Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19263)

Vierailija
19201/19263 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa nopeasti nämä tilaamani näytteet. Ensin pettymys, nimittäin monessa paikassa on hypetetty Kayalin Vanilla 28 olevan THE vaniljatuoksu, mutta ainakin  näin äkkiseltään tuoksuu minun nenään todella miehekkäältä, partavaahtomaiselta. Onko patsuli vai mikä, mutta en tykkää tästä juuri lainkaan, vaikka olen hc vaniljatuoksujen ystävä. Hyi että, tekisi mieli mennä pesemään tämä pois ranteesta. Ehkä annan vielä olla ja katson asettuuko tämä nätimmäksi ajan myötä.

Mutta sitten toinen Kayali onkin niin herkkua, että pitänee ostaa tätä kokonainen pullo itselle eli Yum Boujee Marshmallow. Todella pehmeä ja lempeä mansikkavaahtokarkki, ei ylimakea eikö liian voimakas, pelkkää suloista vaaleanpunaista pilveä. Lineaarinen ja helppo, juuri sitä mitä tuoksunuotit lupailevat.

Olen tykännyt Burnerryn Her -tuoksusta, jossa on hieman samaa, tosin hieman kirpeämmässä ja aikuisemmassa muodossa. En tiedä viitsiikö tätä v

Onkohan Vanilla 28 jotenkin muutettu? Minusta se on aina ollut ultrafeminiininen tuoksu. Tätä kerrostamalla moni vähän turhan unisex-tuoksu muuttuu naiselliseksi. Ostin aikoinaan 100 ml pullon ja nyt kun on puolet jäljellä, neste on muuttunut tummaksi ja tuoksu kehittynyt entisestään. Ei tietenkään kaikkien makuun eikä todellakaan mikään kuuman hellepäivän tuoksu.

Vierailija
19202/19263 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhokkinuottisi? Täällä tuberose ja ylang-ylang.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19203/19263 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun inhokkeja on ainakin saffron, ambroxan, pink pepper, fig, iso e super (englanniksi, sori siitä).

Vierailija
19204/19263 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun inhokkeja on ainakin saffron, ambroxan, pink pepper, fig, iso e super (englanniksi, sori siitä).

Minulla myös sahrami. Sen lisäksi palmunlehti ja wormwood eli koiruoho. Luumu useimmissa tapauksissa. Rakastan hyvää myskiä mutta niitäkin on niin monia. Sellaista todella vahvaa Dubaimyskiä en voi sietää.

Vierailija
19205/19263 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savu (smoke), saan siitä päänsärkyä. Javanoli (santeli). Nahka. Kukista ruusu on hankala.

Vierailija
19206/19263 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaherukka, vanilja ja pioni on inhokkeja. 

Vierailija
19207/19263 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jasmiini

Vierailija
19208/19263 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calone. Mimosa ja jasmiinikin usein hankalia.

Vierailija
19209/19263 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa vanilja ja tonkapapu eivät ole erityisesti mieleeni, mutta toisaalta minkä tahansa nuotin voi tehdä hyvin eri tavoin tuoksussa ja riippuu kokonaisuudesta, miten se toimii. Synteettiset ainesosat on ehkä pahimpia, varsinkin jos ne on hyvin voimakkaita, muuttumattomia ja kestoa on keinotekoisesti lisätty. Tuoksun pitäisi olla aina iholla hitaasti muuntuva ja haihtuva. En kaipaa kestotuoksuja enkä lineaarisuutta.

Vierailija
19210/19263 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhokkeja laventeli ja oud. Myöskin ylang-ylang tai joku muu trooppinen, makea nuotti. Esimerkiksi Versace Crystal Noir ja D & G The Only One Intense tekevät minulle lähes huonovointisen olon.

Vierailija
19211/19263 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin ostos arkituoksuksi D&G Devotion Intense. Menettelee, mutta ei edelleenkään päihitä suosikkeja ( Indultin Tihota ja Mazzolarin Vaniglia) joissa pullonpohjat häämöttää > käytän säästeliäästi kunnes raaskin tilata uudet 😄

Vierailija
19212/19263 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhokki ehkä oud, tosin tätäkin jossain tuoksussa voi olla niin vähän tai siinä muodossa, ettei aiheuta pahaa oloa.

Täällä taisin josku kirjoitellakin, kun hankin sokkona MFK:n Oud Satin Moodin, kun sitä oli kovasti kehuttu. Suihkaisin varomattomasti olohuoneessa, ja koko kämppä haisi pitkään niin, että meinasin saada pahoinvointia. En tiedä olisiko tähän tottunut, jos olisi alkuun suihkuttanut ihan minimaalisen vähän..? Niin kävi esimerkiksi Si:n kanssa, ekalla kerralla laitoin liikaa, ja tuoksu ällötti pitkän aikaa. Myöhemmin kokeilin suihkaista ihan ohuen tuoksupilven, jonka läpi kävelin, ja olikin ihan miellyttävä.

Muista inhokeista en osaa sanoa, pitäisi ehkä paremmin perehtyä mikä on taustalla niissä tuoksuissa, joista en syystä tai toisesta pidä.

-N43

Vierailija
19213/19263 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhokkeja laventeli ja oud. Myöskin ylang-ylang tai joku muu trooppinen, makea nuotti. Esimerkiksi Versace Crystal Noir ja D & G The Only One Intense tekevät minulle lähes huonovointisen olon.

