Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19427)
Vierailija kirjoitti:
Hei parfyymifanit, kaipaisin tuoksusuosituksia. Haluan tuoksua aivan törkeän hyvältä perusarjessa, töissä jne. En halua liian "hajuvesimäistä" tuoksua, vaan ennemmin puhtaita, vesimäisiä tai metsäisiä tuoksuja. Lämpöä saa olla vähän, samoin myskiä, makeutta joko voisi olla tai sitten unisex.
Tykkään mm:
Jo Malone Wood Sage & Seasalt (ei kestä iholla)
Juliette has a gun Pear Inc (ei kestä)
Armani Acqua di Gioia (aika makea, lapsellinen?)
Prada Candy (tosi makea, mutta samalla puhdas. Kynnys ostaa on silti kova)
Narcisco Rodriquez Pure Musc (alkutuoksu hyvä, lopussa yrjöttävä ambran katku)
Kenzo Amour (vaniljapommi, mutta silti puhdas)
Clean Pure Soap (vähän liian kliininen)Inhokkeja monet Escadat, Good Girlit ja YSL Opium-muunnokset ei sytytä. Kiitos avusta!
Eau des Merveilles
Eau des Merveilles Bleu
Nuxe original, Nuxe Floral, Nuxe Néroli + suihkugeeli + lotion
L'Impératrice
Nivea Sun
I Love Cosmetics Violet Dreams suihkugeeli+lotion+bodyspray
Vierailija kirjoitti:
Hei parfyymifanit, kaipaisin tuoksusuosituksia. Haluan tuoksua aivan törkeän hyvältä perusarjessa, töissä jne. En halua liian "hajuvesimäistä" tuoksua, vaan ennemmin puhtaita, vesimäisiä tai metsäisiä tuoksuja. Lämpöä saa olla vähän, samoin myskiä, makeutta joko voisi olla tai sitten unisex.
Tykkään mm:
Clean Pure Soap (vähän liian kliininen)Inhokkeja monet Escadat, Good Girlit ja YSL Opium-muunnokset ei sytytä. Kiitos avusta!
Salvatore Ferragamon Emozione on pehmeän puhdas ja kermainen, ei sellainen kirkuvan puhdistusainemainen kuten jotkut sitruksiset tuoksut, vaan lotion-tyyppisen puhdas. Toinen puhdas mutta silti viettelevä on Armani Mania, jota tosin ei enää saa uutena. Ostin itse sen juuri sokkona, ja todella pidän siitä!
Voiko täysin hetero mies käyttää pelkkää Armania?
Olin eilen tyhjentämässä isäni asuntoa ja löysin äidin vanhan Diorin Remember me -tuoksun. Tuli hyvät muistot mieleen... onneksi en kuitenkaan suihkauttanut hajuvettä päälleni vaan paperille. Huh, miten aika oli vuosien saatossa pilannut hyvän tuoksun, eipä se haju enää muistuttanut minua omasta, ihanasta äidistäni.
Minulta on taas loppunut parfyymien käyttö kevään tultua. Näin tämä taitaa minulla mennä. Ainakin tässä alkukesässä on niin paljon herkkiä ja monimutkaisia luonnontuoksuja, että en jotenkin halua mitään peittämään niitä itseltäni.
Heinäkuun paahteisilla kuivilla ilmoilla innostun sitten taas uudestaan.
Tästä alkukesän tuoksumaailmasta tulee mieleen, että varhain keväällä olin konsertissa, ja jollain yleisössä oli aivan ihanaa hajuvettä. Se oli kasvituoksu, jossa oli kompleksisia tasoja mukana: leikattua nurmikkoa, paahteista kuorta, yrttejä kuten verbenaa, kukkivia kasvejakin, mutta ei mitään näitä hallitsevia. Samalla se oli kuitenkin yksinkertainen ja helppo. Sen täytyi olla aika voimakkaasti projisoituva, mutta ei silti millään lailla päällekäyvä. Mietin, voisiko se olla täällä paljon keskustelua herättänyt Florabotanica, mutta en ole itse koskaan testannut sitä. Tuoksu oli ihan ehdottomasti enemmän vihreiden kasvien tuoksua kuin puinen. Tuoksussa ei ollut myöskään mitään kosmetiikkamaisia vivahteita, eikä vesituoksuille tyypillisiä fantasiaelementtejä kuten calonea. Tuleeko teille mieleen muita vaihtoehtoja, mikä se olisi voinut olla?
Vielä tiedoksi reissaajille: Helsingin lentokentällä on nykyään sekä Jo Malonen että Tom Fordin valikoima. En muista, että olisin aiemmin huomannut. Tuli testattua pitkään kiinnostaneet Bitter Peach ja Pear & Fresia ja todettua, että eivät ole kuitenkaan minua varten.
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen tyhjentämässä isäni asuntoa ja löysin äidin vanhan Diorin Remember me -tuoksun. Tuli hyvät muistot mieleen... onneksi en kuitenkaan suihkauttanut hajuvettä päälleni vaan paperille. Huh, miten aika oli vuosien saatossa pilannut hyvän tuoksun, eipä se haju enää muistuttanut minua omasta, ihanasta äidistäni.
Voi. Säilytitkö pullon kuitenkin? Moni tuoksu on ihan erilainen paperilla ja iholla ja tosiaan vuodenajan mukaan. Omalla äidilläni oli pullo vahvaa vintage-tuoksua, ja se on ollut minulle vetävyydeltään tärpätin luokkaa. Yhtenä iltana keskitalvella sain päähäni suihkauttaa sitä vähän vartalon iholle ennen nukkumaanmenoa, ja aamulla heräsin tuttuun tuoksuun. Siihen, miltä oma äitini tuoksui, kun olin lapsi. Tuon tärpätin pohjatuoksu ihoni kanssa kehittyi ajan kanssa sellaiseksi, millaisen muistin, mutta en ollut tiennyt sen liittyvän tuohon hajuveteen.
Oletteko asiantuntevammat parfyymifanit kokeilleet Diorin Joyta? Ensikosketus tuntui miellyttävältä, mutta en ole vielä uskaltanut ostaa. Tuleeko mieleen muita saman genren tuoksuja, joita voisi kokeilla?
Vierailija kirjoitti:
Notino on ollut pettymys jo vuoden päivät ja nykyään vähäiset ostokset tapahtuu muualla (My-origenes ja Nordicfeel).
Sotd: Azzaro Pour Homme Cologne Intense
Olen ostanut Notinolta monta kertaa juuri tänä keväänä. Hyviä tarjouksia, niitä pitää vain kytätä, koska hinnat vaihtelevat jopa päivittäin.
Paketit tulevat ajallaan huolella pakattuina.
Ei mitään valittamista.
Onko teillä kokemuksia Chopardin Happy-sarjasta - Lemon Dulci ja Bigaradia? Tykkään kestävistä ja vähän makeista, leivosmaisista sitruksista (a la Shalimar), ja ajattelin, että noissa saattaa olla tuota vibaa. Ovat tulleet viime aikoina nettikaupoissa vastaan, hyvillä alennuksilla..
Vierailija kirjoitti:
Tykkään mm:
Tää ei ole metsäinen, mutta puhdas ja saippuainen. Huom. Älä anna ekan minuutin vaikuttaa (silloin on todella hajuvesimäinen samoin kuin jos suihkautat ilmaan ja haistelet siitä, ei, tätä pitää laittaa iholle). Armanin Sì. Kun se tekeytyy iholla, on todella raikas, ei makea, mutta jotenkin, no, saippuainen, ei kliininenkään. Kokeile.
Ikuisesti kaipaan Armanin Sensiä, sitä ainoaa oikeaa, joka jouduttiin lopettamaan Brasilian ruusupuun uhanalaisuuden vuoksi. Yksikään jäljitelmä ei pysty samaan: ylellinen muttei hyökkäävä, makea muttei imelä, pitkäkestoinen ja iholla muuttumaton, muttei tukahduttava. Täyteläinen, rikas ja vetoava tuoksu. Väittävät, että Halo Vecny pääsisisi lähelle samaa. En ole kokeillut.
Oma suositukseni (tuoksut, jotka tunnen) ap. kysyjälle on kunnon klassikko Armani Code (aikuisempi) tai Biagiotti Laura (tyttömäinen), ehkä Calvin Klein Euphoria tai Noa L'Eau.
Melkoiset alet ja erikoistarjoukset Notinolla taas. Coco Mademoiselle lähtee monta kymppiä halvemmalla suoraan Chanelin sivuilta kuin nuo ns. tarjoukset.
Vierailija kirjoitti:
Melkoiset alet ja erikoistarjoukset Notinolla taas. Coco Mademoiselle lähtee monta kymppiä halvemmalla suoraan Chanelin sivuilta kuin nuo ns. tarjoukset.
Vilkaisin Rabannen sivuja olisiko vastaavaa, mutta siellä ei näy hintoja ollenkaan! Ei ole ostoskoria tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notino on ollut pettymys jo vuoden päivät ja nykyään vähäiset ostokset tapahtuu muualla (My-origenes ja Nordicfeel).
Olen ostanut Notinolta monta kertaa juuri tänä keväänä. Hyviä tarjouksia, niitä pitää vain kytätä, koska hinnat vaihtelevat jopa päivittäin.
Ei mitään valittamista.
Hyvä ettei ole ollut valittamista. Nimittäin eivät vastaa palautteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Parempaa maineenhallintaa kuin kirjoitella tänne olisi vastata niihin asiakaspalautteisiin.
Jaaha, Notino jatkaa valehteluaan. Kun selaa tuoksutarjousten etusivua, vastaan tulee Guerlain L'Homme Idéal eau de parfum alkaen 29 euroa. Klikkaa tarjous auki, ja ainoat vaihtoehdot ovat taas 100 ml 89.90 euroa ja 50 ml 89,90 euroa. Mitään 29 euron tuotetta EI OLE!
Tästähän on heille jo viikkokausia sitten laitettu palautetta, mutta heillä ei ole aikomustakaan korjata harhaanjohtavaa markkinointiaan. Tuollaisilta firmoilta en tilaa, hukkaavat ihmisten kallista aikaa lupailemalla jotain, mitä ei ole.
Sama L'Instant de Guerlain pour homme eau de parfum, tuoksutarjousten etusivulla alkaen 27 euroa. Klikkaa auki, hinta onkin 80,90 euroa, SINÄ SÄÄSTÄT 5 %.
Tämä ei ole virhe, tämä on aivan tarkoituksellista Notinolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään valittamista.Hyvä ettei ole ollut valittamista. Nimittäin eivät vastaa palautteeseen.
Voihan sinne soittaa!
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, Notino jatkaa valehteluaan. Kun selaa tuoksutarjousten etusivua, vastaan tulee Guerlain L'Homme Idéal eau de parfum alkaen 29 euroa. Klikkaa tarjous auki, ja ainoat vaihtoehdot ovat taas 100 ml 89.90 euroa ja 50 ml 89,90 euroa. Mitään 29 euron tuotetta EI OLE!
Tästähän on heille jo viikkokausia sitten laitettu palautetta, mutta heillä ei ole aikomustakaan korjata harhaanjohtavaa markkinointiaan. Tuollaisilta firmoilta en tilaa, hukkaavat ihmisten kallista aikaa lupailemalla jotain, mitä ei ole.
Oletko tyhmä? Alin hinta voi olla matkakoko, suihkugeeli, kynttilä tms. Se voi olla tuote joka on loppunut.
Jos on noin vaikea ymmärtää, ei ehkä kannata käyttää nettikauppaa.
Moschinon Toy2 on ainakin mun mielestä sellainen kevyesti saippuaisen puhdas tuoksu. Byredo Blanche hyvin saman tyyppinen, hieman kuivempi.