Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19419)

Vierailija
14921/19419 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä suomenkielisen nimen antaisit lempituoksullesi tai -tuoksuillesi? Mikä kuvaisi sitä parhaiten?

Minulle Gucci II edp oli joskus "Kevät", nykyään osuvammin "Rakastetun kaipaus" tai yksinkertaisesti "Kaipaus". Ehkä imelää, mutta mielestäni kuvaa tuoksua hyvin.

Iris Nobile, tosirakkaus

Taylor Swift, Espanjan kesä

Vintage No.5 , yö Palawanilla

Vierailija
14922/19419 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se, joka voivotteli joidenkin tuoksujen jäävän oudosti vaillinaisiksi ja/tai sisältävän jotakin, mikä aiheuttaa todella pistävän, kovan, lääkemäisen tai puunsuoja-ainemaisen hajun nenässä. Jotkut synteettiset tuoksut siis selvästi vääristyvät. Ritualsin tuoksuissa en ole koskaan huomannut tätä ilmiötä, eli ainakin siltä osin pidän niistä. Niissä on kenties jotakin vaatekaappituoksumaista, mutta minusta ihan hyvällä tavalla. Itselläni on niistä Eau d'Orient, joka on minusta aivan ihana, itämaistyyppinen (luonnollisesti...) tuoksu, mutta ei raskaalla tavalla, vaan pikemminkin lämpimällä. Se on todella pehmeä ja meripihkainen, ja sopii ihanasti kerrostettavaksi esimerkiksi ruusutuoksujen kanssa. Ehkä vähän kuin istuisi oikein kauniissa vaatekaapissa odottamassa oven aukeamista Narnian kesäyöhön, jos sillä vaatekaapilla mennään. 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14923/19419 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se, joka voivotteli joidenkin tuoksujen jäävän oudosti vaillinaisiksi ja/tai sisältävän jotakin, mikä aiheuttaa todella pistävän, kovan, lääkemäisen tai puunsuoja-ainemaisen hajun nenässä. Jotkut synteettiset tuoksut siis selvästi vääristyvät. Ritualsin tuoksuissa en ole koskaan huomannut tätä ilmiötä, eli ainakin siltä osin pidän niistä. Niissä on kenties jotakin vaatekaappituoksumaista, mutta minusta ihan hyvällä tavalla. Itselläni on niistä Eau d'Orient, joka on minusta aivan ihana, itämaistyyppinen (luonnollisesti...) tuoksu, mutta ei raskaalla tavalla, vaan pikemminkin lämpimällä. Se on todella pehmeä ja meripihkainen, ja sopii ihanasti kerrostettavaksi esimerkiksi ruusutuoksujen kanssa. Ehkä vähän kuin istuisi oikein kauniissa vaatekaapissa odottamassa oven aukeamista Narnian kesäyöhön, jos sillä vaatekaapilla mennään. 😀

Minäkään en pidä vaatekaappituoksua välttämättä huonona asiana. Ajattelen sen enemmän sellaisena kevyenä ja miellyttävänä tuoksuna jonka tuulahdus vaatteesta on vain miellyttävää. Noissa haistamissani Ritualseissa oli juuri sellainen täydellinen vaatekaappituoksu; raikas ja kevyt, ei lainkaan ummehtunut. Sellainen mielikuva kuin joissakin pyykinpesuainemainoksissa; kesäinen tuuli, liehuvat kevyet vaatteet, kukkaniitty, auringonpaiste. En oikein osaa kuvata sitä mielikuvaa paremmin, mutta se on ehdottomasti positiivinen.

Vierailija
14924/19419 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en pidä vaatekaappituoksua välttämättä huonona asiana. Ajattelen sen enemmän sellaisena kevyenä ja miellyttävänä tuoksuna jonka tuulahdus vaatteesta on vain miellyttävää. Noissa haistamissani Ritualseissa oli juuri sellainen täydellinen vaatekaappituoksu; raikas ja kevyt, ei lainkaan ummehtunut. Sellainen mielikuva kuin joissakin pyykinpesuainemainoksissa; kesäinen tuuli, liehuvat kevyet vaatteet, kukkaniitty, auringonpaiste. En oikein osaa kuvata sitä mielikuvaa paremmin, mutta se on ehdottomasti positiivinen.

Ostin joskus Fleurs de Himalayan mutta tuli käytettyä aika harvoin kun ei ollut ihan toimistokelpoinen. Periaatteessa kiva mutta ehkä vähän jysäriä aiheuttava voimakas tuoksu. Ritualsilla oli ainakin jokunen vuosi sitten todella hyvä unisex ruusutuoksu. En muista nimeä mutta siinä oli vähän sellaista arabivivahdetta kuten

Armani Priven Rose `de Arabissa.

Vierailija
14925/19419 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko suositella laadukkaita tuoksukynttilöitä?

Onko Byredolla mitään kivoja, kevyitä, kepeitä, helppoja?

Se Bibliotheque vaikuttaa olevan suosittu mutta se oli hieman liian tumma ja "vinttimäisen tunkkainen" minun makuuni, kun haistoin sitä kaverin luona muutama viikko sitten. Hän oli ostanut sellaisen sokkona, minikokoisena kun oli luullut raikkaammaksi ja pehmeämmäksi :D

Tai Jo Malonella?

Tosin Jo Malonella oli 2-3 tuoksua jotka laukaisee minulla nykyään päänsäryn, ehkä niihin lisätty synteettisiä aineksia, ne oli kukkaisia ja hedelmäisiä, nimiä en tähän hätään muista.

Entä Ritualsilla? Muita?

Vierailija
14926/19419 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hajuvesien ystävä, mutten käyttäisi tuoksukynttilöitä. Jos on pakko hajustaa huoneistoa, niin eteeriset öljyt? Kynttilöitä poltettaessa ilmaan tulee haitta-aineita. Minäkin olen kuullut hyvää Ritualsin tuoksuista, mutta "vaatekaappituoksu" ei kyllä houkuta! (itse käytän vaatekaapissa laventelin tai bergamotin eteeristä öljyä)

Vierailija
14927/19419 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen hajuvesien ystävä, mutten käyttäisi tuoksukynttilöitä. Jos on pakko hajustaa huoneistoa, niin eteeriset öljyt? Kynttilöitä poltettaessa ilmaan tulee haitta-aineita. Minäkin olen kuullut hyvää Ritualsin tuoksuista, mutta "vaatekaappituoksu" ei kyllä houkuta! (itse käytän vaatekaapissa laventelin tai bergamotin eteeristä öljyä)

Et ole sitten kuullut että nykyään eurooppalaiset merkkituoksukynttilät ovat non-toxic organic:eja jotka tehdään luonnonmukaisista aineista kuten soijasta, mehiläisvahasta, kookosöljystä sekä luonnonmukaisista tuoksuöljyistä? Osassa noista luonnonmukaisista kynttilöistä tapahtuu polttaessa ilman ionisointi joka itseasiassa tuhoaa ilmasta negatiivisia partikkeleita kuten saasteita eli ne puhdistavat huoneilman.

En ostaisi mitään kiinalaisia tuoksukynttilöitä jotka todennäköisesti sisältää karsinogeenejä ja muuta roskaa ja myrkkyä.

Vierailija
14928/19419 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suosikkini tuoksukynttilöistä on Pentikin joulu- tai glögikynttilä. En muista kumpi nimi oli. Tuoksu on suloisen jouluinen ja lempeä, ei ärjäkkä.

Aikoinaan jollain muullakin valmistajalla oli ihana glögintuoksuinen kynttilä ja sen lisäksi valkoapilan tuoksuinen. Aito valkoapilan tuoksu on hieno, mutta useinkaan valkoapilatuotteet eivät ole luvatun tuoksuisia. Kerran kokeilin jotain siivousliinoja, joiden tuoksu on muka valkoapila. Paskat. Se läpitunkeva haju ei muistuttanut edes etäisesti valkoapilaa. Myös Kiillolla taitaa olla siivoustuoksuja, joita valkoapilan tuoksuisina mainostetaan, mutta eivät sitä ole.

Hyvin tehdyt tuoksukynttilät ovat ihania, huonosti tehdyt liian voimakkaasti hajustetut kamalia. Kiltteyttäni aikoinaan tilasin Partyliten tuoksukynttilöitä ja ne olivat kaikki aivan hirveitä. Käyttämättä jäivät.

Vierailija
14929/19419 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tykännyt Voluspan tuoksukynttilöistä.

Vierailija
14930/19419 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt juuri voi olla Zaran sivuilla vielä Jo Malonen suunnittelemien Emotions-sarjan tuoksujen kynttilöitä alessa. Ovat minusta aivan superihanan laatuisia, ja esim. Bohemian bluebells on aivan hurmaava, lämmin laventelituoksu ja Ebony Wood aivan taianomaisen hieno, mausteinen, syvä ja lämmin puutuoksu. Olivat 70 % alessa juuri hetki sitten, vain 6 euroa kappaleelta isot 200 g kynttilät.

Vierailija
14931/19419 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tuoksua Fazerin Dumle kekseiltä! Sellainen toffee ja lämmin leivottu sokeri. <3 Ehdotuksia? Olen vähän tietämätön merkeistä ym. ja semimasokistisesti pidän tuoksuista vaikka olen hajusteyliherkkä migreenikkö :') Ehkä jokin luomuhaju? Teolliset hajusteet käy todella paljon henkeen, eteeriset öljyt ei niin paljoa.

Vierailija
14932/19419 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tuoksua Fazerin Dumle kekseiltä! Sellainen toffee ja lämmin leivottu sokeri. <3 Ehdotuksia? Olen vähän tietämätön merkeistä ym. ja semimasokistisesti pidän tuoksuista vaikka olen hajusteyliherkkä migreenikkö :') Ehkä jokin luomuhaju? Teolliset hajusteet käy todella paljon henkeen, eteeriset öljyt ei niin paljoa.

Prada Candy. Se alkuperäinen. Siinä on olennaiset karamelliset ja toffeiset tuoksut, muttei lainkaan kukkia tai marjoja joita ei ole dumlessakaan.

Vierailija
14933/19419 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sun tämän kevään tuoksu? Itse korkkasin tänään Oscar de la Rentan Bella Blancan, jonka ostin talvella jemmaan kevättä varten. Ihanaa tuoksukevättä kaikille!

Otin riskin ja tilasin parfumdreamsiltä Nuxe Floral. Riski siis siinä saapuuko tuoksu ja jos saapuu niin koska. Ootellut nyt vasta 2 viikkoa. Ensi syksynä ehkä. Nooh...

Saapui! . Tässä on siis tämän kevään tuoksuni. Lähes identtinen on öljyn kanssa johon rakastuin. Pieni ero siinä että tässä on häivähdys jotain joka muistuttaa muinaista LouLou:ta. Sellainen karhea suurimolekylinen kukkaisnuotti. Öljy on hitusen sitruksisempi. Virallisten nuottien ollessa greippiä ja magnoliaa, haistan tässä freesin ruusun ja jasmiinin jotka on kumpikin suosikkinuottejani. Kaikenkaikkiaan kosmetiikkatuoksu parhaimmillaan.

Vierailija
14934/19419 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Mercierin Vanille on ollut suosikki-vaniljatuoksuni jo pitkään. Huomasin kuitenkin äskettäin, että pullo on uusittu. Muistan nähneeni jossain maininnan siitä, että myös tuoksu olisi reformuloitu. Tietääkö kukaan tästä mitään? Fragranticassa ei ole ainakaan toistaiseksi tuolle uudelle versiolle omaa sivua. 

Vierailija
14935/19419 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole sitten kuullut että nykyään eurooppalaiset merkkituoksukynttilät ovat non-toxic organic:eja jotka tehdään luonnonmukaisista aineista kuten soijasta, mehiläisvahasta, kookosöljystä sekä luonnonmukaisista tuoksuöljyistä? Osassa noista luonnonmukaisista kynttilöistä tapahtuu polttaessa ilman ionisointi joka itseasiassa tuhoaa ilmasta negatiivisia partikkeleita kuten saasteita eli ne puhdistavat huoneilman.

En ostaisi mitään kiinalaisia tuoksukynttilöitä jotka todennäköisesti sisältää karsinogeenejä ja muuta roskaa ja myrkkyä.

Mikään palamisreaktio ei ole puhdas, vaikka toki mehiläisvaha on luultavasti parempi vaihtoehto noen ja VOC-yhdisteiden suhteen kuin parafiini tai steariini. Pitää myös olla lähdekriittinen, kun nuo väitteet tulevat juuri kynttiläfirmoilta, joilla on oma lehmä ojassa. Sama homma kuin uskoisi sokeasti panimoliiton rahoittamaa tutkimusta siitä, kuinka olut on vallan mainio palautusjuoma.

Vierailija
14936/19419 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prada Candy. Se alkuperäinen. Siinä on olennaiset karamelliset ja toffeiset tuoksut, muttei lainkaan kukkia tai marjoja joita ei ole dumlessakaan.

Minun nenääni Pradan Candy ei tuoksu lainkaan karkkiselta, saati toffeiselta. Ennemminkin vain voimakkaan, vanhanaikaisen hajuvesimäiseltä. Ilmaan suihkutettuna, ja iholle.

Vierailija
14937/19419 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut Sol de Janeiron vartalotuoksuja? Niistä 62 ja 71 ovat todella voimakkaan toffeisia. Etenkin 71 - joka on vielä makeampi - tuoksuu ihan vastaleivotulta keksiltä, jossa on toffeeta ja vähän kookosta. Jos haluaa ihan hajuveden tuosta 62-tuoksusta on myös hajuvesiversio. Nuo vartalotuoksut eivät ainakaan minulla aiheuta mitään päänsärkyä tms. ja kestävät iholla ja hiuksissa yllättävän hyvin. Tuoksut ovat aivan todella syötäviä ja sokerisia.

Vierailija
14938/19419 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut Sol de Janeiron vartalotuoksuja? Niistä 62 ja 71 ovat todella voimakkaan toffeisia. Etenkin 71 - joka on vielä makeampi - tuoksuu ihan vastaleivotulta keksiltä, jossa on toffeeta ja vähän kookosta. Jos haluaa ihan hajuveden tuosta 62-tuoksusta on myös hajuvesiversio. Nuo vartalotuoksut eivät ainakaan minulla aiheuta mitään päänsärkyä tms. ja kestävät iholla ja hiuksissa yllättävän hyvin. Tuoksut ovat aivan todella syötäviä ja sokerisia.

Jos ne tuoksuu yhtään samalta kuin se bumbum-voide (josta sain näytteen), niin se haju oli kauhea: halpa, voimakas ja todella epämiellyttävä, kaukana syötävän sokerisesta.

Vierailija
14939/19419 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lukeneeni joskus, että Philosophyn tuoksu nimeltä Fresh Cream olisi toffeemainen. En ole itse kuitenkaan sitä päässyt testaamaan.

Vierailija
14940/19419 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku suositella hyvää, mutta ei ökyhintaista kirsikan tuoksuista hajuvettä? Jonka voisi tilata esim. Notinolta? Tom Fordin Lost cherryyn ei ole nyt varaa. :'D