Minulla myös tulee vähän etova olo Crystal Noirista vaikka pidänkin siitä tuoksusta. Epäilen, että syypäänä on kookos. 

Vierailija
19214/19263 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oud ja laventeli täälläkin inhokkeja, myöskään perus myskistä en sellaisenaan pidä, vaikka sitä on monessa omistamassani hajuvedessä. 

Vierailija
19215/19263 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso E-Super, ambroxan ja sen muut versiot, kumariini, tonkapapu, oud, tupakka, suitsuke, myrrh (mirhami?), karamelli, marshmallow, kirsikka.

(Mun top 10 on sen mukainenkin: Eau de Rochas. No.5, Esprit d'Oscar, YSL Paris, Balenciaga Paris, Gucci Rush, Sensuous, Rosa Pop, Chance Eau Fraiche, Diorissimo)

Vierailija
19216/19263 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan täällä jo moneen kertaan kysyttykin, mutta kertokaas, jos saisitte seuraavan vuoden aikana käyttää vain yhtä tuoksua, mikä se olisi?

Entä ehdoton suosikkisi noin yleensä?

jaoin nämä eri kysymykseen, koska monella saattaa olla joku suosikki, mikä ei kuitenkaan syystä tai toisesta sovi jatkuvasti käytettäväksi. Toki voi vastata saman tuoksun molempiin :)

Itsellä ehkä tällä hetkellä:

1. Narciso Musc Noir (tämä itseasiassa uusin hankintani, mutta tykästyin kovasti, ja tuntuu että toimii tilanteessa kuin tilanteessa, ja uskoisin että myös eri vuodenajoissa)

2. Vastaan Oriana, vaikka se ikävä kyllä vielä hankintalistalla, testerin viimeisiä rippeitä säästelen josko jossain vaiheessa raaskisi ostaa koko pullon..

-N43

Vierailija
19217/19263 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan Chanel 5 olisi, jos vain yhtä tuoksua saisi käyttää. Aina sitä kysyttäessä alkaa miettiä kaikkia ihania tuoksuja, joita kaapissa on ja joita vaihtelen käytössä, mutta jos olen rehellinen itselleni niin useimmin tartun Chanel vitoseen. Se on luottotuoksu joka ei petä koskaan.

Vierailija
19218/19263 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä Dama Biancasta? Melko hypetetty, tuoksu oli minulle pettymys. Tai haistan hyvin voimakkaasti maltaan, ei kiva. Tosin en ole iholle kokeillut.

Sattuipa käsiini vanhat tuoksumuistiinpanot ja Dama Bianca vieläpä ekalla sivulla. Teen tuoksumuistiinpanoja vain ensituoksutteluista ja luen sitten joskus myöhemmin, vieläkö olen samaa mieltä. Dama Biancasta olen kirjoittanut: "Hedelmäinen, makeahko, luonnollinen. Makeutuu, vaniljaistuu pikku hiljaa."

Xerjoff Casamorati 1888:sta olen kirjoittanut: "Viina ruusu viettelys. Seksikin. Lopuksi mausteinen, jopa hyökkäävä." Jaa! Tuo on kyllä hyvä tuoksu ja vielä toissa talvena oli hyvässä tarjouksessa Notinolla alle 60 euron. Nyt varmaan hinta pilvissä jos myynnissä niillä ollenkaan.

Nyt nämä muistiinpanot lentää sitten roskiin, kaikkea sitä on tullutkin haisteltua.

Vierailija
19219/19263 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi tai kaksi tuoksua seuraavan vuoden aikana:

1. Diptyque L'Eau Papier

2. Burberry Brit Sheer

Itkemään jäisin French Avenuen Milo de Venus-tuoksun perään. Mutta nuo 2 menee sen edelle lopulta.

Vierailija
19220/19263 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä Dama Biancasta? Melko hypetetty, tuoksu oli minulle pettymys. Tai haistan hyvin voimakkaasti maltaan, ei kiva. Tosin en ole iholle kokeillut.

Sattuipa käsiini vanhat tuoksumuistiinpanot ja Dama Bianca vieläpä ekalla sivulla. Teen tuoksumuistiinpanoja vain ensituoksutteluista ja luen sitten joskus myöhemmin, vieläkö olen samaa mieltä. Dama Biancasta olen kirjoittanut: "Hedelmäinen, makeahko, luonnollinen. Makeutuu, vaniljaistuu pikku hiljaa."

Xerjoff Casamorati 1888:sta olen kirjoittanut: "Viina ruusu viettelys. Seksikin. Lopuksi mausteinen, jopa hyökkäävä." Jaa! Tuo on kyllä hyvä tuoksu ja vielä toissa talvena oli hyvässä tarjouksessa Notinolla alle 60 euron. Nyt varmaan hinta pilvissä jos myynnissä niillä ollenkaan.

Nyt nämä muistiinpanot lentää sitten roskiin, kaikkea sitä on tullutkin haisteltua.

On kyllä ihme juttu miten eri ihmiset haistaa asioita... Voiskohan olla että Stockan Dama Bianca oli jotenkin härskiintynyt tai tuoksu muuten sekoitti nenäni. Tuoksunuoteissa on kyllä malt ja minulla se jyräsi kaiken muun. Mutta niin kuin muistiinpanoistasi näkee niin se kummallinen kaljamaltaiden haju ei voi olla se miten ihmiset yleensä kokee tuon tuoksun. Olen muutenkin huomannut että usein käy niin että jotkut tuoksut vetävät nenäni täysin jumiin.