Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19493)

Vierailija
16101/19493 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16102/19493 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mulle on kyllä myyty juurikin No.5 EDP sinä versiona joka muistuttaa alkuperäistä. Mitä ihmettä. Mistä tästä saa luotettavaa tietoa? Olen senverta friikki ja yksityiskohtiin takertuja että haluan aina tietää asioiden todellisen laidan mahdollisimman hyvin. Onko linkkiä tms?

Fragnantican sivulta voi ukea lanseerausvuosien lisäksi että EDT joka on luotu vuonna 1924 tekijä on Ernest Beaux, sama joka loi Chanel 5 parfyymin 1921. EDP on vuodelta 1986 ja luoja Jacques Polge.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16103/19493 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mulle on kyllä myyty juurikin No.5 EDP sinä versiona joka muistuttaa alkuperäistä. Mitä ihmettä. Mistä tästä saa luotettavaa tietoa? Olen senverta friikki ja yksityiskohtiin takertuja että haluan aina tietää asioiden todellisen laidan mahdollisimman hyvin. Onko linkkiä tms?

Fragnantican sivulta voi ukea lanseerausvuosien lisäksi että EDT joka on luotu vuonna 1924 tekijä on Ernest Beaux, sama joka loi Chanel 5 parfyymin 1921. EDP on vuodelta 1986 ja luoja Jacques Polge.

Mutta kun tuoksut tuppaa vuosien varrella muuttumaan, on reformuloinnit ja raaka-aineiden muutokset ja uudet aromakemikaalit, niin eihän alkuperäisen luomisvuoden perusteella voi sinänsä päätellä mikä olisi lähinnä alkuperäistä? Jos esim. tuo Polgen 1986 versio on vaikka ollut tarkoitus tehdä muistuttaamaan mahdollisimman läheisesti aivan originaalia No.5?

Vierailija
16104/19493 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chanel 5 EDP on sellainen Venäjän markkinoille tehty versio jossa lisätty raskaita raaka-aineita, heikäläisten makuun. Näin minulle kerrottiin pariisilaisessa Chanel-myymälässä 90-luvulla, ja kertoja oli myyjä, joka 80-vuotiaan näköinen mummo joten tiesi aivan varmasti asiansa ja historiat. :))

Muistuttaa paljon sitä vuoskymmenten takaista venäläistä Moskovan Punainen hajuvettä.

Vierailija
16105/19493 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kellään suositella realistista ruusutuoksua joka kestäisi hyvin iholla? 

Minulla on tällä hetkellä Diptyquen Eau Rose EdT. Se on ihana, mutta haihtuu iholta noin kahdessa tunnissa. Samasta tuoksustahan on olemassa myös EdP, mutten ole kokeillut sitä. Lisäksi on suloiseen rasiaan pakattu solid perfume. Onko kukaan kokeillut näitä kahta viimeksimainittua? Ovatko ne kestävämpiä kuin EdT? 

Lisäksi olen katsellut Jo Malonen Red Rosesia. Suihkaisin sitä ranteeseen viimeksi lentokentällä ollessani, mutta koska pesin kädet pian sen jälkeen, en saanut realistista käsitystä tuoksun kestävyydestä.

Vierailija
16106/19493 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chanel 5 EDP on sellainen Venäjän markkinoille tehty versio jossa lisätty raskaita raaka-aineita, heikäläisten makuun. Näin minulle kerrottiin pariisilaisessa Chanel-myymälässä 90-luvulla, ja kertoja oli myyjä, joka 80-vuotiaan näköinen mummo joten tiesi aivan varmasti asiansa ja historiat. :))

Muistuttaa paljon sitä vuoskymmenten takaista venäläistä Moskovan Punainen hajuvettä.

Samoihin aikoihin 80-luvulla kun tuo voimakkaampi EdP on tehty 1986, on myös suunniteltu uusiksi se Chanelin klassinen 2.55 laukku ja siihen lisättiin se CC-logoinen lukko Karl Lagerfeldtin toimesta, tuolloisen Neuvostoliiton markkinoille kun siellä alkoi talous näyttää elpymisen merkkejä. Siellä piti olla prameampaa ja hajuisampaa ja Venäjän myötä markkinat senkuin vilkastuivat.

Huom; Coco Chanelin alkuperäinen #5-tuoksu oli valkoisten kukkien kaunis EdT-sinfonia eikä päällekäyvän voimakas, ja hänen alkuperäisessä Chanel 2.55 laukussa oli neliömäinen Mademoiselle-lukko eikä mitään logoja. Ketjutkin olivat sirommat eikä nahkasuikale-kettinkiä. Alkuperäinen laukku otettiin uustuotantoon nimellä Reissue joskus 2000-luvulla.

Vierailija
16107/19493 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta mitä kaikkea voi asioiden  pinnan alta löytyä kun joku tietää joitain. En ole ikinä kuullut tätä!

Vierailija
16108/19493 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen muistan jonkun venäläisen joskus sanoneen että Moskovassa kaikista suosituin Chanelin tuoksu oli Coco eli se musta pullo.

Vitoset ja Coco Mademoisellet sekä Chancet oli aivan liian pliisuja heille :D :D :D

Muistaako kukaan Venäjän Top 10 tuoksulistaa joltain kauneuspalstalta (Ellit?) kun joku palstalainen kopsi sen Venäjän Voguesta joskus 2000 luvulla?! Kun siellä oli keskustelut että mitkä tuoksut suosittuja missäkin päin maapalloamme.

Siinä listassa oli Coco, Angel, Mahora, JPG-naistorso, Amarige, Poeme, Organza ja Salvador Dalin huulipullo, mutta kahta en muista.

Vierailija
16109/19493 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen kuullut, Cocosta ja sen muunnelmista pidetään idässä enemmän kuin vitosesta ja sen versioista.

Minulla on Chanel 5 edp ja se on upea tuoksu, täysin kukistumaton. Ei mikään Krasnaja Moskva, vaan ylellinen ja vahva ns. rikkaan naisen tuoksu. Aldehydit ja balsamisuus varmaan koetaan raskaiksi. On se sillä tavalla vaativa tuoksu, että sitä ei voi aina käyttää. Täytyy olla Se Hetki.

Pulloni on tätä mallia:

https://www.etsy.com/hk-en/listing/1059300549/chanel-n-5-parfum-1986-ea…

Vierailija
16110/19493 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniih. Senkin mahdollistajat. Huomenna kaivan esiin kaikki versioni No.5:stä ja tiistaista tiistaihin viikon verran kokeilen niitä ja vertailen. Parfum, edp, L'Eau ja todella vanha erittäin vintage eau de toilette. Viimeinen tuoksui aivan taivaalliselta vielä 2007, ja oli jo silloin varmasti pari vuosikymmentä vanha. Saapa nähdä mikä on tilanne. N53

Vierailija
16111/19493 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 96-vuotias rakas mummoni sanoo että tämän päivän L'Eau Chanel 5 tuoksuu eniten siltä oikealta alkuperäiseltä Chanelilta mitä alkoi käyttää nuorena naisena kun Amerikan tätinsä joka matkusti usein Ranskassa ja Italiassa varakkaan miehensä kanssa, lähetti hänelle Suomeen, vaatteiden ja karamellien lisäksi.

Päänsä ja muistinsa on terävä ja hajuaistinsa myös makuaistin lisäksi, vaikka liikkuminen tuottaa vaikeuksia.

Siksi ostin hänelle joululahjaksi tuon tuoksun. <3

Vierailija
16112/19493 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy mennä Stokkalle testaamaan edt:tä ja eau-versiota, ehkä myös ostan jommankumman. Jostain syystä olen ne tähän saakka ohittanut, Chanel 19 on vienyt huomioni.

Vierailija
16113/19493 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No.5 viikko. Postaan jokaisen päivän peräkkäin. Kaikki pullot säilytetty pimeässä tasalämmössä. N53

1) 80-luvun vintage edt. Yhdellä sanalla: Jumalainen. Yhä kauneinta mitä olen koskaan tuoksuttanut. On kuin elävä kullanvärinen silkinsileä olento joka leijuu ja kiemurtelee ympärillä. Aldehydit, kukista erityisesti ylang-ylang, vähän nahkaisuutta, aito tammisammal. Miehen kommentti: "Tuoksuu 70-luvulle." Tämä olisi se yksi ja ainoa loppuelämäksi jos valita saisi. Jäljellä pullossa 3cm eli haaveeksi jää. Pulloni on  kuin linkin kuvassa. https://www.ebay.co.uk/itm/125430876119

Vierailija
16114/19493 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kellään suositella realistista ruusutuoksua joka kestäisi hyvin iholla? 

Minulla on tällä hetkellä Diptyquen Eau Rose EdT. Se on ihana, mutta haihtuu iholta noin kahdessa tunnissa. Samasta tuoksustahan on olemassa myös EdP, mutten ole kokeillut sitä. Lisäksi on suloiseen rasiaan pakattu solid perfume. Onko kukaan kokeillut näitä kahta viimeksimainittua? Ovatko ne kestävämpiä kuin EdT? 

Lisäksi olen katsellut Jo Malonen Red Rosesia. Suihkaisin sitä ranteeseen viimeksi lentokentällä ollessani, mutta koska pesin kädet pian sen jälkeen, en saanut realistista käsitystä tuoksun kestävyydestä.

Parfumers Workshopin Tea Rose on voimakas ja pitkäkestoinen aito ruusu... ja halpa.

Vierailija
16115/19493 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun 96-vuotias rakas mummoni sanoo että tämän päivän L'Eau Chanel 5 tuoksuu eniten siltä oikealta alkuperäiseltä Chanelilta mitä alkoi käyttää nuorena naisena kun Amerikan tätinsä joka matkusti usein Ranskassa ja Italiassa varakkaan miehensä kanssa, lähetti hänelle Suomeen, vaatteiden ja karamellien lisäksi.

Päänsä ja muistinsa on terävä ja hajuaistinsa myös makuaistin lisäksi, vaikka liikkuminen tuottaa vaikeuksia.

Siksi ostin hänelle joululahjaksi tuon tuoksun. <3

Mulla on muuten samanikäinen mummo <3 (Harvalla viisikymppisellä on enää mummo elossa, joten saan olla kiitollinen.) Hänellä oli muistaakseni 70-luvulla joku ihana pullo, arvelen että Dioria. Täytyypä kysyä, muistaako hän mitä se oli. Muistan vain, että se oli tarkasti varjeltu aarre ja ollut hänellä jo tuolloin vuosia, vuosia. Tuohon aikaan hajuvesiä ei montaa elämän aikana osteltu, maalla ainakaan. Joten tuo oli hienointa mitä naisella voi kemikaliotuotteiden saralla olla.

Vierailija
16116/19493 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas tässä jolla 96-vuotias mummo ! Tv. No.5 viikkoa viettävä N53

Vierailija
16117/19493 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orto Parisin Brutus tällä hetkellä viikkotuoksuna, ja on aivan käsittämättömän upea ja addiktoiva tuoksu. Alkaa olla siinä hilkulla, että saattaa jäädä signature-tuoksuksi.

Vierailija
16118/19493 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mummuista mieleen ikääntyminen ja hajuaisti. Hajuaistin katoaminen ennakoi kuulemma kuolemaa. Mitä nuorempana hajuaisti katoaa, sen lyhyempi elämä. Siksi tämä harrastus on tärkeä! En halua menettää hajuaistiani. Menettäisin varmaan samalla elämänhaluni.

Vaikken ole koiraihminen, ymmärrän koiria tässä niin hyvin. Maailma on täynnä ihmeellisiä asioita! Tuoksujen avulla voi tietää asioita, joita ei muuten ole mahdollista selvittää.

Vierailija
16119/19493 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen muistan jonkun venäläisen joskus sanoneen että Moskovassa kaikista suosituin Chanelin tuoksu oli Coco eli se musta pullo.

Vitoset ja Coco Mademoisellet sekä Chancet oli aivan liian pliisuja heille :D :D :D

Muistaako kukaan Venäjän Top 10 tuoksulistaa joltain kauneuspalstalta (Ellit?) kun joku palstalainen kopsi sen Venäjän Voguesta joskus 2000 luvulla?! Kun siellä oli keskustelut että mitkä tuoksut suosittuja missäkin päin maapalloamme.

Siinä listassa oli Coco, Angel, Mahora, JPG-naistorso, Amarige, Poeme, Organza ja Salvador Dalin huulipullo, mutta kahta en muista.

Yksi oli varmaan Diorin Poison. Nuo kaikki on ollut omassakin kaapissa. Guerlainin Mahora on varmaan vahvin tuoksu mitä olen käyttänyt. Ostin sen heti kun se lanseerattiin, mutta vaikka tykkäänkin tosi vahvoista tuoksuista, tuo oli minullekin liikaa. Ihana se kuitenkin on.

Vierailija
16120/19493 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mummuista mieleen ikääntyminen ja hajuaisti. Hajuaistin katoaminen ennakoi kuulemma kuolemaa. Mitä nuorempana hajuaisti katoaa, sen lyhyempi elämä. Siksi tämä harrastus on tärkeä! En halua menettää hajuaistiani. Menettäisin varmaan samalla elämänhaluni.

Vaikken ole koiraihminen, ymmärrän koiria tässä niin hyvin. Maailma on täynnä ihmeellisiä asioita! Tuoksujen avulla voi tietää asioita, joita ei muuten ole mahdollista selvittää.

Tuoksut myös parantavat muistia. Yhdessä testissä testattiin vanhusten muistia, toiselle ryhmälle laitettiin yöksi jotain tuoksuvaa viereen, toiselle ei. Tätä toistettiin ja tutkittiin ja aina tuoksulle yöllä altistuneet muistivat paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi