Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19493)

Vierailija
16121/19493 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehopositiivinen ja HEIpirun ylpeä siitä🐖

Vierailija
16122/19493 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Prada Paradox kokeilussa. Aivan täydellisesti tiivistyy tässä 2020-luvun trendi. Hurmaa ihastuttavalla suloisuudella joka on yhtä aitoa kuin kermavaahtoa muistuttava pursotusvaahto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16123/19493 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeessahan "Skäbä" on. Puhtaaseen rokkariin jolla kiiltävä pitkä tukka, valkoinen t-paita ja nahkatakki kun suihkuttaa pintaan vähän Dior Hommea niin ai jai mikä namu!

Nimittäin mulla on tällainen parfyymifriikkauksen alalaji: Seksyimmät kombot nahkatakin kanssa. 

Vierailija
16124/19493 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi uskoa että täällä on 3 viiskymppistä parfyymifriikkiä joilla on 96v. mummo. Onkohan tässä joku korrelaatio. Mitä enemmän käytät parfyymiä sitä pitempään mummos elää 😁

Vierailija
16125/19493 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkopäivän tuoksuna suurin rakkauteni A Drop D'Issey Fraiche. Sininen vesituoksu. 

Vierailija
16126/19493 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin just Notinolta Atelier Colognen Cedre Atlasin ja Pomelo Paradis'n, molemmat 30 ml:n pulloja. Niistä sattui olemaan tarjous ja ilmaiset postikulut yli 50€:n tilauksesta. Yksi pullo oli reilut 47 euroa eli oli pakko ostaa kaksi. 😁 No, mulla on ollut molemmista näyte, niin tiesin mitä tilaan. Cedre Atlas oli jännä tapaus. Ensiksi se tuoksui aivan liian maskuliiniselta nenääni, mutta useamman kokeilun jälkeen ihastuin ikihyväksi. Tuntui kuin olisin seisonut aukiolla keskellä lumista kevättalvista  mäntymetsää korkean kallion laella ja katsellut iltapäivän auringon kultaamaa maisemaa. Se mielikuva jäi mieleeni ja sellaiset neljä vuotta olen kaihoillut sen tuoksun perään. Nyt oli sitten tilaisuus se saada, kun mainos siitä levähti puhelimen näytölle, ja ihan pakko oli lähteä tilaamaan. Pomelo Paradis on herkullinen kesäinen greippituoksu ja tulee myös varmasti käytettyä.

Vierailija
16127/19493 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi uskoa että täällä on 3 viiskymppistä parfyymifriikkiä joilla on 96v. mummo. Onkohan tässä joku korrelaatio. Mitä enemmän käytät parfyymiä sitä pitempään mummos elää 😁

😄😆 Mikä päättely!  Nyt tunnen syyllisyyttä siitä että tapoin mummoni kun laiminlöin hajuveden käytön.

Vierailija
16128/19493 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen alle viiskymppinen, ja olen se eka joka mainitsi mummoni ja tuoksumuistinsa.

Toinen mummoni kuoli vain 74-ikäisenä.

Vierailija
16129/19493 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No.5 viikko. Postaan jokaisen päivän peräkkäin. Kaikki pullot säilytetty pimeässä tasalämmössä. N53

1) 80-luvun vintage edt. Yhdellä sanalla: Jumalainen. Yhä kauneinta mitä olen koskaan tuoksuttanut. On kuin elävä kullanvärinen silkinsileä olento joka leijuu ja kiemurtelee ympärillä. Aldehydit, kukista erityisesti ylang-ylang, vähän nahkaisuutta, aito tammisammal. Miehen kommentti: "Tuoksuu 70-luvulle." Tämä olisi se yksi ja ainoa loppuelämäksi jos valita saisi. Jäljellä pullossa 3cm eli haaveeksi jää. Pulloni on  kuin linkin kuvassa. https://www.ebay.co.uk/itm/125430876119

2) No.5 parfum vuorossa. 2010 -luvulta. Parfyymi on kaunis, vähän karheampi kuin silkinsileä vintage edt. Vahvat aldehydit ja  yleiskukkaisuus, ihanin vaihe on kun tuoksu muuttuu vähän puuteriseksi ja mukaan tulee vieno makeus kuin hitunen vaniljaa (ei samaa kuin vanilja nykyisin). Kaikenkaikkiaan kevyt, ilmava, tyylikäs, jokainen nuotti on kaunis. Tämäkin voisi olla loppuelämän tuoksu.

Vierailija
16130/19493 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No.5 viikko. Postaan jokaisen päivän peräkkäin. Kaikki pullot säilytetty pimeässä tasalämmössä. N53

1) 80-luvun vintage edt. Yhdellä sanalla: Jumalainen. Yhä kauneinta mitä olen koskaan tuoksuttanut. On kuin elävä kullanvärinen silkinsileä olento joka leijuu ja kiemurtelee ympärillä. Aldehydit, kukista erityisesti ylang-ylang, vähän nahkaisuutta, aito tammisammal. Miehen kommentti: "Tuoksuu 70-luvulle." Tämä olisi se yksi ja ainoa loppuelämäksi jos valita saisi. Jäljellä pullossa 3cm eli haaveeksi jää. Pulloni on  kuin linkin kuvassa. https://www.ebay.co.uk/itm/125430876119

2) No.5 parfum vuorossa. 2010 -luvulta. Parfyymi on kaunis, vähän karheampi kuin silkinsileä vintage edt. Vahvat aldehydit ja  yleiskukkaisuus, ihanin vaihe on kun tuoksu muuttuu vähän puuteriseksi ja mukaan tulee vieno makeus kuin hitunen vaniljaa (ei samaa kuin vanilja nykyisin). Kaikenkaikkiaan kevyt, ilmava, tyylikäs, jokainen nuotti on kaunis. Tämäkin voisi olla loppuelämän tuoksu.

3) No.5 parfum, toinen päivä peräkkäin. Tutkin lisää mitä tässä yhtenäisessä kokonaisuudessa erottuisi. Tuoksu on olemukseltaan kuin pyöreä pallo jonka ainekset on tasapainossa, se pysyy koossa eikä romahda iholla ("fall flat on skin"). Vasta kun tulee puuterisuusvaihe, pallo hajoaa tomuksi iholla. Kukista erotan ylang-ylang, ruusu, iiris. Piti tarkistaa nuotit ja tässähän tosiaan on eilen haistamaani vaniljaa pohjanuoteissa. Loppuviimeksi No.5 parfum maltilla annosteltuna on kaunis ihotuoksu (skin scent), joka tosiaan tuoksuu naiselta, niin kuin Coco Chanel kai halusikin. "Your skin but better" luotiin jo 1921 -luvulla.

Vierailija
16131/19493 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkiksi sille joka halusi ostaa YSL Champagnen, niin nyt ainakin Sellpyssä on 2 kpl, toinen vain 122 e ja toinen täysi on kalliimpi.

Vierailija
16132/19493 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkiksi sille joka halusi ostaa YSL Champagnen, niin nyt ainakin Sellpyssä on 2 kpl, toinen vain 122 e ja toinen täysi on kalliimpi.

Aivan perkeleen kalliita!

T.Sonja

Vierailija
16133/19493 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on täällä ilmassa kaipuuta menneeseen. Kaupassa kadulla parikin kertaa ilmassa tuntunut kevyenkevyt kukkaistuoksu tyyliin Pleasures. Tauon jälkeen tuommoinen tuoksuu siis niin hurjan freesiltä taas. Vaatteissa on kyllä retroa ja vintagea, missä viipyy nuorempien sukupolvien into samaan tuoksuissa?

Vierailija
16134/19493 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna SJP Stash. Täysin lineaarinen, hyvin voimakas ja kestävä, joten todennäköisesti erittäin "synteettinen", ainakin Iso E:tä reippaasti.

Pidän itse tuoksusta: puumaisuus ja pehmeys viehättää mutta lähes radioaktiivinen kesto saa kyllä vähän hermostumaan. Yleensä haluan kotiin tultuani ja vaatteet vaihdettuani illalla suihkauttaa vielä jotain muuta tuoksua, mutta tänään ei tule onnistumaan. Stash puskee kaikkialta vielä vaatteidenvaihdonkin jälkeen.

