Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19422)

Vierailija
14961/19422 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa tietäjät, mikä on se puinen/havuinen/metsäinen miesten tuoksu?

Vierailija
14962/19422 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha vai uusi? Ootko haistanut tuon nuorison, keski-ikäisten vai isovanhempien ikäisillä? Kevyt vai raskas? Vanhahtava vai uudenajan tuoksu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14963/19422 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muulla Lancasterin Eau Concentreeta? Haluaisin kuulla ylistystä tästä tuoksusta ;-)

Mulla on sitä minipullo, mutten valitettavasti voi ylistää. Ostin sokkona ja petyin, siinä on jotain mua häiritsevää, en osaa analysoida tarkemmin. No, aion kokeilla ensi syksynä tai talvena uudelleen, jospa mieleni muuttuisi.

Vierailija
14964/19422 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha vai uusi? Ootko haistanut tuon nuorison, keski-ikäisten vai isovanhempien ikäisillä? Kevyt vai raskas? Vanhahtava vai uudenajan tuoksu?

Kevyt, ja aika nuorehkoja ovat olleet, vaikkakin myös varmasti joukossa yli 40v. Ja moni käyttäjistä varmasti on ollut muualta kuin Suomesta. Jos tulee useampikin mieleen niin saa kertoa!

Vierailija
14965/19422 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään joka toinen miesten tuoksu on puinen, havuinen, metsäinen.

Vierailija
14966/19422 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksia Diptyquen tuoksuista?

Alun perin muhun vetosi brändin visuaalisuus, ostin tuoksukynttilöitä muutaman, joista vielä jäljellä Feu de bois. Pidän siitä tosi paljon mutta aika vähän tulee käytettyä. Nyt riehaannuin synttärieni kunniaksi ostamaan lomamatkalla Lombre dans leau -tuoksun, kaipasin kesäksi jotain raikasta. Kotona mietin, onko turhankin päällekäyvä, tuntuu ainakin pysyvän pitkään

Vierailija
14967/19422 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nimestä katosi sitten merkit ja näyttää hassulta :)

Uusi yritys, pysyvätkö:

L ombre dans leau.

AP

Vierailija
14968/19422 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, nimestä katosi sitten merkit ja näyttää hassulta :)

Uusi yritys, pysyvätkö:

L ombre dans leau.

AP

Turha toive. No, eiköhän tosta kuitenkin hahmota:

Varjo vedessä.

Vierailija
14969/19422 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksia Diptyquen tuoksuista?

Alun perin muhun vetosi brändin visuaalisuus, ostin tuoksukynttilöitä muutaman, joista vielä jäljellä Feu de bois. Pidän siitä tosi paljon mutta aika vähän tulee käytettyä. Nyt riehaannuin synttärieni kunniaksi ostamaan lomamatkalla Lombre dans leau -tuoksun, kaipasin kesäksi jotain raikasta. Kotona mietin, onko turhankin päällekäyvä, tuntuu ainakin pysyvän pitkään

Tykkään tosi paljon Diptyquen tuoksuista. Omistan tällä hetkellä Eau Rosen sekä Eau Mohelin. Olen kokeillut myös lukuisia muita merkin tuoksuja, ja mielestäni ne vaihtelevat kestoltaan hyvinkin paljon. Moheli on aluksi myös aika voimakas, mutta tasoittuu noin tunnissa. Mutta säilyy iholla kauan; jos suihkaisen sitä aamulla ennen töihin menoa, pystyn vielä haistamaan sen kun tulen kotiin. Kokeilemistani myös Tam Dao ja Do Son olivat samaa luokkaa. Eau Rose on vähän heikompi, yksi suihkaus kestää ehkä 4h. 

Vierailija
14970/19422 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokeillut Kuumba Made-merkin tuoksuöljyjä? Haluaisin kesäksi jonkin kermaisen pehmeän kookostuoksun, ja olen lukenut hyviä arvioita merkin Creamy Coconut-tuoksusta. Lisäksi houkuttelisi hankkia Persian Garden, jota hehkutetaan kovasti Fragranticassa. 

Vierailija
14971/19422 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuupattiin käteen DKNY Be Delicious travel set. Siinä on tietenkin kaikki Be Delicious tuoksuja, edp ja edt, golden delicious ja fresh blossom. Sillain ihan sopivasti, että pidän näistä tuoksuista mutta en viitsi ostaa. Liian yleisiä, suosittuja, ja tavanomaisia. Kuitenkin näin kesällä oikein helppoja toimistotuoksuja, harmittomia. Ja mukavan pienet pullot vielä, ei tarvitse liian pitkään näiden kanssa kitkuttaa.

Huomasin muuten joku päivä kun kävin suihkussa ja hinkkasin itseäni Ritualsin Ritual of Karma vartalokuorinnalla, että siinä tuoksussa on jotain saman tyyppistä kuin Floraikun Cricket Songissa. Joku sellainen raikkaus ja puhtaus. Hassua muuten huomata että minä, joka aiemmin vannoin kaikenmaailman Good Girlien, Alieneiden, Deep Redin ja Lolita Lempickan orkkiksen nimeen, olen alkanut yhtäkkiä tykkäämään hajuvesistä jotka ovat puhtaan ja raikkaan hajuisia. Ja sitten tietenkin on BR540 ja Between Two Trees. Joista kumpikaan ei kuitenkaan ole lainkaan sitä, mistä aiemmin tykkäsin.

Vierailija
14972/19422 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ja mihin parfyymiin olet viimeksi todella hullaantunut?

Vierailija
14973/19422 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, ei parfyymi mutta tuoksu johon hullaannuin on suihkugeeli Palmoliven Mineral Massage with sea salt and aloe. Täyssininen purkki. Kysyin miestä kertomaan vapaasti mitä tulee tuoksusta mieleen, hän sanoi "-70 -luku ja puhtauden tuoksu silloin"

Tismalleen sama mitä itse ajattelin. Että jos joku haluaa aikamatkan -70 -luvulle niin tässä ois.

Vierailija
14974/19422 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus? Kesätuoksu, ikä 60v ja perinteinen vähän boheemi tyyli pukeutumissa. 

En pidä itämaisista-enkä sitrustuoksuista.

Vierailija
14975/19422 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota sellainen johon ihastut täysillä. Ei muusta väliä. Neuvon aina että ostakaa vain sellaisia joihin rakastutte, ei ihan kivoja eikä kelvollisia joihin yritetään tykästyä sinnikkäästi käyttämällä.

Ja eikun testaamaan!

Vierailija
14976/19422 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään muulla Lancasterin Eau Concentreeta? Haluaisin kuulla ylistystä tästä tuoksusta ;-)

Mulla on sitä minipullo, mutten valitettavasti voi ylistää. Ostin sokkona ja petyin, siinä on jotain mua häiritsevää, en osaa analysoida tarkemmin. No, aion kokeilla ensi syksynä tai talvena uudelleen, jospa mieleni muuttuisi.

En itsekään siitä ensin pitänyt, mutta nyt olen aivan myyty. IHana.

Vierailija
14977/19422 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen 60-vuotias. Minä menin ja ihastuin Narciso Rodriguez Narciso Cristal - tuoksuun; mukavasti kukkaa ja metsää, kesätuoksuksi just passeli! 

Vierailija
14978/19422 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chloe Love Story

Chloe Nomade EdT

No.5 L'Eau

Hermes Eau des Merveilles

Sisley Eau de Campagne

Vierailija
14979/19422 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin pienoisen järkytyksen tutustuttuani vähän tarkemmin Yves Rocher-tuoksujen INCI-listoihin. Vain vesi ja denaturoitu alkoholi ovat luonnosta peräisin, kaikki loppu synteettisiä labrayhdisteitä. Että sellaista luonnonmukaista kosmetiikkaa! Ja hinnat nousevat koko ajan; sen lafkan omistajat kyllä nauravat matkalla pankkiin. Heitin muutenkin pois kokoelmastani satakunta hutiostosta ja päänsärkypommia (ei niitä tällaisina taloudellisina aikoina kukaan olisi ostanut, joten säästin itseltäni myyntiyritysten vaivan) ja nyt kokoelmassani jäljellä olevat ovat kunnollisia laatutuotteita. Suosittelen todellakin perehtymistä INCI-luetteloihin ja valmistusprosesseihin, tietoa on kyllä saatavilla. No, vahingosta viisastuu!

Vierailija
14980/19422 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne incit voi kätevimmin tarkistaa? Voi, ku netissä olisi valmiit listat luonnonmukaisista parfyymeista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan