Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19427)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notino mainosti minulle sähköpostiviestillä tuoksua, jota olen käynyt silloin tällöin heillä katsomassa. Vuosi sitten möivät sitä hintaan 57 euroa, nyt "tarjouksessa" 90 euroa. Päätin juuri, että en koskaan enää tilaa Notinolta mitään.
Lopetan myös Tori-asiakkuuden. Eilen oli jo sovittu kaupat ja kysytty osoitteet ja tilinumerot, kun myyjä ilmoittaa, että tuoksu menikin jo muualle ja palauttaa rahat, jos ehdin jo siirtää. Ihmiset on kyllä todella kummallisia. Itse kun olen myynyt, olen myynyt ensimmäiselle ostajalle, kunhan on maksanut rahat saman tien. Enkä sopinut samalle päivälle useita kauppoja samasta tuotteesta.
Mulle kävi kerran samanlailla. Nyt ärsyttää se että myyjät eivät ilmoita pullojen kokoja, teksti puolet jäljellä ei kerro mitään paljonko siinä on.
Juuri niin, millilitrat unohtuu kertoa. Samoin moni unohtaa kertoa, onko edt vai edp tai joku muu. Keräilijä-harrastajat tietysti ymmärtävät antaa olennaiset tiedot, mutta valtaosa ei ole näitä.
Millä hajuvesimerkeillä on aidosti tehokkaita antiperspirantteja?
Tänään tuoksuni on Elizabeth Ardenin White Tea.
Vierailija kirjoitti:
Notinolta näköjään lähettävät näytteen jokaisen tilauksen mukana nykyään. Sellainen ilmestyy aina ostoskorissa, sain Kenzon näytteen ja kaveri sai Maison Margielan näytteen.
Ei kiinnosta ne discovery-testilaatikot koska niissä on sekaisin miesten ja naisten tuoksuja.
Ei kiinnosta muakaan. Ns. unisex-laatikoissa on osa miesten tuoksuja.
En mä niitä halua. Haluan naisten ja unisex. Mieluummin naisten.
Intuitiivisesti iltatuoksuna J'ai Osé, joka sopii täydellisesti hiostavaan hellepäivän iltaan. Habanitaa harkitsin, sekin sopisi tähän säähän - mutta kaipasin enemmän savua. Tässä on.
Sotd Guerlainin Aqua Allegoria Coconut Fizz
Katsoin youtubea ja löysin tämän keskustelun ihmistyypin tästä videosta! (vitsillä siis) Alkaa kohdasta 6:48
Sori kun on vähän ohi aiheen mutta en voinut olla jakamatta!
BTW, olisi kiva kokeilla tuollaista tuoksujen tilaussysteemiä, missä saisi pienempiä versoita. Harmi ettei Scentbird toimita EU alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä, pistän tämän mieleen. Tällä hetkellä näyttää siltä, että toimitus ei ole ilmainen, vaan hieman vajaa 20€ tilaukselleni. Lisäksi tulee mahdolliset tullimaksut, jolloin toimituskulut ovat lähes samat kuin itse tilauksen arvo. Mutta ehkä jossain kohtaa raaskin.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin youtubea ja löysin tämän keskustelun ihmistyypin tästä videosta! (vitsillä siis) Alkaa kohdasta 6:48
Sori kun on vähän ohi aiheen mutta en voinut olla jakamatta!
BTW, olisi kiva kokeilla tuollaista tuoksujen tilaussysteemiä, missä saisi pienempiä versoita. Harmi ettei Scentbird toimita EU alueelle.
Me ollaan samanlaisia parfyymiaddikteja, eiköhän perusteta Parfyymifriikit Anonyymit.
Eikun tää palsta on jo :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä, pistän tämän mieleen. Tällä hetkellä näyttää siltä, että toimitus ei ole ilmainen, vaan hieman vajaa 20€ tilaukselleni. Lisäksi tulee mahdolliset tullimaksut, jolloin toimituskulut ovat lähes samat kuin itse tilauksen arvo. Mutta ehkä jossain kohtaa raaskin.
Monet on valittaneet että sen jälkeen kun tuo firma vaihtoi nimensä Demeter:istä The Library of Fragranceksi, niin ne tuoksut olisivat laimentuneet ja huonontuneet, mutta hinnat noussseet.
Huippumallina siihen aikaan vielä ollut Kate Moss teki Demeteriä aikoinaan tunnetuksi, koska heidän 'Dirt' tuoksu oli ehdoton suosikkituoksunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista että noilla lukee vielä Black Russian yhden tuoksun nimenä, vaikka monet yritykset ovat ottaneet kaikki venäjäviittaukset pois tuotteistaan.
Esimerkiksi Molton Brown vaihtoi Russian Leather-tuoksusarjan nimeksi Dark Leather.
Mieheni käyttää tuota tuoksua, siitä on olemassa suihke ja suihkugeeli.
"Inspired by a smoky campfire in the wilderness, this intense woody fragrance crackles with a raw yet noble power. Brisk forest pine is deepened by commanding black leather and smouldering cade, undercut by vetiver for an unexpected, refined edge."
Tosiaan sellainen tumma laadukas ylellinen nahka, hieman sitrusta ja jotain MM By the Fireplacen tyylistä pientä mutta hienostuneempaa nuotioaromia.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista että noilla lukee vielä Black Russian yhden tuoksun nimenä, vaikka monet yritykset ovat ottaneet kaikki venäjäviittaukset pois tuotteistaan.
Dark Cocktail combining vodka and coffee liqueur
?
Illan tuoksu: Apero (Lengling). Kivan pirskahteleva, vähän makea naisellinen tuoksu, joka sopii just lämpimään kesän alkuiltaan. En osaa kuvailla nuotteja, mimosaa ainakin, limettiä ja sellaisia, joita en osaa suomentaa (petitgrain? heliotrope?) sekä lukemani mukaan helmeilevää chardonnayta no ei tää nyt viinille sentään tuoksu. Parfyymi on voimakas ja tuoksuu pitkään. N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä. Nyt vaan odottamaan että saavat lisää tavaraa kauppaan, kun kaikki mitkä kiinnosti oli loppu varastosta 😂. Tyypillistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä. Nyt vaan odottamaan että saavat lisää tavaraa kauppaan, kun kaikki mitkä kiinnosti oli loppu varastosta 😂. Tyypillistä.
Ei kannata odottaa, on ollut samat loppu jo vuosia. Kerran olen tuolta tilannut ja kaikki sujui kyllä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Molton Brown vaihtoi Russian Leather-tuoksusarjan nimeksi Dark Leather.
Mieheni käyttää tuota tuoksua, siitä on olemassa suihke ja suihkugeeli.
"Inspired by a smoky campfire in the wilderness, this intense woody fragrance crackles with a raw yet noble power. Brisk forest pine is deepened by commanding black leather and smouldering cade, undercut by vetiver for an unexpected, refined edge."
Tosiaan sellainen tumma laadukas ylellinen nahka, hieman sitrusta ja jotain MM By the Fireplacen tyylistä pientä mutta hienostuneempaa nuotioaromia.
Eikö tuo Russian Leather ole/ollut Memon tuoksu, eikä Molton Brownin?
Vierailija kirjoitti:
Testailin YSL Libre Intenseä. Tuoksuu ihan samalle kuin Diorin Pure Poison, molemmissa tuoksunenänä mm. Carlos Benaim. Myös Elie Saabin Le Parfum In White on lähes identtinen noiden kanssa.
En ymmärrä miten voit saada näistä samantuoksuiset. Minusta niissä ei ole juurikaan samaa. Pure Poison tuoksuu paljon kukkaisemmalta, siinähän onkin jasmiini päänuottina. Libre Intensessä taas tulee se laventeli voimakkaana esiin. Ja In White on on myös ihan erilainen näihin muihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Testailin YSL Libre Intenseä. Tuoksuu ihan samalle kuin Diorin Pure Poison, molemmissa tuoksunenänä mm. Carlos Benaim. Myös Elie Saabin Le Parfum In White on lähes identtinen noiden kanssa.
Mulla on 10ml pullot Jardin Sur Le Nil ja Toit. Nämä ovat yrttisempiä kuin mihin olen tottunut, mutta huomaan että näin kuumina päivinä ovat ihan miellyttäviä. Limperatrice ja Cricket Song ovat enemmän makuuni, mutta nämä ovat kyllä varsin tervetullutta vaihtelua. Talvella kumpikaan ei toimi minun nenässäni yhtään, mutta niinhän se joskus menee, olkoot kesätuoksuina. Toit on ehdottomasti näistä kahdesta minun nenääni parempi, mutta toistaiseksi en osaa sanoa miksi. Pitänee joku päivä haistella kaksikko rinnakkain.
Mojave Ghost tuntuu toimivan myös kesällä hyvin. Se toimii kyllä talvellakin, mutta kesällä se on jotenkin vahvempi ja kestävämpi. Siinä on erikoinen kuiva tuoksu, jollakin tavalla saman tyylinen kuin kuivassa skumpassa.
Mulle kävi kerran samanlailla. Nyt ärsyttää se että myyjät eivät ilmoita pullojen kokoja, teksti puolet jäljellä ei kerro mitään paljonko siinä on.