Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19426)

Vierailija
15001/19426 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku vinkatahajuveden joka tuoksuisi sateiselle ja tuuliselle kesäpäivälle? Vettä, märkää nurmikkoa, hieman puuta ja maata. Tiedättekö se upea raikas sateen tuoksu? Ajmal Raindrops on kokeiltu, ja minun nenääni se ole lainkaan sitä mitä haen. Siinä on jokin pistävä haju jonka yhdistän miehille suunnattuihin tuoksuihin. En juurikaan haista edes kukkasia, kun tämä pistävä nuotti peittää kaiken alleen.

The library of fragrancen ( Demeter) Wet Garden. Juuri sitä mitä minä etsin kun toivoin jotain " vihreää", freesin kukkaista mutta kuitenkin maan aromeja yhdistävää. Kuin kukkapenkki sateen jälkeen. Suosittelen kokeilemaan , itse tilaan Fragrancex netistä. Tulee jenkeistä Joo, mutta ilmainen ja käsittämättömän nopea toimitus suoraan kotiin.

Vierailija
15002/19426 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksia Diptyquen tuoksuista?

Alun perin muhun vetosi brändin visuaalisuus, ostin tuoksukynttilöitä muutaman, joista vielä jäljellä Feu de bois. Pidän siitä tosi paljon mutta aika vähän tulee käytettyä. Nyt riehaannuin synttärieni kunniaksi ostamaan lomamatkalla Lombre dans leau -tuoksun, kaipasin kesäksi jotain raikasta. Kotona mietin, onko turhankin päällekäyvä, tuntuu ainakin pysyvän pitkään

Heikkoja, huono kesto, kalliita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15003/19426 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku vinkatahajuveden joka tuoksuisi sateiselle ja tuuliselle kesäpäivälle? Vettä, märkää nurmikkoa, hieman puuta ja maata. Tiedättekö se upea raikas sateen tuoksu? Ajmal Raindrops on kokeiltu, ja minun nenääni se ole lainkaan sitä mitä haen. Siinä on jokin pistävä haju jonka yhdistän miehille suunnattuihin tuoksuihin. En juurikaan haista edes kukkasia, kun tämä pistävä nuotti peittää kaiken alleen.

The library of fragrancen ( Demeter) Wet Garden. Juuri sitä mitä minä etsin kun toivoin jotain " vihreää", freesin kukkaista mutta kuitenkin maan aromeja yhdistävää. Kuin kukkapenkki sateen jälkeen. Suosittelen kokeilemaan , itse tilaan Fragrancex netistä. Tulee jenkeistä Joo, mutta ilmainen ja käsittämättömän nopea toimitus suoraan kotiin.

Kiitos vinkistä, pistän tämän mieleen. Tällä hetkellä näyttää siltä, että toimitus ei ole ilmainen, vaan hieman vajaa 20€ tilaukselleni. Lisäksi tulee mahdolliset tullimaksut, jolloin toimituskulut ovat lähes samat kuin itse tilauksen arvo. Mutta ehkä jossain kohtaa raaskin. On muuten hassua, ettei kirpaise ollenkaan niin paljon maksaa 100€ itse tuotteesta jos siihen ei tule muita kuluja, kuin maksaa 100€ josta 1/3-1/2 on toimituskuluja. Vaikka sen haluamansa tuotteen saa molemmilla kerroilla ja rahaa kuluu yhtä paljon.

Vierailija
15004/19426 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diptyquesta vielä. En ymmärrä merkin hypetystä. Philosykos on yksi inhottavimpia tuoksuja joita tiedän. Päivän vanhaan maitoon sekoitettua heinää.

Vierailija
15005/19426 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Le Labo!!! Kaikki heidän tuoksut (Santal 22 , Bergamote 33..) Mitä tykkäätte?

Vierailija
15006/19426 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat teidän suosikkeja kirsikantuoksuisista hajuvesistä? Entä kookoksen tuoksuisista?

Kookosnuotin sisältävistä tuoksuista omia suosikkejani ovat Cloud (Ariana Grande) ja Dolce Garden. Tilasin Zaran Cherry Ssmoothien, pidän kovasti kirsikkanuotista. Onko kenelläkään kokemusta siitä, on sokko-ostos, mutta ei ole liian kallis. Pidän myös Guerlainin La petite robe noirista.

Kookostuoksuista D&G Dolce Garden myös. Paco Rabannen Famessa ei ole listattu kookosta, mutta tuoksuu kookokselle omassa nenässä, ihana tuoksu. Ja normaalisti minä inhoan kookostuoksuja.

Kirsikkatuoksuista Lancome La Nuit Tresor Intense.

Vierailija
15007/19426 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä, pistän tämän mieleen. Tällä hetkellä näyttää siltä, että toimitus ei ole ilmainen, vaan hieman vajaa 20€ tilaukselleni. Lisäksi tulee mahdolliset tullimaksut, jolloin toimituskulut ovat lähes samat kuin itse tilauksen arvo. Mutta ehkä jossain kohtaa raaskin. On muuten hassua, ettei kirpaise ollenkaan niin paljon maksaa 100€ itse tuotteesta jos siihen ei tule muita kuluja, kuin maksaa 100€ josta 1/3-1/2 on toimituskuluja. Vaikka sen haluamansa tuotteen saa molemmilla kerroilla ja rahaa kuluu yhtä paljon.

Ei tule muita maksuja, tullaus on sisällytetty valmiiksi laskuun.

Vierailija
15008/19426 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuttelin viikonloppuna reissussa Electimussin Mercurial Cashmere -tuoksua. Se oli aivan valloittavan ihana, mutta 265 euroa tuntui sen verran arvokkaalta, etten saanut pinnistettyä ostopäätöstä sitten kuitenkaan...

Nyt kriisailen ihanan tuoksun kanssa. Pitäisikö vain tilata kuitenkin tuo, vai löytyisikö jostakin kohtuuhintaisempi, samankaltainen tuoksu. Keksittekö kukaan, löytyisikö joltakin muulta valmistajalta samankaltaista tuoksua? Minun nenääni tuossa oli aivan valloittava, ja hyvin erikoinen yhdistelmä aika kirkasta kukkatuoksua yhdistettynä cashmere-nuottiin ja voimakkaaseen karamelli-toffee-pohjaan. 

Vierailija
15009/19426 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto tuoksuu luonnolle ja parfyymi parfyymille. Tylsä näkökanta, tiedän. Mutta sateelle, merelle tai metsälle ei ole yksikään parfyymi nenääni tuoksunut. Hyvä niin. Kummatkin tuoksumaailmat toimii hyvin omana itsenään.

Vierailija
15010/19426 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten ohi meni nuorehko nainen jolla oli ihastuttava tuoksu. Sellainen kirpeä ja aavistus kookosta. Mikä olisi voinut olla?

Vierailija
15011/19426 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari päivää sitten ohi meni nuorehko nainen jolla oli ihastuttava tuoksu. Sellainen kirpeä ja aavistus kookosta. Mikä olisi voinut olla?

Tähän nyt joutuu toteamaan että näillä tiedoilla mahdotonta sanoa. Mutta nuuhkaise huviksesi Guerlainin Coconut Fizz jos sattuisi vaikka oleen se.

Vierailija
15012/19426 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule muita maksuja, tullaus on sisällytetty valmiiksi laskuun.

Tulee toimituskulut. Tuoksun hinta on 14,08€, toimituskulut ovat 14,76€. Ei jotenkin houkuttele tilaamaan kun toimitus maksaa enemmän kuin tuote. Hieman tasaantuu jos ottaa useamman tuotteen, toimituskulut eivät nouse samassa suhteessa, mutta nousevat kuitenkin. Juuri tässä olen check outissa ja mietin että viitsinkö oikeasti maksaa enemmän toimituskuluja kuin itse tuotetta.

Vierailija
15013/19426 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Le Labo!!! Kaikki heidän tuoksut (Santal 22 , Bergamote 33..) Mitä tykkäätte?

The Noir 29 - Ihan kiva, mutta aika voimakas seetripuun tuoksu joka ei ole oma suosikkini, ja pidän tätä ehkä vähän liian maskuliinisena itselleni. Mieheni käyttää tätä usein ja hänellä tuoksuu hyvältä!

Santal 33 - En pidä, aivan kauhea. Hapan, nahkainen ja savuinen ja todella maskuliininen, en tiedä onko nenässäni jotain vikaa koska minulle tämä on todella miehekäs tuoksu. Santelipuu tässä on vähän "suolakurkkumainen" ja hapan. Tässäkin on paljon seetripuuta.

The Matcha 26 - Vähän samankaltainen kuin The Noir, mutta pehmeämpi ja hedelmäisempi (viikuna), tässäkin on seetriä muttei läheskään yhtä voimakkaana kuin Santalissa.

Lys 41 - Aivan ihana pehmeä, aurinkoinen ja vaniljainen kukkaistuoksu jossa nimestä huolimatta tuberosa on voimakkain nuotti, tämä on mielestäni ehdottomasti "turvallisin" ja helpoin Le Labon tuoksu, jota olen kokeillut.

Vierailija
15014/19426 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diptyquesta vielä. En ymmärrä merkin hypetystä. Philosykos on yksi inhottavimpia tuoksuja joita tiedän. Päivän vanhaan maitoon sekoitettua heinää.

Onpa harmi että tuoksu muuttuu ihollasi noin epämiellyttäväksi. Se ei ole omia suosikkejani, mutta ihan miellyttävä. On se vaan niin yksilöllistä, miten tuoksut koetaan.

Juuri Diptyquelta löysin pari minulle mieluisaa tuoksua, jotka oli pakko ostaa. Omalla iholla toimivat ja tuoksu kestää hyvin koko päivän. Hinta voisi olla edullisempi, mutta 50ml pullo kestää käytössäni pitkään. Yhtä ihania korvaajia en muista tuoksuista löytänyt!

Vierailija
15015/19426 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat teidän suosikkeja kirsikantuoksuisista hajuvesistä? Entä kookoksen tuoksuisista?

Kookosnuotin sisältävistä tuoksuista omia suosikkejani ovat Cloud (Ariana Grande) ja Dolce Garden. Tilasin Zaran Cherry Ssmoothien, pidän kovasti kirsikkanuotista. Onko kenelläkään kokemusta siitä, on sokko-ostos, mutta ei ole liian kallis. Pidän myös Guerlainin La petite robe noirista.

Tuo Cloud on yllättävän "tunkkainen mummokalsarituoksu" vaikka pullon perusteella luulisi sen olevan kepeä ja hattarainen, en tiedä mikä siitä tekee sen, jokin laventeli ja keinotekoinen puuterisävy?

Omalla iholla toimii ja nenääni tuoksuu tosi hyvälle, halusin sellaisen "ei äärimmäisen makean ja tyttömäisen" tuoksun, pidän puuterisista tuoksuista ja laventelikin on hyvä. Mielestäni ei ole mummotuoksu. Olen keski-ikäinen nainen.

Pohjimmiltaan nainen on naiselle susi. Jopa hajuvedet voivat olla keino dissata toisia. Tyypillisin esimerkki on julistaa jokin tuoksu "mummotuoksuksi".  Tuoksuillahan halutaan tietenkin jotain positiivisia assosiaatioita - raikas, seksikäs, viettelevä jne. "mummotuoksu" on kaikkea muuta -elähtänyt, vanhanaikainen, parasta ennen päiväys ohi jne.  

Mielikuvilla tässä pelataan puolin ja toisin.

Mummotuoksu on käypä luonnehdinta, olen kiitollinen aina kun joku infoaa mummotuoksuista, niin tiedän kokeilla. Yleensä mummotuoksut ovat mieleeni.

Vierailija
15016/19426 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kesäpäivä ja No.5 L'Eau sopii niin yhteen. Päivänverran vapaata, nautin, tuoksuu luonto sekä Chanel.

Vierailija
15017/19426 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno kesäpäivä ja No.5 L'Eau sopii niin yhteen. Päivänverran vapaata, nautin, tuoksuu luonto sekä Chanel.

Chanelissa on taikaa ;-) Olen yllättynyt, miten Chanel 5 edp sopii niin hyvin kaikenlaisiin säihin ja lämpötiloihin. Sitä vain rakastan ja rakastan, vaikka erilaisia tuoksuja on kaapit pullollaan.

Vierailija
15018/19426 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin muuton jälkeen Eau de Rochas Fraiche -tuoksun. Ainoa tuoksu, josta kadulla vastaantulija on pysähtynyt kyselemään, mikä on tämä ihana tuoksu! Se on täydellinen kesätuoksu, raikas, vihreä ja kuitenkin on myskiä mukana. Suosittelen!

Vierailija
15019/19426 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mria kirjoitti:

Löysin muuton jälkeen Eau de Rochas Fraiche -tuoksun. Ainoa tuoksu, josta kadulla vastaantulija on pysähtynyt kyselemään, mikä on tämä ihana tuoksu! Se on täydellinen kesätuoksu, raikas, vihreä ja kuitenkin on myskiä mukana. Suosittelen!

Tuota en ole kokeillutkaan, mutta Madame Rochas minulla on, ja se on ihastuttava! En tiedä miltä ajalta pulloni on, koska koodit uusitaan 10 vuoden välein ja olen ostanut tämän käytettynä. Tämä on viehättävän vanhanaikainen, saippuainen ja aldehydinen.

Vierailija
15020/19426 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit, löysin uuden suosikkituoksun! Chloen Chloe EdP. Täydellinen ruusuinen kesätuoksu, ei liian makea. Tällä mennään ainakin tää kesä, ehkä pidempäänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi