Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19320)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan parfumdreams-nettikauppa luotettava? Oletan että asiaa on jo käsitelty moneen kertaankin, mutta aika ei nyt riitä satojen sivujen selailuun että missä, kun päätöksiä pitäisi saada aikaiseksi vielä tämän päivän puolella..
On luotettava, tilannut muutaman kerran. Tuotteet tulee Saksasta, joten ei ylimääräsiä kuluja.
Minä nyt sitten tilata paukatin sieltä Angels sharen kun oli -22%. Tuon hintaisessa hajuvedessä alkaa jo näkyä hinnassa nuo prosentit. Hankin näytteen joskus vuosi sitten. Silloin tuomio oli että ihan kiva, mutta ei niin kiva että sellaista hintaa maksaisin. Tässä kuitenkin kun näytettä on satunnaisesti käytellyt, olen tykästynyt enemmän ja enemmän. Viimeinen niitti oli kun tuossa suihkun jälkeen näyte taas sattumalta laatikosta käteen osui, ja totesin että tämä toimii nytkin erittäin hyvin. Oli sateinen ja viileähkö ilta. Eli käyttöä löytyy, kun kerran toimii ympäri vuoden, vaikkakin kesällä vain niinä koleina ja sateisina iltoina. Kyllä niitä Suomen kesässä riittää kuitenkin. Tämä on hyvin lohdullinen, pehmeä ja lämmin tuoksu. Rusinainen, mikä jostakin syystä ei häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaisitteko suositella hajuvettä, joka tuoksuisi ikäänkuin aurinkorasvalle ja rantapäivälle mutta olisi silti fressi?
Maison Martin Margiela - Beach Walk saattaisi olla makuusi :) https://www.fragrantica.com/perfume/Maison-Martin-Margiela/Beach-Walk-1…
Minäkin suosittelen Beach Walkia. Vastaa kuvausta täydellisesti. Todella raikas, mutta samalla pehmeä. Myös kesto on hyvä. Yksi suihkaus aamulla tuoksui vielä kuuden, seitsemän aikaan illalla.
Omaan nenääni tämä taas haisee tiskiaineelta tai saippualta. Odotukset oli suuret, kun tilasin tästä jokin aika sitten näytteen befrshiltä (monen muun näytteen ohella), mutta se olikin täysi floppi. Pitänee kait jo vihdoin uskoa, että jos tuoksu on joka puolella hypetetty, niin minun kannattaa kiertää se ja kaukaa...
Vitsi mä inhoan, kun niin usein ihmiset käyttävät hajuvesiä väärin. Kauhea käry.
Omia suosikkeja Paco Rabanne Elle, Kenzo Flower ja ihan vaan tahitilainen Tiare -öljy, mitä joskus myytiin Yves Rocherilla.
En enää usein viitsi silti tuoksuja käyttää, kun ympärillämme kulkee kaikki hajuherkät ja astmaatikot. Itse en todellakaan ole herkkä, mutta silti eivät ihmiset osaa tuoksuja annostella -ja jopa tällaiset kuin minä kokevat sen aromipöllyn epämiellyttävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vitsi mä inhoan, kun niin usein ihmiset käyttävät hajuvesiä väärin. Kauhea käry.
Omia suosikkeja Paco Rabanne Elle, Kenzo Flower ja ihan vaan tahitilainen Tiare -öljy, mitä joskus myytiin Yves Rocherilla.
En enää usein viitsi silti tuoksuja käyttää, kun ympärillämme kulkee kaikki hajuherkät ja astmaatikot. Itse en todellakaan ole herkkä, mutta silti eivät ihmiset osaa tuoksuja annostella -ja jopa tällaiset kuin minä kokevat sen aromipöllyn epämiellyttävänä.
Suomalaiset kyllä käyttävät tuoksuja erittäin maltillisesti ja vähän, ehkä liiankin. Itse haluaisin useamminkin kaupungilla haistaa tuoksuja. Ja minulla on sentään tarkka ja hyvä nenä, johon luottavat muutkin kuin minä itse. Huomaan ja tunnistan hajut kaukaa.
Monta vuotta se on ollut Versacen Bright Crystal.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset kyllä käyttävät tuoksuja erittäin maltillisesti ja vähän, ehkä liiankin. Itse haluaisin useamminkin kaupungilla haistaa tuoksuja. Ja minulla on sentään tarkka ja hyvä nenä, johon luottavat muutkin kuin minä itse. Huomaan ja tunnistan hajut kaukaa.
Kaupungilla käydessäänhän voi käydä liikkeissä haistelemassa niitä tuoksuja. Minä arvostan kaupungilla liikkuessa sitä, että tuoksuilla ei lotrailla kuin viimeistä päivää. Onneksi tätä tekevät enimmäkseen vain nuoret, jotka eivät ole vielä oppineet käyttämään ja annostelemaan tuoksuja.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupungilla käydessäänhän voi käydä liikkeissä haistelemassa niitä tuoksuja. Minä arvostan kaupungilla liikkuessa sitä, että tuoksuilla ei lotrailla kuin viimeistä päivää. Onneksi tätä tekevät enimmäkseen vain nuoret, jotka eivät ole vielä oppineet käyttämään ja annostelemaan tuoksuja.
Eri
Tuoksujen haistelu pulloista on aivan eri asia kuin haistaa se jonkun yllä ohimennen, yllättäen. Juuri siksihän ihmiset virheostoksia tekevät, kun luottavat tavaratalotestaamiseen. Ei hajuvesiosastolla saa kunnon käsitystä edes siitä tuoksusta, jota testaa, koska tila on täynnä muitakin tuoksuja ja testattava tuoksu on lapulla tai ranteessa (eikä ole kuljettu tuoksupilven läpi). On myös eri asia "lotrata kuin viimeistä päivää" kuin se, että haistaa ratikassa istuvan tai kadulla ohikulkevan tuoksun vienosti.
Osaisitteko antaa vinkkejä miten hajuvettä kannattaa laittaa? En jaksaisi selata koko ketjua läpi... laitan usein liian paljon hajuvettä ja haluaisin oppia oikean tyylin laittaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksujen haistelu pulloista on aivan eri asia kuin haistaa se jonkun yllä ohimennen, yllättäen. Juuri siksihän ihmiset virheostoksia tekevät, kun luottavat tavaratalotestaamiseen. Ei hajuvesiosastolla saa kunnon käsitystä edes siitä tuoksusta, jota testaa, koska tila on täynnä muitakin tuoksuja ja testattava tuoksu on lapulla tai ranteessa (eikä ole kuljettu tuoksupilven läpi). On myös eri asia "lotrata kuin viimeistä päivää" kuin se, että haistaa ratikassa istuvan tai kadulla ohikulkevan tuoksun vienosti.
Siinähän sitä vasta väärän käsityksen tuoksusta saakin, jos ja kun sen tuoksun jonkun ihmisen ohikävellessä viennosti haistaa. Sen perusteella nyt ei ainakaan pitäisi mitään ostella.
Vierailija kirjoitti:
Osaisitteko antaa vinkkejä miten hajuvettä kannattaa laittaa? En jaksaisi selata koko ketjua läpi... laitan usein liian paljon hajuvettä ja haluaisin oppia oikean tyylin laittaa sitä.
Yksi hyvä tapa on laittaa suihkaus esim ranteeseen tai näin kesällä vaikka nilkkaan tai polvitaipeeseen. Jotkut suosivat niskaa, mutta itselläni ainakin niska hikoaa kesäisin niin, ettei tulisi mieleenkään laittaa sinne. Missään nimessä ei kannata laittaa dekoteelle tai kaulalle, koska sieltä et sitä itse haista.
1 tai max 2 suihkausta riittää. Vaikka sinä et tuoksua haistaisi, niin se ei tarkoita, etteikö muut haistaisi. Monet aika nopeasti nimittäin turtuvat siihen omaan tuoksuunsa eivätkä enää osaa sitä havaita. Ei myöskään ole tarkoituskaan haista huoneen toiseen päähän asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi hyvä tapa on laittaa suihkaus esim ranteeseen tai näin kesällä vaikka nilkkaan tai polvitaipeeseen. Jotkut suosivat niskaa, mutta itselläni ainakin niska hikoaa kesäisin niin, ettei tulisi mieleenkään laittaa sinne. Missään nimessä ei kannata laittaa dekoteelle tai kaulalle, koska sieltä et sitä itse haista.
1 tai max 2 suihkausta riittää. Vaikka sinä et tuoksua haistaisi, niin se ei tarkoita, etteikö muut haistaisi. Monet aika nopeasti nimittäin turtuvat siihen omaan tuoksuunsa eivätkä enää osaa sitä havaita. Ei myöskään ole tarkoituskaan haista huoneen toiseen päähän asti.
Itse en suihkaise tuoksua suoraan iholle, vaan ilmaan, ja kävelen siitä heti läpi. Kannattaa tätäkin kokeilla. Vaikea on haista liikaa tällä systeemillä.
Itse avaan hieman hajuvesipullon korkkia ja nuuhkaisen - sitten nopeasti korkki kiinni. Näin vain harvempi yliherkkä ärsyyntyy. Muutama aina toki haistaa tuonkin ja sairastuu kovasti.
Guerlainin Samsara ja Shalimar on ehdottomat suosikkini. Vahvan mausteisia ja itämaisia.
En vaihda lempituoksujani joka vuosi, en edes 10 vuoden välein, mutta olen joustava ja käytän tilanteen mukaan mitä milloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaisitteko suositella hajuvettä, joka tuoksuisi ikäänkuin aurinkorasvalle ja rantapäivälle mutta olisi silti fressi?
Maison Martin Margiela - Beach Walk saattaisi olla makuusi :) https://www.fragrantica.com/perfume/Maison-Martin-Margiela/Beach-Walk-1…
Minäkin suosittelen Beach Walkia. Vastaa kuvausta täydellisesti. Todella raikas, mutta samalla pehmeä. Myös kesto on hyvä. Yksi suihkaus aamulla tuoksui vielä kuuden, seitsemän aikaan illalla.
Omaan nenääni tämä taas haisee tiskiaineelta tai saippualta. Odotukset oli suuret, kun tilasin tästä jokin aika sitten näytteen befrshiltä (monen muun näytteen ohella), mutta se olikin täysi floppi. Pitänee kait jo vihdoin uskoa, että jos tuoksu on joka puolella hypetetty, nii
Eihän se siitä johdu, että olisi hypetetty, vaan ei sovi sun iholle. =)
Sain kerran joululahjaksi Chanel 5 tuoksun. En ollut koskaan ostanut sitä, koska en halunnut tietää, ettei se sopisi mulle. Olisi ollut iso pettymys, jos haisisi mun iholla kissanpissalle.
Positiivinen yllätys, tuoksui ihanalta, mutta yksi toinen saman katon alla joulua viettänyt ei voisi sitä käyttää. En ollut koskaan aikaisemmin haistanut Chanel 5 tuoksua niin pahana.
Jotain näistä voi kuitenkin päätellä. Tuoksut on henkilökohtaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaan nenääni tämä taas haisee tiskiaineelta tai saippualta. Odotukset oli suuret, kun tilasin tästä jokin aika sitten näytteen befrshiltä (monen muun näytteen ohella), mutta se olikin täysi floppi. Pitänee kait jo vihdoin usk
Eihän se siitä johdu, että olisi hypetetty, vaan ei sovi sun iholle. =)
Sain kerran joululahjaksi Chanel 5 tuoksun. En ollut koskaan ostanut sitä, koska en halunnut tietää, ettei se sopisi mulle. Olisi ollut iso pettymys, jos haisisi mun iholla kissanpissalle.
Positiivinen yllätys, tuoksui ihanalta, mutta yksi toinen saman katon alla joulua viettänyt ei voisi sitä käyttää. En ollut koskaan aikaisemmin haistanut Chanel 5 tuoksua niin pahana.
Jotain näistä voi kuitenkin päätellä. Tuoksut on henkilökohtaisia.
Juu, ei tietenkään johdu siitä, että on hypetetty :D. Mutta olen tässä vuosien aikana huomannut, että ne tuoksut, joita ylistetään ja kehutaan laajasti, eivät miellytä minua lainkaan. Tässäkin tuoksussa ne tuoksunuotit kuulostivat aivan mahtavilta, mutta lopputulos ei vaan miellytä, ei iholla eikä paperilla.
Kokeilin tässä Miss Dior parfumia, taitaa olla sarjan uusin. Oli kyllä geneerinen naisellinen,pinkki, hedelmäinen kukkaistuoksu. Pullo on kyllä nätti, ei sen puoleen. N52
Vierailija kirjoitti:
Kerro sä, miten laitat niin voidaan neuvoa
Juu, ei tietenkään johdu siitä, että on hypetetty :D
Itse en ainakaan hypettänyt ehdottaessani kyseistä tuoksua. Minulla ei ole edes sellaista tietoa, että olisi jotenkin hypetetty tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en suihkais
Miksi kommentti ilmaan suihkauksesta ja pilven läpi kävelystä sai alapeukkuja?
Kesän tuoksuina tähän asti Krizia pour Femme, Rochas Poupee, Perfumer's Workshop Tea Rose ja Angel Schlesser pour Femme.
Kaikki halvalla löydettävissä ja hintaansa arvokkaampia.