Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19432)

Vierailija
15581/19432 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pieni 17 millin pullo tuoksua, josta en tiedä, mitä se on. Pullossa lukee Gucci ja siinä on Guccin logo, millilitramäärä ja teksti "Registered trade marks Scannon S. A." Ei batch-koodia, ei nimeä. Tuoksussa itsessään on jotain samaa kuin Bal à Versaillesissa, mutta se ei ole yhtä voimakas ja täyteläinen, vaan siinä on myös vihreyttä. Voi olla miesten tuoksu tai naisten, tai molemmille alunperinkin tarkoitettu.

Nimi kiinnostaisi, niin osaisi ostaa lisää.

Ja millä tavalla samaa kuin Bal à Versailles'sa: animaalisuus on samaa. Ei välttämättä ole sivettiä, mutta voi olla sitäkin.

Vierailija
15582/19432 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotd Biotherm Eau Vitaminée + Taylor Swift Taylor = aamu Fuengirolassa, kadut on pesty, ilmassa tuoksuu marseillessaippua, katukahvilassa kahvi, mehu, croissant ja pulla.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15583/19432 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta Amouagen Guidancesta? On nostattanut aikamoisen hypen parfyymimaailmassa.

Jos on oikeasti niin maailmoja mullistava mitä puhutaan, voisin jopa näin parfyymiharrastajana panostaa sen 250 euroa tuohon.

Minä olen nähnyt sen maksavan 345 euroa. N52

100 ml pullo on tuon hintainen, mutta on tullut myös 50 ml, jonka hinta n. 250.

Ahaa, se onkin järkevää. Saisipa kaikkia Amouageja 50ml-kokoisina. N52

Vierailija
15584/19432 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta Amouagen Guidancesta? On nostattanut aikamoisen hypen parfyymimaailmassa.

Jos on oikeasti niin maailmoja mullistava mitä puhutaan, voisin jopa näin parfyymiharrastajana panostaa sen 250 euroa tuohon.

Guidance 50 ml oli tullut eilen illalla Notinoon! Ja N52, siellä oli muutamia muitakin 50 ml pulloja. Olen välillä vähän impulsiivinen ostopäätöksissä ja tilasin sen... Sieltä sai nyt vielä -15% alen tuoksuista niin lähti melkein 40 euroa pois hinnasta. Ja jos en pidä siitä, sen saa varmasti helposti myytyä, kun niin suosittu tällä hetkellä. Yritän tässä perustella itsellenikin hankintaa. Nyt en kyllä ostele enää mitään tänä vuonna, tämä ja Diorin Feve olivat joululahja itselleni, mutta nyt tuli stoppi.

Vierailija
15585/19432 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Guidance 50 ml oli tullut eilen illalla Notinoon! Ja N52, siellä oli muutamia muitakin 50 ml pulloja. Olen välillä vähän impulsiivinen ostopäätöksissä ja tilasin sen... Sieltä sai nyt vielä -15% alen tuoksuista niin lähti melkein 40 euroa pois hinnasta. Ja jos en pidä siitä, sen saa varmasti helposti myytyä, kun niin suosittu tällä hetkellä. Yritän tässä perustella itsellenikin hankintaa. Nyt en kyllä ostele enää mitään tänä vuonna, tämä ja Diorin Feve olivat joululahja itselleni, mutta nyt tuli stoppi.

Ai niin, se Guerlainin Millesime Iris, no se on ehdottomasti viimeinen ostos tälle vuodelle, jos sen nyt edes jostain onnistun saamaan. Kertokaa jos satutte näkemään että olisi tullut jossain myyntiin. Guerlain ei toimita Suomeen.

Vierailija
15586/19432 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pieni 17 millin pullo tuoksua, josta en tiedä, mitä se on. Pullossa lukee Gucci ja siinä on Guccin logo, millilitramäärä ja teksti "Registered trade marks Scannon S. A." Ei batch-koodia, ei nimeä. Tuoksussa itsessään on jotain samaa kuin Bal à Versaillesissa, mutta se ei ole yhtä voimakas ja täyteläinen, vaan siinä on myös vihreyttä. Voi olla miesten tuoksu tai naisten, tai molemmille alunperinkin tarkoitettu.

Onpa kiinnostavaa, mistä olet saanut tuoksun käsiisi? Voisiko siinä olla viitteitä alkuperästä, ilmeisesti joku vanhempi vintageullo?

Vierailija
15587/19432 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiinnostavaa, mistä olet saanut tuoksun käsiisi? Voisiko siinä olla viitteitä alkuperästä, ilmeisesti joku vanhempi vintageullo?

Ostin yksityishenkilöltä, joka ei tiennyt tuoksusta sen enempää.

Tajusin yöllä, kun haistoin tuoksun unen läpi käsivarrestani, että kyse ei voi olla sivetistä. Kyseessä on yhteinen nimittäjä Bal à Versaillesin ja Diaghilevin välillä. Molemmat ovat animaalisia, tämä on samalla tavalla kuin ne.

Vierailija
15588/19432 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa huolimaton. Mitään nyky-Guccin logoa tässä ei ole, siis G-kuviota, vaan sellainen, joka tässä kuvassa on:

https://www.fragrantica.com/perfume/Gucci/Gucci-Pour-Homme-1976-6831.ht…

Tämä minun tuoksuni ei ole vähääkään puumainen, joten tuo se ei kuitenkaan voi olla. Tässä on vähän Chanel 19:n vihreyttä ja sitten sitä animaalisuutta.

Vierailija
15589/19432 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tuoksuna Dolce&Gabbanan Light Blue Sun. Se on yksi niistä harvoista kesätuoksuista, joita en ole jo talvisäilöön laittanut (se pullo ei mahdu siihen laatikkoon), ja kun tuli nyt vielä näin kesäinen ilma, niin sellaista tuoksua tänään kaipasin. Tämä on alkuperäinen Light Blue pienellä kookostwistillä ja kesän lämpö merenrannan kallioilla siitä tuoksuu minun nenääni.

Vierailija
15590/19432 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenpa huolimaton. Mitään nyky-Guccin logoa tässä ei ole, siis G-kuviota, vaan sellainen, joka tässä kuvassa on:

Tämä minun tuoksuni ei ole vähääkään puumainen, joten tuo se ei kuitenkaan voi olla. Tässä on vähän Chanel 19:n vihreyttä ja sitten sitä animaalisuutta.

Tuolta voi katsoa Guccin hajuvesipulloja:

https://www.fragrantica.com/designers/Gucci.html

Vierailija
15591/19432 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

17 ml:n pulloni ei muistuta mitään noista pulloista ulkoisesti. Siinäpä se pulma onkin. Animaalisuutta on kuvauksen mukaan vain Gucci 3:ssa, sekä parfyymissä että edt:ssä. mutta siinä on myös puumaisuutta, jota en tästä kyllä erota.

Vierailija
15592/19432 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan huomannut että parfumdreamsilla the house of oud Parfyymit lähemmäs -50% ;)

Vierailija
15593/19432 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan huomannut että parfumdreamsilla the house of oud Parfyymit lähemmäs -50% ;)

Oho. Aika tuntuva alennus. Pullot ovat erikoisia ja näyttäviä mutta en ole tainnut ikinä tuoksutella näitä. Tuolla alennushinnalla voisin harkita jos jossain saisi testata ensin.

Vierailija
15594/19432 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin kuin ehdinkin työmatkalla poiketa Helsingin Stockalle. Haistelin Diptyquelta muutamaa tuoksua (Eau Capitale, Tam Dao, joku muu joka ei jäänyt mieleen), mutta en löytänyt etsimääni.

Lisäksi haistelin Tom Fordin Bitter Peachin, Electric Cherryn, ja Cherry Smoken. Electric Cherry oli ainoa näistä, mikä kiinnosti yhtään. Pidän tuoksulapun. Aamulla lappua haistaessa, en pitänyt tuoksusta enää. Myski tai joku vastaava nousi esiin enemmän, ja tuoksun luonne oli muuttunut. Cherry Smoke muistutti jotakin muuta tuoksua liikaa, eikä siksi erityisesti nostattanut tunteita. Bitter Peach taas tuoksui jo lapussa niin mitäänsanomattomalle etten jäänyt rajatussa ajassani siihen perehtymään enempää.

Kolmantena standina kävin tsekkaamassa taas näköjään kolme tuoksua Diorin private collectionista, kun täällä joku juuri sopivasti vinkkasi niistä. Haistelin tietenkin Feven, jos se kerran lopetetaan, mutta se ei ollut minun juttuni. Lisäksi haistelin Eden-Rocin ja Jasmin des Angesin. Eden-Roc oli ihan ok, mutta sekin muistutti jostakin muusta hajuvedestä josta todennäköisesti mulla on ainakin näyte. Ihan ok. Jasmin des Anges sen sijaan ihastutti niin, että olisin harkinnut ostamista, jos sitä olisi saanut pienemmässä koossa kuin 125 ml. 40 ml pullot kuulemma lopetetaan, mutta jäljelle jää 3x15ml travel spray pakkaus.

Täytyy nyt ehkä jättää tämä Jasmin vielä ostamatta, kun tärkeämpänä ostoslistalla kuitenkin on Between Two Trees. Sen verran hintavaa litkua sekin, että ei tarvitse loppuvuonna enää hajuvesiä ostella jos sen aion vielä tämän vuoden puolella hankkia. Harmillisesti en Diptyquelta löytänyt Cricket Songille edullisempaa vaihtoehtoa, joten sekin joutunee vielä ostoslistalle. En ymmärrä lainkaan mitä yhteistä joku kommentoija Fragranticalla oli haistanut Cricket Songin ja Eau Capitalen välillä, bergamotti on ainoa yhteinen nuotti, mutta aivan eri tyyliset tuoksut.

Vierailija
15595/19432 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemista Beauty The Shopista? Googlettelin Cricket Songia ja siellä näyttäisi olevan alennuksessa. Huomasin kuitenkin, että pullojen korkkien kuvat ovat kuvissa erilaisia kuin Floraikun sivuilla, ja hieman ihmettelen. Ei herätä luottamusta. Floraikun pullojen korkeissa on siis kaikissa kuva, korkki toimii matkakokoisen pullon suojakuorena tarvittaessa. Tässä korkkien taiteessa on siis valtavan suuri ero verrattuna Floraikun nettisivujen kuviin, eivät muistuta toisiaan lainkaan.

Vierailija
15596/19432 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkitä tänne kuva pullosta.

Vierailija
15597/19432 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

17 ml:n pulloni ei muistuta mitään noista pulloista ulkoisesti. Siinäpä se pulma onkin. Animaalisuutta on kuvauksen mukaan vain Gucci 3:ssa, sekä parfyymissä että edt:ssä. mutta siinä on myös puumaisuutta, jota en tästä kyllä erota.

Tässä ei ole muuta nimeä kuin Gucci, mutta laita itse kuva niin voi auttaa.

https://www.pinterest.com/pin/830843831250645474/

Vierailija
15598/19432 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natural is best

Vierailija
15599/19432 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäismunapulloja.

Vierailija
15600/19432 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jollain ehdottaa jotain hattaran tai jonkun sellaisen tuoksuista hajuvettä joka olisi edullinen