Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19422)

Vierailija
19381/19422 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävittekö Hulluilla päivillä, ja mitä tarttui mukaan?

Itse kävin katsomassa Moscchinon Toy-tuoksuja, mutta tyhmänä en ollut huomannut, että ne olivatkin vain verkossa. Jäi siis ostamatta, kun en sokkona uskaltanut tilata, enkä ehtinyt muualle testailemaan.

Katselin kyllä muitakin tuoksuja, ja tykkäsin mm. L'Interdit Rougesta, mutta jäi kuitenkin ostamatta..

Vierailija
19382/19422 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt koko Hulluilla Päivillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19383/19422 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuin sarjaan C.B.Strike. Tummaan murrettuun värimaailmaan, design vintagea/retroa, Britti tunnelmaan, villa ja tweedvaatteisiin, asuntoihin, pubeihin, persoonallisen näköisiin ihmisiin. Sain inspiraation ottaa esille ja käyttöön syys- ja talvivaatteista tunnelmanmukaiset tummahkot villat yms. Ja tuoksurotaatioon samoin inspis. Paljon sopivaa ei ole, enkä omista yhtään brittibrändien kuten Penhaligons tuoksua. Mutta ei ole vaikea pysyä jonkinlaisessa luonnollisuudessa, ruusut, kielot ja perinteiset tuoksut sopii, gourmandit ei juurikaan. Niinpä käyttöön tuli nämä kevyet 3 : Diorissimo, No.5 L'Eau, L'Esprit d'Oscar sekä nämä 3 täyteläisempää:  Rochas Tocade, Lauder Sensuous, Habanita Cologne.

Saa suositella jos teema inspiroi ja tulee jotain sopivaa mieleen.

Vierailija
19384/19422 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Taas on lainaukset sekaisin, kirjoittelen kyllä vaikutelmia kunhan saan tuoksut, siihen voi tosin mennä melkein kuukausikin ennen kuin ovat perillä.

Vierailija
19385/19422 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastuin sarjaan C.B.Strike. Tummaan murrettuun värimaailmaan, design vintagea/retroa, Britti tunnelmaan, villa ja tweedvaatteisiin, asuntoihin, pubeihin, persoonallisen näköisiin ihmisiin. Sain inspiraation ottaa esille ja käyttöön syys- ja talvivaatteista tunnelmanmukaiset tummahkot villat yms. Ja tuoksurotaatioon samoin inspis. Paljon sopivaa ei ole, enkä omista yhtään brittibrändien kuten Penhaligons tuoksua. Mutta ei ole vaikea pysyä jonkinlaisessa luonnollisuudessa, ruusut, kielot ja perinteiset tuoksut sopii, gourmandit ei juurikaan. Niinpä käyttöön tuli nämä kevyet 3 : Diorissimo, No.5 L'Eau, L'Esprit d'Oscar sekä nämä 3 täyteläisempää:  Rochas Tocade, Lauder Sensuous, Habanita Cologne.

Hauska idea! Heti tuli mieleen Burberry London ja Burberry Brit, vaikka ei ole kyseisistä tuoksuista kokemusta. Ainakin ulkonäkönsä puolesta voisivat sopia ja toisessa taisi olla ruusu pääosassa kun pikaisesti kurkkasin.

Vierailija
19386/19422 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xerjoffeja muutamat näytteet olen testaillut. En oikein tykännyt, kaikkia yhdistää minun nenään jokin hiukan tunkkainen, maskuliininen pohjasävy. Kaikki makuuni liian päällekäyviä. Mutta nämä on niin makuasioita.

Creedin Aventuksesta parhaillaan näyte. Muistaakseni Fragranticassa tätä kuvataan rikkaan kypsän naisen tuoksuksi. Tästäkään en hirveästi sykähdy, ei mieleenpainuva. Ei myöskään kovin kestävä.

