Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19301)

Vierailija
19301/19300 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideoita niihin päiviin kun kaipaisi jotain tuoksua mutta kaikki makeat ja parfyymimäiset ja vahvat myskit on liikaa... Olen kokeillu Hermes Barenia, Elisabeth Arden Green Tea ja White Tea, Issey Miayke Eau D'Issey, meniköhän oikein. Mikään noista ei osu ihan nappiin, mitähän muuta voisi testailla? Aqua di Gioia ainakin on vielä kokeilematta.

Kaikki Biothermit toimii Eau Pure ja Eau Vitaminèe suosikkeja, I Love Cosmeticsin Elderflower Fizz ja Violet Dreams, juuri mainitut Chancen eri Eau versiot, Chloe Nomad EDT, Nuxe Floral, Hermeksen koko Jardin -sarja, Clinique Happy.

Luulen että tiedän mitä haet. Ardenin White Tea on mielikuvaltaan sitä mitä hakisi mutta siinä on tonkapapua, ambrettea ja matea jotka ei toimi. Barenia ei ole fressi. Isseyt on calone-tyyppisiä oli calonea tai ei, Aqua di Gioia on yllättävän makea, ei toimi mu

Hermesn (siis kirjoitetaan näin, äännetään hermeen) Jardin-sarjan eri versiot on tosiaan sellaisia kesän kuumien ja kosteiden päivien tuoksuja, kun tuoksu vahvistuu lämmössä. Ainakaan oma nenä ei kestä kuumalla mitään vahvempaa, mikä taas syksyssä ja talvella on juuri passeli.

Itse olen näistä intiimimmistä tuoksuista tykästynyt viimeksi Guerlainin Bergamote Calabriaan (Välimeren alueen sitruksia) ja Maison Margielan Replica Lazy Sunday Morning -tuoksuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän