Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Kelalla on nykyään sen yleistuen saamisen kanssa, että he käsittelevät asian ja maksavat vasta sitten. Raha tulee aina päivän myöhässä

Vierailija
29.08.2026 |

entiseen verrattuna, joka on ikävää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin. 

Vierailija
2/6 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla se menee heti maksuun, ihan niin kuin ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin tulee maksaa ja sitten vasta selvittää tuen maksamisen edellytykset? Missähän maailmankaikkeudessa näin on ikinä ollut?

Työttömyysajan ilmoituksen maksuun menemisessä on aina mennyt pari arkipäivää.

Vierailija
4/6 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä naputan yöllä 00.00 jälkeen hakemuksen ja siitä kahden pankkipäivän kuluessa on rahat tilillä, kun ei ole muutoksia tullut. Eli automaattisesti tulee yleistuki. Sitä ei mun kohdalla kukaan ihminen käsittele siinä, kun saan tiedot maksusta ja summan samantien.

Vierailija
5/6 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole tuloja tai tilanteesi ei ole muuttunut, ei tarvitse käsittelyä ja tuki menee heti maksettavaksi.

Vierailija
6/6 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos joku osaisi kertoa, miksi yleistuessa on se 7 arkipäivän omavastuu alussa? On todella hankala tilanne, kun on ollut vuosia työttömyyspäivärahalla, sitten sai sairauspäivärahaa pari kuukautta ja sitten piti odottaa uutta lääkärinlausuntoa eli hakea yleistukea sillä välin. No, siinä tulee se omavastuu. Sitten saa taas sitä sairauspäivärahaa muutaman kuukauden, ja sitten joutuu taas odottamaan seuraavan sairauspäivärahakauden hakemuksen käsittelyä, ja hakemaan taas yleistukea - no, uudestaan se 7 päivän omavastuu, jolta ajalta ei saa mitään rahaa. 

Eihän tuossa ole mitään järkeä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä