Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19427)

Vierailija
15061/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Guerlainin coconut fizz lopetettu? ei ainakaan saa netistä enää mistään?

On lopetettu. Minulla kävi hyvä tuuri viime vuonna sen kanssa, kun löysin sen Wiklundilta (Sokos) alehintaan juuri kun Fragranticassa oli mainittu sen lopettamisesta (discontinued). Ihan tarkkaa hintaa en muista, mutta ns. pilkkahintaan sen sain. Oliko peräti alle viisikymppiä vai sittenkin kuusikymppiä? Joka tapauksessa nyt Sokoksen nettikaupassa näkyy Aqua Allegoria -pullojen hinta olevan 119€, kun äsken tsekkasin...

Sama täällä. Olin ihan liekeissä kun löysin vuosi tai pari sitten Stockan nettialesta tuon Coconut Fizzin noin 55 eurolla. Samaan hintaan lähti Pamplelune (yksi parhaista greippituoksuista) ja Passiflora.

Vierailija
15062/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lopetettu. Minulla kävi hyvä tuuri viime vuonna sen kanssa, kun löysin sen Wiklundilta (Sokos) alehintaan juuri kun Fragranticassa oli mainittu sen lopettamisesta (discontinued). Ihan tarkkaa hintaa en muista, mutta ns. pilkkahintaan sen sain. Oliko peräti alle viisikymppiä vai sittenkin kuusikymppiä? Joka tapauksessa nyt Sokoksen nettikaupassa näkyy Aqua Allegoria -pullojen hinta olevan 119€, kun äsken tsekkasin...

Sama täällä. Olin ihan liekeissä kun löysin vuosi tai pari sitten Stockan nettialesta tuon Coconut Fizzin noin 55 eurolla. Samaan hintaan lähti Pamplelune (yksi parhaista greippituoksuista) ja Passiflora.

Passifloraa mietin minäkin Coconut Fizzin seuraksi, se oli myös tarjoushinnalla silloin Wiklundin hyllyssä. En kuitenkaan sitten ostanut, koska koin sen liian samanlaiseksi Orange Soleian kanssa, kun iholtani suihkausta nuuhkin. Orange Soleian ostin heti kun se tuli markkinoille, se on yksi lempikesätuoksuistani: raikkaan makeaa appelsiinia ja aavistus minttua. On myös yllättävän pysyvä ihollani ollakseen Aqua Allegoria -sarjasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15063/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Passifloraa mietin minäkin Coconut Fizzin seuraksi, se oli myös tarjoushinnalla silloin Wiklundin hyllyssä. En kuitenkaan sitten ostanut, koska koin sen liian samanlaiseksi Orange Soleian kanssa, kun iholtani suihkausta nuuhkin. Orange Soleian ostin heti kun se tuli markkinoille, se on yksi lempikesätuoksuistani: raikkaan makeaa appelsiinia ja aavistus minttua. On myös yllättävän pysyvä ihollani ollakseen Aqua Allegoria -sarjasta.

Piti käydä suihkauttamassa muistin virkistykseksi tuota Orange Soleiaa. On  kiva tuo mintun häivähdys. Huomasin sen olevan Parfumdreamsilla tarjouksella 65,95 eurolla kun googletin. 

Olen hamstrannut näitä Aqua Allegoria-sarjan tuoksuja silloin kun "sai halvalla".  Täytyy laittaa vaikka kesäkuun kunniaksi kaikki tuoksutarjottimelle ja käyttöön.

T:Coconut Fizzin Stockalta löytänyt

Vierailija
15064/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä Notinoa vaivaa? Siellä näkyy muka erikoistarjouksia tuoksuista, joku vaikkapa "alkaen 22 euroa". Kun sen menee avaamaan, hinta onkin lähemmäs 60 euroa. Kenelle ja miten hinta on "alkaen 22 euroa"? Onko joku alekoodi jossain (en löytänyt), vai onko sivusto vain täysin sekaisin?

Tuollainen mainostaminenhan ei ole edes sallittua Suomessa, että voisi tehdä kuluttajansuojaan ilmoituksen.

Se halvin hinta on sen pienimmän pullokoon hinta.

Ei siis ollut, vai haluatko tarkentaa?

Vierailija
15065/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitsit, löysin uuden suosikkituoksun! Chloen Chloe EdP. Täydellinen ruusuinen kesätuoksu, ei liian makea. Tällä mennään ainakin tää kesä, ehkä pidempäänkin.

Tämä on kyllä laadukas ja aikaa kestävä tuoksu. Ostin silloin kun tuli markkinoille viitisentoista vuotta sitten, ihastuin ja siitä lähtien olen käyttänyt. Oli toki monta vuotta välissä kun jäi tosi vähälle käytölle, mutta pari vuotta sitten löysin tuoksun uudelleen. Klassikko-ainesta, toivittavasti eivät saa päähänsä lopettaa tätä.

Pitääköhän vielä kerran yrittää. Minä en vain millään tunnu pääsevän tuon tuoksun kanssa sinuiksi. En ymmärrä, miksi.

Minulla on se vanha Chloen versio, ja se on aika voimakas kuten tuoksut vielä kolme, neljä vuosikymmentä sitten olivat. Kokoelmaan sopisi uudetkin Chloet, varsinkin jos niissä on klassikkoainesta.

Chloen täytyy lämmetä iholla pari tuntia jotta sen upeus tulee esiin. Itse suihkautan rintakehälle. 

Kokeilin nyt. Oikeassa olette, Chloen kehujat! Tämä on suloinen tuoksu. Mieleeni tulee jotain vanhanaikaisen viehättävää, kuin brokadi, herrasväki, päivänvarjo tai turnyyri. :-D

Vierailija
15066/19427 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testailen Valentinon Born in roma intenseä, ja haistan siinä voimakkaan kookokseen tyyliin YR:n Monoi. Kookosta ei ole listattu tuoksunuotteihin, mutta joku kommentoija haistaa saman.

Vierailija
15067/19427 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notino on ollut pettymys jo vuoden päivät ja nykyään vähäiset ostokset tapahtuu muualla (My-origenes ja Nordicfeel).

Sotd: Azzaro Pour Homme Cologne Intense

Vierailija
15068/19427 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notino on ollut pettymys jo vuoden päivät ja nykyään vähäiset ostokset tapahtuu muualla (My-origenes ja Nordicfeel).

Ehkä jo pidempäänkin se on ollut suuri pettymys. Ei enää näytteitä, ja kokopullovalikoimakin on heikentynyt. Vastaavat suomenkielisiin asiakaspalautteisiin englanniksi kuin ylimykset.

Noista mainitsemistasi ostospaikoista en ole kuullut. Olen siirtynyt tuoksutalojen omille sivuille, ja kesälomareissuilla suuntaan paikkoihin, joissa pääsee tuoksuttelemaan vaikeasti saatavia tuoksuja. Luulen, että nettiostaminen jää jatkossa muutenkin vähäisemmäksi, vintageita lukuun ottamatta.

Vierailija
15069/19427 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikaupat on hinnoitelleet itsensä ulos

Vierailija
15070/19427 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmannille on tullut myyntiin Dior Prive-tuoksuja ja Diptyquen tuoksuja (ja kynttilöitä).

Vierailija
15071/19427 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusin ihastukseni on Givenchy III, vintage. Ostin tämän joltain ihanalta ihmiseltä, en tiedä miten malttoi luopua tästä kaunottaresta. Enkä tiedä miten maltan käyttää tai olla käyttämättä, jos tätä ei enempää saa mistään. Hakkaa kaikki nykyiset tuoksut mennen tullen. Olen onnellinen ja kiitollinen.

Se on upea tuoksu! Onneksi olkoon.

Minä en voi sitä käyttää, koska olen sille allerginen. :/ N51

Vierailija
15072/19427 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Mä olen tehnyt siellä hyviä ostoksia tänä keväänä.

Hyviä tarjouksia.

Vierailija
15073/19427 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kaupassa Sisleyn Eau de Campagnea. Kiva, vihreän aromikas kesätuoksu!  

Tuli mieleeni, onko kellään kokemusta noista Eau de Sisley-tuoksuista (1, 2 ja 3)? Ne näyttää poistuneen valikoimasta kun Sisley on lanseerannut uuden L'Eau de Revee-sarjan... niistäkin kaikenlaiset kommentit tervetulleita. Mulla haussa vihreä, ehkä hiukan sitruksinen tuoksu lämpimiin kesäpäiviin. Hermesin Jardins-sarja ei sovi ja ennestään minulla on Goutalin Eau de Sud, joka on kuivahko, unisex-maskuliininen. Haussa siis aavistuksen feminiinisempi aromi. Jos en muuta keksi, ostan Eau de Campagnen. Kiitos! N51 

Vierailija
15074/19427 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitsit, löysin uuden suosikkituoksun! Chloen Chloe EdP. Täydellinen ruusuinen kesätuoksu, ei liian makea. Tällä mennään ainakin tää kesä, ehkä pidempäänkin.

Tämä on kyllä laadukas ja aikaa kestävä tuoksu. Ostin silloin kun tuli markkinoille viitisentoista vuotta sitten, ihastuin ja siitä lähtien olen käyttänyt. Oli toki monta vuotta välissä kun jäi tosi vähälle käytölle, mutta pari vuotta sitten löysin tuoksun uudelleen. Klassikko-ainesta, toivittavasti eivät saa päähänsä lopettaa tätä.

Pitääköhän vielä kerran yrittää. Minä en vain millään tunnu pääsevän tuon tuoksun kanssa sinuiksi. En ymmärrä, miksi.

Minulla on se vanha Chloen versio, ja se on aika voimakas kuten tuoksut vielä kolme, neljä vuosikymmentä sitten olivat. Kokoelmaan sopisi uudetkin Chloet, varsinkin jos niissä on klassikkoainesta.

Chloen täytyy lämmetä iholla pari tuntia jotta sen upeus tulee esiin. Itse suihkautan rintakehälle. 

Kokeilin nyt. Oikeassa olette, Chloen kehujat! Tämä on suloinen tuoksu. Mieleeni tulee jotain vanhanaikaisen viehättävää, kuin brokadi, herrasväki, päivänvarjo tai turnyyri. :-D

La Riven Cute on oikein hyvä jäljitelmä Chloesta, kestäväkin on.  Voin suositella, jos rahat eivät riitä tuohon kalliimpaan.

Vierailija
15075/19427 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleeni, onko kellään kokemusta noista Eau de Sisley-tuoksuista (1, 2 ja 3)? Ne näyttää poistuneen valikoimasta kun Sisley on lanseerannut uuden L'Eau de Revee-sarjan... niistäkin kaikenlaiset kommentit tervetulleita. Mulla haussa vihreä, ehkä hiukan sitruksinen tuoksu lämpimiin kesäpäiviin. Hermesin Jardins-sarja ei sovi ja ennestään minulla on Goutalin Eau de Sud, joka on kuivahko, unisex-maskuliininen. Haussa siis aavistuksen feminiinisempi aromi. Jos en muuta keksi, ostan Eau de Campagnen. Kiitos! N51 

Eau de Campagne on sen verran upea että ottaisin kesätuoksuksi. Kun Eau de Sisley 1-3 tulivat odotin paljon mutta ne olivat mielestäni kovasti iso E super yms. moderneja nuotteja täynnä enkä sen vuoksi tykännyt. Eau de Campagnesta liian suuri hyppäys poispäin.

Yves Rocherin uusin Verte Envolée on vihreä ruusu, tykästyin isosti, mutta kuten näissä aina nykyään niin kesto on lähes olematon. Chloe Nomade EDT kannattaa testata jollei jo ole tuttu. On vihreä, sitruksinen, hedelmäinen, naisellisempi kuin edp.

Vierailija
15076/19427 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

parfyymifanit. 

En ole aikoihin kirjoitellut palstalle, koska olen ollut laitoksella hoidossa.

Hoitojaksolla tutustuin Niki Laudaan henkilökohtaisella tasolla ja kävimme henkeviä, syvään luotaavia keskusteluja elämästä, kuolemasta sekä tietysti tuoksuista.  

Tästä syystä löydän Niki Laudan tuoksusta aivan uusia nyansseja, joita en ennen ymmärtänyt olevan maailmassa olemassakaan. mm. Unkarilaisen mootoritien penkereen tuoksun.

Vierailija
15077/19427 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei parfyymifanit, kaipaisin tuoksusuosituksia. Haluan tuoksua aivan törkeän hyvältä perusarjessa, töissä jne. En halua liian "hajuvesimäistä" tuoksua, vaan ennemmin puhtaita, vesimäisiä tai metsäisiä tuoksuja. Lämpöä saa olla vähän, samoin myskiä, makeutta joko voisi olla tai sitten unisex.

Tykkään mm:

Jo Malone Wood Sage & Seasalt (ei kestä iholla)

Juliette has a gun Pear Inc (ei kestä)

Armani Acqua di Gioia (aika makea, lapsellinen?)

Prada Candy (tosi makea, mutta samalla puhdas. Kynnys ostaa on silti kova)

Narcisco Rodriquez Pure Musc (alkutuoksu hyvä, lopussa yrjöttävä ambran katku)

Kenzo Amour (vaniljapommi, mutta silti puhdas)

Clean Pure Soap (vähän liian kliininen)

Inhokkeja monet Escadat, Good Girlit ja YSL Opium-muunnokset ei sytytä. Kiitos avusta!

Vierailija
15078/19427 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei parfyymifanit, kaipaisin tuoksusuosituksia. Haluan tuoksua aivan törkeän hyvältä perusarjessa, töissä jne. En halua liian "hajuvesimäistä" tuoksua, vaan ennemmin puhtaita, vesimäisiä tai metsäisiä tuoksuja. Lämpöä saa olla vähän, samoin myskiä, makeutta joko voisi olla tai sitten unisex.

Tykkään mm:

Jo Malone Wood Sage & Seasalt (ei kestä iholla)

Juliette has a gun Pear Inc (ei kestä)

Armani Acqua di Gioia (aika makea, lapsellinen?)

Prada Candy (tosi makea, mutta samalla puhdas. Kynnys ostaa on silti kova)

Narcisco Rodriquez Pure Musc (alkutuoksu hyvä, lopussa yrjöttävä ambran katku)

Kenzo Amour (vaniljapommi, mutta silti puhdas)

Clean Pure Soap (vähän liian kliininen)

Inhokkeja monet Escadat, Good Girlit ja YSL Opium-muunnokset ei sytytä. Kiitos avusta!

Escentric Molecules - Molecule 01

Vierailija
15079/19427 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eau de Campagne on sen verran upea että ottaisin kesätuoksuksi. Kun Eau de Sisley 1-3 tulivat odotin paljon mutta ne olivat mielestäni kovasti iso E super yms. moderneja nuotteja täynnä enkä sen vuoksi tykännyt. Eau de Campagnesta liian suuri hyppäys poispäin.

Yves Rocherin uusin Verte Envolée on vihreä ruusu, tykästyin isosti, mutta kuten näissä aina nykyään niin kesto on lähes olematon. Chloe Nomade EDT kannattaa testata jollei jo ole tuttu. On vihreä, sitruksinen, hedelmäinen, naisellisempi kuin edp.

Kiitos! Tsekkaan Rocherin. Nomade on mulle liian hedelmäinen.

Vierailija
15080/19427 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Mä olen tehnyt siellä hyviä ostoksia tänä keväänä.

Hyviä tarjouksia.

Samaa mieltä, välillä loppuunmyynnissä on huimia hintoja laatu merkeiltä, ne eivät pitkään ole voimassa, mutta kyttäämällä on tänä vuonna tullut kotiin 3 superlöytöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän