Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19427)

Vierailija
15041/19427 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä edulliset tuoksut ovat yllättäneet laadullaan? Entä mitkä kalliit ovat olleet pettymyksiä?

Hyviä halpoja on seuraavissa: Jimmy Choo, E Arden, Tesori d'Oriente, Laura Biagiotti, Burberry, Adolfo Dominguez, L'Erbolario.

Huonoja kalliita: Byredo, Amouage, Guerlain, Hermes, Puredistance, Roja, Marly, Nishane, Mancera, The Merchant of Venice, Dior.

Kaikilta merkeiltä löytyy erilaisia tuoksuja erilaisiin makuihin. On aika yleistävää väittää, että mainitsemasi Dior, Guerlain, Hermes tai Amouage olisivat kaikki "huonoja". Kalliita toki. Itse en ole löytänyt mitään hyvää Jimmy Choolta enkä Burberyllta noin esimerkisi, mutta useampia hyviä Amouagelta ja Guerlainilta. N51

Ajattelin että "on seuraavissa" ymmärrettäisiin kuuluvan myös jälkimmäiseen listaan.

Näköjään se oli liikaa vaadittu.

Näköjään liikaa vaadittu oli senkin ymmärtäminen, että listat kuvaavat yhden henkilön subjektiivista makua. Kukaan ei väitä että tämä olisi objektiivinen totuus.

Tarpeetonta väitellä kenen maku on oikea, vai mitä?

Ensinnäkin et vastannut kysymykseen.

Se että luettelet parfyymivalmistajia ja toteat että seuraavien joukossa on huonoja, on täysin epäinformatiivinen vastaus, kun kysyttiin TUOKSUJA.

Luetun ymmärtäminen on vaikeaa, kuten sanoit.

Toisekseen on noloa suutahtaa ja rähistä ketjussa.

T. Eri

Vierailija
15042/19427 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä edulliset tuoksut ovat yllättäneet laadullaan? Entä mitkä kalliit ovat olleet pettymyksiä?

Hyviä halpoja on seuraavissa: Jimmy Choo, E Arden, Tesori d'Oriente, Laura Biagiotti, Burberry, Adolfo Dominguez, L'Erbolario.

Huonoja kalliita: Byredo, Amouage, Guerlain, Hermes, Puredistance, Roja, Marly, Nishane, Mancera, The Merchant of Venice, Dior.

Kaikilta merkeiltä löytyy erilaisia tuoksuja erilaisiin makuihin. On aika yleistävää väittää, että mainitsemasi Dior, Guerlain, Hermes tai Amouage olisivat kaikki "huonoja". Kalliita toki. Itse en ole löytänyt mitään hyvää Jimmy Choolta enkä Burberyllta noin esimerkisi, mutta useampia hyviä Amouagelta ja Guerlainilta. N51

Ajattelin että "on seuraavissa" ymmärrettäisiin kuuluvan myös jälkimmäiseen listaan.

Näköjään liikaa vaadittu oli senkin ymmärtäminen, että listat kuvaavat yhden henkilön subjektiivista makua. Kukaan ei väitä että tämä olisi objektiivinen totuus.

Juuri näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15043/19427 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin et vastannut kysymykseen.

Se että luettelet parfyymivalmistajia ja toteat että seuraavien joukossa on huonoja, on täysin epäinformatiivinen vastaus, kun kysyttiin TUOKSUJA.

Luetun ymmärtäminen on vaikeaa, kuten sanoit.

Toisekseen on noloa suutahtaa ja rähistä ketjussa.

T. Eri

Ekasta olen samaa mieltä, olisi mielenkiintoista kuulla nimenomaiset tuoksut, jotka on hyviä tai huonoja.

Toisesta eri mieltä, minusta oikaisemisessa (suuttumus ja rähinä on vain lukijan tulkintaa) ei ole mitään noloa. Ei olisi edes suuttumuksessa, tunne on inhimillinen. Rähinäkin.

t. Myös eri

Vierailija
15044/19427 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Guerlainin coconut fizz lopetettu? ei ainakaan saa netistä enää mistään?

Vierailija
15045/19427 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitsit, löysin uuden suosikkituoksun! Chloen Chloe EdP. Täydellinen ruusuinen kesätuoksu, ei liian makea. Tällä mennään ainakin tää kesä, ehkä pidempäänkin.

Tämä on kyllä laadukas ja aikaa kestävä tuoksu. Ostin silloin kun tuli markkinoille viitisentoista vuotta sitten, ihastuin ja siitä lähtien olen käyttänyt. Oli toki monta vuotta välissä kun jäi tosi vähälle käytölle, mutta pari vuotta sitten löysin tuoksun uudelleen. Klassikko-ainesta, toivittavasti eivät saa päähänsä lopettaa tätä.

Pitääköhän vielä kerran yrittää. Minä en vain millään tunnu pääsevän tuon tuoksun kanssa sinuiksi. En ymmärrä, miksi.

Minulla on se vanha Chloen versio, ja se on aika voimakas kuten tuoksut vielä kolme, neljä vuosikymmentä sitten olivat. Kokoelmaan sopisi uudetkin Chloet, varsinkin jos niissä on klassikkoainesta.

Vierailija
15046/19427 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vitsit, löysin uuden suosikkituoksun! Chloen Chloe EdP. Täydellinen ruusuinen kesätuoksu, ei liian makea. Tällä mennään ainakin tää kesä, ehkä pidempäänkin.

Tämä on kyllä laadukas ja aikaa kestävä tuoksu. Ostin silloin kun tuli markkinoille viitisentoista vuotta sitten, ihastuin ja siitä lähtien olen käyttänyt. Oli toki monta vuotta välissä kun jäi tosi vähälle käytölle, mutta pari vuotta sitten löysin tuoksun uudelleen. Klassikko-ainesta, toivittavasti eivät saa päähänsä lopettaa tätä.

Pitääköhän vielä kerran yrittää. Minä en vain millään tunnu pääsevän tuon tuoksun kanssa sinuiksi. En ymmärrä, miksi.

Minulla on se vanha Chloen versio, ja se on aika voimakas kuten tuoksut vielä kolme, neljä vuosikymmentä sitten olivat. Kokoelmaan sopisi uudetkin Chloet, varsinkin jos niissä on klassikkoainesta.

Vierailija
15047/19427 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chloen täytyy lämmetä iholla pari tuntia jotta sen upeus tulee esiin. Itse suihkautan rintakehälle. 

Vierailija
15048/19427 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chloen täytyy lämmetä iholla pari tuntia jotta sen upeus tulee esiin. Itse suihkautan rintakehälle. 

Kiitos vinkistä! Minäpä kokeilen. On pari näyteputkiloa kaapissa tuota.

Vierailija
15049/19427 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lopetettu. Minulla kävi hyvä tuuri viime vuonna sen kanssa, kun löysin sen Wiklundilta (Sokos) alehintaan juuri kun Fragranticassa oli mainittu sen lopettamisesta (discontinued). Ihan tarkkaa hintaa en muista, mutta ns. pilkkahintaan sen sain. Oliko peräti alle viisikymppiä vai sittenkin kuusikymppiä? Joka tapauksessa nyt Sokoksen nettikaupassa näkyy Aqua Allegoria -pullojen hinta olevan 119€, kun äsken tsekkasin...

Vierailija
15050/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin hiljattain lanseerattuun The Body Shopin Full Flowers-sarjaan. Itse tykkäsin, kohtuuhintaisia ja sisältävät myös aitoja raaka-aineita. Iris on ainoa, joka oli mielestäni laimea -en haistanut kolmen muun tuoksuttelun jälkeen sitä oikeastaan ollenkaan. Yves Rocher on puolestaan nykyään kuin eri merkki verrattuna vaikkapa 90-lukuun. Joku täällä kirjoitti nykyisten YR-tuoksujen synteettisyydestä ja kävin merkin sivuilla tutustumassa tuoksujen tuotetietoihin. Ja totta se oli, ainoastaan Monoissa oli joitakin aitoja tuoksu-uutteita. Surullista. Nykyään muutenkin näistä kahdesta valintani on TBS, myöskin koska sillä on tiheähkö myymäläverkosto tuotteiden konkreettista testailemista ajatellen. 

Vierailija
15051/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lopetettu. Minulla kävi hyvä tuuri viime vuonna sen kanssa, kun löysin sen Wiklundilta (Sokos) alehintaan juuri kun Fragranticassa oli mainittu sen lopettamisesta (discontinued). Ihan tarkkaa hintaa en muista, mutta ns. pilkkahintaan sen sain. Oliko peräti alle viisikymppiä vai sittenkin kuusikymppiä? Joka tapauksessa nyt Sokoksen nettikaupassa näkyy Aqua Allegoria -pullojen hinta olevan 119€, kun äsken tsekkasin...

Ajat on muuttunut. Allegoria sarjasta näkee hintakehityksen. 5v. sitten näitä löytyi nettikaupoista 35e. Ikinä maailmassa en maksaisi nykyisiä hintoja itseasiassa mistään. Onneksi on varastoa loppuelämäksi.

Vierailija
15052/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Notinoa vaivaa? Siellä näkyy muka erikoistarjouksia tuoksuista, joku vaikkapa "alkaen 22 euroa". Kun sen menee avaamaan, hinta onkin lähemmäs 60 euroa. Kenelle ja miten hinta on "alkaen 22 euroa"? Onko joku alekoodi jossain (en löytänyt), vai onko sivusto vain täysin sekaisin?

Tuollainen mainostaminenhan ei ole edes sallittua Suomessa, että voisi tehdä kuluttajansuojaan ilmoituksen.

Vierailija
15053/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Notinoa vaivaa? Siellä näkyy muka erikoistarjouksia tuoksuista, joku vaikkapa "alkaen 22 euroa". Kun sen menee avaamaan, hinta onkin lähemmäs 60 euroa. Kenelle ja miten hinta on "alkaen 22 euroa"? Onko joku alekoodi jossain (en löytänyt), vai onko sivusto vain täysin sekaisin?

Tuollainen mainostaminenhan ei ole edes sallittua Suomessa, että voisi tehdä kuluttajansuojaan ilmoituksen.

Se halvin hinta on sen pienimmän pullokoon hinta.

Vierailija
15054/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sun täytyy siis itse valita se.

Vierailija
15055/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä

Vierailija
15056/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tilasin Notinolta muutaman edullisen tuoksun ihan uteliaisuuttani.

Positiivisia yllätyksiä olivat 8 euroa maksanut Jeanne Arthesin Macaron Amande hauskanvihreässä pullossa. On aivan ihana gourmand-tuoksu, joka kestää iholla pitkään ja muistuttaa jotain paljon kalliimpaa tuoksua. Tilasin sen ihan uteliaisuuttani, hinta ei ollut riski.

Toinen positiivari oli Burberry Brit EdT, iso 100 ml pullo maksoi 29,90. Upea tuoksu syksyyn ja talveen. Burberry osaa näiden vuodenaikojen tunnelmat. Tämä tuoksu on minusta jo klassikko.

Escadan Cherry in Japan oli makeampi kuin muistin. Kiva keväinen ja kesäinen kirsikankukkatuoksu. Sain vartalovoiteen kaupan päälle.

Ainoa pettymys oli Jo Malone-kopio Jenny Glow Freesia and Pear. Ihan hirveä hyttysmyrkky. Heitin pois. Se oli tarjouksessa 8 euroa. Pidän kovasti tuosta aidosta Jo Malone-tuoksusta ja jatkossa ostan sen. Ikinä en näitä halpiskopioita enää testaile.

Vierailija
15057/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sun täytyy siis itse valita se.

Ei ole, vaan kun avaan kyseisen tarjouksen, siellä halvin pullokoko on tuo esimerkiksi 60 euroa, minkä mainitsin. Sellaista pullokokoa ei ole, jossa olisi se luvattu halvin hinta. Katso vaikka etusivulta itse.

Vierailija
15058/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä https://www.notino.fi/tuoksut-tarjouksessa/?f=5-1-55544-100270 esim. voi katsoa, löytyykö Guerlainin Vol de Nuitia luvatussa "alkaen 28 euroa" koossa.

Vierailija
15059/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu esim. Gucci Guilty Absolute. Luvataan alkaen 22 euroa, kun avaa siitä, halvin ja samalla pienin kokovaihtoehto maksaa 59,50 euroa. Täysin laitonta ilmoittelua.

Vierailija
15060/19427 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tuo halvin hinta on suihkugeelin tai vartalovoiteen hinta? Notinolla siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi