Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19419)

Vierailija
14941/19419 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

]Haluaisin tuoksua Fazerin Dumle kekseiltä! Sellainen toffee ja lämmin leivottu sokeri. <3 Ehdotuksia? Olen vähän tietämätön merkeistä ym. ja semimasokistisesti pidän tuoksuista vaikka olen hajusteyliherkkä migreenikkö :') Ehkä jokin luomuhaju? Teolliset hajusteet käy todella paljon henkeen, eteeriset öljyt ei niin paljoa.

Tulin itse ehdottamaan Prada Candya, ehkä myös Victor & Rolfin Bonbon?

Al-Rehab -merkkisiä tuoksuöljyjä voi tilata netistä, ovat edullisia (alle 10e muistaakseni). Ehkä öljyt sopisivat sinulle paremmin kuin suihkutettavat tuoksut? Dalal ja Golden Sand ovat karamellisia, vaniljaisia tuoksuja siltä merkiltä. N51

Vierailija
14942/19419 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin "palstan nymfomaanien oma ketju" ja kiinnostuin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14943/19419 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sun tämän kevään tuoksu? Itse korkkasin tänään Oscar de la Rentan Bella Blancan, jonka ostin talvella jemmaan kevättä varten. Ihanaa tuoksukevättä kaikille!

Otin riskin ja tilasin parfumdreamsiltä Nuxe Floral. Riski siis siinä saapuuko tuoksu ja jos saapuu niin koska. Ootellut nyt vasta 2 viikkoa. Ensi syksynä ehkä. Nooh...

Saapui! . Tässä on siis tämän kevään tuoksuni. Lähes identtinen on öljyn kanssa johon rakastuin. Pieni ero siinä että tässä on häivähdys jotain joka muistuttaa muinaista LouLou:ta. Sellainen karhea suurimolekylinen kukkaisnuotti. Öljy on hitusen sitruksisempi. Virallisten nuottien ollessa greippiä ja magnoliaa, haistan tässä freesin ruusun ja jasmiinin jotka on kumpikin suosikkinuottejani. Kaikenkaikkiaan kosmetiikkatuoksu parhaimmillaan.

Odotin että tämä olisi jotenkin pehmeämpi, puuterisempi. Ei ollut rakkautta ensinuuhkaisulla.

Vierailija
14944/19419 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten tämä ketju aina keikkuu aktiivisena. Jutellaan tuoksuista, joita ei kukaan pääse tässä haistamaan. Outoa kerrassaan.

Vierailija
14945/19419 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten tämä ketju aina keikkuu aktiivisena. Jutellaan tuoksuista, joita ei kukaan pääse tässä haistamaan. Outoa kerrassaan.

Kerrassaan outo kommentti. Netistä voi katsos tilata ihan mitä haluaa.

Vierailija
14946/19419 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Dumlefetissistä tuli mieleen, että mitkä ovat lemppareitanne suklaantuoksuisista gourmandeista? Itse olen hamstrannut 3 pulloa Hugo Bossin appelsiinisuklaatuoksuia The Scent Private Accord.

Vierailija
14947/19419 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmilla on ne suosikkinuotit ja niiden perusteella sitten voi löytää itselle sopivia tuoksuja. Itsekin olen saanut täältä vinkkejä ja myös päättänyt olla hankkimatta joitakin tuoksuja. Parfyymi on asuste, kyllähän täällä on keskustelua myös vaatteista.

Vierailija
14948/19419 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa flunssan saatuani kiukuspäissäni päätin tilata lisää näytteitä Floraikulta. Muutamaa olen ehtinyt nopeasti testata.

Levitating: ensimmäinen ajatus on joulu. Mandariinia, vaniljaa, neilikkaa.. lisäksi toki paljon muutakin, mutta tuo lienee se yhdistelmä joka läväytti joulun mieleeni. Kokonaisuutena lämmin ja pehmeä, mausteinen ja miellyttävä. Liika jouluisuus häipyy melko pian, tämä voisi olla seuraava lemppari kylmille keleille.

