Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19432)
KOkeilin kaupassa Jo Malone Myrrh & Tonkaa, kotona kissa näytti sekoavan tuoksusta, puski paitaani, johon hajuvettä suihkutin ja pyöri aivan hepuleissaan, aivan sama vaikutus kuin kissanmintulla .
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä testaillut Lattafan tuoksuja. Hypetetty Yara oli pettymys, ei kestänyt ihollani ollenkaan. Haistoin esanssista mansikkaa ja manteleita noin 30 minuuttia.
Raghba on edullinen, ihan miellyttävä vaniljatuoksu, tulee mieleen Van Cleef & Arpelsin Orchidee vanille.
Khamrah sen sijaan on upea! Kestää pitkään ja tuoksuu mausteiselle, vastapaistetulle omenapiirakalle.
Oletko kokeillut Lattafan Sutoor-tuoksua? Olen tyytyväinen, otin riskin ja tilasin sen sokkona, on lämmin, hedelmäinen ja täyteläinen syksyn ja talven tuoksu.
Testasin hiljattain kauppoihin ilmestyneen Gucci Guilty Elixir de Parfum pour Femme-tuoksun. Yksi suihkaus ranteeseen ja mikä tuoksu! Ehdottomasti syksyyn ja talveen sopiva iltatuoksu, tosin omaan makuuni patsuli tulee hieman liian vahvasti läpi, muutoin oikein harkitsemisen arvoinen. Pohdin vakavasti tätä pikkujouluajan tuoksuksi, kesto on ainakin loistavaksi todettu.
Viimeisin ostos The house of oudin What about pop. Ihana tuoksu 🥰, mutta kesto saisi olla parempi. Jossain vaiheessa pakko investoida myös siihen Tom Fordin Lost Cherryyn, käyn sitä aina ohimennen tuoksuttelemassa stockan hajuvesiosastolla. Mazzolarin Vaniglia myös ostoslistalla, jospa tilaisi itselleen joululahjaksi.. 😎
Syksy sen kuin sakenee ja mun tuoksumieltymys sen kuin kevenee. Nyt Issey Miyake Pivoine näyte käytössä. Kevyt pioni + vadelmatyyppinen tuoksu.
Näin jos jatkuu niin jouluna on varmaan Pleasures pitämässä tunnelmaa yllä.
Vertailin keväällä ostanko YSL:n Libren vai Valentinon Donna born in Roman. Suihkautin oikeaan ranteeseen toista ja vasempaan toista ja lähdin liikenteeseen: pitkän päivän päätteeksi päädyin Donna born in Romaan. Tuoksut olivat hyvin samankaltaisia, mutta tein valintani tuoksun "pyöreyden" perusteella.
Kesällä ostamani tuoksu oli kuitenkin todella pistävä ja tunkkainen, joten jätin sen hyllylle ja siirryin arkikäytössä Armanin Ocean di Gioiaan.
Nyt syksyllä huomaan Donna born in Roman muuttuvan ihollani edelleen pistäväksi ja jopa ammoniakkiseksi tuoksuksi. Herääkö ajatuksia? Ehdotuksia samankaltaisista tuoksuista, joita uskaltaisi kokeilla? Pidän täyteläisistä tuoksuista, joissa on mukana esim. vaniljaa, suolaa, kookosta, mustapippuria ja puuterisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Syksy sen kuin sakenee ja mun tuoksumieltymys sen kuin kevenee. Nyt Issey Miyake Pivoine näyte käytössä. Kevyt pioni + vadelmatyyppinen tuoksu.
Näin jos jatkuu niin jouluna on varmaan Pleasures pitämässä tunnelmaa yllä.
Täällä toinen samoissa tunnelmissa. Mun eilisen tuoksuni oli Laura :D Syksykokoelma on ihan mittava, mutta ei napostele yhtään. Kai sitä talven voi keikutella menemään vihreissä ja kukkaisissakin, miksei?
Syystuoksuksi pimeitä iltoja pehmentämään ja tylsiä etäpalavereja piristämään valikoitui Fleur de Peau Diptyquelta. Tämä tuoksu vain sujahtaa iholle, eikä herätä suuria tunteita suuntaan tai toiseen. Täydellinen tuoksu, missä en haista ristiriitaista komponenttia mihin aikaa myöten voisi kyllästyä. Toisin kävi Viktor&Rolf Bonbonin kanssa. Tahmea hampaisiin tarttuvan toffeen tuoksu vain ylitti hajureseptorien sietokyvyn. Otin myös syksyksi käyttöön iki-ihanan Black Opium Illicit Greenin, tämäkin kuuluu suosikkeihini, mitkä eivät pitkän käytönkään jälkeen ala miettimään pois lahjoittamista.
Parfyymifanien - ei siis sukupuolirajoitusta.
Eli miten mies testaa partavedet, että haju-tuoksu efekti mielyttää lady X:ää? Tai mister Y:tä-? Haju ja partaveden tuoksu on ihobak ...ihontuoksun kombinaatio. Ko kö öh?
:::::::::::::::::::::::::::::::::
Ja edelleen - se hajuvesi ei ole tyrmäystippa. Kadulla en juuri törmää mielytäviin tuoksuihin .... enäännn. Ja saan hirvittävät haukut nenäni tarkuudesta. Olen kuulemma koirasta seuraava.
Ranskalaista Vesse Flatulence tuoksua.
Lähinnä arkituoksuna.
Vaniljaa, suolaa ja kookosta kaipaavalle: Alien goddess tai Paco Rabannen Olympea.
Vierailija kirjoitti:
Vaniljaa, suolaa ja kookosta kaipaavalle: Alien goddess tai Paco Rabannen Olympea.
Alien Goddesia en ole iholle testannut: täytyy kokeilla!
Paco Rabannen Olympea on ollut testissä (laivalta tuotu setti pikkukokoja Rabannen tuoksuja) ja pidin siitä kovasti! Oma ikä huomioiden se tuntui tuoksumaailmaltaan oikealta, mutta syvyydeltään/tummuudeltaan liian kevyeltä. En äkkiseltään muista oliko Olympeasta tehty eri versioita?
Nuorena käytin pitkään Bossin Deep Red tuoksua. Se toimi silloin omalle iholle todella hyvin tehden tuoksusta huumaavan. Nykyään sekin muuntautuu hieman pistäväksi: liekö vika tuotteessa vai käyttäjässä :D
Miiamiau kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alien Goddesia en ole iholle testannut: täytyy kokeilla!
Paco Rabannen Olympea on ollut testissä (laivalta tuotu setti pikkukokoja Rabannen tuoksuja) ja pidin siitä kovasti! Oma ikä huomioiden se tuntui tuoksumaailmaltaan oikealta, mutta syvyydeltään/tummuudeltaan liian kevyeltä. En äkkiseltään muista oliko Olympeasta tehty eri versioita?
Nuorena käytin pitkään Bossin Deep Red tuoksua. Se toimi silloin omalle iholle todella hyvin tehden tuoksusta huumaavan. Nykyään sekin muuntautuu hieman pistäväksi: liekö vika tuotteessa vai käyttäjässä :D
Olympeasta on tehty vaikka mitä versioita, ihan kaikki eivät ole enää helposti saatavilla. https://www.fragrantica.com/designers/Paco-Rabanne.html#Olympea
Tämän illan ja yön vietän Bondin Chinatownissa. Odotan viikonloppua ja kotiin pääsyä, koska kotona on lisää tuoksuja, joita syysiltoina tekee mieli laittaa. Shalimar, vintage Hypnotic Poison edp, erilaiset patsulit. Myös Miller Harrisin Etui Noir on ehdoton syystuoksu, mutta olen käyttänyt tänä syksynä myös Feuilles de Tabacia. Nämä Miller Harrisit on siitä käteviä, että ne voi jakaa miehen kanssa.
Wiklund-testissä tänään osaston läpi kulkiessani Oscar de la Rentan Bella Tropicale. Kiva trooppinen tuoksu nimensä mukaan, keltaisia kukkia ainakin havainnoin runsaasti. Bella-sarjan yleiseen tapaan aika lyhytkestoinen kahdellakin suihkauksella, mutta suht edullinen hinnaltaan ja tosi kaunis pullo. Kesätuoksuksi ensi vuonna sitä voisin kuvitella, vaikka sitten lisäisinkin tuoksua päivän mittaan aina uudestaan.
Toiseen ranteeseen suihkin kolmeplusykköstarjousta Versacen Versenseä. Olen kiertänyt sitä kuin kissa kuumaa puuroa monet vuodet niin Wiklundin kuin Stockmannin kampanjapäivinä (se aina on niissä tarjouksessa). Ensi viikolla ehkä sitten vihdoin ostan sen Hulluilta Päiviltä, on siellä melkein neljä euroa halvempi kuin Wikkellä tällä viikolla. :D
Giardino Benessere testissä. Pompei Garden fb tulossa.
Syksy sakenee, tuoksut kevenee. Tänään YR Verte Envolee. Vaaleanvihreältä ruusulta tuoksuu. Kiva kosteanlämpimässä syysilmassa.
Aina on tilaa kun käyttää työmiehen hikeä
Olen tässä testaillut Lattafan tuoksuja. Hypetetty Yara oli pettymys, ei kestänyt ihollani ollenkaan. Haistoin esanssista mansikkaa ja manteleita noin 30 minuuttia.
Raghba on edullinen, ihan miellyttävä vaniljatuoksu, tulee mieleen Van Cleef & Arpelsin Orchidee vanille.
Khamrah sen sijaan on upea! Kestää pitkään ja tuoksuu mausteiselle, vastapaistetulle omenapiirakalle.