Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19262)
Ei tsiisus että tää tämänhetkinen miesten parfyymitrendi on järkyttävä. Miten siitä tuli näin suosittu, ei vaan pysty käsittämään. Ihan oikeestiko ne jonkun mielestä tuoksuu hyvälle. Kysyn ihan tosissani.
Vierailija kirjoitti:
Ei tsiisus että tää tämänhetkinen miesten parfyymitrendi on järkyttävä. Miten siitä tuli näin suosittu, ei vaan pysty käsittämään. Ihan oikeestiko ne jonkun mielestä tuoksuu hyvälle. Kysyn ihan tosissani.
Niinkun mitkä tuoksut?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko näitä nuorten miesten itämaistyylisiä turbotuoksuja? Pahin buumi saattaa olla jo ohi, ovat ehkö siirtymässä klassisempiin, toki aika voimakkaisiin tuoksuihin.
Mun luottotuoksuni oli pitkään Hermesin Un Jardin sur Le Nil. Se oli parasta, mitä tiesin tuoksumaailmassa. Sitten yhtäkkiä vuosi sitten se alkoi tökkiä, jokin nuotti siinä ärsytti. Se tulee esille nimeomaan sydäntuoksussa, ei alkutuoksussa.
Mietin, että mikä nuotti se mahtaa olla. Onko muilla kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko näitä nuorten miesten itämaistyylisiä turbotuoksuja? Pahin buumi saattaa olla jo ohi, ovat ehkö siirtymässä klassisempiin, toki aika voimakkaisiin tuoksuihin.
Vielä en ole huomannut buumin ohi menemistä. Toksinen pilvi leijuu poikaparvissa, parfyymiisastoilla ei mikään muu ilmassa haisekaan, julkisissa, ostareilla, kaduilla, ainoa selkeä haju on noi tainnuttavat hajupilvet. Ennen tykkäsin arvailla mitä kenelläkin oli -silloin harvoin kun joku uskalsi tuoksua joltain. Tuoksumuistissani on noin pari sataa tuoksua. Nykyiset tuoksut tunnen fyysisenä kipuna ja pahoinvoinnin aaltona.
Vierailija kirjoitti:
Mun luottotuoksuni oli pitkään Hermesin Un Jardin sur Le Nil. Se oli parasta, mitä tiesin tuoksumaailmassa. Sitten yhtäkkiä vuosi sitten se alkoi tökkiä, jokin nuotti siinä ärsytti. Se tulee esille nimeomaan sydäntuoksussa, ei alkutuoksussa.
Oisko suitsuke, incence
Tuoksuttelin laivalla kaikenlaista ja ihan kaikki tympäisi. Aivan kaikki. Paitsi kun tartuin Gucci Rushiin niin se oli aivan ihana ja tajusin jotain. Aikanaan sitä pidettiin tukahduttavankin raskaana mutta nyt tuoksu onkin oikeasti raskaisiin tuoksuihin verrattuna kuin kevyttä valkoista hattaraa. Ja tuoksuu aivan entiseltään. Tämän vanhan aarteen aion ostaa!
Giorgio Armanin muistoksi suihkautus, useampikin Code Absolu'ta.
Päivitelkääs arvonlukijat taas päivän tuoksujanne, niitä on aina kiva lukea, jos vaikka löytyy uusia inspiraatioita 😊
Itsellä tänään Byredon Blanche. Löysin tämän viikonloppuna, kun kävin läpi testerivalikoimaani. Joskus olen tämän saanut, mutta jäänyt kokonaan käyttämättä, ja tämähän on ihana! Mutta pullojen hinnan googlattuani, saattaa käydä niin, että käytän vaan tämän testerin, ja jää siihen. Ehkä pitäisi kokeilla sitä Moschinon Toy 2:sta, jota joku täällä juuri vertasi Blancheen.. Hinta on ainakin huomattavasti kohtuullisempi!
-N43
Vierailija kirjoitti:
Päivitelkääs arvonlukijat taas päivän tuoksujanne, niitä on aina kiva lukea, jos vaikka löytyy uusia inspiraatioita 😊
Itsellä tänään Byredon Blanche. Löysin tämän viikonloppuna, kun kävin läpi testerivalikoimaani. Joskus olen tämän saanut, mutta jäänyt kokonaan käyttämättä, ja tämähän on ihana! Mutta pullojen hinnan googlattuani, saattaa käydä niin, että käytän vaan tämän testerin, ja jää siihen. Ehkä pitäisi kokeilla sitä Moschinon Toy 2:sta, jota joku täällä juuri vertasi Blancheen.. Hinta on ainakin huomattavasti kohtuullisempi!
-N43
Suosittelen todellakin kokeilemaan toy 2, jos haluaa edullisemman blanchen. Rumasta pullosta huolimatta se on hyvin samankaltainen ja halpa.
Vierailija kirjoitti:
Minua koko Jardin-sarja on tökkinyt koko ajan, on "vaikea" sarja, mutta olen aloitteleva tuoksujen ystävä, koska Suomessa asuessa sisäilma-allergiat estivät tuoksuista nauttimisen. Aloin vasta tänä kesänä tykätä Niilistä, tuntuu sopivan erityisesti kuumaan ilmaan, kun hiki virtaa iholla koko ajan. Greippi ja vihreä mango viilentävät. Mutta jos jostain syystä ei olekaan kuuma, niin koko tuoksu ärsyttää minua suunnattomasti.
Mulla on tänään testissä DS&Durgan Deep Dark Vanilla, jossan aistin joko hiljan sairastetusta koronasta tai silkasta rahvaanomaisuudestani johtuen lähinnä patsulin. Kesto ja intensiteetti ovat talolle tyypillisen hillityt. Ei suuria hurraahuutoja tälle, ihan ok.
Hups - minä olenkin tänään suihkunraikas, ihan epähuomiossa. Tosin suihkusaippuassa tuoksuu Body Shopin Brittish Rose. Kävin hammastarkastuksessa aamulla ja ajattelin, etten halua tukahduttaa hammaslääkäriäni. Muuten päivän tuoksuni olisi todennäköisesti ollut Chanelin Chance eau Tendre edp.
Vierailija kirjoitti:
Hups - minä olenkin tänään suihkunraikas, ihan epähuomiossa. Tosin suihkusaippuassa tuoksuu Body Shopin Brittish Rose. Kävin hammastarkastuksessa aamulla ja ajattelin, etten halua tukahduttaa hammaslääkäriäni. Muuten päivän tuoksuni olisi todennäköisesti ollut Chanelin Chance eau Tendre edp.
Samaa periaatetta sovellan. Kun on menossa johonkin palveluun, jossa on pakko olla pitempään lähellä, en käytä tuoksuja. Kuten hammaslääkärissä, kosmetologilla, kampaajalla tai konsertissa.
Mulla syyskuu alkanut keltaisen kultaisena (näen tuoksut väreinä), esim. Comme des Garcons 2, Hermes Barenia ja Twilly, Lancome Poeme, YSL Cinema. Tänään vuorossa Guerlain LInstant: tämä on kyllä hyvin makean pehmeän naisellisen sensuelli ja jotenkin melkein vähän liikaa, mutta vain melkein onneksi. 💛🧡🍂🌞🌻🌼
Itse jos käyn lääkärillä, kampaajalla tms. laitan jotain miedointa hajuvettä ihan pienen tipan tai sitten vähän hyväntuoksuista vartalovoidetta - en tietenkään haluaa tuoksua voimakkaasti silloin.
Vaikka onkin trooppisen kosteaa, niin yöllä on jo sen verran kylmä että syystuoksut kutsuu käyttäjää. Eilen Prada Amber. Tänään marjainen, luumuinen ja suitsukkeinen Poison (esprit).
Päivän tuoksuna Histoires de Parfumsin 1969. Mausteinen, lämmin unisex. Eniten haistan inkivääriä. Hyvä kesto. Mulla on vain näyte tästä mutta jos joskus tulee edullisesti esimerkiksi Tori:ssa eteen, niin ostan. En kyllä täyttä hintaa maksaisi. Jossain vaiheessa etsiskelin netistä, silloin uutena ostettuna hinta olisi ollut noin 120 €.
Narciso Poudree on ihana, ollut jo vuosia käytössä. Erityisesti aina sellaisiin hetkiin, kun saa olla rennosti. Samoin kuin Muglerin Alien, mutta sitä huomaan laittavani kun pitää antaa vähän etäisempi vaikutelma.
Olen kahden vaikeilla YSL:n Libre Intensen hankkimisesta. Pidän, mutta tuntuu samalla että on niin vahva että vie itsenikin ihan mennessään! Mitä mieltä?
Hauskaa, että saat saman fiiliksen kahdesta noin erilaisesta tuoksusta. Mulle Poudree on kuin lohtuhali ja Alien kuin nyrkinisku palleaan, siis kaikkea muuta kuin lempeä ja rentouttava. :D Libre Intense on vieras.
Täällä testailen uusia näytteitä vähän millä sattuu teemalla. En ole aikeissa vielä vaihtaa kylmän kauden tuoksuihin (luovuin vuodenaikajaosta ja päädyin lämmin-kylmä -jakoon), joten SOTD oli DS & Durgan Cowgirl Grass, yllättävän raikas pioni. The Different Companyn Kashan Rose
Olen eri. Mutta kyllä nyrkin isku palleaan antaa osuvasti Alienin kaltaisen etäisen vaikutelman.
Hei täältä pari päivään myöhemmin, ei samoin niin että tulee sama vaikutelma, vaan siis että molemmat ovat siis olleet vuosia käytössä. Tuo nyrkinisku palleaan on varmaan osuva! Itselle siitä tulee vahva kielon tuntuma, jokin etäinen ja myrkyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksuna Histoires de Parfumsin 1969. Mausteinen, lämmin unisex. Eniten haistan inkivääriä. Hyvä kesto. Mulla on vain näyte tästä mutta jos joskus tulee edullisesti esimerkiksi Tori:ssa eteen, niin ostan. En kyllä täyttä hintaa maksaisi. Jossain vaiheessa etsiskelin netistä, silloin uutena ostettuna hinta olisi ollut noin 120 €.
Vieläköhän HdP myy 15 millin pulloja? Takavuosina niillä oli hintaa alle 40 euroa, ja kestävät kyllä kauan kun kesto ja sillage ovat voimakkaat. Mulle 1969 tuoksuu persikalta ja suklaalta, ja on ehdottomasti talvituoksu. Siihen tukehtuisi tällä yli 20 asteen kelillä.
Suosittelen kokeilemaan myös muita talon tuoksuja, ovat laadultaan erinomaisia ja aikanaan myös näytesetti oli kattava. Itse kaipailen Blanc Violettea (lakkautettu), muita suosikkeja 1899 (Hemingway), 1725 (Casanova) ja 1740 (markiisi de Sade). Viimeinen on miehellä todellinen afrodisiaka.
Syksyä ja kirpeän kylmiä päiviä odottaa muutama tuoksu! Calvin Kleinin Euphoria, joka on jo kymmenisen vuotta vanha, mutta tuoksu on jotenkin kypsynyt paremmaksi ja tavallaan pyöreämmäksi vuosien kuluessa. Tämähän ei ole työtuoksu, mutta viikonloppukäyttöön sopiva.
Bottega Venetan nimikkotuoksu odottelee myös vuoroaan. Pradan Infusion d'Iris samoin.
Kevät- ja kesätuoksut joutuvat lähiaikoina 'telakalle'. Jotain uutta tuoksua pohdin, mutten keksi mitä haluaisin. Ideoita? Yhtään Narcisoa en omista, ehkä olisi sen aika.