Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19427)

Vierailija
15121/19427 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinolla olikin Chloe hyvässä alessa. Inhoan ruusutuoksuja, mutta Chloessa on jotakin kovin romanttisen tyylikästä ja eleganttia, joten päätin tilata pienen pullon. Täällä olleiden juttujen perusteella tarkistin vielä hinnan, että oli ihan oikea alennus.

Huomasin Hobby Hallia selatessani, että BR540 on ilmestynyt sinne myyntiin. Törkeällä hinnalla tosin, mutta silti. 70ml pullon normaalihinta oli yli 600€, 200ml sen sijaan oli enää 500€.

Vierailija
15122/19427 |
10.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaapa kesäistä, makeaa / makeahkoa biitsituoksua, jossa olisi myös vaniljaa mukana.  Haen sellaista trooppista, pehmeää tuoksua. Saa olla kookosta ja /tai suolaisuutta, mikseipä ei kukkaisuuttakin. Naisten tuoksusta siis kysymys. Lisähuomautuksena, että Replican Beachwalk on minulle liian voimakas. Sol de Janeiron Coco Cabanasta pidän, mutta sen valmistus on lopetettu. Saa siis ehdottaa ns. halpiksiakin, mutta ensisijaisesti hakusessa laadukas kesätuoksu.

Aerinin Hibiscus Palm

https://www.fragrantica.com/perfume/Aerin-Lauder/Hibiscus-Palm-48009.ht…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15123/19427 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaapa kesäistä, makeaa / makeahkoa biitsituoksua, jossa olisi myös vaniljaa mukana.  Haen sellaista trooppista, pehmeää tuoksua. Saa olla kookosta ja /tai suolaisuutta, mikseipä ei kukkaisuuttakin. Naisten tuoksusta siis kysymys. Lisähuomautuksena, että Replican Beachwalk on minulle liian voimakas. Sol de Janeiron Coco Cabanasta pidän, mutta sen valmistus on lopetettu. Saa siis ehdottaa ns. halpiksiakin, mutta ensisijaisesti hakusessa laadukas kesätuoksu.

Minusta Paco Rabannen Olympea flankereineen sopii täsmälleen tuohon lokeroon. Trooppista, makeaa, suolaa ja vaniljaa. Pidän monista noista kovasti, mutta se paras ja ainoa oikea aika minulle päihdyttävän tuoksuisia parfyymejä on juuri keskikesä ja paahde.

Vierailija
15124/19427 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Paco Rabannen Olympea flankereineen sopii täsmälleen tuohon lokeroon. Trooppista, makeaa, suolaa ja vaniljaa. Pidän monista noista kovasti, mutta se paras ja ainoa oikea aika minulle päihdyttävän tuoksuisia parfyymejä on juuri keskikesä ja paahde.

Uusin Flora on lähes samantuoksuinen kuin Herreran Very Good Girl Glam.

Vierailija
15125/19427 |
13.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notinon nopeasti vaihtuvat hinnat ja tarjoukset ovat osa myyntistrategiaa, jonka tarkoituksena on pitää kuluttajat valppaina/varpaillaan ja saada heidät vierailemaan sivustolla usein. Algoritmi on laskenut, että tiheät käynnit sivustolla lisäävät todennäköisyyttä heräteostoksiin. Tarkkana saa olla, muuten meitä viedään kuin litran mittaa. Vaikuttaminen on todella ovelaa ja vaivihkaista. 

Vierailija
15126/19427 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notino mainosti minulle sähköpostiviestillä tuoksua, jota olen käynyt silloin tällöin heillä katsomassa. Vuosi sitten möivät sitä hintaan 57 euroa, nyt "tarjouksessa" 90 euroa. Päätin juuri, että en koskaan enää tilaa Notinolta mitään.

Lopetan myös Tori-asiakkuuden. Eilen oli jo sovittu kaupat ja kysytty osoitteet ja tilinumerot, kun myyjä ilmoittaa, että tuoksu menikin jo muualle ja palauttaa rahat, jos ehdin jo siirtää. Ihmiset on kyllä todella kummallisia. Itse kun olen myynyt, olen myynyt ensimmäiselle ostajalle, kunhan on maksanut rahat saman tien. Enkä sopinut samalle päivälle useita kauppoja samasta tuotteesta.

Vierailija
15127/19427 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notino mainosti minulle sähköpostiviestillä tuoksua, jota olen käynyt silloin tällöin heillä katsomassa. Vuosi sitten möivät sitä hintaan 57 euroa, nyt "tarjouksessa" 90 euroa. Päätin juuri, että en koskaan enää tilaa Notinolta mitään.

Lopetan myös Tori-asiakkuuden. Eilen oli jo sovittu kaupat ja kysytty osoitteet ja tilinumerot, kun myyjä ilmoittaa, että tuoksu menikin jo muualle ja palauttaa rahat, jos ehdin jo siirtää. Ihmiset on kyllä todella kummallisia. Itse kun olen myynyt, olen myynyt ensimmäiselle ostajalle, kunhan on maksanut rahat saman tien. Enkä sopinut samalle päivälle useita kauppoja samasta tuotteesta.

Hintoihin vaikuttaa inflaatio. Monen tuotteen hinta on noussut vuoden takaisesta reippaasti. Miksi pitää jatkuvasti ostaa uusia hajuvesiä jostain? Sinulla on jokin tarve, joka ei tyydyty ostamalla.  Ostamisen jälkeen haluat taas ostaa jotain muuta.

Vierailija
15128/19427 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö miesten tuoksuja? Monet tuoksut ovat unisen-tuoksuja, mutta tarkoitan nyt sellaisia selkeästi enemmän maskuliiniseen nojaavia. Haluaisin hankkia kesäksi jonkun uuden. Löytyykö suosituksia mitä kannattaisi lähteä testaamaan? Ei ole mitään erityisiä nuottitoiveita, mutta etsin sellaista tuoksua, joka on maskuliininen, mutta joka ei olisi kummallinen naisenkaan käyttämänä. Mikäli tästä nyt ymmärtää mitä haen takaa.

Vierailija
15129/19427 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

Huomasin Hobby Hallia selatessani, että BR540 on ilmestynyt sinne myyntiin. Törkeällä hinnalla tosin, mutta silti. 70ml pullon normaalihinta oli yli 600€, 200ml sen sijaan oli enää 500€.

Tuossa 200ml pullon hankkimisessa voisikin olla järkeä. En ymmärrä miksi joku ostaisi 70ml 600 eurolla, kun suoraan MFK:lta saa 255 eurolla. Monesti saman huomannut Notinolla, eli on kalliimpaa kuin suoraan valmistajalta tilattuna. Esim. Chanelin tuoksut lähes aina kalliimpia Notinolla. Onko tässä jokin juttu mitä en vain ole tajunnut.

Vierailija
15130/19427 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Notinon nopeasti vaihtuvat hinnat ja tarjoukset ovat osa myyntistrategiaa, jonka tarkoituksena on pitää kuluttajat valppaina/varpaillaan ja saada heidät vierailemaan sivustolla usein. Algoritmi on laskenut, että tiheät käynnit sivustolla lisäävät todennäköisyyttä heräteostoksiin. Tarkkana saa olla, muuten meitä viedään kuin litran mittaa. Vaikuttaminen on todella ovelaa ja vaivihkaista. 

Algoritmi ei tiedä ostajan harkinnan määrästä yhtään mitään.

Mä pidän listaa tuoksuista jotka aion hankkia. Ostan sieltä mistä ja milloin saan halvimmalla. Usein se on Notino.

Vierailija
15131/19427 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notino kaupitteli Megamarea hintaan 360e. Nyt se on laskenut hintaa muka tarjoukseksi, edelleen reilusti yli 200e.

Megamaren ovh on n. 150e.

Eihän hullu ole se joka pyytää vaan se joka maksaa.

Vierailija
15132/19427 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytättekö miesten tuoksuja? Monet tuoksut ovat unisen-tuoksuja, mutta tarkoitan nyt sellaisia selkeästi enemmän maskuliiniseen nojaavia. Haluaisin hankkia kesäksi jonkun uuden. Löytyykö suosituksia mitä kannattaisi lähteä testaamaan? Ei ole mitään erityisiä nuottitoiveita, mutta etsin sellaista tuoksua, joka on maskuliininen, mutta joka ei olisi kummallinen naisenkaan käyttämänä. Mikäli tästä nyt ymmärtää mitä haen takaa.

Eau de Campagne

Bvlgari Homme

Mugler Cologne

Vierailija
15133/19427 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dolce&Gabbanan Dolce garden ja The only one intense (musta pullo), Reminiscencen Rem coco (aika edullinen, mutta hyvä raikas kookostuoksu, ei saippuainen)

Vierailija
15134/19427 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Algoritmi ei tiedä ostajan harkinnan määrästä yhtään mitään.

Mä pidän listaa tuoksuista jotka aion hankkia. Ostan sieltä mistä ja milloin saan halvimmalla. Usein se on Notino.

Tuo on hyvä systeemi jos on järjestelmällisesti tiedossa mitä aikoo ostaa. Itsellä taas on todella vähän sellaisia varmoja päätöksiä, vaan ostan oikeastaan sen mukaan jos tarjouksia selatessa jokin sopiva sattuu silmiin.

Nykyään hinnoittelu on kyllä aika villiä monessakin kaupassa, ei koske pelkästään tuoksuja. Tarkkana pitää olla.

Vierailija
15135/19427 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Olympea Legend kesätuoksuna. Se on vahva, hedelmäinen, merihiekkainen. Ihana, kerta kaikkiaan.

Vierailija
15136/19427 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinhare kirjoitti:

Notinolla olikin Chloe hyvässä alessa. Inhoan ruusutuoksuja, mutta Chloessa on jotakin kovin romanttisen tyylikästä ja eleganttia, joten päätin tilata pienen pullon. Täällä olleiden juttujen perusteella tarkistin vielä hinnan, että oli ihan oikea alennus.

BaccaratRouge 540 on astma ja migreenikohtaus pullon sisällön muodossa! Työkaverilla oli sitä, ja varmaan jollain tyypillä Espan terassilla lämpimänä päivänä kun tuli tuttu laajalle levinnyt haju vastaan, vai onko kyse siitä ettei ihmiset haista sitä itsellään ja siksi yliannostavat?

Minä olen saanut astmakohtauksen jostain vanhemmasta Versacen tuoksusta, ja migreenikohtauksen Chanel 5:sta. Jouduin mennä ensiapuun hakemaan migreenitäsmälääkkeen piikin tuolloin Chanelista, ja keväällä BaccaratRouge 540:n vuoksi.

Rakastan tuoksuja, siedän suurinta osaa ja minulla nuo kohtaukset ovat silti todella harvinaisia.

Vierailija
15137/19427 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinhare kirjoitti:

BaccaratRouge 540 on astma ja migreenikohtaus pullon sisällön muodossa! Työkaverilla oli sitä, ja varmaan jollain tyypillä Espan terassilla lämpimänä päivänä kun tuli tuttu laajalle levinnyt haju vastaan, vai onko kyse siitä ettei ihmiset haista sitä itsellään ja siksi yliannostavat?

Minä olen saanut astmakohtauksen jostain vanhemmasta Versacen tuoksusta, ja migreenikohtauksen Chanel 5:sta. Jouduin mennä ensiapuun hakemaan migreenitäsmälääkkeen piikin tuolloin Chanelista, ja keväällä BaccaratRouge 540:n vuoksi.

Rakastan tuoksuja, siedän suurinta osaa ja minulla nuo kohtaukset ovat silti todella harvinaisia.

Tuo on kyllä harmillista, että tuoksuista tulee toisille voimakkaita reaktioita. Itselleni BR540 on ehdoton suosikki. Käytän harvakseltaan kyllä, kun vaihtoehtoja on näytteidenkin muodossa jo niin älytön määrä. Töihin en uskalla laittaa BR:a lainkaan, siellä käytän sellaisia lähempänä ihoa pysyviä. Baccarat Rouge on kyllä sellainen, että sitä ei itse haista. Minä en haista sitä ihossani vähän ajan kuluttua vaikka laittaisin nenän kiinni ranteeseen. Silti se tuoksu jostakin välillä ilmavirran mukana leyhähtää. Toki 1 suihkaus riittää siihen. Jos erehtyy laittamaan kaksi suihkausta, niin sitten sen kyllä haistaa koko ajan, ja varmasti haistaa muutkin.

Vierailija
15138/19427 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testailin YSL Libre Intenseä. Tuoksuu ihan samalle kuin Diorin Pure Poison, molemmissa tuoksunenänä mm. Carlos Benaim. Myös Elie Saabin Le Parfum In White on lähes identtinen noiden kanssa.

Vierailija
15139/19427 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testailin YSL Libre Intenseä. Tuoksuu ihan samalle kuin Diorin Pure Poison, molemmissa tuoksunenänä mm. Carlos Benaim. Myös Elie Saabin Le Parfum In White on lähes identtinen noiden kanssa.

Le Parfum In Whitessa ei ole laventelia. Sen luojat ovat Francis Kurkdjian ja Jerome Di Marino.

Vierailija
15140/19427 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Le Parfum In Whitessa ei ole laventelia. Sen luojat ovat Francis Kurkdjian ja Jerome Di Marino.

Ja ei ole muuten Pure Poisonissakaan laventelia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi