Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19320)
Vierailija kirjoitti:
Ei taida "pilven" läpi kävelystä jäädä mitään jäljelle. Lähinnä menee tuoksu hukkaan tuolla lailla.
Jos haluat laittaa jotain tuoksua mutta maltillisesti niin laita se yksi suihkaus vaikka ranteeseen.
Toinen vaihtoehto on toimia kuten:
Sotd: Dior Homme Sport
Onpa harvinaisen ärsytttävä esitystyyli tällä lyylillä, en pystynyt katsomaan tuota heilumista kuin 5 sekuntia. Pitääkö kaikki nykyään esittää kuin olisi rap-videossa battlaamassa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida "pilven" läpi kävelystä jäädä mitään jäljelle. Lähinnä menee tuoksu hukkaan tuolla lailla.
Jos haluat laittaa jotain tuoksua mutta maltillisesti niin laita se yksi suihkaus vaikka ranteeseen.
Onpa harvinaisen ärsytttävä esitystyyli tällä lyylillä, en pystynyt katsomaan tuota heilumista kuin 5 sekuntia. Pitääkö kaikki nykyään esittää kuin olisi rap-videossa battlaamassa?!
Minä en jaksa edes aloittaa katsomaan. Ei ole juuri mitään tylsempää kuin kaikenlaiset vlogit ja Tiktokit, joissa on tolkuttomasti tyhjää puhetta.
Jos ei saa asiaansa kirjoitettua tiiviisti, niin kyseessä ei ole tärkeä asia. Tyhjänpuhumisvideoita ja selitystä on maailma täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Tulispa Guccin vihreän tuoksuinen numero '3', hedelmäis-myskinen 'Accenti', raikas pioninen 'Envy Me' ja utuisen kukkais-kermainen perus-'Flora' takaisin.
Mulla tyhmällä oli vintage-kolmonen, jonka päästin meneen. Siinä tosin ei ollut mun mittapuun mukaan pätkääkään vihreyttä - varsin makean kukkeana sen koin.
Enemmän kaipaan Guccin ykköstä, jota äitini käytti, kun olin napero. Työpaikan yhdellä vanhuksella oli sitä. Toivottavasti jälkipolvi ei heittänyt sitä roskiin, kun mammasta aika jätti.
Sotd Kilian Black Phantom. Nyt mietin olisiko pitänyt tilata tämä Angels sharen sijasta.. Tämä tosin on alusta saakka tietyllä tavalla hyvin mieto. Selkeä, mutta ihotuoksu minulla. Puolisoni (jonka nenään ei kyllä muutenkaan ole luottamista, kysyi miksi laitoin hyttysmyrkkyä eräänä päivänä suihkuteltuani Chloea) hädin tuskin haistaa tämän ihollani. Itsekin täytyy laittaa nenä kiinni ihoon jotta haistaa, mutta siinä on sitten selkeä. Kahvia, tummaa suklaata, kinuskia, selkeää puuterisuutta. Kahvi ja tumma suklaa taittavat hienosti kinuskin ja vaniljan makeutta, tämä on upeasti tasapainossa makean ja karvaan välillä.
Pilven läpi ilman edes alusvaatteita. Jää ihana vieno tuoksu koko kehoon.
Minäkään en tykkää tymäkästä täsmäiskusta esim. ranteeseen ja muu keho ei tuoksu ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse kuljen tuoksupilven läpi ja kyllä siitä jää juuri sopiva tuoksu tasaisesti iholle ja vaatteisiin. Ja lisäksi ihana tuoksu itse huoneeseen. Yksi suihkaus riittää.
Suoraan ranteeseen tai muualle ihoon suihkautettu tuoksu ei toimi, en pidä siitä että yksi paikka tuoksuu todella voimakkaasti ja muualla ei ole mitään. Tuoksusta tulee elävämpi ja hengittävämpi, kun tuoksun utu sirottuu laajalle.
Käytin tuoksuja omalta kannaltani vuosia väärin, kuin suihkin niitä ranteeseen, vatsaan tai jalkoihin. Nyt vasta olen oppinut nauttimaan tuoksuistani täydesti, kun suihkutan ilmaan. Muiden ei ole pakko, minä teen juuri näin.
Mäkin kokeilin tätä viimeisenä keinona tuoksuihin joista yritin väkipakolla oppia tykkäämään.
Sitten luovutin ja heitin vastenmieliset pullot hiivattiin.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kokeilin tätä viimeisenä keinona tuoksuihin joista yritin väkipakolla oppia tykkäämään.
Mikä ihmeen "mäKIN"?
Minä en ole yrittänyt väkipakolla pitää mistään tuoksusta, enkä ylipäätään hanki vastenmielisiä hajuvesiä. Miksi sinä olet tehnyt niin?
Outoa vänkäämistä täällä tästä asiasta ollut jo sivukaupalla. Paras tapa on mielestäni suihkaista ilmaan ja kävellä tuoksupilven läpi, ja sen tavan olen keksinyt pitkän tuoksukokemuksen ja eri tapojen kokeilun jälkeen. Se tosiasia pitää nyt vain kestää, sillä kantani ei muutu.
t. Se, jolle vastasit
Katsoin Fragranticasta, että Lancôme on julkaissut Absolue-sarjan. Onkohan näistä mihinkään?
https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/Absolue-1001-Roses-94910.ht…
https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/Absolue-6AM-Rose-94911.html
https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/Absolue-Hot-As-Rose-94913.h…
https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/Absolue-Hell-Of-A-Rose-9491…
https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/Absolue-I-Flamed-A-Rose-949…
https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/Absolue-Le-Parfum-94915.html
https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/Absolue-Not-Your-Rose-94916…
https://www.fragrantica.com/perfume/Lancome/Absolue-Oud-Bouquet-94917.h…
Vierailija kirjoitti:
Pilven läpi ilman edes alusvaatteita. Jää ihana vieno tuoksu koko kehoon.
Minäkään en tykkää tymäkästä täsmäiskusta esim. ranteeseen ja muu keho ei tuoksu ollenkaan.
Minä teen tätä voimakkaiden tuoksujen kanssa. Muutamaa tuoksua tullut ensi kokeilulla laitettua liikaa (joissain se yksikin suihkaus iholle voi olla itselle liikaa!), ja aiheuttanut lähes huonon olon. Tällä tavalla käytettynä tuoksuu juuri sopivasti. Itsellä näitä tuoksuja mm. Baccarat Rouge ja Chanel Coco Mademoiselle.
-N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksa edes aloittaa katsomaan. Ei ole juuri mitään tylsempää kuin kaikenlaiset vlogit ja Tiktokit, joissa on tolkuttomasti tyhjää puhetta.
Jos ei saa asiaansa kirjoitet
Tämä juuri. Hermo pettää pitkiin alkulätinöihin. Jos haluan katsoa vaikka jonkun kuntosaliliikkeen videolta, haluan katsoa sen liikkeen enkä mitään turhaa jorinaa varttitunnin verran ensin.
HIrveä helle joten vesituoksubodyspray Elderflower Fizz, mikä ihana tekosyy!
Vierailija kirjoitti:
Heh heh :p
On testattu 29:ää tuoksua, mutta niitä muita ei kerrota, vain kahdeksan "menestyneintä". Okei, noiden kahdeksan perusteella voi päätellä, että uusimmat tavaratalotuoksut on olleet testissä.
Olen noita muita tuoksutellut paitsi Tom Fordin Electric Cherryä, ja melko tylsiä perustuoksuja ovat. Ihan hyviä, mutta yllätyksetöntä valtavirtaa. Jutun tarkoitus lienee markkinoida Emotioneissa ja tavarataloissa myynnissä olevia tuoksuja. Lukisin itse mieluummin juttuja parfymööreistä ja tuoksutalojen historiasta sekä raaka-aineista. Mutta kaipa nuo testitkin asiansa ajavat. Tärkeää olisi kuitenkin kertoa, mitä ne muut testatut olivat, jos nuo kerran ovat parhaita. Mielellään myös lukisi perustiedot näistä monihenkisistä raadeista: montako raatia, montako henkilöä yhdessä raadissa, millä perusteella valittu, minkä ikäisiä ja mitä sukupuolta sekä testaajien omat lempituoksut.
Minulla astma ja migreeni, jotka alkaa usein vaivaamaan helteellä (ja kun ilmastointi "vihloo" päätä), tai vaihtoehtoisesti kun sadetta ja ukkosta tulossa niin migreeni yltyy ilmanpaineen laskun takia. Olen siksi oppinut laittamaan tuoksua taakse, eli niskaan ja häntäluun kohdalle ettei ne tunnu kasvoilla :D Joskus laitan rintojen alle 2, tai ihan navan yläpuolelle 1 suihkauksen, riippuen tuoksun voimakkuudesta mutten pysty laittaa kaulaan enkä decolleteesen, harvemmin suihkaista.
Testerit laitan ranteen ja kyynärpäätn väliin, ja odotan etten vaan saisi kohtauksia.
Kamalia nämä molemmat 25 ja 35 ikäisenä puhjenneet sairaudet, tällaiselle viittä kymppiä käyvälle joka ollut tuoksujen ystävä teinistä saakka. :((
pyyhkäisin vahingossa lauseen lopun pois lähettäessäni viestin: harvemmin suihkaista edes hiuksiin.
Mitä arvon av-yleisö sanoo pradan infusion linjan tuoksuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen "mäKIN"?
Minä en ole yrittänyt väkipakolla pitää mistään tuoksusta, enkä ylipäätään hanki vastenmielisiä hajuvesiä. Miksi sinä olet tehnyt niin?
Outoa vänkäämistä täällä tästä asiasta ollut jo sivukaupalla. Paras tapa on mielestäni suihkaista ilmaan ja kävellä tuoksupilven läpi, ja sen tavan olen keksinyt pitkän tuoksukokemuksen ja eri tapojen kokeilun jälkeen. Se tosiasia pitää nyt vain kestää, sillä kantani ei muutu.
t. Se, jolle vastasit
Ja se on ihan väärä tapa. Ei minunkaan kantani mihinkään muutu. Deal with it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen "mäKIN"?
t. Se, jolle vastasit
Ja se on ihan väärä tapa. Ei minunkaan kantani mihinkään muutu. Deal with it.
Ei minulla ole missään vaiheessa ollut sen kanssa ongelmaa. Tiedän, että ihmiset ruikkivat yhteen kohtaan ihoaan parfyymiä niin, ettei se tuoksu edukseen. Se on heidän valintansa. En ole mennyt alapeukuttamaan enkä jänkyttämään viesteihin, joissa on kerrottu, että käytetään tuota tapaa.
Seurasin aiempien sivujen keskusteluja, ja siellä kovasti alapeukutettiin jotakuta joka sanoi suihkivansa ilmaan ja jotakuta, joka ihmetteli alapeukkuja. Ihmetytti minuakin, mutta en sekaantunut keskusteluun. Jänkytys kuitenkin jatkui myöhemmin, silloin sekaannuin.
Typeriä muuten nuo englanninkieliset lausahdukset kesken suomenkielisen tekstin, mutta typeryyshän on ehtymätön luonnonvara.
Itse kuljen tuoksupilven läpi ja kyllä siitä jää juuri sopiva tuoksu tasaisesti iholle ja vaatteisiin. Ja lisäksi ihana tuoksu itse huoneeseen. Yksi suihkaus riittää.
Suoraan ranteeseen tai muualle ihoon suihkautettu tuoksu ei toimi, en pidä siitä että yksi paikka tuoksuu todella voimakkaasti ja muualla ei ole mitään. Tuoksusta tulee elävämpi ja hengittävämpi, kun tuoksun utu sirottuu laajalle.
Käytin tuoksuja omalta kannaltani vuosia väärin, kuin suihkin niitä ranteeseen, vatsaan tai jalkoihin. Nyt vasta olen oppinut nauttimaan tuoksuistani täydesti, kun suihkutan ilmaan. Muiden ei ole pakko, minä teen juuri näin.