Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19263)
Päivityksen jälkeen välillä toimii kirjanmerkki ja välillä ei. Välillä nakkelee osoiteriville jotain ristikkoa ja huutomerkkiä. Googlen kautta pääsee vielä ookoosti. Kiva homma. :/
Testailin pari itselle uutta tuoksua.
Lancome La vie es belle - Vanille nude. Mausteinen vanilja, hyvin samanlainen kuin burberry goddess. Tässä on ilmeisesti haluttu kopioida goddess. Pettymys, ei tarvitse ostaa.
Moschino -Toy 2. Tuoksuu samalta kuin Byredo blanche, todella raikas. Ihan kiva, mutta kyllästyisin nopeaa käytössä.
Narciso Rodriguez - For her edt. Rakastuin, täydellinen. Vähän jännittää onko tässä pientä "mummo" vivahdusta, koska kyseessä on 2006 julkaistu tuoksu, mutta toisaalta tämä on juuri se mitä olen pitkään etsinyt. Kaunis naisellinen tuoksu joka on vain hyvä, raikas, seksikäs samaan aikaan. Vaikea erottaa mitään tiettyä nuottia, mikä on hyvä. Jos teillä on kokemuksia tästä niin kuulisin mielellään :)
Narciso Rodriguez For her edt, rakastettu klassikko. Voimakas tuoksu ja kestää. Minulle liian voimakas myski mutta ymmärrän viehätyksen. Riippuu loppupeleissä paljon siitä miten reagoi ihon kanssa. Kokeilin läpi NR tuoksut ja lopulta valinta oli yllättävä Poudree. En voi suihkuttaa tuoksua vaatteille koska en pidä siitä sillä lailla, iholla sen sijaan tapahtuu jokin taika.
Vierailija kirjoitti:
Testailin pari itselle uutta tuoksua.
Lancome La vie es belle - Vanille nude. Mausteinen vanilja, hyvin samanlainen kuin burberry goddess. Tässä on ilmeisesti haluttu kopioida goddess. Pettymys, ei tarvitse ostaa.
Moschino -Toy 2. Tuoksuu samalta kuin Byredo blanche, todella raikas. Ihan kiva, mutta kyllästyisin nopeaa käytössä.
Narciso Rodriguez - For her edt. Rakastuin, täydellinen. Vähän jännittää onko tässä pientä "mummo" vivahdusta, koska kyseessä on 2006 julkaistu tuoksu, mutta toisaalta tämä on juuri se mitä olen pitkään etsinyt. Kaunis naisellinen tuoksu joka on vain hyvä, raikas, seksikäs samaan aikaan. Vaikea erottaa mitään tiettyä nuottia, mikä on hyvä. Jos teillä on kokemuksia tästä niin kuulisin mielellään :)
Moschino Toy 2 on tosiaan hyvin saman tyyppinen kuin Byredon Blanche. Blanche on hieman vähemmän makea, jotenkin kuivempi, mut mielestä karkeampi. Mulle Toy 2 on luottotuoksu jonka voi laittaa koska vaan minne vaan. Eli käytännössä se arkinen toimistotuoksu. Ei siis tosiaan mitään tajunnan räjäyttävää, mutta just täydellinen kun ei halua yhtään hifistellä.
Minkä käyttöönottoa syksyllä odotatte eniten?
Sensuous, Tocade ja Balenciaga Paris, odotan ekaa nolla-asteista päivää ja näitä kolmea.
Vierailija kirjoitti:
Sensuous, Tocade ja Balenciaga Paris, odotan ekaa nolla-asteista päivää ja näitä kolmea.
Angels Share varmaan. Sitä on tässä kesän aikana kaipaillut.
Vierailija kirjoitti:
Viktor & Rolf Flowerbomb Nectar, Kayali Yum Pistachio Gelato ja JPG Scandal by Night.
Ysl Opium, Guerlain Mon Guerlain, Dior Miss Dior edp.
Narciso Poudree on ihana, ollut jo vuosia käytössä. Erityisesti aina sellaisiin hetkiin, kun saa olla rennosti. Samoin kuin Muglerin Alien, mutta sitä huomaan laittavani kun pitää antaa vähän etäisempi vaikutelma.
Olen kahden vaikeilla YSL:n Libre Intensen hankkimisesta. Pidän, mutta tuntuu samalla että on niin vahva että vie itsenikin ihan mennessään! Mitä mieltä?
Olen ollut muutaman vuoden pois palstalta, ja valtava määrä viestejä on jäänyt lukematta. Puhuuko kukaan enää tuoksusta Baccarat Rouge 540? Oletteko kokeilleet hiustuoksua?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut muutaman vuoden pois palstalta, ja valtava määrä viestejä on jäänyt lukematta. Puhuuko kukaan enää tuoksusta Baccarat Rouge 540? Oletteko kokeilleet hiustuoksua?
Minä ainakin puhun. Kuuluu omiin suosikkeihin. Hiustuoksua en ole kokeillut.
Testsin kaupassa Guccin Gorgeous Gardenia Intenseä. Se oli lapulla selkeästi omaan nenään miellyttävämpi kuin ei-intense. En ole koskaan ollut puhtaiden kukkaistuoksujen perään, ja tässä oli mukana mandariinia. Sen tuoma hedelmäisyys nosti tämän selkeästi omaan makuun toimivammaksi. Iholla ikävä kyllä muuttuu nopeasti sellaiseksi 17 tusinassa tylsäksi, täysin mitäänsanomattoman persoonattomaksi hajuksi. Samoin kuin muutkin saman sarjan tuoksut. Nää ei vaan kerta kaikkiaan toimi mulle.
Vierailija kirjoitti:
Narciso Poudree on ihana, ollut jo vuosia käytössä. Erityisesti aina sellaisiin hetkiin, kun saa olla rennosti. Samoin kuin Muglerin Alien, mutta sitä huomaan laittavani kun pitää antaa vähän etäisempi vaikutelma.
Olen kahden vaikeilla YSL:n Libre Intensen hankkimisesta. Pidän, mutta tuntuu samalla että on niin vahva että vie itsenikin ihan mennessään! Mitä mieltä?
Hauskaa, että saat saman fiiliksen kahdesta noin erilaisesta tuoksusta. Mulle Poudree on kuin lohtuhali ja Alien kuin nyrkinisku palleaan, siis kaikkea muuta kuin lempeä ja rentouttava. :D Libre Intense on vieras.
Täällä testailen uusia näytteitä vähän millä sattuu teemalla. En ole aikeissa vielä vaihtaa kylmän kauden tuoksuihin (luovuin vuodenaikajaosta ja päädyin lämmin-kylmä -jakoon), joten SOTD oli DS & Durgan Cowgirl Grass, yllättävän raikas pioni. The Different Companyn Kashan Rose päätyi poistoon olemattoman kestonsa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, että saat saman fiiliksen kahdesta noin erilaisesta tuoksusta. Mulle Poudree on kuin lohtuhali ja Alien kuin nyrkinisku palleaan, siis kaikkea muuta kuin lempeä ja rentouttava. :D Libre Intense on vieras.
Täällä testailen uusia näytteitä vähän millä sattuu teemalla. En ole aikeissa vielä vaihtaa kylmän kauden tuoksuihin (luovuin vuodenaikajaosta ja päädyin lämmin-kylmä -jakoon), joten SOTD oli DS & Durgan Cowgirl Grass, yllättävän raikas pioni. The Different Companyn Kashan Rose
Olen eri. Mutta kyllä nyrkin isku palleaan antaa osuvasti Alienin kaltaisen etäisen vaikutelman.
Pitkän etsimisen jälkeen löysin nuoruuden rakkauden Nina Riccin Farouchen Tämä on vintage-tuoksu, jota ei olla tuotettu aikoihin. Tuttu tuoksu menneisyydestä.
Minun elämäni viimeisin ykköstuoksu vuosien ajan on ollut Guerlanin SHALIMAR PARFYM INITIAL.
Tuoksu pitää laittaa aamulla kuudelta, jos työt alkavat yhdeksältä. Sama annos toimii yöhön saakka.
Valitettavasti juuri tätä ei ole saanut Suomesta vuosikausiin. Tilasin netistä ulkomailta saman näköistä, mutta sisältö on jotain feikkiä. Esellinen nuoruuden tuoksuni oli guerlainin Vol de Nuit, mutta sekin poistui Suomen markkinoilta.
Uutta tuoksua en ole löytänyt. Vaikka haku on päällä.
Kävin tuossa viikonloppuna vähän Stockalla nuuhkimassa Chanelin tuoksuja.
Itsellä käytössä Chance Eau Tendre EdP ja Eau Fraiche EdT. Olen haikaillut tuota Eau Fraiche EdP:a mutta en nyt tiedä poikkeaako lopulta niin paljon EdT:sta, että kannattaisi ostaa?
Sen sijaan yllättävästi ihastuin Coco Mademoiselle uutuuteen, Fragrance Primeriin. Myin oman Coco Mademoiselleni jokunen aika sitten pois, kun tuntui liian pistävältä, mutta tämä oli yllättävän kiva. Onko kellään kokemuksia? En viitsinyt suihkaista iholle kun oli toista tuoksua samaan aikaan, joten täytynee käydä uudelleen testaamassa..
-N43
Vierailija kirjoitti:
Tainnut suurin hypetys jo mennä. Luulen, että syynä on valtava määrä kopiota, joista osa niin hyviä, ettei alkuperäisen pullon osto tunnu kannattavalta. Edelleen kyllä itse ainakin pidän tuoksusta, mutta minulla vain pari testeriä, ja enemmän käytössä mm. edulliset Ariana Granden Cloud-versiot, jotka nekin kaikki todella mieluisia.
Joku taisi joskus vinkata tuosta hiustuoksusta, että voi hyvin käyttää korvaavana parfyymille, kestää sekin hyvin, ja on aika paljon edullisempi. Itsellä ei kokemusta, mutta jos vielä testereiden jälkeen jää olo, että tämä tuoksu pitää ostaa, voisin ehkä harkita?
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi Libre Intenseä. Itse ostin edt:n ja aika äkkiä luovuin jo siitäkin. Ihana tuoksu, mutta liian voimakas ja alkoi tukahduttaa niin, että siitä meni ilo.
Jos tuoteperheessä on jotain muita tuotteita, esimerkiksi hiustuoksu tai vartalovoide, niin valitsisin sen. Vartalovoiteetkin on usein tosi voimakkaan tuoksuisia, mutta voidetta voi laittaa vain pienelle alueelle.