Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19317)
Oletteko kokeilleet Zaran hajuvesiä? Erityisesti ne kirsikan tuoksuiset kiinnostaa. Ilmeisesti pitäisi ostaa paikan päältä, eivät postita hajuvesiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joillain näin helppo elämä vai onko tämä eskapismia
Tämä on harrastus.
Lisäksi, kun tähän uppoutuu niin paluuta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuberosa-tuoksuista tykkäätte? Itse etsiskelen vielä sitä oikeaa. Onko kukaan testannut Givenchyn uutuutta L'Interdit Tubéreuse Noire?
Mitä olet kokeillut? Tuberoosatuoksuja on niin monenlaisia. Itse en ole niin sen ystävä, mutta hyviä mielestäni ovat Diptyquen Do Son (vihreä, ilmava, toimii kesäkuumalla) , Guccin Bloom -sarja ja Amouagen Honour. Robert Piquet'n Fracas on klassikko, ja kuulemma Kim Kardashianilla ja Madonnalla on samantyylisiä tuoksuja (en ole kokeillut).
Niche-tuoksuista mielestäni kokeilun arvoisia (jos mahdollista) ovat mm. Bond No.9:in Chinatown, Masque Milanon Luci ed Ombre, Miller Harrisin Noix de Tubereuse, Parfum d'Empiren 3 Fleurs ja Un Bel Amour d'Ete, Anatole Lebretonin L'Eau Scandaleuse, sekä Hiram Greenin Moon Bloom. Sitten on tietenkin Serge Lutensin Tubereuse Criminelle ja Datura Noir (viimeksi mainitun omistin joskus, oli ihana). N53
Vierailija kirjoitti:
Olen nuuskinut niitä vuorotellen koko päivän. Laittanut yhtä, hetken päästä pessyt pois ja seuraavaa tilalle. Olen aivan parfyymipilvessä. Nyt tuoksuu 24 Faubourg. Se ei ole mikään gourmet, mutta silti niin vihreän mehevä, että tuo veden kielle. Yöksi BO parfum. Sen tryffelinuotti on niin taivaallinen, että tekisi mieli möyriä mullassa.
Onko sinulla nykyinen versio? Muistan 24 Faubourgin vuosien takaa, se oli upea mutta jopa vähän liian elegantti minulle (silloin). :D N53
Vierailija kirjoitti:
Minulle on kertynyt hutiostoksia ja niin kammottavia näytteitä etteivät sovi edes vessanraikastimiksi. Kavereissa ei ole kiinnostuneita mutta tiedättekö jotain fb-ryhmää (tai muuta tapaa) jossa voisi vaihtaa näytteitä, antaa niitä pois tai myydä?
Fragrantica
tori tms
Facebook-ryhmiä on ainakin Euroopanlaajuisia, suomalaisista en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Trollihan se siellä, mutta meinaatko ettei voitaisi keskustella hajuvesistä samaan tapaan kuin jotkut keskustelevat kirjallisuudesta? Mielenkiinnon kohteita voi olla, vaikka elämä olisi kuinka vaikeaa. Jos parfyymit ei kiinnosta, voit poistua takavasemmalle. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuberosa-tuoksuista tykkäätte? Itse etsiskelen vielä sitä oikeaa. Onko kukaan testannut Givenchyn uutuutta L'Interdit Tubéreuse Noire?
Mitä olet kokeillut? Tuberoosatuoksuja on niin monenlaisia. Itse en ole niin sen ystävä, mutta hyviä mielestäni ovat Diptyquen Do Son (vihreä, ilmava, toimii kesäkuumalla) , Guccin Bloom -sarja ja Amouagen Honour. Robert Piquet'n Fracas on klassikko, ja kuulemma Kim Kardashianilla ja Madonnalla on samantyylisiä tuoksuja (en ole kokeillut).
Niche-tuoksuista mielestäni kokeilun arvoisia (jos mahdollista) ovat mm. Bond No.9:in Chinatown, Masque Milanon Luci ed Ombre, Miller Harrisin Noix de Tubereuse, Parfum d'Empiren 3 Fleurs ja Un Bel Amour d'Ete, Anatole Lebretonin L'Eau Scandaleuse, sekä Hiram Greenin Moon Bloom. Sitten on tietenkin Serge Lutensin Tubereuse Criminelle ja Datura Noir (viimeksi mainitun omistin joskus, oli
Iso kiitos kattavasta vastauksesta! Tuo Fracas kyllä kiinnostaisi, samoin Madonnan Truth or Dare.
Ikäneitokin aikoo tutustua keskusteluun. Viime aikoina olen käyttänyt ck onea, sitä ensimmäistä ja Eternitya mutta löytyykö mistään nuoruuteni lemppareita. Ehdoton ykkönen YSL:n Rive Gauche, sitä seuraa Paris ja Cacharellin Anais. Teille nuorille varmaankin tuntemattomia tuoksuja ja eipä löytynyt paikallisesta Emotionista. Täytynee tutustua nettitarjontaan, kemppareitahan ei nykyään ole.
Mistä Suomessa voi ostaa Bvlgarin parfyymejä? Ei löydy ainakaan Sokokselta tai Stockmannilta. Verkosta esim Notino.fi en halua tilata, sillä myyvät Bulgaria, ei Bvlgaria eli todennäköisesti feikkejä. Etsinnässä etenkin Au the blanc tuoksu.
Päivän tuoksu Hilfigerin Tommy Girl Now. Ihanan kevyt ja raikas ripauksella makeutta, täydellinen kauniiseen loppukesän päivään. -Tuberosatuoksuista joku tuossa kyseli, Miller Harrisin Noix de Tuberose on aivan ihana, nykyään vain vaikea löytää.
Vierailija kirjoitti:
Mistä Suomessa voi ostaa Bvlgarin parfyymejä? Ei löydy ainakaan Sokokselta tai Stockmannilta. Verkosta esim Notino.fi en halua tilata, sillä myyvät Bulgaria, ei Bvlgaria eli todennäköisesti feikkejä. Etsinnässä etenkin Au the blanc tuoksu.
Sama asiahan se on, Bulgarin brändissä se vaan kirjoitetaan Bvlgari...
Vierailija kirjoitti:
Mulla sekä että.
Vierailija kirjoitti:
Oscar de la Renta on julkaissut kolme(!) uutta Alibia, kaikki EdT-versioita. Onkohan näistä mihinkään?
Eau So Charming https://www.fragrantica.com/perfume/Oscar-de-la-Renta/Alibi-Eau-So-Char…
Eau So Chic https://www.fragrantica.com/perfume/Oscar-de-la-Renta/Alibi-Eau-So-Chic…
Eau So Lucky https://www.fragrantica.com/perfume/Oscar-de-la-Renta/Alibi-Eau-So-Luck…
Nää löytyy nyt Stokkalta
https://www.stockmann.com/oscar-de-la-renta-alibi-so-charming-eau-de-to…
https://www.stockmann.com/oscar-de-la-renta-alibi-so-chic-eau-de-toilet…
https://www.stockmann.com/oscar-de-la-renta-alibi-so-lucky-eau-de-toile…
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä käsitys siitä, että Notino möisi feikkejä, oikein tulee? Aika ajoin joku täällä selittää tai olettaa moista. Olen tilannut kymmeniä kertoja Notinolta enkä koskaan ole saanut väärennettyä tuotetta.
Jos Notinolta tilattuun tuoksuun pettyy, syynä on reformulointi eikä feikkiys. Ne nuoruuden ihanat tuoksut on muutettu ja kannattaa metsästää vintageita, ellei pidä uusista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nuuskinut niitä vuorotellen koko päivän. Laittanut yhtä, hetken päästä pessyt pois ja seuraavaa tilalle. Olen aivan parfyymipilvessä. Nyt tuoksuu 24 Faubourg. Se ei ole mikään gourmet, mutta silti niin vihreän mehevä, että tuo veden kielle. Yöksi BO parfum. Sen tryffelinuotti on niin taivaallinen, että tekisi mieli möyriä mullassa.
Onko sinulla nykyinen versio? Muistan 24 Faubourgin vuosien takaa, se oli upea mutta jopa vähän liian elegantti minulle (silloin). :D N53
En ole tuo, jolta kysyit, mutta minullakin on 24 Fauborg, eau de toilette. Se on aivan ihana! Suosittelen ehdottomasti.
Viime aikojen ihastuksia ovat myös Amarige (sekä vintage että nykyinen), josta en piitannut 90-luvun alussa lainkaan. Nyt toimii, olen aivan koukussa. Samoin olen palannut takaisin Organzan pariin, jonka jo menin myymään eteenpäin jokin aika sitten. Onneksi varalla on aina minipulloja. Loppukesästä kaipaan ilmeisesti aina vahvoja kukkaistuoksuja. (Nykyinen Organza on todella voimakas, joten minkähänlainen pommi se on mahtanut aikoinaan olla?!)
Vierailija kirjoitti:
Päivän tuoksu Hilfigerin Tommy Girl Now. Ihanan kevyt ja raikas ripauksella makeutta, täydellinen kauniiseen loppukesän päivään. -Tuberosatuoksuista joku tuossa kyseli, Miller Harrisin Noix de Tuberose on aivan ihana, nykyään vain vaikea löytää.
Tuberosalistalta taisi puuttua myös Frederic Mallen Carnal Flower? Kokeilun arvoinen sekin, lopetti täällä tuberosanvälttelyn.