Byredolta ollut näytekokoelma. Taidan olla liian kranttu mutta ei minulle olleet kaiken hypetyksen ja hinnan arvoisia. Raikas Bibliotheque mieluisin.

Nyt näytteenä kokeilussa uusi ja tuntematon brändi Giardini Di Toscana. Tuoksu Blu Mare, sininen meri. Kaikkea muuta kuin vesituoksu! Todella vahva, pari suihkausta kestää koko päivän. Saanut ristiriitaisia arvioita mutta itse pidän tällaisesta syvästä merellisestä vibasta, jossa on minulle mukana myös metsää.

Vierailija
19387/19422 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska idea! Heti tuli mieleen Burberry London ja Burberry Brit, vaikka ei ole kyseisistä tuoksuista kokemus

Totta, kiitos, testaanpa nämä kun tulevat vastaan :)

Vierailija
19388/19422 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burberry Brit edt on mun vakkari syys- ja talvituoksu. Sain ison pullon tosi edullisest Notinolta muistaakseni. Siinä on sumujen saaren tunnelmaa!

Lattafan Yara Moi sopii myös syksyyn, siinä on toffeeta ja kukkia kivassa mittasuhteessa. 

Vierailija
19389/19422 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xerjoffeja muutamat näytteet olen testaillut. En oikein tykännyt, kaikkia yhdistää minun nenään jokin hiukan tunkkainen, maskuliininen pohjasävy. Kaikki makuuni liian päällekäyviä. Mutta nämä on niin makuasioita.

Creedin Aventuksesta parhaillaan näyte. Muistaakseni Fragranticassa tätä kuvataan rikkaan kypsän naisen tuoksuksi. Tästäkään en hirveästi sykähdy, ei mieleenpainuva. Ei myöskään kovin kestävä.

Byredolta ollut näytekokoelma. Taidan olla liian kranttu mutta ei minulle olleet kaiken hypetyksen ja hinnan arvoisia. Raikas Bibliotheque mieluisin.

Nyt näytteenä kokeilussa uusi ja tuntematon brändi Giardini Di Toscana. Tuoksu Blu Mare, sininen meri. Kaikkea muuta kuin vesituoksu! Todella vahva, pari suihkausta kestää koko päivän. Saanut ristiriitaisia arvioita mutta itse pidän tällaisesta syvästä merellisestä vibasta, jossa on minulle mukana myös metsää.

Jokin aika sitten kohkattiin Xerjoffin Erba Purasta ja se oli minun nenään juuri tuollainen unisex tuoksu jossa on hieman tunkkainen maskuliininen pohjasävy pilaamassa muuten ok tuoksua. Nyt katsoin että molemmat Xerjoffit on suunnattu vain naisille. Olen muutenkin huomannut että hyvin harvoin unisex-tuoksu tuntuu omalta. Juuri tuoksutin miehelle paperilta jotain Lattafan Unisex-tuoksua Normalista ja se oli minulle liian miehekäs ja miehelle liian naisellinen. Giardini Di Toscanalta minulla on ollut kokeilussa Bianco Latte ja se on kanssa sellainen ettei sitä räjäytä pois aina edes pesukone :D. Kiinnostavaa että ainakin tuo toinen on myös vahva, ihan sillä perusteella kiinnostaa kokeilla niitäkin jossain vaiheessa enemmän. Kyllä se vain on rahoille vastinetta että tuoksu tuoksuu kunnolla. 

Vierailija
19390/19422 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burberry Brit edt on mun vakkari syys- ja talvituoksu. Sain ison pullon tosi edullisest Notinolta muistaakseni. Siinä on sumujen saaren tunnelmaa!

Lattafan Yara Moi sopii myös syksyyn, siinä on toffeeta ja kukkia kivassa mittasuhteessa. 

Olen seurannut ranskalaista tubettaja Clemenceä jossa on mielestäni hieman tuoksusnobin vikaa, ja hän on kovasti kehunut tuota Burberry Brittiä. Hän puhuu pääosin niche-tuoksuista. Olen pitänyt silmät auki että pääsisin kokeilemaan Brittiä mutta sitä ei tunnu Suomesta löytyvän liikkeistä. 

Vierailija
19391/19422 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos inspiraatiosta, sain aikaiseksi tilattua näytteitä. Tulossa ihan ns. haulikolla ammuttuna kaikkea mikä herätti mielenkiinnon syystä tai toisesta.

Anfar 1950 Pistachio Kunafa extrait de parfum

Herrera La Bomba edp

Hermes Eau De Rhubarbe Ecarlate edc

Maison Alhambra La Charmante Eclatant edp

Mancera Wild Python edp

Paris Corner Juicy Melange & Taske Lactea Divina edp:t

Penhaligons The Bewithcing Yasmine edp

Rammstein Diamant & Schwarz edp:t

Tiziana Terenzi Kirke extrait de parfum

Vierailija
19392/19422 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos inspiraatiosta, sain aikaiseksi tilattua näytteitä. Tulossa ihan ns. haulikolla ammuttuna kaikkea mikä herätti mielenkiinnon syystä tai toisesta.

Herrera La Bomba edp

Mancera Wild Python edp

Mielenkiintoisia näytteitä. Ei ihan ajattelisi ekana että Rammsteinillakin on oma tuoksu. Tai kai kyse on bändistä, oletin vain. Tuoksunuoteista löytyi jää, ensimmäinen kerta kun sattui silmään.

Vierailija
19393/19422 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrera La Bomba edp

Mancera Wild Python edp

Mielenkiintoisia näytteitä. Ei ihan ajattelisi ekana että Rammsteinillakin on oma tuoksu. Tai kai kyse on bändistä, oletin vain. Tuoksunuoteista löytyi jää, ensimmäinen kerta kun sattui silmään.

Rammsteinilla (ja kyllä, juuri se bändi) on useampiakin hajuvesiä merkkari-valikoimassa. 12 tarkalleen ottaen, kävin vilkaisemassa mikä on saldo nykyään..

Vierailija
19394/19422 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksunuoteista löytyi jää, ensimmäinen kerta kun sattui silmään.

Jos haluaa kokeilla jäänuottia ihan vaikka Sokoksella, niin Versacen Bright Crystalissa on sitä. :)

Vierailija
19395/19422 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Parfums de Marleyn saitilta näytesetin ja jos tykkää testailusta setti ei ole hassumpi. Hinta 40 euroa, sillä rahalla saa 9 näytettä, 1,5 ml. Postikulut sisältyvät hintaan ja toimitus kotiovelle, maanantaina tai ehkä sunnuntaina tilasin ja paketti saapui torstaiaamuna. Setissä oli vakioina Delina, Delina Exclusif, Delina La Rosee, Valaya, Valaya Exclusif, Oriana ja Palatine. Lisäksi sai valita kaksi lisänäytettä, valitsin Melioran ja Cassilin, vaikka näin jälkikäteen olisi pitänyt ymmärtää valita Althair. 

Setistä ja koko prosessista huokuu tietynlainen luksus, Marley on ranskalainen joskus purettu linna ja brändin viestintä perustuu tekoälykuviin siitä linnasta. Puhutaan Maisonista ja kutsutaan hovin jäseneksi. Tuskin uskalsin vastata kun Whatsappissa kysyivät Dear Sir or Madam,  haluatteko seurata lähetystä. Näyteputkiloiden pakkaus on tukeva ja kaunis ja laadukas. Itse hajuvesipullothan ovat tunnetusti ihan hurjan nättejä, kuin koruja tai karkkeja, ja varmasti suuri syy brändin suosioon.

Tuoksujen testaus on vasta alkuvaiheessa mutta jotain hajua olen jo ehtinyt saada. Jos pitäisi yhdellä sanalla kuvata, synteettisiä, enkä ole nettireaktioiden perusteella yksin sen ajatuksen kanssa. Aika usein netissä törmää myös siihen että ihan jees mutta ei kovan hintansa arvoisia. Lonkalta heitän että pullon hinta on jotain 250 euroa jos oikein muistan. Otin eilen testiin Delina Exclusif ja Valaya. Paperilla nuo kaksi tuntuivat ensivaikutelmiltaan kiinnostavimmilta, mutta pakko todeta että minun iho ja PDM:n DNA ei ehkä sovi yhteen. Molemmat kuivui iholla sellaisiksi että niitä piti ihan yrittää sietämällä sietää. Tuli mieleen rikkaan rouvan kasvorasvan haju. Muutenkin tuoksuissa tuntuu tämän vähäisen testauksen perusteella olevan harvinaisen selvä DNA. Tämän päivän kokeilussa ovat Meliora ja Oriana ja Oriana on taas kuivumassa melko samanhenkiseksi kuin Delina E ja Valaya. Kuitenkin pidän Orianasta toistaiseksi enemmän kuin noista kahdesta. Meliora taas on erilainen, vihreä tuoksu. Joku puki sanoiksi että se tuoksuu naistenlehtien painomusteelta. Naulan kantaan. Se ei ole toivoton mutta tuotakin joku kommentoi että paljon edullisemmin saa parempia tämäntyyppisiä tuoksuja. Ehkä ei vielä ole syytä hötkyillä arvioiden kanssa mutta varovaisesti voin jo väittää ettei näistä löydy minulle rakasta tuoksua. Kuitenkin näillä on myös vankka kannattajakuntansa.

Vierailija
19396/19422 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkasin vielä PDM-tuoksujen hinnat ja Kicksissä 30 ml noin 170 € ja 75 ml 270€.

Vierailija
19397/19422 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllätä, että firma jonka mainoskuvat tehdään tekoälyllä, tuottaa myös synteettisen tuoksuisia hajuvesiä. 

Olen Marleyn tuoksuja testaillut, eivätkä ne ole mielestäni mitenkään erityisiä. Hienosti ovat osanneet mielikuvamarkkinoinnin, kun moni on niellyt syötin koukkuineen päivineen. Hyh hyh moista toimintaa.

Vierailija
19398/19422 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään testauksessa Palatine, violetti pullo. Joku valitti Fragrantigassa että no projection. Suihkutin ranteeseen, haistoin jos laitoin nenän ihan lähelle. Suihkutin kolme kertaa hihaan, pari kertaa jopa rinnuksille toivossani saada käsitys hajuvedestä, edelleenkään en haista mitään. Menikö nyt yli ja tukin nenäni? Mieheni istuu vastapäätä ruokapöydässä eikä haista yhtään mitään. Väittäisin että jos suihkaisen 6 suihkausta jotain keskivahvaa hajuvettä puolentoista metrin päässä istuvan pitäisi haistaa se. Hihasta saan lähietäisyydeltä metsästettyä kukkaisen ja ihan raikkaan orvokin tuoksun, joka on kiva muttei mitenkään ihmeellinen. Iholla taas nousee päällimmäiseksi se sama myski joka on melkein näissä kaikissa. Jännä, kuin haistelisin eri tuoksua. Näiden tuoksujen myski ei sovi yhteen ihoni kemian kanssa, joten nämä on minulla vaatteisiin suihkutettavia.

Vierailija
19399/19422 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nimi on Parfums de Marly eikä Marley.

Bob on Marley ;)

Vierailija
19400/19422 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksunuoteista löytyi jää, ensimmäinen kerta kun sattui silmään.

Jos haluaa kokeilla jäänuottia ihan vaikka Sokoksella, niin Versacen Bright Crystalissa on sitä. :)

Niin on. En ymmärrä, miksi se on niin suosittu. Mitäänsanomaton, synteettinen tuoksu joka pölyttyy kylppärin hyllyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän