Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19320)

Vierailija
17061/19320 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette tämän kesän alennusmyynneistä? Kävin Stockalla ja tuoksuja alessa todella vähän! Vuosi sitten pöydät notkui hyvää tavaraa todella nättiin hintaan ja kerrankin halvemmalla kuin ulkomaisissa nettikaupoissa. Onneksi ymmärsin tuolloin tarttua tilaisuuteen ja hamstrata (heh!) muutamaa suosikkiani, en ole katunut. Nyt sitten taas nettiostoksia ulkomailta, tosin lähinnä EU-alueelta, en jaksa sitä tullien kanssa säätämistä muualta maailmasta. 

Vierailija
17062/19320 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTD Narciso Rodriquezin Ambree. Olen aiemmin käyttänyt tätä talvisin sellaisena pehmeänä lohtutuoksuna, mutta nyt tämä tuo mulle mieleen ruskettuneen ihon, jossa on häivähdys aurinkovoidetta. Ehkä nämä alun trooppiset kukat saavat aikaan aurinkorantafibat. Lineaarinen tuoksu, mikä ei itseni haittaa. Nätti tuoksu ja pullokin on kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17063/19320 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette tämän kesän alennusmyynneistä? Kävin Stockalla ja tuoksuja alessa todella vähän! Vuosi sitten pöydät notkui hyvää tavaraa todella nättiin hintaan ja kerrankin halvemmalla kuin ulkomaisissa nettikaupoissa. Onneksi ymmärsin tuolloin tarttua tilaisuuteen ja hamstrata (heh!) muutamaa suosikkiani, en ole katunut. Nyt sitten taas nettiostoksia ulkomailta, tosin lähinnä EU-alueelta, en jaksa sitä tullien kanssa säätämistä muualta maailmasta. 

https://www.sokos.fi/kategoria/kampanjat/ale/kosmetiikan-ale/tuoksut-ale

https://www.stockmann.com/kosmetiikka/tuoksut/naiset/hajuvedet?page=0&p…

Siinäpä Stokkan ja Sokoksen alet. On tuolla joitain ihan hyviä/kivoja tuoksuja (esim. Alibi Sensuelle, Kenzon Sunlight, L'interdit Intense) mutta hankkimisesta en oikein tiedä. Kaapit on aika täynnä eikä nuo alennukset nyt niin hyviä ole. :/

Vierailija
17064/19320 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aleissa ja ostin Elie Saabin Le Parfum, EdP, 50 ml. Ostin tutusta verkkokaupasta (EU), mistä olen ostanut aiemminkin tuoksuja. Vanha tuoksu, mutta pidän tästä. Appelsiininkukka tuo kesäisen olon. Tosi kestävä. Kai tämä on jo vähän klassikko sit, Kurkdjianin takiakin. Mitä tykkäätte tästä?

Vierailija
17065/19320 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin itsekin Stockalla pitkästä aikaa maanantaina, ja ensimmäisenä silmiini osui kalliiden premium-tuoksujen (Roja, Marly, Creed ym) hyllykössä kyltti jossa kerrottiin ettei testeripulloista saa täyttää omiin pulloihin. Siis mitä ihmettä, onko väellä oikeasti ollut pokkaa tehdä tuollaista?!!

Siinä kohtaa parveili 15-19 vuotiaan näköistä mies- ja naispuolista nuorta suihkuttelemassa päällensä ja pälyilemässä tuleeko myyjä paikalle. Aika erikoista kun en itse miellä noita tuoksuja enkä varsinkaan niiden tuoksujen monen sadan EUR hintoja tuon ikäluokan tuoksuiksi, mutta ehkä "luksuksen haju" kiehtoi? Ei siinä katkun keskellä pystynyt olla, olisin ollut kiinnostunut haistelemaan pullojen suusta Rojan tuoksuja koska ne ovat itselleni vieraita, ja matkustin kuitenkin Hgin keskustaan kauempaa tuona päivänä.

Vierailija
17066/19320 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on teidän juhannusajan tuoksuja tänä vuonna? Mä perinteisesti käytän vihreitä ja kukkaisia kuten Summer hill (Crabtree & Evelyn), Safari (Ralph Lauren), Flower market (Maison Margiela), Reflection ja Figment (Amouage) ja Firefly ja Clover (Demeter). 🌳🌱🌼 Hyvää juhannusta!

Vierailija
17067/19320 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen Jo Malonen Ginger Beer -tuoksun ja se on kyllä aika kiva! Olin menossa ostamaan English Pear & Freesiaa, mutta Helsinginb keskustan Stockan asiantunteva myyjä esitteli minulle tämän kevään uutuudet. Joten tuo sitten päätyi mukaan. Ihana inkiväärinen alku, tosin se haihtuu varsin nopeasti. Keskellä aika kuivaa puumaisuutta ja lopuksi kukkaisuutta, joka kesti pitkään! Pahoittelen en osaa tämän asiantuntevammin kuvata :D

Vierailija
17068/19320 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitkä on teidän juhannusajan tuoksuja tänä vuonna? Mä perinteisesti käytän vihreitä ja kukkaisia kuten Summer hill (Crabtree & Evelyn), Safari (Ralph Lauren), Flower market (Maison Margiela), Reflection ja Figment (Amouage) ja Firefly ja Clover (Demeter). 🌳🌱🌼 Hyvää juhannusta!"

Kuulostavat kaikki kiehtovilta. Vihreä ja kukkaisuus istuu ihanasti juhannukseen ja kesään! Noista tuoksuista muistan vain Safarin tuoksun, pitää mennäkin kokeilemaan noita muita. Jostain syystä miellän kesän keltaiseksi, sypressivivahteilla eli appelsiininkukkaa, sitrusta...en tiedä miksi. Olen tuo joka aiemmin kirjoitti että ostin nyt kesän alennusmyynneistä Elie Saabin Le Parfumin. Myös Nuxen Prodigieux Floral Le Parfum on minulla kesällä ahkerassa käytössä ja itse asiassa nyt juhannustuoksuna. Hyvää juhannusta!

Vierailija
17069/19320 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös kävin haistelemassa ne neljä uutta Jo Malonea! Se vihreä jäi kovasti kutkuttelemaan ja tykkäsin yllättäen myös siitä myskiä sisältävästä!

https://www.jomalone.com/our-stories/scented-mementos 

Vierailija
17070/19320 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksen tuoksuna Bulgari Femmen vanha versio, uusi (Iris) on laimean esanssinen ja pistävä vaikka jotkut väitti että saman kaltainen, ainoa yhtäläisyys on mielestäni samanlainen pullo. Onneksi oli vielä vanhaa jäljellä, mutta kohta en enää raaski enempää käyttää.

Muinainen juhannustuoksuni Yvresse (alkuperäinen Champagne 1993) pilattiin kun kuoharikorkkipullo korvattiin neliöllä ja sisältö uusittiin. Lopputulos heikko ja halpa kopio.

Vierailija
17071/19320 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun juhannustuoksu on nyt viikonloppuna Chloe Nomade Naturelle, eli alkuperäistä sammal-Nomadea muistuttamaton taatelituoksu jossa keltaista luumua, vaniljaa ja freesiaa, ja tyylikästä pientä santelipuun tuoksua korostamassa muita elementtejä. Käytän sitä monta viikkoa kesällä ja tämä vaan paranee ihon lämmetessä.

En pidä jos santelipuu on liian hallitseva tai pistävän "pihkaisempi", koska silloin siitä tulee minun makuuni liian maskuliininen.

Huom. Enkä pidä aurinkovoidehajutyylisistä enkä suoranaisesti kookoksisista kesätuoksuista. Siksi tuo on ihana.

Testasin äskettäin Chloe Nomade JASMIN Naturelin ja se on hyvin paljon samanlainen kuin tuo alkuperäinen Naturelle-taateliversio mutta tämä oli jokseenkin savuisempi ja keinotekoisen makea. En haistanut siinä yhtään jasmiinia, ja kun luin kommentteja tuoksuista niin monet oli sanoneet samaa eli en ole ainoa :D

Vierailija
17072/19320 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudesta isojen lilanpunertavien apilankukkien tuoksun, sellainen hunajan mehimäinen etenkin kun aurinko oli lämmittänyt niitä keskipäivällä jonkin aikaa :)

Tiedättekö tuoksuja joissa olisi tuota samaa sävyä?

Vierailija
17073/19320 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lapsuudesta isojen lilanpunertavien apilankukkien tuoksun, sellainen hunajan mehimäinen etenkin kun aurinko oli lämmittänyt niitä keskipäivällä jonkin aikaa :)

Zlatanin Myth Bloom on minusta tällainen. Tuoksuu ihan suomalaiselta kesäyöltä ja saunapuhtaalta iholta. Tosi edullinenkin.

Vierailija
17074/19320 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan varma, onko kyse juuri samanlaisista punaisista apiloista - mutta selkein apila, minkä itse olen hajuvedessä haistanut - on Calvin Kleinin Truthissa.

Se on yhdistelmä apilaa ja mitä kosteinta ja vihreintä kukkakaupan tuoksua - luultavasti bambusta. Oikein kesäinen.

Vierailija
17075/19320 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin Paco Rabannen Famen eri versioita.

Alkuperäinen tuoksuu kitkerälle ananasmehulle.

Se intense siitä tuoksuu grillisavulle ja kitkerälle ananasmehulle.

Se vaaleanpunainen siitä tuoksuu happamalle ananasmehulle.

Mikäköhän tuon tuoksusarjan pointti on ollut, lisäksi nuo tuoksut ei oikein sovi yhteen tuon robottimaisen metallipullon kanssa :D

Vierailija
17076/19320 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan koukussa tähän:

https://www.kicks.fi/narciso-rodriguez/tuoksut/naiset/hajuvedet/narciso…

Luovuin kaikista muista tuoksuista, sillä olen aina kyllästynyt niihin muutaman kerran jälkeen. Olen etsinyt tällaista puuterituoksua, jossa vivahde naisellista makeaa mutta tuoksu on silti puuterinen. Arjessa laitan vatsaan yhden suihkauksen, tuoksu ei ole hyökkäävä ja jää piiloon kuten alusvaatteet, vain minua varten.

Capture the allure of attraction with the Narciso Rodriguez's Narciso Poudrée Eau de Parfum. The blush-pink bottle reflects the sensuality of skin, mirroring the fragrances seductive rendezvous between velvety jasmine, warming wood and powdery musk.

Tender top notes of jasmine and Bulgarian rose are scattered like fallen petals over a mysterious base of white and black cedars and vetiver, unified by a musk heart. This alluring EDP encapsulates the intimate appeal of bare skin in an elegant feminine fragrance.

Vierailija
17077/19320 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa syksyn viileys --> Paris, Tocade, Sensuous, Chance, Diorella, Armani Lei.

Vierailija
17078/19320 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa Guccin vihreän tuoksuinen numero '3', hedelmäis-myskinen 'Accenti', raikas pioninen 'Envy Me' ja utuisen kukkais-kermainen perus-'Flora' takaisin.

Guccin uudet tuoksut on liukuhihnalta tuotettuja massoille tarkoitettuja "pissulissumaisia", suoraan sanottuna. Niissä ei ole mitään luonnetta, sellaisia perustuoksuja joita saa tavaratalojen päivittäiskosmetiikkahyllyltä murto-osalla niiden Guccien hinnasta.

:((((

Vierailija
17079/19320 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida "pilven" läpi kävelystä jäädä mitään jäljelle. Lähinnä menee tuoksu hukkaan tuolla lailla.

Jos haluat laittaa jotain tuoksua mutta maltillisesti niin laita se yksi suihkaus vaikka ranteeseen. 

Toinen vaihtoehto on toimia kuten:

Sotd: Dior Homme Sport  

Vierailija
17080/19320 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun juhannustuoksu on nyt viikonloppuna Chloe Nomade Naturelle, eli alkuperäistä sammal-Nomadea muistuttamaton taatelituoksu jossa keltaista luumua, vaniljaa ja freesiaa, ja tyylikästä pientä santelipuun tuoksua korostamassa muita elementtejä. Käytän sitä monta viikkoa kesällä ja tämä vaan paranee ihon lämmetessä.

En pidä jos santelipuu on liian hallitseva tai pistävän "pihkaisempi", koska silloin siitä tulee minun makuuni liian maskuliininen.

Huom. Enkä pidä aurinkovoidehajutyylisistä enkä suoranaisesti kookoksisista kesätuoksuista. Siksi tuo on ihana.

Testasin äskettäin Chloe Nomade JASMIN Naturelin ja se on hyvin paljon samanlainen kuin tuo alkuperäinen Naturelle-taateliversio mutta tämä oli jokseenkin savuisempi ja keinotekoisen makea. En haistanut siinä yhtään jasmiinia, ja kun luin kommentteja tuoksuista niin monet oli sanoneet samaa eli en ole ainoa :D

Tilasin Chloe Nomaden. Se näyttää lupaavalta, mutta saa nähdä sitten. Notinon ale oli hyvä eilen, mut tänään hinta on näjöjään noussut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme