Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19320)
Escadan tän kesän tuoksusta kokemuksia? Lime ja minttu kuulostavat ainakin kiinnostavilta nuoteilta.
I Love Cosmeticsin Elderflower Fizz kaivettu esiin kesäkäyttöön. Kukkainen vesituoksu joka jaksaa viehättää kolmatta kesää. Täydellinen omassa puhtaassa värittömässä vetisyydessään.
Mulla useimmiten kesätuoksuina käytössä raikkaat tuoksut, Versace Versense, Chanel Chance eau Fraiche, Kenzo Hyper Wave, Issey Miyake tai kukkaiset Dior Diorissimo, Guerlain Allegoria Flora Rosa. Eilen pähkäilin alen ympärillä kahden tuoksun välillä ja mukaan lähti pehmeän tuoksuinen Paco Rabannen Olympea Solar. Meniköhän nyt ihan metsään? En tiedä vielä - menee testiin tänään.
Vinkki heille, jotka eivät voi työssään tuoksua voimakkaasti: Delinan kosteusvoide! Itse olen farmaseutti ja käytän kosteusvoidetta tuomaan miedon tuoksun, josta ei tuoksuherkät asiakkaat valita.
Toinen vinkki on ihanan kevyt ja raikas Jo Malonen Wild Bluebell, josta voi jopa suihkauttaa kosteusvoiteen päälle tuoksuakin, silti ei ole liian voimakas.
Onko muita vinkkejä tuoksuksi sellaiseen työhön, jossa saa olla vain hentoinen tuoksu iholla?
miehenä en ymmärrä, miksi miesten tuoksut pitää olla eri hajuisia kuin naisten. jos miehelle ja naiselle tuoksuttaa vaikka jotain hyvän tuoksuista kukkaa, molemmat tykkäävät. siten naisten tuoksut on juuri sellaisia ja raikkaita, hyvän tuoksuisia. miesten hirveitä, jotkut ihan hyönteismyrkylle haisevia.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan kertauksena vielä: sitruuna ja ruusu ovat ne elementit tuoksuissa jotka pitää kesällä ötökät kaukana :) Ei saa olla liian makea ruusu, vaan sellainen ruusuvesimäinen, kuulemma.
Vanilja, hunaja, nektariini ym ovat niitä jotka houkuttaa etenkin kaikki piikkipyllyset ötökät kimppuun.
Kukkatuoksujen perässä pörräävät etsivät mettä, ne häipyvät kun huomaavat että kukkaa ei ole, mm. koirashyttyset, ampiaiset. Naarashyttyset etsivät verta, ja ne suunnistavat hiilidioksidin ja lämmön perusteella, joten hajuvedellä ei ole väliä.
Sotd Eau Vitaminèe, kesävakkari 15 vuotta jo, 5 pulloa mennyt.
Vierailija kirjoitti:
miehenä en ymmärrä, miksi miesten tuoksut pitää olla eri hajuisia kuin naisten. jos miehelle ja naiselle tuoksuttaa vaikka jotain hyvän tuoksuista kukkaa, molemmat tykkäävät. siten naisten tuoksut on juuri sellaisia ja raikkaita, hyvän tuoksuisia. miesten hirveitä, jotkut ihan hyönteismyrkylle haisevia.
Mikään ei estä miestä käyttämästä naisten hajuvesiä. Monet nimimerkit fragranticassa jotka ovat miehiä kertovat käyttävänsä naisten tuoksuja. Mutta nykyisin löytyy makeita tuoksuja myös miehille, mm. Valentinon Born in Roma-sarja, Gaultierin Le Malet ja Scandalit ovat upeita, niin makeita että ostin yhden Scandalin itsellenikin, vaikka olen nainen. Armanin Stronger with yout on ihania.
Vierailija kirjoitti:
Niche-tuoksut ovat melkein aina unisex.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin! Kokokesän 2024 toistaiseksi suurin kesäsuosikkisi? Ilmianna se kesän ihanin!
Kuulostaa ip-lehden lööpiltä. Joko on taas toimittelija etsiskelemässä aineistoa kevyeen kesäjuttuun?
Kerro ihmeessä suosikkisi! Se voi olla vaikka 20v. vanha. Lehdet ei tee juttuja vanhoista tuoksuista, vaan uutuuksista. Minä joka tein kysymyksen olen kiinnostunut siitä mitä kesä (ja muitakin)suosikkeja ihmisillä on. Omani on Guerlain Rosa Pop, joka harmi kyllä on lopetettu. N53
Tuota, en pysty nimeämään vain yhtä suosikkia....
Tämän kesän parhaisiin kuuluvat Azemour Les Orangers, Corsica Furiosa ja Eau de Gloire Parfum d'Empire-merkiltä. Kesään sopivia, vihreitä ja luonnollisen oloisia tuoksuja.
Yleensä pidän vihreän aromaattisista ja keveistä tuoksuista kesällä. Kevyet ruusut, kuten Goutalin Rose Splendide ja Rose Absolue, sekä Diptyquen Eau Rose edt ovat ihania. Goutalin Eau du Sud on hellepäivien valinta.
Asteen verran voimakkaampia tuoksuja, joita käytän mielelläni kesäiltaisin, ovat Neela Vermeiren Ashoka ja Dusitan La Douceur du Siam, sekä nyky-Opium (joka ei ole ollenkaan niin tymäkkää ainetta kuin ennen). N52
Vierailija kirjoitti:
Mulla useimmiten kesätuoksuina käytössä raikkaat tuoksut, Versace Versense, Chanel Chance eau Fraiche, Kenzo Hyper Wave, Issey Miyake tai kukkaiset Dior Diorissimo, Guerlain Allegoria Flora Rosa. Eilen pähkäilin alen ympärillä kahden tuoksun välillä ja mukaan lähti pehmeän tuoksuinen Paco Rabannen Olympea Solar. Meniköhän nyt ihan metsään? En tiedä vielä - menee testiin tänään.
Kokeilin pitkästä aikaa Chanel Chance eau Fraiche:a. Onko sekin menty reformuloimaan ja kuinka monesti? Kun oli niin mitäänsanomattoman tuoksuinen! Vihreämpi, ruohoisampi ja vähemmän makean sitruksinen kuin 6-7 vuotta sitten (minulla vanhassa pullossa vielä pohjalla 1,5 cm verran joten pystyin verrata)
Vierailija kirjoitti:
Escadan tän kesän tuoksusta kokemuksia? Lime ja minttu kuulostavat ainakin kiinnostavilta nuoteilta.
Tarkoitatko Brisa Cubanaa? Kirjoitin joulukuussa näin:
Escadan uudet Brisa Cubana ja Chiffon Sorbet testattu. Ei jatkoon. Tylsiä ja nopeasti häipyviä. Ysärin versio Chiffon Sorbet -tuoksusta oli varmasti parempi. Muistaako joku?
Onko täällä muita jotka nauttivat koiranputkien tuoksusta? Kun kunnon koiranputkipöheikön ohi kävelee, leijailee sieltä hento, pehmeä tuoksu. Lähempää jos haistelee, mukaan tulee hieman vihertävää särmää. Oikein miellyttävä tuoksu kummin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin! Kokokesän 2024 toistaiseksi suurin kesäsuosikkisi? Ilmianna se kesän ihanin!
Kuulostaa ip-lehden lööpiltä. Joko on taas toimittelija etsiskelemässä aineistoa kevyeen kesäjuttuun?
Kerro ihmeessä suosikkisi! Se voi olla vaikka 20v. vanha. Lehdet ei tee juttuja vanhoista tuoksuista, vaan uutuuksista. Minä joka tein kysymyksen olen kiinnostunut siitä mitä kesä (ja muitakin)suosikkeja ihmisillä on. Omani on Guerlain Rosa Pop, joka harmi kyllä on lopetettu. N53
Tuota, en pysty nimeämään vain yhtä suosikkia....
Tämän kesän parhaisiin kuuluvat Azemour Les Orangers, Corsica Furiosa ja Eau de Gloire Parfum d'Empire-merkiltä. Kesään sopivia, vihreitä ja luonnollisen oloisia tuoksuja.
Yleensä pidän vihreän arom
Inspiroivia tuoksuja, tutkin fragranticasta. Kiitos postauksesta. N53
Onkohan parfumdreams-nettikauppa luotettava? Oletan että asiaa on jo käsitelty moneen kertaankin, mutta aika ei nyt riitä satojen sivujen selailuun että missä, kun päätöksiä pitäisi saada aikaiseksi vielä tämän päivän puolella..
Vierailija kirjoitti:
Onkohan parfumdreams-nettikauppa luotettava? Oletan että asiaa on jo käsitelty moneen kertaankin, mutta aika ei nyt riitä satojen sivujen selailuun että missä, kun päätöksiä pitäisi saada aikaiseksi vielä tämän päivän puolella..
On luotettava, tilannut muutaman kerran. Tuotteet tulee Saksasta, joten ei ylimääräsiä kuluja.
Hermesin Sur Le Nil ja Monsieur Li. Ihanat kesällä, raikkaat ja hyväntuuliset.
Vierailija kirjoitti:
Hermesin Sur Le Nil ja Monsieur Li. Ihanat kesällä, raikkaat ja hyväntuuliset.
Minun oli kerran noin 8 vuotta sitten pakko kysyä Ranskan Nizzassa tavaratalon tyylikkäältä noin nelikymppiseltä kosmetiikkamyyjältä, hyvää englantia puhuvalta huom, että mikä tuoksu hänellä oli. Ulkona oli lämmin päivä +25 ja se tuoksu tuli jotenkin kivasti vastaan ilmastoidussa tavaratalossa, kun astuin katutason kosmetiikkaosastolle. Hänellä oli juuri tuota Hermesin Sur Le Nil:iä. :))
Vierailija kirjoitti:
Yhtä ihaninta en pysty sanomaan. Mutta nyt olen jo pari kuukautta käyttänyt vain näitä neljää tuoksua: Chanel 5 edp, Chanel No 5 l'eau, Bvlgari pour Femme ja Very Valentino. Ja minulla on sentään noin sata tuoksua. Luulin olevani omaperäisempi, mutta klassiset naiselliset kukkaistuoksut vain viehättävät sittenkin.
Tosiaan kertauksena vielä: sitruuna ja ruusu ovat ne elementit tuoksuissa jotka pitää kesällä ötökät kaukana :) Ei saa olla liian makea ruusu, vaan sellainen ruusuvesimäinen, kuulemma.
Vanilja, hunaja, nektariini ym ovat niitä jotka houkuttaa etenkin kaikki piikkipyllyset ötökät kimppuun.