Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19432)

Vierailija
15661/19432 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut Chypre Palatinia? Kiinnostaa kovasti, mutta en ole päässyt kokeilemaan.

Minusta se on melkein chypre-oriental, ei ihan klassinen chypre. Pohjatuoksu on enemmän amber ja siinä oli aika paljon puuteria omaan nenääni kun viimeksi kokeilin. Tykkään kyllä, hieno tuoksu ja jotenkin vintage-henkinen, sopii viileään vuodenaikaan. Joidenkin mielestä Chypre Palatin on  maskuliininen, minusta unisex. N52

Vierailija
15662/19432 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suosikkini ovat:

Chanel - 5 ja 19

YSL - in Love Again ja Manifesto

Guerlain - Shalimar

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15663/19432 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain yksi parfyymipullo kotona ja sitä käytän nyt ihan joka päivä: Feliway

Vierailija
15664/19432 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vain yksi parfyymipullo kotona ja sitä käytän nyt ihan joka päivä: Feliway

Feliway on feromonivalmiste kissoille, ei parfyymi. Karkeasti ilmaisten parfyymillä tarkoitetaan tuoksuvaa kosmetiikkatuotetta, joka on tarkoitettu ihmisille.

Vierailija
15665/19432 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha rouva kirjoitti:

Minun suosikkini ovat:

Chanel - 5 ja 19

Guerlain - Shalimar

Vau. Aivan upeat tuoksut sulla. Kaikki erilaisia, joka tarpeeseen löytyy sopiva. Voisin elää tuolka kokoelmalla minäkin lopunikääni. N53

Vierailija
15666/19432 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha rouva kirjoitti:

Minun suosikkini ovat:

Chanel - 5 ja 19

Guerlain - Shalimar

Vau. Aivan upeat tuoksut sulla. Kaikki erilaisia, joka tarpeeseen löytyy sopiva. Voisin elää tuolka kokoelmalla minäkin lopunikääni. N53

Tästä innostuneena teen loppuelämän listan, 5kpl kuten "Vanhalla rouvalla".

Esprit d'Oscar

Chloe Nomad edp

Nuxe Floral

Tocade

Jungle Elephant

Vierailija
15667/19432 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan kokeillut Chypre Palatinia? Kiinnostaa kovasti, mutta en ole päässyt kokeilemaan.

Toinen mun kahdesta lempichyprestäni (ELdOn The Afternoon of a Faunin lisäksi). Todella hyvin sekoitettu, pehmeä, täyteläinen, hedelmäinen, sulautuu ihoon saumattomasti, kestää aamusta iltaan. Toivottavasti pääset testaamaan, jostakin löytyy aina näyte, kun penkoo.

Kiitos vastauksesta! Lueskelin Fragranticasta, että tuoksu olisi reformuloitu. Tieto ei ole varmistettua, muutama käyttäjä vaan arvelee niin. Uskon, että selitys voisi olla sekin, että uusi pullo ei tuoksu samalta kuin sellainen, joka on saanut ilmaa ja alkanut elää. Minkä "vuosikerran" Chypre Palatinia sinä olet haistellut?

Olen niin hullu, että saatan jopa ostaa sokkona tuon, jos näytettä ei mistään löydy. Joidenkin tuoksujen kanssa ei vaan voi mennä vikaan, eivät ne turhaan ole mainettaan saaneet. Maksaa mitä maksaa, elämä on.

Vierailija
15668/19432 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se on melkein chypre-oriental, ei ihan klassinen chypre. Pohjatuoksu on enemmän amber ja siinä oli aika paljon puuteria omaan nenääni kun viimeksi kokeilin. Tykkään kyllä, hieno tuoksu ja jotenkin vintage-henkinen, sopii viileään vuodenaikaan. Joidenkin mielestä Chypre Palatin on  maskuliininen, minusta unisex. N52

Kuulostaa aina vain paremmalta. Maskuliinisuus ei haittaa ollenkaan, käytän muutenkin usein miesten tuoksuja, ja hankintalistallakin on pääosin niitä. Naisten tuoksuja tulee hankittua lähinnä vintageita. Papillonin Salome kyllä kiinnostelisi.

Vierailija
15669/19432 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen mun kahdesta lempichyprestäni (ELdOn The Afternoon of a Faunin lisäksi). Todella hyvin sekoitettu, pehmeä, täyteläinen, hedelmäinen, sulautuu ihoon saumattomasti, kestää aamusta iltaan. Toivottavasti pääset testaamaan, jostakin löytyy aina näyte, kun penkoo.

Kiitos vastauksesta! Lueskelin Fragranticasta, että tuoksu olisi reformuloitu. Tieto ei ole varmistettua, muutama käyttäjä vaan arvelee niin. Uskon, että selitys voisi olla sekin, että uusi pullo ei tuoksu samalta kuin sellainen, joka on saanut ilmaa ja alkanut elää. Minkä "vuosikerran" Chypre Palatinia sinä olet haistellut?

Olen niin hullu, että saatan jopa ostaa sokkona tuon, jos näytettä ei mistään löydy. Joidenkin tuoksujen kanssa ei vaan voi mennä vikaan, eivät ne turhaan ole mainettaan saaneet. Maksaa mitä maksaa, elämä on.

No, näytteeni oli muutaman vuoden vanha. Hyvältä tuoksui. N52

Vierailija
15670/19432 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aina vain paremmalta. Maskuliinisuus ei haittaa ollenkaan, käytän muutenkin usein miesten tuoksuja, ja hankintalistallakin on pääosin niitä. Naisten tuoksuja tulee hankittua lähinnä vintageita. Papillonin Salome kyllä kiinnostelisi.

Mulla on Salome, jos animaalisuus ei haittaa niin se on upea tuoksu! En vaan ole keksinyt, missä voisin käyttää sitä ns. in polite company. Muutkin Papillonit ovat kokeilun arvoisia. N53

Vierailija
15671/19432 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjaksi Armani Code dödön (stick). Ajattelin, että voisi ostaa siihen liittyvän partaveden/parfyymin. Partavettä en löytänyt ja parfyymi reippaasti yli 100 euroa(!). Eipä tarvitse harkita enää. Käsittämättömiä hintoja.

Vierailija
15672/19432 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lahjaksi Armani Code dödön (stick). Ajattelin, että voisi ostaa siihen liittyvän partaveden/parfyymin. Partavettä en löytänyt ja parfyymi reippaasti yli 100 euroa(!). Eipä tarvitse harkita enää. Käsittämättömiä hintoja.

Code on upea. Katsoitko hintoja nettikaupoista? Parfumdreams, notino, parfyymi-klikkaus, cocopanda.

Vierailija
15673/19432 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Salome, jos animaalisuus ei haittaa niin se on upea tuoksu! En vaan ole keksinyt, missä voisin käyttää sitä ns. in polite company. Muutkin Papillonit ovat kokeilun arvoisia. N53

Animaalisuus ei haittaa. Menin toissakesänä merkkipäiville Bal à Versaillesissa, ja haisin kuin skunkki. Bileet pidettiin onneksi ulkoilmassa.

Laitoin kotona vain pisaran molempiin kyynärtaipeisiin, mutta se oli pure parfumia. Onneksi juhlakansa oli jo hyvästi tuiskeessa, kun menin paikalle.

Vierailija
15674/19432 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Palatin-testini on kolmen vuoden takaa. Näyte oli täältä https://www.fragrantworldshop.com/collections/mdci

Vierailija
15675/19432 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Palatin-testini on kolmen vuoden takaa. Näyte oli täältä https://www.fragrantworldshop.com/collections/mdci

Ei kun kahden! Erästä ei tietoa.

Vierailija
15676/19432 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmät oikein onnistuneet ostokseni - osin sokkona - ovat olleet yllättäen Estee Lauderin tuoksuja. En ole niitä oikein korkealle noteerannut tähän asti paria poikkeusta lukuunottamatta.

Niistä yksi on Knowing, jota vuosien tai kymmenten jälkeen jälleen ostin. Niin upea kukkea chypre, josta luulisi, että on tehty pikemminkin 70-luvulla, kuin kasarilla.

Azuree taas ihanan kitkerän yrttinen ja maanläheinen. Muistuttaa Scherrerin "ykköstä". Tämä on valitettavasti reformuloitu - alkuperäinen oli kuulemma myös hyvin nahkainen - mitä en kyllä tässä haista.

Eau de Private Collection kirpeällä kukkaisuudellaan on täydellinen kevättuoksu - tai syystuoksu sille, joka Rosa Popin on kaivanut juuri käyttöön. Todella kaunis.

SpellBoundissa on kasarimaista iloa ja röyhkeyttä - vaikka nyt sattuukin olemaan nippa-nappa ysärin alusta. Sen makean mausteinen kukkaisuus kuuluu joukkoon, jota yleensä en liikaa arvosta. Tämä vetoaa kuitenkin kovasti ja on ahkerassa syyskäytössä.

Vierailija
15677/19432 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin viileä ilma! Päivän tuoksu MFK Oud. Taivaallista!

Vierailija
15678/19432 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy senkuin sakenee ja mun mieltymys kevyisiin tuoksuihin ei vaan laannu.

Biotherm Eau Vitaminee + I Love Cosmetics Elderflower Fizz. Superraikas. Superihana.

N53

Vierailija
15679/19432 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksiä patsulista nauttiville: Mikä on mielestänne paras patsulituoksu? Millainen patsuli siinä on?

Vierailija
15680/19432 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta Memo Parisin hajuvesistä? Huomasin että Alienor Massenet on aika monen heidän tuoksunsa takana, ja monet hänen tekemänsä tuoksut tuntuvat istuvan omaan nenääni aika hyvin.

Varmaan tilaan heidän sivuiltaan näytesetin jossain kohtaa, mutta nyt pitäisi hieman säästää jotta raaskisin ostaa itselleni joululahjaksi Floraikun Between Two Treesin. En voi elää ilman sitä. Olen käytellyt näytettä säästeliäästi ja istunut nenä kiinni näytepullossa että saisi edes häivähdyksen tuoksua suihkauttamatta.

Mielikuvissani istun näytepullo nenässä kuin paperituppo ikään.

Päätin nyt repäistä ja tilata tuon Floraikun. Laitan sen lahjapakettiin itselleni jouluksi, mukana kun tulee näyte jolla pärjäilen jouluun saakka.

Maksettuani sain sähköpostiin kuitin jossa saaja oli Memo Paris. Ilmeisesti Floraiku ja Memo Paris ovat linkittyneitä toisiinsa jollain tavalla, mikä ehkä selittää sen että Massenet on molemmissa paikoissa suuressa osassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan