Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19427)
Päivän tuoksu oli I Love Cosmeticsin Elderflower Fizz bodyspray + Roger & Gallet Thé Fantasie. Fantastisen raikas setti lämpimänraikkaaseen päivään. Toistan huomenna ilolla.
Harhaanjohtavasta markkinoinnista voivat tyhmät lukea enemmän täältä:
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/markkinointi-alennukset-ja-hinnan-il…
Parhaat Parfyymit ovat mielestäni olleet niitä, joissa on aidoimmat aineet. Uusista tuotteista pidin versacen Blonde sta. Se vedettiin pois markkinoilta mikä sinänsä sääli vaikka syy oli ymmärrettävä. Viileä ja raikas, mutta hienostunut ja jännittävä. Paras tuoksu ikinä: yllättäen Juvenan: paradise. Kuin kuuma kesäpäivä niityllä jossa tuoksujen sinfonia ja melkein erottaa jonkin makean kukan ja apilan. Silti kasteisen raikas.
Vierailija kirjoitti:
On nämä mielenkiintoisia. Osin siksi pysyykin mielenkiinto ajatustenvaihtoon tuoksuista. Mullekin Acqua di Gioia oli makea tuoksu, joka siksi ei käynyt mulle vesituoksuksi. Meidän nenut niin kyllä niin erilaisia.
Olen tuo, joka ei pidä sitä makeana vaan raikkaana. :D Ja samaa mieltä siitä, että mielenkiintoista tämä, miten eri tavalla voimme kokea saman tuoksun.
Olen kuullut sellaisenkin erikoisuuden, että nainen sanoi Black Opium-tuoksua kevyeksi ja raikkaaksi.
Minä taas koen jotkut vahvasti puunuotteja sisältävät tuoksut puutyöverstaan sahanpurutuoksuina, esimerkkinä Narsiscon Fleur Musk, joka oli pelkkää sahanpurua mun nenälle.
Jotkut punaista omenaa vahvasti sisältävät taas tuoksuvat mun nenässä muovilta heti, kun se ompun raikkaus tasoittuu.
Päivän tuoksuna Yves Rocher'n Fleurs des Sentiers. Kesäinen kukkaistuoksu. Kiva, kun YR:lta vielä löytää joitain kivoja tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, Notino jatkaa valehteluaan. Kun selaa tuoksutarjousten etusivua, vastaan tulee Guerlain L'Homme Idéal eau de parfum alkaen 29 euroa. Klikkaa tarjous auki, ja ainoat vaihtoehdot ovat taas 100 ml 89.90 euroa ja 50 ml 89,90 euroa. Mitään 29 euron tuotetta EI OLE!
Tästähän on heille jo viikkokausia sitten laitettu palautetta, mutta heillä ei ole aikomustakaan korjata harhaanjohtavaa markkinointiaan. Tuollaisilta firmoilta en tilaa, hukkaavat ihmisten kallista aikaa lupailemalla jotain, mitä ei ole.
Oletko tyhmä? Alin hinta voi olla matkakoko, suihkugeeli, kynttilä tms. Se voi olla tuote joka on loppunut.
Jos on noin vaikea ymmärtää, ei ehkä kannata käyttää nettikauppaa.
Kyllä siellä aiemmin on ollut mainittuna listassa nekin mitkä on jo loppuunmyytyjä. Ja jos linkissä kerrotaan että tuoksu X eau de parfum, niin ei siellä silloin myydä suihkugeeliä, tuoksukynttilää, tai edes eau de toilettea, vaan nimenomaan sitä eau de parfumia. Ja yleensä tosiaan loppuneiden kokojen kohdalla näkyy, että tuote on loppu.
Ohis
Kokeilkaa pradan paradoxe,muuta en enään käytä,naisille&miehille oma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoiset alet ja erikoistarjoukset Notinolla taas. Coco Mademoiselle lähtee monta kymppiä halvemmalla suoraan Chanelin sivuilta kuin nuo ns. tarjoukset.
Parempaa maineenhallintaa kuin kirjoitella tänne olisi vastata niihin asiakaspalautteisiin.
En ymmärrä viestiäsi. Minä ihmettelen että tuoksutalon omalta sivulta saa tuoksut reilusti halvemmalla (normaalihintaisena) kuin Notinon niin sanotusta alennuksesta. Miten sillä on mitään tekemistä asiakaspalautteisiin vastaamisen kanssa? En minä olen Notinolla töissä, ihmettelen heidän erikoista (erikoisen kallista) hinnoitteluaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaa pradan paradoxe,muuta en enään käytä,naisille&miehille oma
Ihania tuoksuja kaappi pullollaan, en ikinä haluaisi käyttää vain yhtä. Sain Paradoxesta näytteen Sokokselta (kerrankin!) ja on se ihan ok, muttei koko pullon arvoinen. Se on kuin Libren tylsempi sukulainen - muistuttaa sitä, mutta siitä puuttuu se jokin, mikä tekee Librestä mahtavan eli laventeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoiset alet ja erikoistarjoukset Notinolla taas. Coco Mademoiselle lähtee monta kymppiä halvemmalla suoraan Chanelin sivuilta kuin nuo ns. tarjoukset.
Parempaa maineenhallintaa kuin kirjoitella tänne olisi vastata niihin asiakaspalautteisiin.
En ymmärrä viestiäsi. Minä ihmettelen että tuoksutalon omalta sivulta saa tuoksut reilusti halvemmalla (normaalihintaisena) kuin Notinon niin sanotusta alennuksesta. Miten sillä on mitään tekemistä asiakaspalautteisiin vastaamisen kanssa? En minä olen Notinolla töissä, ihmettelen heidän erikoista (erikoisen kallista) hinnoitteluaan.
Voisitko ystävällisesti lopettaa tän Notinon haukkumisen, meitä ei kiinnosta. Kiitos. (Itse olen tyytyväinen siihen kauppaan.)
Tässä olen tutustunut yhteen jos toiseenkin hajuveteen puolen vuoden sisällä, hyviä löytöjä olen tehnyt, toiset vielä parempia, joitakin hutiostoksia (Roberto Cavallin Just Cavalli). Kyllä tällä hetkellä taitaa se mielestäni paras tuoksu olla noista tänä vuonna ostetuista Burberryn Women vuodelta 1995. Tosi hyviä ovat tänä vuonna ostetuista myös mm. Reminiscencen Rem Coco ja Avon Far away royale (hankala varmaan löytää) sekä Dolce&Gabbanan Pour femme. Nyt on hajuvesiä siinä määrin, että pakko pitää useamman kuukauden ostolakko niiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin väärin, pahoittelut.
Suositelkaapa kesäistä, makeaa / makeahkoa biitsituoksua, jossa olisi myös vaniljaa mukana. Haen sellaista trooppista, pehmeää tuoksua. Saa olla kookosta ja /tai suolaisuutta, mikseipä ei kukkaisuuttakin. Naisten tuoksusta siis kysymys. Lisähuomautuksena, että Replican Beachwalk on minulle liian voimakas. Sol de Janeiron Coco Cabanasta pidän, mutta sen valmistus on lopetettu. Saa siis ehdottaa ns. halpiksiakin, mutta ensisijaisesti hakusessa laadukas kesätuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko ystävällisesti lopettaa tän Notinon haukkumisen, meitä ei kiinnosta. Kiitos. (Itse olen tyytyväinen siihen kauppaan.)
Minä olen se, joka on useamman viestin Notinosta kirjoittanut, ja kirjoitan jatkossakin niin paljon kuin huvittaa. Lisäksi tietysti laitan kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen heidän toiminnastaan.
Vierailija kirjoitti:
Suositelkaapa kesäistä, makeaa / makeahkoa biitsituoksua, jossa olisi myös vaniljaa mukana. Haen sellaista trooppista, pehmeää tuoksua. Saa olla kookosta ja /tai suolaisuutta, mikseipä ei kukkaisuuttakin. Naisten tuoksusta siis kysymys. Lisähuomautuksena, että Replican Beachwalk on minulle liian voimakas. Sol de Janeiron Coco Cabanasta pidän, mutta sen valmistus on lopetettu. Saa siis ehdottaa ns. halpiksiakin, mutta ensisijaisesti hakusessa laadukas kesätuoksu.
Floraikun Sand and Skin, itse koen sen voimakkaana mutta saattaa johtua siitä, etten ole tuon tyyppisen tuoksun suurin ystävä, joten häiritsee herkemmin. Kannattaa kuitenkin varmaan hankkia näyte ensin.
Comptoir sud Pasifiquen Aloha Tiare on ihan kiva, jos tykkää Yves Rocherin Monoi de Tahitista.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile La Nuit Tresor Nude Lancomelta
Vierailija kirjoitti:
Trooppinen vaniljatuoksu: Paco Rabanne Fame.
Valentinon Donna BIR Intense, ei ole kookosta vaikka tuoksuu sille, vaniljaa löytyy
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin kaupassa Sisleyn Eau de Campagnea. Kiva, vihreän aromikas kesätuoksu!
Tuli mieleeni, onko kellään kokemusta noista Eau de Sisley-tuoksuista (1, 2 ja 3)? Ne näyttää poistuneen valikoimasta kun Sisley on lanseerannut uuden L'Eau de Revee-sarjan... niistäkin kaikenlaiset kommentit tervetulleita. Mulla haussa vihreä, ehkä hiukan sitruksinen tuoksu lämpimiin kesäpäiviin. Hermesin Jardins-sarja ei sovi ja ennestään minulla on Goutalin Eau de Sud, joka on kuivahko, unisex-maskuliininen. Haussa siis aavistuksen feminiinisempi aromi. Jos en muuta keksi, ostan Eau de Campagnen. Kiitos! N51
Minusta Eau de Campagne on aivan ihana tuoksu kesään. On ollut käytössä vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin kaupassa Sisleyn Eau de Campagnea. Kiva, vihreän aromikas kesätuoksu!
Tuli mieleeni, onko kellään kokemusta noista Eau de Sisley-tuoksuista (1, 2 ja 3)? Ne näyttää poistuneen valikoimasta kun Sisley on lanseerannut uuden L'Eau de Revee-sarjan... niistäkin kaikenlaiset kommentit tervetulleita. Mulla haussa vihreä, ehkä hiukan sitruksinen tuoksu lämpimiin kesäpäiviin. Hermesin Jardins-sarja ei sovi ja ennestään minulla on Goutalin Eau de Sud, joka on kuivahko, unisex-maskuliininen. Haussa siis aavistuksen feminiinisempi aromi. Jos en muuta keksi, ostan Eau de Campagnen. Kiitos! N51
Minusta Eau de Campagne on aivan ihana tuoksu kesään. On ollut käytössä vuosikausia.
Aluksi se tuoksuu mun nenään ihan täydelliseltä, mutta sitten myöhemmin muuttuu tyypilliseksi miesten cologne-tuoksuksi valitettavasti.
On nämä mielenkiintoisia. Osin siksi pysyykin mielenkiinto ajatustenvaihtoon tuoksuista. Mullekin Acqua di Gioia oli makea tuoksu, joka siksi ei käynyt mulle vesituoksuksi. Meidän nenut niin kyllä niin erilaisia.