Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19320)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fragrantican politisoitumisesta oli juttua Trumpin murhayrityksen aikaan. No, nyt logon alla lukee "Free Durov, free Internet".
En ikinä ymmärtänyt sitä kohkaamista Julian Assangen puolesta. Heppu juoni Roger Stonen ja venäläisten kanssa Trumpin USAn presidentiksi ja meille kaikille maanvaivaksi. Mitä helevetin ihailemista sellaisessa tyypissä on???
Eikä sitä saanut Fraganticassa sanoa. Kirjoitin siitä kommentin ja se poistettiin n. viidessä minuutissa. Että sellainen sananvapaus Fraganticassa. Land of The Free, indeed. 🙄
Ei Trumpia kenenkään tarvinnut juonia presidentiksi. Ihmiset aidosti halusivat hänet, mikä on itseään oikeamielisinä pitäville tietysti käsittämätöntä. Ja jos aikuinen ihminen ei ymmärrä, ettei ketään voi ns. demok
Sinua on tosi ollut helppo vetää nenästä. Ei muuta sanottavaa tästä asiasta tässä ketjussa.
Näinhän se on. Onneksi jotkut ovat erehtymättömiä ja tietävät täältä käsin Yhdysvaltain politiikan koukerot suurella itsevarmuudella. Varmaan on Venäjänkin politiikka hanskassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennen
Mulla oli Diorin Ambre Nuit ja kaksi eri miestä sanoi että täällä tuoksuu Mennen. Pitäisi päästä Menneniä haistelemaan, jos se tuoksuu samalta kuin Ambre Nuit niin senhän voisi vaikka ostaa.
Mun pappa käytti Menneniä ja hän oli maanviljelijä, mutta tuoksui aina hyvälle. Lapsena nuuskin sitä vihreää pulloa. Eikös se ollut vähän Pepsodent spearmint hammastahnan tuoksuinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin pitkästä aikaa Kickissä. Onkohan muissa kaupungeissa sama juttu, että ovat laittaneet hajuvedet lukittujen lasiovien taakse? Piti sitten myyjälle sanoa mitä haluaa kokeilla ja sitten kyseli mitä mieltä tuoksusta jne. En mene enää toista kertaa. Ymmärrän, että haluavat myydä heti mukaan, mutta en kyllä osta sokkona jotain 70-150 euron hajuvettä. Kuitenkin siinä menee aikansa että tuoksu kehittyy ja se ei välttämättä tuoksu hyvältä omalla iholla. Sekin oli vähän hassua kun sanoi että tuossa on nuita papereita mihin voi testata. No ei se tuoksu paperilla samalta kuin iholla.
Ilman muuta pitää voida testata iholla. Ainakin siinä Kicksissä missä itse useimmiten käyn tämä on mahdollista; jotkut myyjät siihen kehottavatkin.
kyllä voi testata iholle. Itse suosittelen ensin paperille, jotta saa kuvan tuoksusta (ei ole kiva tuikata suoraan iholle, jos onkin aivan kamala) ja sitten tuoksun miellyttäessä voi vielä testailla iholle.
Tuoksuja varastetaan paljon, siksi lukituissa kaapeissa.
elizabeth ardenin, blue grass
hyvä
ja halpa
niin retroa 70-luvulta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin Versacen Dylan Purplea. Siinä oli jokin ummehtunut päälletunkeva haju, ihan kuin pilaantunut ylikypsä lähes mätä luumu joka uitettu hetkeksi etikassa ja heitetty rantakassiin märän pyyhkeen sekaan. En haista päärynää, enkä freesiaa joita rakastan!
Saako teistä kukaan muu tuota sivuhajua, vai olikohan tavaratalon näyte pilaantunut, ehkä ollut hyllyssä liian lämpimän lampun alla?
Onko jokin ambroxan, mahonial, pomarose, Iso E Super, sylkolide tai belambrapuu joka vääristää? Ihme raaka-aineita ja tuoksukoostumuksia :D
Ihan sama kokemus minulla. Siinä haisi jokin,mistä en pitänyt ja se vastasi hyvin kuvailemaasi ylikypsää luumua! Dylan Blue taas ei haissut pahalle mutta siinä ei ollut mitään erityistä, ei mitään "tarttumapintaa". Laitoin kiertoon. Purple on ihan kauhea tuoksu, mik
Minun nenääni Purple on raikas ja shampoomainen. Ripaus synteettisyyttä hyvällä tavalla ja jotain karkkimaisuutta.
En tiedä olenko seonnut lopullisesti, mutta aloin 25 vuoden jälkeen nuuskuttelemaan Tommy Girliä jälleen :D
Kannattaako hairahtua??
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko seonnut lopullisesti, mutta aloin 25 vuoden jälkeen nuuskuttelemaan Tommy Girliä jälleen :D
Kannattaako hairahtua??
Itse mietin juuri samaa, ikäkriisi?! Harmi kun en tilannut notinosta viime viikolla kun se oli 16e :D täytyy varmaan ensi kevääksi hankkia se, jos saan muita pulloja kulutettua loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hankittu syksyksi? Onko jotain tiettyä tyyliä mitä suositte syksyllä? Miksi juuri sitä?
Haluaisin puu-tuoksun, santelia tai muuta puuta. Ei mitään karmeaa synteettistä paskaa joka haisee lakanoissa päiväkausia, vaan kevyen mutta vahvan syksyisen ja hieman miehekkään tuoksun. Surumielisen.
Between Two Trees
Kiitos vinkistä! Tilaan näytteen jos jostain saa. On ilmeisesti saanut sen verran kehuja, että voisi ehkä uskaltaa tilata sokkonakin.
Floraikulta ainakin saa näytteitä tilattua suoraan. Jos on varaa, osta discovery set. Saat sen hinnan verran alennusta jos tai kun tilaat jonkun pullon.
Komppaan. Sokkona tilaaminen ei minusta ole järkevää, vaikka olisi kuinka kehuttu. Ehkä itse et pidäkään siitä? N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fragrantican politisoitumisesta oli juttua Trumpin murhayrityksen aikaan. No, nyt logon alla lukee "Free Durov, free Internet".
En ikinä ymmärtänyt sitä kohkaamista Julian Assangen puolesta. Heppu juoni Roger Stonen ja venäläisten kanssa Trumpin USAn presidentiksi ja meille kaikille maanvaivaksi. Mitä helevetin ihailemista sellaisessa tyypissä on???
Eikä sitä saanut Fraganticassa sanoa. Kirjoitin siitä kommentin ja se poistettiin n. viidessä minuutissa. Että sellainen sananvapaus Fraganticassa. Land of The Free, indeed. 🙄
Fragrantican ylläpitäjät on venäläisiä salaliittoteoreetikkoja. Kyllästyin juuri siihen jatkuvaan poliittiseen kohkaamiseen ja disinformaation levittämiseen ja päätin lähteä pois. N53
Eilisen päivän tuoksuna oli Molton Brownin Delicious Rhubarb and Rose. Ostin lahjapakkauksen, jossa oli suihkugeeli, vartalovoide ja pieni matkapullo eau de toilettea. Tuoksu on aivan ihana, kesäinen ja raikas - mutta valitettavasti todella heikko. Kerrostin kaikki tuotteet, ja tuoksu kesti pari tuntia... Eli suosittelen tätä niille, jotka eivät pidä erityisen voimakkaista tuosuista. N53
Hermes on ihana, samoin kaikki kevyet luonnolliset tuoksut. On vain vaikea käyttää tuoksuja kun aina joku saa migreenin tai hengenahdistuskohtauksen. Parikymmentä vuotta sitten ei teilattu, jos käytti hajuvettä, nyt tuntee olevansa rikollinen enkä edes käytä voimakkaita tuoksuja.
Ihan kuin minun lapsuudessa. Pappani käytti Mennenia, hänkin oli maanviljelijä.
Raikas tuoksu. Myydäänköhän sitä vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fragrantican ylläpitäjät on venäläisiä salaliittoteoreetikkoja. Kyllästyin juuri siihen jatkuvaan poliittiseen kohkaamiseen ja disinformaation levittämiseen ja päätin lähteä pois. N53
En kyllä Fragranticassa ole tuota ominaisuutta huomannut, vaan luin vasta tältä palstalta, että näin olisi. Mutta mistä tulee se, ettei voi keskittyä itse vain tuoksuihin, vaan ottaa osaa poliittiseen aktivismiin boikotoimalla? Luulen, että minä jatkaisin Fragranticassa tuoksuista lukemista ja kirjoittamista sittenkin, vaikka huomaisin siellä poliittista vaikuttamista. Mitä en ole huomannut, omasta fokuksestani johtuen.
Kuplautuminen on poliittinen kannanotto.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako hairahtua??
Minulla edellen jemmassa ykai pullo jo lopetettua Bossin Womania (se ihan eka versio, jonka mainoksessa mallina oli Kate Moss??), joka edelleen ihana, eikä tätä valmisteta enää 😢
Näihin liittyen, kysytääs mitä muita "nuoruuden" tuoksuja on sellaisia, mitkä vuosikymmenten jälkeen houkuttelisi kokeilemaan? Ja mitkä oli suosikkituoksujanne?
Minulla ehdoton suosikki vuosikausia oli juurikin tuo Bossin Woman. Tuli markkinoille 1997, jolloin olin 15-vuotias. Nyt kun aloin miettimään tuoksujani siitä muutaman vuoden eteenpäin, muistin myös seuraavat:
- Dior Eau de Dolce Vita, tämän ostin joltain matkalta, ja olisi ihan löytää uudelleen, ties mitä muistoja toisi mieleen
- Givenchyn Organza, muistaakseni aika voimakas tuoksu, en tiedä miksi noin nuorena siitä tykkäsin
- Juurikin tuo Tommy Girl
- Alkuperäinen Aqua di Gio
- Cliniquen Happy
Pitää muistella lisää, mutta siinä muutama jotka tuli mieleen. Tuoksufani ollut siis koko ikäni 😊
-N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko seonnut lopullisesti, mutta aloin 25 vuoden jälkeen nuuskuttelemaan Tommy Girliä jälleen
Kannattaako hairahtua??
Minulla edellen jemmassa ykai pullo jo lopetettua Bossin Womania (se ihan eka versio, jonka mainoksessa mallina oli Kate Moss??), joka edelleen ihana, eikä tätä valmisteta enää 😢
Näihin liittyen, kysytääs mitä muita "nuoruuden" tuoksuja on sellaisia, mitkä vuosikymmenten jälkeen houkuttelisi kokeilemaan? Ja mitkä oli suosikkituoksujanne?
Minulla ehdoton suosikki vuosikausia oli juurikin tuo Bossin Woman. Tuli markkinoille 1997, jolloin olin 15-vuotias. Nyt kun aloin miettimään tuoksujani siitä muutaman vuoden eteenpäin, muistin myös seuraavat:
- Dior Eau de Dolce Vita, tämän ostin joltain matkalta, ja olisi ihan löytää uudelleen, ties mitä muistoja toisi mieleen
- Givenchyn Organza,
Mä olen ostanut noita vanhoja rakkaimpia nuoruuden tuoksuja takaisin ihan muistoiksi :) En tosin niitä käytä, kuin ihan satunnaisesti kotona. Amarige, Tresor, Eden, Tommy Girl ovat edelleen tuotannossa. Käytettynä olen hankkinut mm. pari Body Shopin tuoksuöljyä. Kun niitä nuuhkii, niin palaa hetkeksi takaisin siihen aikaan ja muistaa kaikkea mahdollista minkä olisi muuten jo unohtanut.
Aika voimakkaita tuoksuja on tullut käytettyä. Tuoksuuhan nuo nykyteinitkin ihan samalla tavalla, tosin eri tyyppisiä hajusteita käyttävät.
Kaipaan nuoruudestani Nina Ricci deci dela, ja Laura Biagiotti Venezia
Vierailija kirjoitti:
Erosin, tili lopetettu. Lähetin pyynnön sulkea tilini välittömästi ja niin he tekivät. Harmi, siinä meni kymmeniä arvosteluja vuosien varrelta, mutta olen silti tyytyväisempi näin. Täysin asiatonta ja asiaankuulumatonta toimintaa alkaa levittää poliittisia kannanottoja. Mutta logiikanhan ymmärtää, kätevää kun on valmiina kymmeniä tuhansia jäseniä niin ruveta hivuttamaan näkyville haluamaansa sanomaa. Lukijoita kun on. Ja kuinka moni viitsii ottaa asiakseen erota, tai edes välittää koko asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Hermes on ihana, samoin kaikki kevyet luonnolliset tuoksut. On vain vaikea käyttää tuoksuja kun aina joku saa migreenin tai hengenahdistuskohtauksen. Parikymmentä vuotta sitten ei teilattu, jos käytti hajuvettä, nyt tuntee olevansa rikollinen enkä edes käytä voimakkaita tuoksuja.
Ei tarvitse tuntea. Mieti hetkinen mitä nuoret ja pojat varsinkin tällä hetkellä tekevät ja suhteutat sen naisten vähäiseen tuoksujen käyttöön!
Oi, tuo Eden muistui mieleen. Onkohan siitä ollut joskus joku versio, jossa pullo on läpinäkyvä? Vai sotkenkohan johonkin muuhun..
Myös Pôeme oli joskus käytössä, sekä tuo jo mainittu Tresor :)
-N42
Giorgio. Beverly Hills.
Huumaava vanilja.