en pidä, joten en ymmärrä miksi nuo hajuvedet ovat mielestäni ihan kivoja sillain kerran pari vuodessa). Hunaja on myös kauhea jos se on vahva. 

Oi, mulle hunaja taas on oikea kotoilutuoksu, mitä voi käyttää nyt, kun pörriäisistä ei ole enää kiusaa. Parhaimmillaan se on Zoologist Beessä (kamomillainen kesäpävä niityllä) ja Hiram Greenin Slowdivessa, missä se on miltei tippuvantahmean realistinen ja yllättävän vahva ja kestävä ollakseen 100% luonnollisista ainesosista. Oud menettelee, tupakka menettelee ja nahka (joka on upea nuotti miehellä) ei toimi alkuunkaan tällä iholla, vaan on tunkkainen ja ahdistava. Molton Brownin Russian Leather on ehkä epäonnistuinen kokeilu niistä. Se tuoksui ns metsien mieheltä, sillä juopolla ja pesemättömällä tavalla (sote).

Vierailija
19416/19419 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ilmiö: kirjoitin aiemmin, että kadutti kun tilasin Afnanin Mystique Bouquet'n (Valayan inspiroima), että oli ihan kauhea.

Kun näistä Emiraattien tuoksuista paljon puhutaan ja kirjoitetaan, että ne on hyvä jättää ensisuihkausten jälkeen vähäksi aikaa "kypsymään", niin niiden oikea luonto pääsee esille. En tätä ensin uskonut mutta mulle kävi näin jo Yara Moin kanssa - käytän sitä todella paljon.

Ei se Mystique Bouquetkaan enää niin kammottavalta tuoksu. Ihan tyylikäs kukkaistuoksu, tosin ei mun ominta lajia mutta ei todellakaan niin paha kuin ensitestauksella, jolloin siinä erottui ikäänkuin pistävä, kirkas nuotti ja ummehtunut, tunkkainen haju. Nyt tuoksu on "asettunut" ja näyttää todellisen luontonsa..

Hämmentävä ilmiö!

Vierailija
19417/19419 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko La Rive Miss Dream eli Good Girl dupe tuttu jollekulle? Tokmannit tuuttaa isosti myyntiin nyt La Rive  lahjapakkauksia hintaan 9.90e, siinä tuoksu ja joku toinen tuote mukana. My Choice toinen ja tämä Miss Dream toinen. Kuinkahan lähelle Good Girliä tässä päästään? 

Minulla on itse asiassa tämä vaikka Good Girl ei ole mun juttu. Tilasin sen kun Notinossa jäi muutama euro vajaaksi jostain rajasta enkä muutakaan siinä hätäpäissäni keksinyt. Kun sain tuoksun olin ihan että jep, Good Girl, mutta tuoksu tuntui minun silloiseen makuuni tosi makealta ja meni niin ällömakean puolelle että suosiolla vein kaapin perälle. Nyt kun ehkä vuotta myöhemmin kaivoin tämän esille, tämä tuoksuu tosi hyvälle eikä ollenkaan jyräävälle. Ehkä makuni on muuttunut, mutta Fragrantigassa parikin ihmistä kommentoi että pitää antaa istua. Toinen heistä oli sitä mieltä että parin kuukauden muhimisen jälkeen täysin sama kuin Good Girl. Tässä nyt kun olen puoli tuntia tätä haistellut, tuoksuu hyvälle ja Good Girlille niin paljon kuin nyt siitä muistan, mutta selkeästi aika heikko tuoksu. Ehkä suihkuttelen tätä vielä kunnolla ja katson miten kestää.

Vierailija
19418/19419 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kuunneltua paljon YouTubesta tuoksuaiheista sisältöä ja kyllähän siinä rupeaa huomaamaan tiettyjä ilmiöitä... Toissapäivänä tuli vastaan influensseri joka suositteli yhtäkkiä aika puskista vanhaa kunnon Yellow Diamondia josta kukaan ei puhu käytännössä ikinä. En muista enää kuka tämä henkilö oli, mutta eilen sitten The Perfume Nestin tuoreessa shortissa oli Yellow Diamond and kuinka ollakaan tänä aamuna Redolessence yhteisvideossa sen vahvasti meikatun miespuolisen tubettajan kanssa, ylistämässä Yellow Diamondia 🤦🏼. Ehkä ei liity tähän mitenkään, mutta kyllä sekin hieman yllätti että My Way Noura arvioi uusimmassa videossaan Bright Crystalin Versacen parhaaksi tuoksuksi.

Vierailija
19419/19419 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee kuunneltua paljon YouTubesta tuoksuaiheista sisältöä ja kyllähän siinä rupeaa huomaamaan tiettyjä ilmiöitä... Toissapäivänä tuli vastaan influensseri joka suositteli yhtäkkiä aika puskista vanhaa kunnon Yellow Diamondia josta kukaan ei puhu käytännössä ikinä. En muista enää kuka tämä henkilö oli, mutta eilen sitten The Perfume Nestin tuoreessa shortissa oli Yellow Diamond and kuinka ollakaan tänä aamuna Redolessence yhteisvideossa sen vahvasti meikatun miespuolisen tubettajan kanssa, ylistämässä Yellow Diamondia 🤦🏼. Ehkä ei liity tähän mitenkään, mutta kyllä sekin hieman yllätti että My Way Noura arvioi uusimmassa videossaan Bright Crystalin Versacen parhaaksi tuoksuksi.

Tsekkasin vielä milloin Redolessence oli shortinsa julkaissut ja pari viikkoa sitten, The Perfumes Nestin short on ihan tuore, harmi etten sitä kolmatta enää muista. Voihan olla että ovat inspiroineet toinen toistaan, mutta tuskin. Redolessencense videon aihe vieläpä oli että tuoksut joita ennen inhosin mutten enää. Jep, jep, se oli niin epäuskottavaa. Itsehän suhtaudun tähän maksetuksi mainossisällöksi mieltämääni niin, että huvittelen keksimällä minkä tuoksun ympärille sisältö on luotu. Viisi kaikkien aikojen hoteinta tuoksua ja kas vain, juuri julkaistu Donna Born in Roma Ivory on yltänyt listalle. Kuitenkin yleensä on että ne muut tuoksut siinä ympärillä on ihan asiaa ja tekevät seurailusta sen arvoista.

Vierailija
19420/19419 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, mulle hunaja taas on oikea kotoilutuoksu, mitä voi käyttää nyt, kun pörriäisistä ei ole enää kiusaa. Parhaimmillaan se on Zoologist Beessä (kamomillainen kesäpävä niityllä) ja Hiram Greenin Slowdivessa, missä se on miltei tippuvan

Mulle tuo Bee taas on ihan kammotus. Samanlainen tuoksu kuin jossain pikkuputiikissa missä myydään hunajaa ja mehiläisvahatuotteita. Mielikuva on liian vahva, ja hajuvesi on niin julmetun vahva, että se tuntuu vain tunkkaiselta omassa nenässä. Toki en muutenkaan välitä hunajasta makunakaan, joten mulla saattaa vahvasti vaikuttaa se ettei koko tuote ole mun juttu.