And Your Lips: makea. Todella makea. Karamellisoitu jujuba, ruusu, valkoinen myski. Karamellisoimisen todella tästä voi haistaa. Ihan ok sinänsä, mutta halvemmalla pääsee jollain Escadan karkkituoksulla.

Golden Eyes: ei ihan niin maskuliininen kuin odotin. Lämmin, tuoksusta huokuu kuuma väreilevä ilma seetripuiden lomassa. Miellyttävä, mutta hieman liian maskuliininen omaan käyttöön, katsotaan ottaisiko mies näytteen itselleen.

In the Dark: ensimmäinen ajatus on kylpylä, joku turkkilainen sauna tms. Piparminttua, ruusua, suitsuketta. Tämä parani ajan kanssa, ja kylpyläfiilis hävisi. Jostain muualta on jälkituoksu tuttu, mutta en tiedä mistä. Jätti aika kylmäksi, vaikkakin sinänsä ihan ok haju. Hyvin sekoitettu, ruusu pehmentää piparminttua ja suitsuketta mukavasti.

One Umbrella For Two: jälleen makea. Mustaherukkaa, Genmaicha tee?, seetripuuöljy, sanoo näytepaketti. Sivustolla kerrotaan myös että riisimuroa olisi mukana (puffed rice). Makeuden lomasta ehkä aavistuksen saan mustaherukan sävyjä nenääni, samalla jotain kuivaa. Epäilen että kuiva tuoksu tulee tuosta riisimurosta, muistuttaa sitä. Ihan ok tuoksuna, ei ihan niin makea kuin And Your Lips, mutta huomattavan makea kuitenkin.

Sound of a Ricochet: Grand Soir. Alku ainakin on hyvin, hyvin samanlainen. Pidän tästä enemmän. Grand Soir jää ihollani hyvin hartsiseksi/pihkaiseksi. Tässä vanilja nousee pehmentämään tunnelmaa ja hukuttaa amber-nuotin pistävyyden ja vahvuuden miellyttäväksi sävyksi mukaan. Grand Soirissa minun ihollani hädin tuskin haistan vaniljaa, vain hyvin vahvan hartsin. Päänuotit: vanilja, tonkapapu, santelipuu.

Vierailija
14949/19419 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku suositella hyvää, mutta ei ökyhintaista kirsikan tuoksuista hajuvettä? Jonka voisi tilata esim. Notinolta? Tom Fordin Lost cherryyn ei ole nyt varaa. :'D

Voi ei, käytin 30 ml Tom Ford Lost Cherryn huone ja vessatuoksuna sillä en pitänyt siitä miten tunkkaiseksi ja pistäväksi se meni ihollani. Tuli liikaa mausteita ja mantelia, eikä kirsikkaa. Olisin voinut antaa pois, sain nimittäin lahjaksi kun piti saada Jasmin Rouge, sillä äiti luuli saman näköistä punaista pulloa Jasmin Rougeksi, jota olen käyttänyt, ja osti. :o

Vierailija
14950/19419 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sun tämän kevään tuoksu? Itse korkkasin tänään Oscar de la Rentan Bella Blancan, jonka ostin talvella jemmaan kevättä varten. Ihanaa tuoksukevättä kaikille!

Otin riskin ja tilasin parfumdreamsiltä Nuxe Floral. Riski siis siinä saapuuko tuoksu ja jos saapuu niin koska. Ootellut nyt vasta 2 viikkoa. Ensi syksynä ehkä. Nooh...

Saapui! . Tässä on siis tämän kevään tuoksuni. Lähes identtinen on öljyn kanssa johon rakastuin. Pieni ero siinä että tässä on häivähdys jotain joka muistuttaa muinaista LouLou:ta. Sellainen karhea suurimolekylinen kukkaisnuotti. Öljy on hitusen sitruksisempi. Virallisten nuottien ollessa greippiä ja magnoliaa, haistan tässä freesin ruusun ja jasmiinin jotka on kumpikin suosikkinuottejani. Kaikenkaikkiaan kosmetiikkatuoksu parhaimmillaan.

Odotin että tämä olisi jotenkin pehmeämpi, puuterisempi. Ei ollut rakkautta ensinuuhkaisulla.

Totta, enemmän freesi ja jopa kirpakka kuin pehmeä, eikä puuterisuutta taida juuri olla pohjatuoksussakaan.

Vierailija
14951/19419 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että vaikuttaa oudolta. Tämä toimii koska keskustelijoilla on tuoksuja muistissa jopa useampi sata, sekä kyky kuvitella erilaisia teoreettisia komboja kun on tuoksumuistissa kymmeniä yksittäisiä raaka-aineita.

Vierailija
14952/19419 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, enemmän freesi ja jopa kirpakka kuin pehmeä, eikä puuterisuutta taida juuri olla pohjatuoksussakaan.

Eikö se muinainen ranskalainen Loulou ollut marjais-kukkais-vaniljais-puuterinen "pintatuoksu"? Sellainen lapsellisella tavalla "kertatyrmäys" että tuli kaikkea kerralla, sitten haihtui suurimmaksi osaksi paitsi että jäi jokin sokerinen puun tuoksu? Vai muistanko väärin?

En muista että siinä olisi ollut mitään freesiä eikä kirpakkaa. Sen jälkeen esim. ranskalainen YSL Baby doll oli freesi ja kirpakka ja siinä kehittyi useampi kerros. Sittemmin saman tyylisiä kerrostettuja freesejä kirpakoita on ollut Chanel Chance. 

Vierailija
14953/19419 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se muinainen ranskalainen Loulou ollut marjais-kukkais-vaniljais-puuterinen "pintatuoksu"? Sellainen lapsellisella tavalla "kertatyrmäys" että tuli kaikkea kerralla, sitten haihtui suurimmaksi osaksi paitsi että jäi jokin sokerinen puun tuoksu? Vai muistanko väärin?

En muista että siinä olisi ollut mitään freesiä eikä kirpakkaa. Sen jälkeen esim. ranskalainen YSL Baby doll oli freesi ja kirpakka ja siinä kehittyi useampi kerros. Sittemmin saman tyylisiä kerrostettuja freesejä kirpakoita on ollut Chanel Chance. 

Juuri näin. Nuxe parfyymissä on freesiin öljyyn verrattuna juuri sellainen pieni vivahde joka tuntuu karhealta kukkaiselta tuoksumolekyyliltä. LouLoun lisäksi se pikku vivahde joka sieltä nenuun kelluu muistuttaa montaa muutakin 90-luvun tuoksua. Ja esim. Body Shopin Indian Night Jasmin omaa saman vivahteen.

Mutta se on tosi pieni. Kuitenkin olemassa.

Vierailija
14954/19419 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotuksia lakritsan/aniksen tuoksuisia mitkä eivät kuitenkaan muistuta liikaa Jägermaesteria? Dieselin Loverdose oli joskus aikoinaan käytössä eli se on kokeiltu.

Vierailija
14955/19419 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkiitos kaikille ehdotuksista! <3 Tämä lähtee nenänsä kanssa haistelemaan kivijalkaliikkeisiin. :)

Rakkain terveisin,

Dumlefetissi :D

Vierailija
14956/19419 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotuksia lakritsan/aniksen tuoksuisia mitkä eivät kuitenkaan muistuta liikaa Jägermaesteria? Dieselin Loverdose oli joskus aikoinaan käytössä eli se on kokeiltu.

Histoires de Parfums: 1725 Casanova. Hinta-laatusuhde kohdallaan, 15 ml n 40 €, iso pullo kestäisi eliniän.

Vierailija
14957/19419 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Dumlefetissistä tuli mieleen, että mitkä ovat lemppareitanne suklaantuoksuisista gourmandeista? Itse olen hamstrannut 3 pulloa Hugo Bossin appelsiinisuklaatuoksuia The Scent Private Accord.

En ole löytänyt.

CSP Amour de Cacao on liian synteettinen ja leivinjauhemainen.

Mancera Roses and Chocolate oli mulle ainakin liian kummallinen sekoitus :D

Demeter Dark Chocolatea on jotkut kehuneet, en ole kokeillut vielä.

Joskus amerikkalaisiin suklaatuoksuihin tulee sitä Hershey's Kisses-maitosuklaan oksennus-maito ja mahahappoisen hajuista kitkerää sivuhajua. Meidän pohjoismaisten maitosuklaat on aivan luksusluokkaa verrattuna siihen.

Vierailija
14958/19419 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku suositella hyvää, mutta ei ökyhintaista kirsikan tuoksuista hajuvettä? Jonka voisi tilata esim. Notinolta? Tom Fordin Lost cherryyn ei ole nyt varaa. :'D

Jos haluat Lost Cherryn tyyppisen kirsikkatuoksun huomattavasti edullisemmin, ostaisin Kayalin Lovefest Burning Cherryn esim Cult beauty EU sivuilta löytyy ja Ruotsin Sephorasta. Itsellä tuoksuvat ainakin samanlaisina, LC on parempi ja makeampi mutta hintoja verratessa Kayali vie voiton kirkkaasti.

Vierailija
14959/19419 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floraiku, Volcanic Flowers. Tämä muistuttaa hieman Sorcinellin Notre Damea, mutta sellaisena kevytversiona, toimistokelpoisena. Notre Dame on ollu minun suosikkini noista Sorcinellin näytteistä jotka omistan, mutta en voisi kuvitellakaan sitä sellaisena käyttötuoksuna. Kaikki nämä Floraikut ovat taas olleet ihan käyttökelpoisia ja menevät jatkotestailuun, mutta erityisellä mielenkiinnolla jatkan Volcani Flowersin kanssa (olibanum, kielo, jasmiini).

Flowers Turn Purple, odotin erilaista tuoksua. Odotin nimen perusteella ensimmäistä tältä firmalta joka jotenkin etäisesti muistuttaisi Good Girlistä tai muista vastaavista, mutta olin hyvin väärässä. Joku tuttu mies tuoksuu tältä. Itsessään hajuvesi ei ole minun mielestäni sinänsä maskuliininen, mutta jokin nuotti tai yhdistelmä tässä on (laventeli, amberwood?) joka tulee minun nenääni tarkalleen samanlaisena kuin tuoksu mitä joku tuttu mies käyttää. Siitä syystä sanoisin että tässä ei ole mitään kovin ihmeellistä ja oletan, että halvemmallakin saa hyvin samansuuntaisen hajuveden. Laventeli ei kuulu suosikkeihini muuten, kuin ehkä tyynytuoksuna, ja tämä ei vaan ole minun juttu.

This July Evening. Tämä on ehkä tummin tuoksu Enigmatic Flowers sarjasta. Jasmiini, kamomilla, vanilja. Tämäkin tuo jonkin yhtymäkohdan Sorcinelliin, jokin häivähdys samaa kuin Lascia Chio Piangassa. En pidä tuosta edellämainitusta Sorcinellista erityisesti. Tuo ikävä häivähdys onneksi häviää aika nopeasti, ja tuoksu tasaantuu aika yrttiseksi, jota vanilja pehmentää ja jasmiini tuo keveyttä. Ihan kuin nenäni poimisi aniksen sävyjä.

Discovery Set (edition 1) sisälsi kukkaistuoksuista selkeästi ne minun mielestäni parhaimmat, kevyimmät ja raikkaimmat. Sen sijaan tee, ja suitsukesarjoista setissä oli vähemmän nenääni sopivia, ja nyt näissä tilaamistani oli parempia.

Vierailija
14960/19419 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla Lancasterin Eau Concentreeta? Haluaisin kuulla ylistystä tästä tuoksusta ;-)