Päivän tuoksu on Lutensin Five o'clock au gingembre, niitä hentoisia lutenseja, sopii pieniinkin tiloihin. Lähestyvän kotiinpaluun kunniaksi 2 näytetilausta sisällä, mukana uusia taloja, mm Criminal Elements ja BORNTOSTANDOUT. Nimestä en välitä, katsotaan välitänkö tuoksuista. Mukavaa, kun on odotettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyversio on ja kyllä tämäkin hyvin hienostunut aikuisen tuoksu on. Ei ole nuorten kepeä kukkais-hedelmävesi. Muistan kokeilleeni kauan sitten kaverin äidin pullosta ja silloin en välittänyt. Nyt olen 47 ja voisin kuvitella käyttäväni tätä vaikka taidenäyttelyssä, tai kokkareilla. Tosin en julkisilla paikoilla voimakkaita hajuvesiä käytä. Ne ovat minun oma juttu ja kotipaheeni 😊
Ostin lentokentältä Guerlain L'Instant Magic. Mikä ihanuus! Toisaalta lempeän tuttu ja turvallinen, kuin äidin halaus. Toisaalta tyylikäs, kauniin viileä ja sopisi hyvin vaikka bisnesneuvotteluun. Haistelin taxfreessä myös L'Instant de Guerlainia. Erilainen, sama pohjatuoksu, mutta hunajainen ja maanläheisempi. Aivan yhtä upea kuitenkin. Päädyin sillä hetkellä Magiciin, mutta en saanut nenää irti tästä L'Instant ranteesta 😄 Se pääsi hankintalistan kärkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ikäneitokin aikoo tutustua keskusteluun. Viime aikoina olen käyttänyt ck onea, sitä ensimmäistä ja Eternitya mutta löytyykö mistään nuoruuteni lemppareita. Ehdoton ykkönen YSL:n Rive Gauche, sitä seuraa Paris ja Cacharellin Anais. Teille nuorille varmaankin tuntemattomia tuoksuja ja eipä löytynyt paikallisesta Emotionista. Täytynee tutustua nettitarjontaan, kemppareitahan ei nykyään ole.
Rive Gauche on todella hyvä, yhä edelleen. Ja nykyinen(kin) versio, joka on joidenkin mielestä jopa parempi kuin alkuperäinen. Huokuu tyylikkyyttä ja itsevarmuutta.
Paris taas on suloinen, ja nimenomaan eau de toilette. Minulle se on kevään ja alkukesän tuoksu, ja nyt alan kaivata Rive Gauche -päiviä. Itselläni on melko aldehydinen vintage.
Notinoon voi suurin piirtein luottaa, mutta Hobby Hall, jolla sentään on laajempi ja mielenkiintoisempi valikoima tuoksuja, nichejäkin, on hieman epäluotettava. Samanniminen tuote voi tulla, mutta pullo ei ole samannäköinen kuin mitä tilatessa kuvassa. Eli kun esim. Givenchy tai Guerlain ovat uusineet pullojensa mallin, Hobbari on myyvinään niitä vanhanmallisia pulloja, mutta toimittaa uusia. Kuvaan ei siis voi heillä luottaa. Lisäksi Hobbarilla on vielä kalliimmat hinnatkin.
Juuri jouduin palauttamaan yhden tuotteen, joka ei ollut sitä mitä tilausvaiheessa esiteltiin. Enpä taida enää Hobby Hallilta tilata. Heillähän on hieman tyly asiakaspalvelukin. Kerran, kun olin monta kertaa reklamoinut eikä asiaan tullut selvyyttä, sain lopulta vastauksen, jossa kysyttiin syyllistävään sävyyn, miksi en ollut reklamoinut heti tuotteen saatuani. Välitin paluupostissa alkuperäisen reklamaationi, jonka olin tehnyt heti paketin saatuani ja totesin, että vaikka he eivät olleet noteeranneet reklamaatiotani, minulla on kyllä tallessa kaikki.
Siellä ei ole mitään normaaleita koukeroisia "Pahoittelemme, että tuotteemme ei tyydyttänyt teitä" tai muita turhia lurituksia, vaan tyyli on neuvostohenkinen.
En jaksa enää heidän kanssaan vääntää, vaikka onkin kiintoisia tuotteita.
Niin ja se uusin kohu, kun "varasti" miehen toiselta naiselta, jonka kanssa tällä miehellä oli siis pieni vauva. Ja joo joo, onhan se mies suurempi syypää, miehen perheestä kyse, mutta aika oksettava liero saa se nainenkin olla. Millainen nainen menee yrittämään sellaista miestä, jolla on kotona vauva ja vauvaa vielä imettävä puoliso? Hyi.