Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19317)
Haha. Nyt Boss on julkaissut tuoksun Alive Absolu. :D Alive Intensen ja Alive Parfumin jatkoksi. :p
Mulla on ollut taas ongelma kun loppukesä tulee. Alkukesästä mielelläni käytän kevyitä kesätuoksuja, kuten Light Blue, Limperatrice, Inle, Loewen muutamat näytteet.. mutta heinäkuun kääntyessä loppua kohti, olen jo ihan kyllästynyt niihin. Kaipaisin jotakin syvempää, täyteläisempää, huumavampaa. En oikein ole löytänyt vielä sopivaa päiväkäyttöön.
Iltaisin moni pehmeä ja lämmin hajuvesi toimii, mm. BR540 ja Angels Share, mutta haluaisin jättää ne enemmän niihin märkiin ja synkkiin syysiltoihin. Tänään satuin bongaamaan laatikon pohjalta joululahjan kyljessä tulleen Diorin Ambre Nuit pikkupullon, ja löysin siitä täydellisen elokuun iltatuoksun. Tässä on ruusua ja sitruksia, inhokkejani, mutta en erota niitä. Minun nenässäni tässä on kevyt saippuan vivahde, miellyttävällä tavalla, ja heti sen ohuen pinnan alla lämmin syvyys puunuoteista ja ambergrisista. Tästä saattaa tulla tämän syksyn lemppari iltaisin. Päiväkäyttöön sopiva vielä puuttuu, jotain kukkaisempaa kaipaisin. Pitänee lähteä nuuskimaan Linterditiä, en enää muista minkälainen se oli riittävän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Haha. Nyt Boss on julkaissut tuoksun Alive Absolu. :D Alive Intensen ja Alive Parfumin jatkoksi. :p
Alive Eau de Parfum Absolu Intense Elixiriä odotellessa...
Mulla on ollut taas ongelma kun loppukesä tulee. Alkukesästä mielelläni käytän kevyitä kesätuoksuja, kuten Light Blue, Limperatrice, Inle, Loewen muutamat näytteet.. mutta heinäkuun kääntyessä loppua kohti, olen jo ihan kyllästynyt niihin. Kaipaisin jotakin syvempää, täyteläisempää, huumavampaa. En oikein ole löytänyt vielä sopivaa päiväkäyttöön.
Iltaisin moni pehmeä ja lämmin hajuvesi toimii, mm. BR540 ja Angels Share, mutta haluaisin jättää ne enemmän niihin märkiin ja synkkiin syysiltoihin. Tänään satuin bongaamaan laatikon pohjalta joululahjan kyljessä tulleen Diorin Ambre Nuit pikkupullon, ja löysin siitä täydellisen elokuun iltatuoksun. Tässä on ruusua ja sitruksia, inhokkejani, mutta en erota niitä. Minun nenässäni tässä on kevyt saippuan vivahde, miellyttävällä tavalla, ja heti sen ohuen pinnan alla lämmin syvyys puunuoteista ja ambergrisista. Tästä saattaa tulla tämän syksyn lemppari iltaisin. Päiväkäyttöön sopiva vielä puuttuu, jotain kukkaisempaa kaipaisin. Pitänee lähteä nuuskimaan Linterditiä, en enää muista minkälainen se oli riittävän hyvin.
- - - - -
Itselläkin tämä on se vaikein aika vuodesta kun kesätuoksut tuntuu liian kevyiltä ja syys-talvituoksuja ei halua edes ajatella vielä. Olen jollain tavalla ratkaissut ongelman kerrostamalla mossy-tuoksuja milloin milläkin.
Mä laitoin tänään syystuoksut eturiviin ja kevyet kukkaiset kesätuoksut kaapin perukoille.
Eteen pääsivät Estee Lauderin Youth Dew ja YD Amber Nude, Tom Fordin Black Orchid parfum, Chanelin Allure Sensuelle, sekä Coco ja Coco Mademoiselle Intense, Van Cleef&Arpelsin Orchidee Vanilla, Hermesin 24 Faubourg ja Calvin Kleinin Obsession.
Olen nuuskinut niitä vuorotellen koko päivän. Laittanut yhtä, hetken päästä pessyt pois ja seuraavaa tilalle. Olen aivan parfyymipilvessä. Nyt tuoksuu 24 Faubourg. Se ei ole mikään gourmet, mutta silti niin vihreän mehevä, että tuo veden kielle. Yöksi BO parfum. Sen tryffelinuotti on niin taivaallinen, että tekisi mieli möyriä mullassa.
Ariana Grandelta on ilmestynyt ainakin kolme uutta tuoksua: Vanilla Suede (exclusively available in the UK), Pressed Petals (coming soon exclusively to Australia) ja Pink Woods (exclusively available in North America).
https://www.fragrantica.com/perfume/Ariana-Grande/Pink-Woods-96255.html
https://www.fragrantica.com/perfume/Ariana-Grande/Pressed-Petals-96256…
https://www.fragrantica.com/perfume/Ariana-Grande/Vanilla-Suede-96257.h…
Tuleekohan näitä tänne peräpersikkaan ollenkaan?
Mua tökkii tuo Ariana Grande henkilönä, varsinkin se muutamien vuosien takainen skandaali kun oli päätyny valvontakameraan kun nuoleskeli leipomossa myynnissä olevia donitseja ja laittoi takaisin ja käyttäytyi ylimielisesti. Hyi. Tuon kohun jälkeen kyseinen leipomo sai hygieniamerkinnän ja heidät pudotettiin alempaan luokkaan. Eikä pyytänyt tuota anteeksi. Väitti vaan puolustuksenaan ettei tykkää makeasta.
Siksi en ole kiinnostunut tuoksuistaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua tökkii tuo Ariana Grande henkilönä, varsinkin se muutamien vuosien takainen skandaali kun oli päätyny valvontakameraan kun nuoleskeli leipomossa myynnissä olevia donitseja ja laittoi takaisin ja käyttäytyi ylimielisesti. Hyi. Tuon kohun jälkeen kyseinen leipomo sai hygieniamerkinnän ja heidät pudotettiin alempaan luokkaan. Eikä pyytänyt tuota anteeksi. Väitti vaan puolustuksenaan ettei tykkää makeasta.
Siksi en ole kiinnostunut tuoksuistaan.
Mua tökkii se että lobbasi koronapiikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Ariana Grandelta on ilmestynyt ainakin kolme uutta tuoksua: Vanilla Suede (exclusively available in the UK), Pressed Petals (coming soon exclusively to Australia) ja Pink Woods (exclusively available in North America).
https://www.fragrantica.com/perfume/Ariana-Grande/Pink-Woods-96255.html
https://www.fragrantica.com/perfume/Ariana-Grande/Pressed-Petals-96256…
https://www.fragrantica.com/perfume/Ariana-Grande/Vanilla-Suede-96257.h…
Tuleekohan näitä tänne peräpersikkaan ollenkaan?
Ja vielä Angels Kiss https://www.fragrantica.com/perfume/Ariana-Grande/Angels-Kiss-96166.html (Europe August 19)
Jossain parfyymissä, tosi kalliissa on kakkaa sivumausteena. Muistaako joku mikä ranskalainen tuoksu?
Vierailija kirjoitti:
Jossain parfyymissä, tosi kalliissa on kakkaa sivumausteena. Muistaako joku mikä ranskalainen tuoksu?
Taisi olla sivettikissan kakkaa, muistan tämän, mutta en valitettavasti että mikä tuoksun nimi oli.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ehdotuksia vaniljatuoksuista!
Ollessani teini 2000-luvun alussa, käytin Le Petit Marsellais-merkin vaniljasuihkusaippuaa. Siinä oli ihana kermaisenpehmeä vaniljan tuoksu; sellainen, jota kutsuttaisiin englannin kielellä varmaan sanoilla cosy and comforting. Kyseistä saippuaa ei enää Suomesta saa, mutta löysin pullon ulkomaanlomalla, ja aloin haluta ensi talveksi jotakin pehmeänkodikasta vaniljatuoksua, jota käyttää kylminä päivinä.
Haluaisin siis nimen omaan tuoksun jossa vanilja on pääosassa, enkä sellaista, jossa se on vain pohjatuoksuna tms.
Rakastin Michael Korsin Midnight Shimmeriä, mutta sen valmistus on lopetettu. Minulla on ollut myös Laura Mercierin Vanille Gourmande, josta pidän kyllä kovasti, mutta se on melko ohut, ja myski puskee läpi.
Midnight Shimmer on ihana, parhaita vaniljoita, siinä myös vähä itämaista vibaa mukana, mutta vain pieni ripaus. Mulla sitä vielä iso jättipullo, ostin viime hetkillä kun se oli jo lopetettu ja ilmestyi välähdyksenä päiväksi pariksi Notinoon. Käyttänyt säästeliäästi ja kestää varmaan pitkään tuo, taisi olla 100 ml.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ehdotuksia vaniljatuoksuista!
Ollessani teini 2000-luvun alussa, käytin Le Petit Marsellais-merkin vaniljasuihkusaippuaa. Siinä oli ihana kermaisenpehmeä vaniljan tuoksu; sellainen, jota kutsuttaisiin englannin kielellä varmaan sanoilla cosy and comforting. Kyseistä saippuaa ei enää Suomesta saa, mutta löysin pullon ulkomaanlomalla, ja aloin haluta ensi talveksi jotakin pehmeänkodikasta vaniljatuoksua, jota käyttää kylminä päivinä.
Haluaisin siis nimen omaan tuoksun jossa vanilja on pääosassa, enkä sellaista, jossa se on vain pohjatuoksuna tms.
Rakastin Michael Korsin Midnight Shimmeriä, mutta sen valmistus on lopetettu. Minulla on ollut myös Laura Mercierin Vanille Gourmande, josta pidän kyllä kovasti, mutta se on melko ohut, ja myski puskee läpi.
Midnight Shimmer on ihana, parhaita vaniljoita, siinä myös vähä itämaista
Youtubesta Demi Rawlingin suosituksista tuon aikanaan bongasin, siellä hehkutti parhaaksi "designer" vaniljaksi.
Minulle on kertynyt hutiostoksia ja niin kammottavia näytteitä etteivät sovi edes vessanraikastimiksi. Kavereissa ei ole kiinnostuneita mutta tiedättekö jotain fb-ryhmää (tai muuta tapaa) jossa voisi vaihtaa näytteitä, antaa niitä pois tai myydä?
Onko vaniljan etsijälle Victoria's Secretin Bare Vanilla tuttu? Se on kai body mist eikä vahvempi mutta kokeilin sitä ja sen tuoksu säilyy hyvin iholla ja vaatteissa. Juuri tuollainen cosy&comforting (anteeksi finglish). Siitä tulee mieleen kaurakeksit vaniljakastikkeen kanssa (outo mielleyhtymä), makea vanilja mutta samaan aikaan raikas eikä äitelä. Gourmandmainen. Notinosta tilasin.
Onko joillain näin helppo elämä vai onko tämä eskapismia
Jossain paketissa tuli pikkupullo Sol de Janeiron Rio Radiance vartalosuihketta. Se tuntuu toimivan nyt loppukesän tuoksuna. On aika trooppinen, alkukesällä tällaiset vanilja/kookos/tropiikki-haisut eivät toimi minulle ollenkaan, mutta nyt ne tuntuvat oikeilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla sivettikissan kakkaa, muistan tämän, mutta en valitettavasti että mikä tuoksun nimi oli.
Ei varmasti ole. Sivettikissan joku rauhaserite on kyllä ihan yleinen tuoksuaine, mutta nykyään eläinsuojelullisista syistä kielletty. "Sivetti" on siis nykyään synteettistä. Kakkaa se ei ole koskaan ollutkaan.
Olikohan mielessäsi mahdollisesti kopi luwak-kahvi?
Vierailija kirjoitti:
Onko joillain näin helppo elämä vai onko tämä eskapismia
Tämä on harrastus.
Mistä tuberosa-tuoksuista tykkäätte? Itse etsiskelen vielä sitä oikeaa. Onko kukaan testannut Givenchyn uutuutta L'Interdit Tubéreuse Noire?