Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19320)
Sanot että "Tämä oli hyvä, nyt pitää vielä kokeilla iholle kiitos"
Aivan varmasti onnistuu
Mitä hankittu syksyksi? Onko jotain tiettyä tyyliä mitä suositte syksyllä? Miksi juuri sitä?
Vierailija kirjoitti:
Miten on joko alkava uusi vuodenaika on pyöräyttänyt uudet tuoksut "rotaatioon" vai onko vielä kesätuoksut käytössä? Mulla juuri tänään taitaa siirtyä kukkais-sitruksiset taka-alalle ja käyttöön tulee ruusuja. Ei sen tuhdimpaa silti vielä. Rosa Pop, Tocade, Very Good Girl ja Rose Goldea Blossom Delight.
Minulla vielä kesätuoksut, jatkuvasti kun pukkaa yli kahtakymmentä astetta ja loppuviikolla vielä hellekin saattaa olla lähellä, huh huh.Tänään Guerlainin Aqua Allegoria Orange Soleia.
Osaisitteko suositella jotain saman henkistä kuin Victor & Rolfin Flowerbomb? Käytin sitä pitkään, mutta se yhdistyy mielessä jotenkin liian tiukasti nuoruusvuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hankittu syksyksi? Onko jotain tiettyä tyyliä mitä suositte syksyllä? Miksi juuri sitä?
Haluaisin puu-tuoksun, santelia tai muuta puuta. Ei mitään karmeaa synteettistä paskaa joka haisee lakanoissa päiväkausia, vaan kevyen mutta vahvan syksyisen ja hieman miehekkään tuoksun. Surumielisen.
Tai oikea sana on vakava, ei surumielinen vaan vakava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin puu-tuoksun, santelia tai muuta puuta. Ei mitään karmeaa synteettistä paskaa joka haisee lakanoissa päiväkausia, vaan kevyen mutta vahvan syksyisen ja hieman miehekkään tuoksun. Surumielisen.
Between Two Trees
Terracotta muutti tähän pulloon: https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/Terracotta-Eau-de-Toilette…
Mikähän tuoksu menee seuraavaksi? :I
Vinkkinä että jos joku tuoksu tekee pahaa, on pistävä, on tuoksuille herkistyminen alkanut. Tuoksut niin ihania kuin ovatkin niiden liiallinen käyttäminen voi olla terveydelle tuhoisaa. Viettäkää siis tuoksuttomia hetkiä enemmän kuin tuoksuvia.
Ostan niin harvoin hajuveden, että se on minulle ikäänkuin juhlahetki ja ylellisyyttä. Siksi ostan aina muualta kuin verkkokaupasta. Kerralla on vain 1-2 pulloa samaan aikaan kaapissa. Siksi haluan itse varmistaa, että tuoksu on minulle sopiva, koska rahaa ei ole ostaa uutta pulloa hutiostoksen tilalle. Tärkeää on, että kun suihkaan pullosta tuoksu on mieleinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin tänään syystuoksut eturiviin ja kevyet kukkaiset kesätuoksut kaapin perukoille.
Eteen pääsivät Estee Lauderin Youth Dew ja YD Amber Nude, Tom Fordin Black Orchid parfum, Chanelin Allure Sensuelle, sekä Coco ja Coco Mademoiselle Intense, Van Cleef&Arpelsin Orchidee Vanilla, Hermesin 24 Faubourg ja Calvin Kleinin Obsession.
Olen nuuskinut niitä vuorotellen koko päivän. Laittanut yhtä, hetken päästä pessyt pois ja seuraavaa tilalle. Olen aivan parfyymipilvessä. Nyt tuoksuu 24 Faubourg. Se ei ole mikään gourmet, mutta silti niin vihreän mehevä, että tuo veden kielle. Yöksi BO parfum. Sen tryffelinuotti on niin taivaallinen, että tekisi mieli möyriä mullassa.
Että jollakulla on YD Amber Nude. Sinä onnellinen. Viherrän positiivisesta kateudesta. Yli vuosikymmenen jälkeen muistan taivaallisen drydownin johon aamuisin heräsin laitettuani sitä yötävasten.
Onko tuoksu säilynyt hyvin? Voiko sitä verrata mihinkään tällä hetkellä markkinoilla olevaan?
Uutuksina nyt syksyllä jopa Aqua Allegoria-sarja tuonut markkinoille Absolus Allegoria. Joku taannoin listasi Absolu, Intense, Extract, etc. versioita joita koko syysmarkkina on täynnänsä. Kukaan ei näemmä voi jättäytyä trendistä pois. Oikeestiko näille löytyy ostajia, eli kaikki hankkivat nyt mahdollisimman tiiviitä, paksuja, makeita, syviä, konsentroituja versioita tuoksuista?
Onko teillä millaisia kokemuksia La Rive tuoksuista? Tiedän että ovat halpiksia ja kopioita, mutta jonkin verran näitä kehutaan.
Eilen huvikseni S-Marketissa muutamia tuoksuttelin, ja jopa tykästyin yhteen, Pearl nimiseen. En millään saa mieleeni mitä tuoksua muistuttaa, mutta jotain tuttua tässä oli. Vielä en ostanut, mutta eipä tuo vajaan kympin hinta paha olisi, vaikka tulisi hutiostos.. Mutta onko jotain muita, joita kannattaisi kokeilla? Nyt hieman budjettisyksy, joten ajattelin, josko tätä harrastusta voisi toteuttaa välillä edullisemmin!
-N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Between Two Trees
Kiitos vinkistä! Tilaan näytteen jos jostain saa. On ilmeisesti saanut sen verran kehuja, että voisi ehkä uskaltaa tilata sokkonakin.
Vierailija kirjoitti:
Terracotta muutti tähän pulloon: https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/Terracotta-Eau-de-Toilette…
Onhan tuo sinänsä kaunis pullo, mutta liika on liikaa. Jos Shalimarin tunkevat tuohon, loppuu Guerlainin asiakkuus saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin Versacen Dylan Purplea. Siinä oli jokin ummehtunut päälletunkeva haju, ihan kuin pilaantunut ylikypsä lähes mätä luumu joka uitettu hetkeksi etikassa ja heitetty rantakassiin märän pyyhkeen sekaan. En haista päärynää, enkä freesiaa joita rakastan!
Saako teistä kukaan muu tuota sivuhajua, vai olikohan tavaratalon näyte pilaantunut, ehkä ollut hyllyssä liian lämpimän lampun alla?
Onko jokin ambroxan, mahonial, pomarose, Iso E Super, sylkolide tai belambrapuu joka vääristää? Ihme raaka-aineita ja tuoksukoostumuksia :D
Ihan sama kokemus minulla. Siinä haisi jokin,mistä en pitänyt ja se vastasi hyvin kuvailemaasi ylikypsää luumua! Dylan Blue taas ei haissut pahalle mutta siinä ei ollut mitään erityistä, ei mitään "tarttumapintaa". Laitoin kiertoon. Purple on ihan kauhea tuoksu, miksi sellainen on edes tehty ;D
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä millaisia kokemuksia La Rive tuoksuista? Tiedän että ovat halpiksia ja kopioita, mutta jonkin verran näitä kehutaan.
Eilen huvikseni S-Marketissa muutamia tuoksuttelin, ja jopa tykästyin yhteen, Pearl nimiseen. En millään saa mieleeni mitä tuoksua muistuttaa, mutta jotain tuttua tässä oli. Vielä en ostanut, mutta eipä tuo vajaan kympin hinta paha olisi, vaikka tulisi hutiostos.. Mutta onko jotain muita, joita kannattaisi kokeilla? Nyt hieman budjettisyksy, joten ajattelin, josko tätä harrastusta voisi toteuttaa välillä edullisemmin!
-N42
Mielestäni La Riven Her Choise on paras La Riven tuoksuista. Ainoa mistä tykkään. En valitettavasti tykkää niistä muista mitä olen kokeillut, koska monessa haisee liikaa alkoholi alussa ja loput jotenkin synteettisisen/pistävän tuoksuisia. Saattaa olla muitakin hyviä mitä en vaan ole testannut. Normal kaupassa on ehkä eniten valikoimaa ja parhaat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Mon Guerlain pullo tulee ymmärtääksesi muuttumaan, en tiedä minkämuotoiseen pulloon.
Ilman muuta pitää voida testata iholla. Ainakin siinä Kicksissä missä itse useimmiten käyn tämä on mahdollista; jotkut myyjät siihen kehottavatkin.