Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19489)
Vaalipäivän tuoksuksi valikoitui Cabochard edp. Käyn äänestämässä vasta tänään. Mahtaako tuoksu viestiä mitään siitä, ketä äänestän?
Mun vaalipäivän tuoksuna on Mon Guerlain edp.
Vierailija kirjoitti:
Vaalipäivän tuoksuksi valikoitui Cabochard edp. Käyn äänestämässä vasta tänään. Mahtaako tuoksu viestiä mitään siitä, ketä äänestän?
Hetken asiaa pohdittuani muistin, että kyseessä taitaa olla aika vihreä tuoksu. :)
Itse äänestin hieman keisarillista nimeä kantavaa ehdokasta, väldigt svårt att gissa vem :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetken asiaa pohdittuani muistin, että kyseessä taitaa olla aika vihreä tuoksu. :)
Itse äänestin hieman keisarillista nimeä kantavaa ehdokasta, väldigt svårt att gissa vem :D
Tosiaan, Cabochard on vihreä tuoksu. Näin siis alitajuntani kertoi, ketä minun pitää äänestämän. Nimittäin olen ollut kahden vaiheilla, ja alun perin ajattelin äänestäväni erästä toista ehdokasta. Vielä tuon viestin kirjoittaessani en ollut varma, ketä äänestäisin, enkä itse ajatellut tuota vihreyttä silloin ollenkaan, kunhan kysyin muilta mielleyhtymiä.
Alun perin minun piti tänään laittaa Moulin Rougea, mutta unohdin täysin, että olin ottanut sen jo esiin, ja meninkin parfyymilaatikolleni valitsemaan tuoksua uudelleen.
Onko sinulla vaalipäivän tuoksua? En osaa keksiä, mikä voisi sopia keisarillisen nimen ehdokkaan äänestämiseen.
Kertokaapa tietäjät - Mistä johtuu se, että usein pieni hajuvesinäyte saa ihastumaan johonkin tuoksuun, mutta kun hankit sitä koko pullon, tuoksuun kyllästyy samoin tein?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa tietäjät - Mistä johtuu se, että usein pieni hajuvesinäyte saa ihastumaan johonkin tuoksuun, mutta kun hankit sitä koko pullon, tuoksuun kyllästyy samoin tein?
Ihmetellyt aivan samaa asiaa vuosien varrella. Ainoa keksimäni selitys: Pikku näytteestä laitetaan tuoksua pieni määrä pienelle alueelle iholla. Suuresta pullosta tulee aina enemmän kerralla ja leviää laajemmalle. Molemmat asiat vaikuttavat tuoksun kokemiseen. Jopa nuotit erottuvat eri tavalla. Esim. Rosa Pop tuoksuu enemmän punaisille karkeille tai enemmän iirikselle ja ruusulle riippuen siitä laitanko iholle pikku lammikon vai spreijaanko laajemmalle alueelle kevyemmin.
Se on tänään Nuxe Floral kun ulkona on noin totaalisen harmaata. Tarvitaan jotain nättiä ja värikästä.
Jos olisi Lumenella vielä tuoksu myynnissä niin sitä laittaisin tänään. Harmi ettei ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi Lumenella vielä tuoksu myynnissä niin sitä laittaisin tänään. Harmi ettei ole.
Luulisi että olisi menekkiä vaikka bodyspray-triolla koivu, metsämansikka ja heinäpelto. Koivun tuoksu olisi valmiina aivan ihanassa shampoo-suihkugeeli sarjassa Lumenella jo.
Vaalipäivän tuoksu on Chanelin Gabrielle Essence. Sen verran plusasteita ja keväiseltä tuntuu, että jätin talviset gourmandit ja muut hyllyyn ja valitsin kukkaistuoksun. Vielä ei ole käyty äänestämässä. Mutta ei ole kiire, tehdään kauppareissu siihen samaan syssyyn. Sata metriä äänestyspaikalle, siitä kolmisensataa metriä kauppaan ja sitten kotiin sapuskan tekoon. Se on tämän iltapäivän suunniteltu kävelyreissu ja toivottavasti ei ole vielä liian liukasta.
Olen vaalipäivänä puisella tuulella ja kerrostin Ajmalin Amber Woodia Couvent des Minimesin Valparaison kanssa. Ääni meni tuolle keisarillisnimiselle, millä yllätin vähän itsenikin.
Hajuvedet vanhenevat myös. Se hapettuu ja haju hieman "härskiintyy". Jotkut hajuvedet voivat kestää pidempään, riippuen hajuvedestä ja säilytyksestä, mutta ei ne kymmentä vuotta kestä hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin on käynyt. Tuoksun kauneus on näyttäytynyt parhaimmillaan vasta kun sen saa suihkutettua pullosta isona pilvenä. Näytteet on hyviä, mutta niiden kanssa on semmosta tuhertamista.
Jotkut tuoksut on vaatineet kaksi tai kolme näytettä, ja riittävästi aikaa, ennen kuin ostopäätös on valmis.
Toisaalta joskus on rakkaus syttynyt ensisuihkaisulla.
Vierailija kirjoitti:
Lumene on roskasarjaa.
Raivostuttava tämä jokakeväinen uutuuksienhimo. Laatikko täynnä rakastamiani tuoksuja mutta kevään tullen puhaltaa ihmismielen uudet tuulet ja sitämyöten haluaisi tuosutkin uudistaa.
Voi miten kiva ketju! Näin hienosti tuoksujen taustoja tuntevia ihmisiä! Minulla on ollut nuoruudesta asti yksi tuoksu johon palaan, ja jota on oltava aina yksi pullo ja se on Chanel 5 EDT. Se on eri tuoksu kuin parfyymi, mutta minä pidän tästä ja se sopii minulle. Monelle on tullut yllätyksenä kun ovat kuulleet mikä tuoksu minulla on, sitä kai pidetään vanhanaikaisena. Mutta jotain tässä tuoksussa on, se on kuin vanha rakastaja joka palaa aina takaisin. Ja tästä tuoksusta saan eniten kehuja, myös miehiltä. Ehkä se istuu ihooni. Tilasin Very Good Girl Blushin, onko siitä mielipiteitä? Odotan sitä vielä saapuvaksi. Joululahjaksi sain Armanin My Wayn EDP:n, yllättyin kuinka kiva päivätuoksu se on. Itse en olisi sitä valinnut. Guerlainille Pariisiin olen haaveillut mennä seuraavalla reissulla, olisi ihana päästä tutkimaan kaikkia niitä tuoksuja. Guerlainin tuoksut ovat upeita.
Sotd on sitten Davidoff Run Wild. Yhtä keveätä karkkipilveä ilman myskejä, tonkapapua, ambraa tai santelipuita joihin tuoksu loppua kohden romahtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Voi miten kiva ketju! Näin hienosti tuoksujen taustoja tuntevia ihmisiä! Minulla on ollut nuoruudesta asti yksi tuoksu johon palaan, ja jota on oltava aina yksi pullo ja se on Chanel 5 EDT. Se on eri tuoksu kuin parfyymi, mutta minä pidän tästä ja se sopii minulle. Monelle on tullut yllätyksenä kun ovat kuulleet mikä tuoksu minulla on, sitä kai pidetään vanhanaikaisena. Mutta jotain tässä tuoksussa on, se on kuin vanha rakastaja joka palaa aina takaisin. Ja tästä tuoksusta saan eniten kehuja, myös miehiltä. Ehkä se istuu ihooni. Tilasin Very Good Girl Blushin, onko siitä mielipiteitä? Odotan sitä vielä saapuvaksi. Joululahjaksi sain Armanin My Wayn EDP:n, yllättyin kuinka kiva päivätuoksu se on. Itse en olisi sitä valinnut. Guerlainille Pariisiin olen haaveillut mennä seuraavalla reissulla, olisi ihana päästä tutkimaan kaikkia niitä tuoksuja. Guerlainin tuoksut ovat upeita.
Onhan sen nyt aivan ihana. Itsekin palaan tähän usein. Lisäksi No.5 Eau Premiere ja L'Eau on suosikkejani. Tuon Edt:in muodossa sulla onkin hyvä tuoksu. Sitten taas Edp on itseasiassa kaikkein kauimpana originaalista vitosesta (vaikka kerran Stockmannin myyjä väitti juuri edp:in olevan lähinnä, virheellisesti), koska se on tehty 80-luvulla ja käytetty mm. silloin uutta synteettistä santelipuuta joka tekee tuoksusta 80 -lukuisemman kuin edt ja parfum.
Siis mulle on kyllä myyty juurikin No.5 EDP sinä versiona joka muistuttaa alkuperäistä. Mitä ihmettä. Mistä tästä saa luotettavaa tietoa? Olen senverta friikki ja yksityiskohtiin takertuja että haluan aina tietää asioiden todellisen laidan mahdollisimman hyvin. Onko linkkiä tms?
Narciso Rodriguezista taitaa tulla Suomessa taas harvojen huvi nettikaupan ulkopuolella. Ensimmäiseni ostin 2019 Kicksistä, koska silloin ei niitä muualta saanut. Nyt ei taida olla niissäkään kaupoissa, mitä äsken vilkaisin.
Toivottavasti Viking Line vielä saa pitää ne valikoimissaan. Sieltäkin viime vuonna hävisi ainakin Miu Miu. Olisin sen mangontuoksuisen ostanut, mutta ei ollut koko merkkiä hyllyissä enää.