Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19432)

Vierailija
15321/19432 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ed. jatkaa vielä...

No nyt luin vasta kunnolla Fragranticasta sen uudemman Pour Femmen tekstin. Jonkinlaiseksi fine-tuningiksi (instead of re-edition) Hra Gabbana itse sitä kutsuu - joten samasta tuoksusta lie kyse.

Arvosteluissa kyllä puhutaan paljon vaahtokarkista ja gourmandista - joita en lainkaan yhdistä tähän punakorkkiseen.

Muuten olen kyllä samaa mieltä tuosta, et yleisesti se reformuloitujen tuoksuversioiden haukkuminen menee välillä ihan överiksi ja suorastaan snobbailuksi.

Niin tai näin - tilasin varuiksi varapullonkin tuota punakorkkista Delooxilta...kuten myös Shalimaria, Knowingia, Jungle L'Elephantia, Hypnotic Poisonia ja Scherrer "kakkosta" ...joo meni hiukan yli.

Piti saada jossain nostalgiahuumassa täydennettyä varastoa menneisyyden tärkeillä tuoksuilla.

Vierailija
15322/19432 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan sinut usein jo kaukaa.

Mustaksi tai vaaleaksi värjätty tukka, feikkikynnet ja -ripset, räväkkä ja usein melko paljastava pukeutumistyyli, kenties vielä lävistyksiä ja tatskoja, pistävä ja kova katse silmissäsi, kun lähestyt.

Viisi metriä ennen kohtaamista vedän syvään henkeä ja pidätän hengitystä, silti haistan sen, tuon kamalan silmiä kirvelevän hajun, joka leijailee ilmassa vielä useiden metrien päässä takanasi. Pidätän hengitystä niin kauan kuin pystyn ja kiihdytän askeleitani päästäkseni nopeasti mahdollisimman kauaksi sinusta.

Lopulta on pakko vetää henkeä, mutta lemu leijuu ilmassa edelleen. Silmiä, suuta ja kurkkua kirvelee ja tulee oksettava olo.

Toivon, että vielä jonakin päivänä ymmärrät, minkälaisen helvetillisen olon hajuillasi aiheutat meille tuoksuherkille ja vähennät tai lopetat tuon täysin turhan ilman saastuttamisen.

Saa kivittää, tiedän ettei teistä useimmilla empatiakyky riitä kuin alapeukun jakamiseen.

Minulla on paniikkihäiriö, enkä siksi voi kulkea julkisilla kulkuneuvoilla, kun niissä on toisia ihmisiä.

En silti vaadi, että toiset kulkijat ottavat minun vammani huomioon ja poistuvat vaikkapa siitä bussista, jota minä haluaisin käyttää.

Maailma ei valitettavasti pysty pyörimään meidän jokaisen uniikin lumihiutaleen tahtiin, vaikka nykyaika kieltämättä tekee parhaansa yrittäessään opettaa sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15323/19432 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ketjuun kuulumattomat ulos. Kiitos.

Vierailija
15324/19432 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käytetyin kesätuoksuni on ollut Givenchyn L'Interdit rouge. Ihana mausteisen purkkamainen, "olen juuri käynyt suihkussa" -tuoksu. Yleensä kaikki tuoksut, joihin ihastun lopetetaan, joten mun on kohta pakko ostaa tätä isompi pullo varalle.

Vierailija
15325/19432 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinhare kirjoitti:

Mulla ei ole tänä kesänä ollut mitään kesätuoksua mitä olisin pääsääntöisesti käyttänyt. Jotenkin mikään ei ole oikein tuntunut täysin omalta ja täydelliseltä vähään aikaan. Ehkä minulle ei vain sovi tämä valintojen runsaus, kun on liikaa kaikkea ihan kivaa, mikään ei oikein tunnu miltään. Edes BR540 tai Between Two Trees ei ole onnistunut sykähdyttämään sillä oikealla tavalla. Surullista, mutta ehkä olen vain vetänyt hajuvesiöverit tässä viimeisen vuoden aikana. Siitä onneksi voi toipua ajan kanssa.

Mulla on ollut sama ongelma. Keväällä ostin Ariana Granden Cloudin, kuvitellen siitä tulevan hyvä kesätuoksu. Mutta se alkoi tökkimään. Halusin jotain raikkaampaa. Ostin halpis-Pearlin Tokmannilta. Se alkoi haista vessanraikastimelta. Kaivoin Polo Big Ponyn varastoistani, mutta ääh...se vei minut vuosien taa Elixian pukuhuoneisiin. Kaivoin naftaliinista I love Love :n, mutta sen sitrus ärsytti. Kävin haistelemassa Escadan kausituoksuja, ei napannut. Malonen tuoksutkin olivat jotenkin blaah.

Nyt sitten olen suihkinut Idolea, joka on vuosien varrella itselläni niin perustuoksu ettei siitä jää mitään mieleen.

Kai se on sit joku tuoksujen överikrapula mullakin.

Ai että. Luulen että "haistan" mitä tuossa on tapahtunut. Sun nenä tarvitsee todellakin erikoisempia akordeja nyt.

Vierailija
15326/19432 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi siis se on näistä

https://nenna.fi/tuote/givenchy-l-interdit-rouge-eau-de-parfum-naisille…

vai tämä

https://nenna.fi/tuote/givenchy-l-interdit-edp-tuoksu-35-ml

ja mitä eroa näillä on?

Rouge on itämaisempi, oma suosikkini myös noista kaikista.

Vierailija
15327/19432 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan sinut usein jo kaukaa.

Mustaksi tai vaaleaksi värjätty tukka, feikkikynnet ja -ripset, räväkkä ja usein melko paljastava pukeutumistyyli, kenties vielä lävistyksiä ja tatskoja, pistävä ja kova katse silmissäsi, kun lähestyt.

Viisi metriä ennen kohtaamista vedän syvään henkeä ja pidätän hengitystä, silti haistan sen, tuon kamalan silmiä kirvelevän hajun, joka leijailee ilmassa vielä useiden metrien päässä takanasi. Pidätän hengitystä niin kauan kuin pystyn ja kiihdytän askeleitani päästäkseni nopeasti mahdollisimman kauaksi sinusta.

Lopulta on pakko vetää henkeä, mutta lemu leijuu ilmassa edelleen. Silmiä, suuta ja kurkkua kirvelee ja tulee oksettava olo.

Toivon, että vielä jonakin päivänä ymmärrät, minkälaisen helvetillisen olon hajuillasi aiheutat meille tuoksuherkille ja vähennät tai lopetat tuon täysin turhan ilman saastuttamisen.

Saa kivittää, tiedän ettei teistä useimmilla empatiakyky riitä kuin alapeukun jakamiseen.

Minulla on paniikkihäiriö, enkä siksi voi kulkea julkisilla kulkuneuvoilla, kun niissä on toisia ihmisiä.

En silti vaadi, että toiset kulkijat ottavat minun vammani huomioon ja poistuvat vaikkapa siitä bussista, jota minä haluaisin käyttää.

Maailma ei valitettavasti pysty pyörimään meidän jokaisen uniikin lumihiutaleen tahtiin, vaikka nykyaika kieltämättä tekee parhaansa yrittäessään opettaa sellaista.

Aika selvästi huomaa, että erästä harmittaa moni muukin asia vastaantulijoissa. Näyttäväksi laittautuneet naiset aiheuttavat päänvaivaa, joka virallisesti esitetään tuoksuherkkyytenä. Hiusten värit, kynnet, lävistykset, paljastavat asut, ripset ja kova katse ehditään tsekata vaikka samalla pidätetään hengitystä ja vedet valuu silmistä. Uskon kyllä, että osa kärsii tästä tuoksuyliherkkyydestä eikä kuitenkaan sorru arvostelemaan toisten ulkonäköä. Ehkä sitä empatiaa saa jos itse on sen arvoinen.

Vierailija
15328/19432 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilasin Notinosta Bossin partavettä 100 ml. 54 euroa. Mukava heittää naamaan aamuisin partavettä. Boss on ykkönen.

Vierailija
15329/19432 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihana suihkugeeli, palmolive on tuonut hyllyihin keltaisen frangipanin tuoksuisen. Parfyymissä frangipani ja mm

. gardenia ovat ihollani liikaa mutta suihkugeelinä pääsee nauttimaan näistäkin.

Vierailija
15330/19432 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ihana suihkugeeli, palmolive on tuonut hyllyihin keltaisen frangipanin tuoksuisen. Parfyymissä frangipani ja mm

. gardenia ovat ihollani liikaa mutta suihkugeelinä pääsee nauttimaan näistäkin.

Kiitos vinkistä, pitääkin kokeilla!

Minulla on teoria, että suihkugeelehin saattaisi päätyä laadukkaita tuoksuaineita hajuvesiteollisuuden jäminä. En tiedä, pitääkö paikkansa, mutta kaipa jonkinlainen pörssi tai tukkukauppa näissäkin on. Jos joku erä ei käy kaupaksi, hinta alenee ja niin saattaa joku ihana tuoksu päätyä Citymarketin suihkugeeliin. Bliwillä on ollut erä aivan upeantuoksuista suihkugeeliä. Ei tuoksu siltä miltä nimi lupaa, vaan paremmalta. Muuta selitystä en ole keksinyt kuin tuollainen jämävahinko. Selittäisi senkin, miksi aina joku ihanantuoksuinen suihkusaippua katoaa yks kaks markkinoilta juuri kun sen ovat ihmiset löytäneet.

Vierailija
15331/19432 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä, pitääkin kokeilla!

Minulla on teoria, että suihkugeelehin saattaisi päätyä laadukkaita tuoksuaineita hajuvesiteollisuuden jäminä. En tiedä, pitääkö paikkansa, mutta kaipa jonkinlainen pörssi tai tukkukauppa näissäkin on. Jos joku erä ei käy kaupaksi, hinta alenee ja niin saattaa joku ihana tuoksu päätyä Citymarketin suihkugeeliin. Bliwillä on ollut erä aivan upeantuoksuista suihkugeeliä. Ei tuoksu siltä miltä nimi lupaa, vaan paremmalta. Muuta selitystä en ole keksinyt kuin tuollainen jämävahinko. Selittäisi senkin, miksi aina joku ihanantuoksuinen suihkusaippua katoaa yks kaks markkinoilta juuri kun sen ovat ihmiset löytäneet.

Palmolivellä oli joskus vuosia sitten ihana orvokilta tuoksuva suihkugeeli. Kylppäri tuoksui satumetsässä kun tätä käytti. Aina välillä tsekkaan jos olisi tullut takasin mutta jostain syystä parhaimmat monesti lopetetaan. Minullakin tuo Palmoliven uusi keltainen suihkugeeli odottamassa korkkaamista.

Vierailija
15332/19432 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis Hobbarilla –33 % tarjoushintaan hajuvesipuku, tai tarkemmin "hajuvesi puku Kansallinen Supergloss". Kiinnostaisiko palstan parfumistoja erityinen puku tuoksuttelua varten?

(Tuoksun tuotemerkki on Costume National.)

Vierailija
15333/19432 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ed. jatkaa vielä...

No nyt luin vasta kunnolla Fragranticasta sen uudemman Pour Femmen tekstin. Jonkinlaiseksi fine-tuningiksi (instead of re-edition) Hra Gabbana itse sitä kutsuu - joten samasta tuoksusta lie kyse.

Arvosteluissa kyllä puhutaan paljon vaahtokarkista ja gourmandista - joita en lainkaan yhdistä tähän punakorkkiseen.

Muuten olen kyllä samaa mieltä tuosta, et yleisesti se reformuloitujen tuoksuversioiden haukkuminen menee välillä ihan överiksi ja suorastaan snobbailuksi.

Niin tai näin - tilasin varuiksi varapullonkin tuota punakorkkista Delooxilta...kuten myös Shalimaria, Knowingia, Jungle L'Elephantia, Hypnotic Poisonia ja Scherrer "kakkosta" ...joo meni hiukan yli.

Piti saada jossain nostalgiahuumassa täydennettyä varastoa menneisyyden tärkeillä tuoksuilla.

Miksi juuri Delooxilta, onko parempi kuin muut nettikaupat?

Vierailija
15334/19432 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ed. jatkaa vielä...

Miksi juuri Delooxilta, onko parempi kuin muut nettikaupat?

Sieltä siis ekan kerran löysin sen alkuperäisen Dolce & Gabbanan punakorkkisen Pour Femmen, joka lie lopetettu...mut katsoin, että on siellä semiedullista noitten muittenkin tuoksujen suhteen.

Tilaan kyllä yleensä tuoksuja monesta paikkaa - et mikään mainos ei oo kyseessä.

Nopeasti kyllä viimeksi lähettivät, joten ei myöskään mitään pahaa sanottavaa. Ja jo lopetettu tuoksu oli ihan satavarmasti aito...

Vierailija
15335/19432 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden jos saisit koko syksyksi käyttöön, mikä se olisi? Jouluun asti joutusit menemään yhdellä ja samalla.

Vierailija
15336/19432 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden jos saisit koko syksyksi käyttöön, mikä se olisi? Jouluun asti joutusit menemään yhdellä ja samalla.

Balenciaga Paris

Vierailija
15337/19432 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Balenciaga Paris

... täydellisen patsulin vuoksi tämä.

Vierailija
15338/19432 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään töissä tuoksuna vanhan ja rakkaan signatureni, Elisabeth Ardenin "5th Avenuen", sijasta D&G:n "L'Imperatrice", joka on odotellut muutaman kuukauden kaapissani.  Normaalisti käytän kesäisin kevyitä, ihollani sitrusmaisia tuoksuja (siksi 5th Avenue joka ei mun ylläni ole kovin kukkaismainen), ja tästä syystä vähän arkailin itselleni uuden tuoksun käyttämistä kokopäiväisesti. Tänään olen onneksi vain aspassa ja suurin osa työkavereista on lomalla tai työkeikalla, joten päätin kokeilla - ja tämähän on oikein miellyttävä! Vesimeloni tulee loistavasti esiin, ja tuoksu on muutenkin miellyttävän vesimäinen ja hedelmäinen, ei läpitunkeva tai äkkimakea. Mainostettua raparperin kirpeyttä en löydä - mahdollisesti ihoni syö sen olemattomiin. 

Vierailija
15339/19432 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli koko tämän kesän eniten käyttämäsi ja rakastamasi tuoksu? Miksi? Mulla se oli halpis Your Choice joka muistuttaa My Waytä. Oli yllätys että jokin makea vei mennessään mutta tämä tuoksutyyli on niin tätä päivää että kolahti varmaan siksi. Monta vuosikymmentä parfyymeja ollut käytössä, joten kaikki chypret, colognet ja muut perinteiset on koettu moneen kertaan. N52

Kesällä palaan pohjoisesta Helsinkiin, ja edelleenkin siellä mieluisin tuoksuni on vanha kunnon Salvador Dalin "Laguna". Omalla ihollani se on lähinnä suolainen ja merellinen, vähän kirpeä eli sitrus tulee läpi. Loistava päivätuoksu kaupungille.

Vierailija
15340/19432 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Riveltä "In Woman" on Giorgio Armanin "Si" -tuoksun varsin onnistunut dupe, "She Is Mine" on dupe YSL:n "Mon Paris" -tuoksusta (täynnä ruusua, joten jos et tykkää ruusuista, en suosittele) ja "Queen of Life" on aivan täydellinen kopio Lancômen "La Vie Est Belle"'stä - se tuoksuu yksi yhteen siltä! Ei ihme, että "Queen of Life" on myynnissä pienemmissä pulloissa kuin muut dupet.

https://www.fragrantica.com/perfume/La-Rive/Queen-of-Life-36086.html

https://www.fragrantica.com/perfume/La-Rive/She-is-Mine-62646.html

https://www.fragrantica.com/perfume/La-Rive/In-Woman-36081.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi