Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19566)

Vierailija
19261/19566 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hups - minä olenkin tänään suihkunraikas, ihan epähuomiossa. Tosin suihkusaippuassa tuoksuu Body Shopin Brittish Rose. Kävin hammastarkastuksessa aamulla ja ajattelin, etten halua tukahduttaa hammaslääkäriäni. Muuten päivän tuoksuni olisi todennäköisesti ollut Chanelin Chance eau Tendre edp.

Mitä mieltä Chance eau Tendre Edp. Ostin kiireessä ja harkitsin välillä EDP ja EDT, tuntuivat melko samanlaisilta mutta EDP vahvempi ja ehkä aikuisempi. Tuoksua on kehuttu paljon netissä mutta olin hieman pettynyt lopulta. Kesto mielestäni heikko hintaan nähden ja minusta tuntuu että tuoksun joltain Garnier Fructis -omenashampoolta tms. Harkitsin yrittäväni myydä mutta toisaalta melko neutraali tuoksu jos ei halua häiritä ketään. 

Vierailija
19262/19566 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni oli aikoinaan, kotona asuessaan, EDT. En ostokäynnillä vertaillut tuoksuja keskenään, mutta minusta EDP vaikutti muistini mukaan ehkä vähän vahvemmalta, kehittyneemmältä, kuin EDT. Pientä pettymystä kuitenkin aiheutti, ettei EDP silti pysy ihollani kovinkaan pitkään. 

Mukava, ketään häiritsemätön tuoksu työpäivään, mutta ei aiheuta mitään VAU-reaktioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19263/19566 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen palannut menneeseen aikaan muistoissani nyt syksyllä, siksi Lagerfeldin Chloe. Käytin tätä lukioikäisenä, siis joskus 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa.

Vierailija
19264/19566 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hups - minä olenkin tänään suihkunraikas, ihan epähuomiossa. Tosin suihkusaippuassa tuoksuu Body Shopin Brittish Rose. Kävin hammastarkastuksessa aamulla ja ajattelin, etten halua tukahduttaa hammaslääkäriäni. Muuten päivän tuoksuni olisi todennäköisesti ollut Chanelin Chance eau Tendre edp.

Mitä mieltä Chance eau Tendre Edp. Ostin kiireessä ja harkitsin välillä EDP ja EDT, tuntuivat melko samanlaisilta mutta EDP vahvempi ja ehkä aikuisempi. Tuoksua on kehuttu paljon netissä mutta olin hieman pettynyt lopulta. Kesto mielestäni heikko hintaan nähden ja minusta tuntuu että tuoksun joltain Garnier Fructis -omenashampoolta tms. Harkitsin yrittäväni myydä mutta toisaalta melko neutraali tuoksu jos ei halua häiritä ketään. 

Chance Eau Fraichessa on eniten luonnetta näistä Chancen Eau -versioista. Tendre kallistuu D&G Light Bluen suuntaan.

Vierailija
19265/19566 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chance Eau Fraichessa on eniten luonnetta näistä Chancen Eau -versioista. Tendre kallistuu D&G Light Bluen suuntaan.

Vierailija
19266/19566 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ihollani Chanche edp Eau Splendide ei tuoksunut juuri miltään. Eli sillage oli heikko. Joutui nuuhkimaan rannetta. Muuten tuoksu oli hillitty, tyylikäs ja sivistynyt.

Vierailija
19267/19566 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käteen sattui Juvenan Fleurance, kun järjestelin tuoksujani. Suihkautin sitä, ja ensituoksu oli ihanan kukkainen. Hetken kuluttua ranne haisi oudolta, ja ajattelin käydä pesemässä ihon puhtaaksi. Se jäi kuitenkin tekemättä kun puhelin soi. Pitkän puhelun jälkeen ihmettelin, mistä tulee niin ihana tuoksu. Ranteesta!

Tuoksu oli muuttunut, muodonmuutos tapahtui tuon omituisen vaiheen kautta. Nyt täytyy muistaa etten seuraavalla kerralla vie tuoksua hävitykseen luullen sen olevan pilalla. Nuo vähän vanhemmat tuoksut käyvät läpi metamorfoosin ja niille pitää antaa aikaa. Ensivaikutelmaan eikä seuraavaankaan vaikutelmaan voi luottaa, pitää antaa tuoksun kehittyä.

Vierailija
19268/19566 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisiköhän kukaan, mikä tuoksu olisi samantyyppinen kuin So...? Sorbet Dream Eau de parfum - se on niitä edullisia markettien tuoksuja. 

Kokeilin sitä ystävältäni ja siitä ei tullut pääkipua eikä hengitysoireita, kuten useimmista kalliista tuoksuista tulee.

Sorbet Dream tuoksua on valmistettu Englannissa ja jotkut myyvät sitä vielä Ebayssa, mutta eivät suostu Eu-kieltojen vuoksi toimittamaan sitä enää Suomeen. Muut So...? -tuoksut - ne, jotka olen löytänyt - eivät ole mun juttu.

Sain selville Sorbet Dream -tuoksusta seuraavaa: "Mimosa, praline, vadelma, heliotrooppi, vaahtokarkki ja vanilja muodostavat tuoksun ytimessä olevan kokonaisuuden."

Olisi ihana löytää joko tuo tuoksu tai joku vastaava, jota voisi käyttää edes joskus.

Kiitos paljon mahdollisista vihjeistä. :)

Vierailija
19269/19566 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietäisiköhän kukaan, mikä tuoksu olisi samantyyppinen kuin So...? Sorbet Dream Eau de parfum - se on niitä edullisia markettien tuoksuja. 

Kokeilin sitä ystävältäni ja siitä ei tullut pääkipua eikä hengitysoireita, kuten useimmista kalliista tuoksuista tulee.

Sorbet Dream tuoksua on valmistettu Englannissa ja jotkut myyvät sitä vielä Ebayssa, mutta eivät suostu Eu-kieltojen vuoksi toimittamaan sitä enää Suomeen. Muut So...? -tuoksut - ne, jotka olen löytänyt - eivät ole mun juttu.

Sain selville Sorbet Dream -tuoksusta seuraavaa: "Mimosa, praline, vadelma, heliotrooppi, vaahtokarkki ja vanilja muodostavat tuoksun ytimessä olevan kokonaisuuden."

Olisi ihana löytää joko tuo tuoksu tai joku vastaava, jota voisi käyttää edes joskus.

En osaa suositella vastaavaa koska en ole ikinä kokeillut tuota So.. tuoksua.

Mutta jos vahvat (ja ne kalliit) eau de parfum/toilette tuoksut on liian vahvoja omaan nenään, niin suosittelen kokeileen juurikin noita ns. markettien edullisempia mist ja spray tuoksuja. Ne on yleensä kevyempiä, joten eivät käy hengen päälle kuten jotkut todella voimakkaat ja vahvat eau de parfumit. Näitä löytyy nykyään ihan vaikka prismoista, normalista ja tokmannilta.

Vierailija
19270/19566 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa suositella vastaavaa koska en ole ikinä kokeillut tuota So.. tuoksua.

Mutta jos vahvat (ja ne kalliit) eau de parfum/toilette tuoksut on liian vahvoja omaan nenään, niin suosittelen kokeileen juurikin noita ns. markettien edullisempia mist ja spray tuoksuja. Ne on yleensä kevyempiä, joten eivät käy hengen päälle kuten jotkut todella voimakkaat ja vahvat eau de parfumit. Näitä löytyy nykyään ihan vaikka prismoista, normalista ja tokmannilta.

Kiitos sinulle. Olenkin kokeillut muutamia tuoksuja Tokmannissa ja Prismassa, mutta pitää jatka kokeiluja, sillä kovin montaa ei voi kokeilla kerralla. Ne tuoksut sattuivat olemaan jotenkin tunkkaisia tai ihan liian vahvoja, mitä kokeilin. 

Vierailija
19271/19566 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tosiaan ostin tämän äskettäin. Olin sitä tuoksutellut ekaa kertaa jo varmaan 10 vuotta sitten, ja muistelin, että ihan kiva tuoksu, mutta ei jäänyt sen enempää kaihertamaan. Nyt kuitenkin olen käyttänyt tätä paljon, ja tykkään todella! Kuten joku mainitsikin, sellainen helppo perustuoksu, joka ei ärsytä ketään. Ehkä tästä johtuukin, että tähän tulee niin helposti tartuttua, mutta kyllä tämä ehdottomasti oman kokoelman suosikkeihin menee! Eua Fraichesta tykkään myös, se ollut jo muutamia vuosia, ja sopii paremmin kuumempiin päiviin tai vaikka urheillessa (jos tykkää tuoksuja käyttää). Eau Spledideä myös tuoksuttelin lentokentällä, ja tykkäsin siitäkin. Ei tullut kuitenkaan suihkittua iholle/vaatteille, joten kestosta en osaa sanoa.. Pitääpä testata ainakin ennen pullon ostamista!

-N43

Vierailija
19272/19566 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19273/19566 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

&

Kokeilepa sellaista sarjaa kuin DKNY Be Delicious bodymist (laita googleen niin näet miltä pullo näyttää) näitä on näkynyt ainakin tokmannilla ja citymarketissa :) löytyy muutamaa eri tuoksua. On todella kivan raikas ja kevyt tuoksu, muttei ollenkaan liian lapsekas. Sopii hyvin aikuiselle. Vois olla sun mieleen. 

Vierailija
19274/19566 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokoksen 3+1 päivää valikoima:

https://www.sokos.fi/kampanja/3-plus-1-paivaa/kosmetiikka/tuoksut

Ohoh, jotain uuttakin näkyy olevan niiden iän ikuisten lisäksi :D Jos pidätte makeasta ja vadelmasta, niin ostakaa jimmy choo blossom, se on aivan ihana!

Vierailija
19275/19566 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chanel Chance eau Tendre, vinkki jos joku haluaa kokeilla tätä tai säästää rahaa, niin Zarassa myytävä Apple juice edp on täysin saman tuoksuinen. Siis ihan identtinen ja pysyykin hyvin. Omistan molemmat. 

Vierailija
19276/19566 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon sinulle(15.09.2025 | 13:24), joka annoit vinkin tuosta tuoksusta:

DKNY Be Delicious bodymist.

Niitä onkin tosi monta vaihtoehtoa, joten eiköhän sieltä löydy joku sopiva. :)

Vierailija
19277/19566 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tosiaan ostin tämän äskettäin. Olin sitä tuoksutellut ekaa kertaa jo varmaan 10 vuotta sitten, ja muistelin, että ihan kiva tuoksu, mutta ei jäänyt sen enempää kaihertamaan. Nyt kuitenkin olen käyttänyt tätä paljon, ja tykkään todella! Kuten joku mainitsikin, sellainen helppo perustuoksu, joka ei ärsytä ketään. Ehkä tästä johtuukin, että tähän tulee niin helposti tartuttua, mutta kyllä tämä ehdottomasti oman kokoelman suosikkeihin menee! Eua Fraichesta tykkään

Chance eau Tendre edp lanseerattiin vasta v. 2019.

Vierailija
19278/19566 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori ei enää salli hajuvesien myyntiä toridiilillä.

Vintedissä ei saa ollenkaan myydä avattuja hajuvesi.

Kiitos vaan tori :( tähän loppuu osaltani sitten hutiostojen myynti ja ostaminen, ilman toridiiliä en halua myydä ja tuskin kukaan haluaa ostaakaan kun postitus maksaa postin kautta 8,9e joka pompauttaa käytetyn hinnan tuoksun liian korkeaksi.

Vierailija
19279/19566 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jai, taisin mokata hajuvesihankinnassa. Tuoksuttelin viime viikolla Versace Crystal Noir -hyllyn luona, ja mielestäni suihkautin eau de parfumia. Eau de toileten jätin ainakin kokeilematta. Tuoksu oli ihan mielettömän upea, sain siitä kahdelta ventovieraalta kehuja, ja se kesti seuraavan päivän suihkuun asti ihollani. Tilasin sen Notinosta, mutta ei tämä nyt olekaan se sama tuoksu. Eli olenkin varmaan suihkauttanut myymälässä Crystal Noir Parfum -pullosta, joka ei ole sama kuin eau de parfum. Tässä on kookosta, josta en yleensä pidä.

Ei tämäkään huono tuoksu ole (tilasin tietysti ison pullon...) mutta ei myöskään niin mieletön, kuin se toinen. En kehtaa kyllä tilata sitä toista, kun ovathan nämä melko kalliita kuitenkin. Oppia ikä kaikki!

Vierailija
19280/19566 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen palannut menneeseen aikaan muistoissani nyt syksyllä, siksi Lagerfeldin Chloe. Käytin tätä lukioikäisenä, siis joskus 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa.

Sama, Lancome Poeme päivällä ja Tresor yötuoksuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan