Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19320)

Vierailija
17401/19320 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan syksyä ja viileitä päiviä, sitten otan taas käyttöön Bottega Venetan Bottega Venetan. Juuri sopiva syksyyn ja talveen, kesään tai kevääseen tämä suosikkini ei sovi lainkaan. 

Haaveilen parista ostoksestakin, listalla olisi YSL:n Rive Gauche pitkästä aikaa. Myös Sisleyn Eau du Soir houkuttelee, mutta hinnat jarruttavat hieman ostohimoani.

Käytin Rive Gauchea viimeeksi 80-90-lukujen taitteessa ja 2000-luvulla. Onko kenelläkään tietoa onko uusin RG versio laadultaan ja tuoksultaan sama kuin ennen?

Vierailija
17402/19320 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutuksina nyt syksyllä jopa Aqua Allegoria-sarja tuonut markkinoille Absolus Allegoria. Joku taannoin listasi Absolu, Intense, Extract, etc. versioita joita koko syysmarkkina on täynnänsä. Kukaan ei näemmä voi jättäytyä trendistä pois. Oikeestiko näille löytyy ostajia, eli kaikki hankkivat nyt mahdollisimman tiiviitä, paksuja, makeita, syviä, konsentroituja versioita tuoksuista? 

Guerlain versiosta kiinnostuin heti. 195e sephora.fr ainakin saatavana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17403/19320 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhari hississä ja kaikki mököttää toimii aina

Vierailija
17404/19320 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä millaisia kokemuksia La Rive tuoksuista? Tiedän että ovat halpiksia ja kopioita, mutta jonkin verran näitä kehutaan.

Eilen huvikseni S-Marketissa muutamia tuoksuttelin, ja jopa tykästyin yhteen, Pearl nimiseen. En millään saa mieleeni mitä tuoksua muistuttaa, mutta jotain tuttua tässä oli. Vielä en ostanut, mutta eipä tuo vajaan kympin hinta paha olisi, vaikka tulisi hutiostos.. Mutta onko jotain muita, joita kannattaisi kokeilla? Nyt hieman budjettisyksy, joten ajattelin, josko tätä harrastusta voisi toteuttaa välillä edullisemmin!

-N42

Mulla kävi samoin, tykästyin juurikin tuohon Pearliin ja ostin. On kaunis pullokin.

En myöskään saa päähäni, mitä se muistuttaa. Tavallaan se ehkä voisi olla Diorin Forever and Ever 'in köyhä kukkaisserkku, ja ..ehkä Bright Crystalin pikkuserkku. Ei yhtä terävä, mutta kohtuullinen keskitason tallaaja.

Vierailija
17405/19320 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä millaisia kokemuksia La Rive tuoksuista? Tiedän että ovat halpiksia ja kopioita, mutta jonkin verran näitä kehutaan.

Eilen huvikseni S-Marketissa muutamia tuoksuttelin, ja jopa tykästyin yhteen, Pearl nimiseen. En millään saa mieleeni mitä tuoksua muistuttaa, mutta jotain tuttua tässä oli. Vielä en ostanut, mutta eipä tuo vajaan kympin hinta paha olisi, vaikka tulisi hutiostos.. Mutta onko jotain muita, joita kannattaisi kokeilla? Nyt hieman budjettisyksy, joten ajattelin, josko tätä harrastusta voisi toteuttaa välillä edullisemmin!

-N42

Mulla kävi samoin, tykästyin juurikin tuohon Pearliin ja ostin. On kaunis pullokin.

En myöskään saa päähäni, mitä se muistuttaa. Tavallaan se ehkä voisi olla Diorin Forever and Ever 'in köyhä kukkaisserkku, ja ..ehkä Bright Crystalin pikkuserkku. Ei yhtä terävä, mutt

Täälläkin Pearl, ostettu noin vuosi sitten. Aika neutraali ja hyvällä tavalla tyttömäinen tuoksu. Myös 18-v tytär lainailee tätä tuoksua, joten käy monen ikäisen makuun. 

Tyttärellä myös toinen La Riven tuoksu, sellainen escadamainen hedelmäpommi, joka onkin kopio jostakin vanhemmasta Escadan kesätuoksusta. Se on ollut myös hyvä.

Noiden kestävyys ei ole huippuluokkaa, mutta ei läheskään kaikki ns. merkkituoksutkaan ole kestoltaan ihmeellisiä etenkään ns. kevyemmistä tuoksuista, joita itse käytän.

Vierailija
17406/19320 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin Versacen Dylan Purplea. Siinä oli jokin ummehtunut päälletunkeva haju, ihan kuin pilaantunut ylikypsä lähes mätä luumu joka uitettu hetkeksi etikassa ja heitetty rantakassiin märän pyyhkeen sekaan. En haista päärynää, enkä freesiaa joita rakastan!

Saako teistä kukaan muu tuota sivuhajua, vai olikohan tavaratalon näyte pilaantunut, ehkä ollut hyllyssä liian lämpimän lampun alla?

Onko jokin ambroxan, mahonial, pomarose, Iso E Super, sylkolide tai belambrapuu joka vääristää? Ihme raaka-aineita ja tuoksukoostumuksia :D

Ihan sama kokemus minulla. Siinä haisi jokin,mistä en pitänyt ja se vastasi hyvin kuvailemaasi ylikypsää luumua! Dylan Blue taas ei haissut pahalle mutta siinä ei ollut mitään erityistä, ei mitään "tarttumapintaa". Laitoin kiertoon. Purple on ihan kauhea tuoksu, miksi sellainen on edes tehty ;D 

Jännä juttu. Omasta mielestäni tuo Dylan Purple taas on aivan ihana ja raikas, en ymmärrä miten siitä saa mädän luumun tuoksua irti :D Mutta kesto on kehno. Omaan nenääni todella samalle tuoksuu Lanvinin Modern Princess (joka on huomattavasti edullisempi), molemmissa on ihanaa kirpeyttä. 

Vierailija
17407/19320 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fragrantican politisoitumisesta oli juttua Trumpin murhayrityksen aikaan. No, nyt logon alla lukee "Free Durov, free Internet".

Vierailija
17408/19320 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fragrantican politisoitumisesta oli juttua Trumpin murhayrityksen aikaan. No, nyt logon alla lukee "Free Durov, free Internet".

Ei ole Elena näköjään huomannut, että Durov on jo vapautettu. Nettikin on suht vapaa, toisin kuin hänen synnyinmaassaan..

Vierailija
17409/19320 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17410/19320 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

La Rive Pearl = Boss Jour Pour Femme https://www.fragrantica.com/perfume/Hugo-Boss/Boss-Jour-Pour-Femme-1838…

Kiitos! Voi hyvin ollakin, koska vaikutti hyvin tutulle, ja tätä joskus nuorempana kyllä käytinkin..

-N42, joka asiaa kyseli 😊

Vierailija
17411/19320 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ymmärtänyt sitä kohkaamista Julian Assangen puolesta. Heppu juoni Roger Stonen ja venäläisten kanssa Trumpin USAn presidentiksi ja meille kaikille maanvaivaksi. Mitä helevetin ihailemista sellaisessa tyypissä on??? 

Eikä sitä saanut Fraganticassa sanoa. Kirjoitin siitä kommentin ja se poistettiin n. viidessä minuutissa. Että sellainen sananvapaus Fraganticassa. Land of The Free, indeed. 🙄

Vierailija
17412/19320 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-N42

Mielestäni La Riven Her Choise on paras La Riven tuoksuista. Ainoa mistä tykkään. En valitettavasti tykkää niistä muista mitä olen kokeillut, koska monessa haisee liikaa alkoholi alussa ja loput jotenkin synteettisisen/pistävän tuoksuisia. Saattaa olla muitakin hyvi

Mulla on Acqua di Gioia -kopio Aqua Bella, tykkään siitä kyllä. Kestää mun ihollani jotain 5-6 tuntia. 

Vierailija
17413/19320 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ymmärtänyt sitä kohkaamista Julian Assangen puolesta. Heppu juoni Roger Stonen ja venäläisten kanssa Trumpin USAn presidentiksi ja meille kaikille maanvaivaksi. Mitä helevetin ihailemista sellaisessa tyypissä on??? 

Eikä sitä saanut Fraganticassa sanoa. Kirjoitin siitä kommentin ja se poistettiin n. viidessä minuutissa. Että sellainen sananvapaus Fraganticassa. Land of The Free, indeed. 🙄

Ei Trumpia kenenkään tarvinnut juonia presidentiksi. Ihmiset aidosti halusivat hänet, mikä on itseään oikeamielisinä pitäville tietysti käsittämätöntä. Ja jos aikuinen ihminen ei ymmärrä, ettei ketään voi ns. demokratiassa paiskata määrättömäksi ajaksi vankeuteen tietojen julkistamisesta, niin heikot on älynlahjat.

Jotkut eivät tosiaan ansaitse niitäkään vähiä oikeuksia ja vapauksia, joita meillä vielä on. Varmaan luopuisit omistasi ilolla, eikö?

Vierailija
17414/19320 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin Versacen Dylan Purplea. Siinä oli jokin ummehtunut päälletunkeva haju, ihan kuin pilaantunut ylikypsä lähes mätä luumu joka uitettu hetkeksi etikassa ja heitetty rantakassiin märän pyyhkeen sekaan. En haista päärynää, enkä freesiaa joita rakastan!

Saako teistä kukaan muu tuota sivuhajua, vai olikohan tavaratalon näyte pilaantunut, ehkä ollut hyllyssä liian lämpimän lampun alla?

Onko jokin ambroxan, mahonial, pomarose, Iso E Super, sylkolide tai belambrapuu joka vääristää? Ihme raaka-aineita ja tuoksukoostumuksia :D

Ihan sama kokemus minulla. Siinä haisi jokin,mistä en pitänyt ja se vastasi hyvin kuvailemaasi ylikypsää luumua! Dylan Blue taas ei haissut pahalle mutta siinä ei ollut mitään erityistä, ei mitään "tarttumapintaa". Laitoin kiertoon. Purple on ihan kauhea tuoksu, miksi sellainen on edes tehty ;D 

Kylläpä nämä tuoksut ovat mielenkiintoisia. Minulla Versacen Dylan Purple taas on lähes puhtauden perikuva, hyvin puhdas, pesuainemainen tuoksu. Täytyypä tuoksutella sitä uudelleen, mielessä juuri tuo ylikypsä luumu - en kyllä usko, että löytyy.

Vierailija
17415/19320 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennen

Vierailija
17416/19320 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joku kumma muutosvaihe elämässäni: ensin vaihtui auto, sitten vakuutusyhtiö ja työpaikka. Sama muutosvimme on meneillään myös tuoksuissa. Olen aina ollut kevyiden vesituoksujen ystävä, talvisin olen käyttänyt vähän lämpimämpiä kukkaistuoksuja - ja nyt yhtäkkiä olen ihan rakastunut makeisiin, sokerisiin tuoksuihin, joista en koskaan aikaisemmin ole tykännyt yhtään. Apua - mitä mulle oikein tapahtuu?

Vierailija
17417/19320 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin tänään syystuoksut eturiviin ja kevyet kukkaiset kesätuoksut kaapin perukoille.

Eteen pääsivät Estee Lauderin Youth Dew ja YD Amber Nude, Tom Fordin Black Orchid parfum, Chanelin Allure Sensuelle, sekä Coco ja Coco Mademoiselle Intense, Van Cleef&Arpelsin Orchidee Vanilla, Hermesin 24 Faubourg ja Calvin Kleinin Obsession.

Olen nuuskinut niitä vuorotellen koko päivän. Laittanut yhtä, hetken päästä pessyt pois ja seuraavaa tilalle. Olen aivan parfyymipilvessä. Nyt tuoksuu 24 Faubourg. Se ei ole mikään gourmet, mutta silti niin vihreän mehevä, että tuo veden kielle. Yöksi BO parfum. Sen tryffelinuotti on niin taivaallinen, että tekisi mieli möyriä mullassa. 

Että jollakulla on YD Amber Nude. Sinä onnellinen. Viherrän positiivisesta kateudesta. Yli vuosikymmenen jälkeen muistan taivaallisen drydownin johon aamuisin

Kiitos, tämä on kyllä todella ihana tuoksu. Ostin lähes täyden pullon käytettynä, joten en osaa sanoa millainen tuoksu on ollut uunituoreena. Myös Youth Dew on periaatteessa ollut käytetty. Sen tilasin Notinolta ja samassa setissä tuli vartalovoide. Pakkaus oli asiakaspalautus ja sain sen muistaakseni 30 eurolla. Voide oli sinetöity ja pullosta oli korkeintaan testattu. Mutta tässäpä tämän päivän arviotani :) Laitoin aamulla toiseen ranteeseen kolme suihkausta Youth Dewia ja toiseen sama määrä Amber Nudea. Täytyy sanoa, että mitään aamutuoksuja nämä eivät ole :D Sankoissa huuruissa olen (etätyö)päivää viettänyt. 

YD on näistä kahdesta hieman pehmeämpi, aavistuksen makeampi ja se kuuluisa kola nuotti on sellainen tunnin pöydällä seisseen kokiksen tuoksuinen. Tämä on hyvällä tavalla oikea mausteiden sekamelska.

AN on maan tuoksuisempi. Siinä on hitusen kirpeyttä inkivääristä ja greipistä. Se on edeltäjäänsä yksinkertaisempi, eikä muunnu yhtä voimakkaasti alku-sydän-pohjatuoksu-vaiheen mukaan. Aivan upea silti. 

Jossain vaiheessa päivää YD oli voimakkaampi, jossain vaiheessa AN. Iltapäivällä en enää huomannut juuri muuta eroa, kuin että YD on lämpimämpi. Lähes saman tuoksuisia kuitenkin ja jos Amber Nudea kaipaat, niin YD on edelleen hyvä vaihtoehto tälle versiolleen :D Olen pessyt kädet saippualla pariin kertaan, mutta molemmat tuoksuvat selvästi edelleen.

Vierailija
17418/19320 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hankittu syksyksi? Onko jotain tiettyä tyyliä mitä suositte syksyllä? Miksi juuri sitä?

Haluaisin puu-tuoksun, santelia tai muuta puuta. Ei mitään karmeaa synteettistä paskaa joka haisee lakanoissa päiväkausia, vaan kevyen mutta vahvan syksyisen ja hieman miehekkään tuoksun. Surumielisen.

Between Two Trees

Kiitos vinkistä! Tilaan näytteen jos jostain saa. On ilmeisesti saanut sen verran kehuja, että voisi ehkä uskaltaa tilata sokkonakin.

Floraikulta ainakin saa näytteitä tilattua suoraan. Jos on varaa, osta discovery set. Saat sen hinnan verran alennusta jos tai kun tilaat jonkun pullon.

Vierailija
17419/19320 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennen

Mulla oli Diorin Ambre Nuit ja kaksi eri miestä sanoi että täällä tuoksuu Mennen. Pitäisi päästä Menneniä haistelemaan, jos se tuoksuu samalta kuin Ambre Nuit niin senhän voisi vaikka ostaa.

Vierailija
17420/19320 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Trumpia kenenkään tarvinnut juonia presidentiksi. Ihmiset aidosti halusivat hänet, mikä on itseään oikeamielisinä pitäville tietysti käsittämätöntä. Ja jos aikuinen ihminen ei ymmärrä, ettei ketään voi ns. demokratiassa paiskata määrättömäksi ajaksi vankeute

Sinua on tosi ollut helppo vetää nenästä. Ei muuta sanottavaa tästä asiasta tässä ketjussa.