Vierailija
16135/19493 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa! En löydä mistään ihanaa sitrustuoksua, joka olisi todella raikas ja hyvälaatuinen. Chanelin Chance tuoksuu ihollani mandariinilta. Kauan sitten Lancomella oli O de Lancome. Rakastin sitä! Sen tekeminen lopetettiin ajat sitten. Siinä oli ihana, puuterinen vivahde. Nyt olen käyttänyt Guzzin Bamboota. Pidän kyllä siitäkin.

Jännä juttu. "Elämäni tuoksu" on yllättäen Yves Rocherin halpistuoksu Vie Privee. (???) En ole senkään tyyppistä löytänyt mistään.

Olisin kiinnostunut myös tuoksusta, joka tuoksuisi pelkästään orvokilta. Osaako joku auttaa?

Vierailija
16136/19493 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa! En löydä mistään ihanaa sitrustuoksua, joka olisi todella raikas ja hyvälaatuinen. Chanelin Chance tuoksuu ihollani mandariinilta. Kauan sitten Lancomella oli O de Lancome. Rakastin sitä! Sen tekeminen lopetettiin ajat sitten. Siinä oli ihana, puuterinen vivahde. Nyt olen käyttänyt Guzzin Bamboota. Pidän kyllä siitäkin.

Jännä juttu. "Elämäni tuoksu" on yllättäen Yves Rocherin halpistuoksu Vie Privee. (???) En ole senkään tyyppistä löytänyt mistään.

Olisin kiinnostunut myös tuoksusta, joka tuoksuisi pelkästään orvokilta. Osaako joku auttaa?

En ole sitrustuoksuja juuri käyttänyt, itselläni on vain Light Blue ja Eau de Patou, mutta ainakin L'Occitanen Verveineä on usein kehuttu. Muita Sokoksella/Stockmannilla testattavissa olevia sitrustuoksuja ovat Clarinsin Eau Dynamisante ja Biothermin Eau Vitaminee. Guerlainin Herba Frescaa taitaa olla myös (?).

Vierailija
16137/19493 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

O de Lancome lopetettu? Voi kauhea, onneksi kaapistani löytyy 200 ml pullo, jonka joskus nostalgiahimossa ostin kesän kynnyksellä. Saa sitä edelleen muualtakin, isoissa ja pienissä pulloissa, vaikkapa Notinosta.

Kaunein puuterinen orvokki on mielestäni Guerlainin Apres l'ondee, jota en omista vaan jonka suhteen yhä emmin. Tuoksu on ihana mutta surumielinen.

Vierailija
16138/19493 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvokkituoksuista itselläni on Yardleyn April Violets, mutta siinä on fahrenheitmainen petrolinen vivahde. Se ei ole herkkä ja hentoinen orvokin tuoksu. Sen sijaan Balengiacan Parisin orvokki on hennompi ja hienompi. Siinä on muitakin nuotteja, mutta yleensä niitä tarvitaankin, jotta saadaan luotua vaikutelma tuoreen orvokin (tai muun kukan) tuoksusta. Vai mitä sanoo tuon tuoksun paremmin tunteva palstalainen suosittelisitko Parisia nimenomaan orvokin tuoksuna?

Vierailija
16139/19493 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O de Lancome lopetettu? Voi kauhea, onneksi kaapistani löytyy 200 ml pullo, jonka joskus nostalgiahimossa ostin kesän kynnyksellä. Saa sitä edelleen muualtakin, isoissa ja pienissä pulloissa, vaikkapa Notinosta.

Kaunein puuterinen orvokki on mielestäni Guerlainin Apres l'ondee, jota en omista

Minulla on Apres l'ondee, mutta en suositellut sitä orvokkituoksuna, koska se tuoksuu myös anikselta. Minulle tulee aina Lontoon rakeet mieleen.

Vierailija
16140/19493 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa tilanteissa tai mielialoissa huomaat käyttäväsi Apres londeeta? Löydätkö sille arkikäyttöä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi