Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19419)
Tänään päivällä kokeilin Sokoksella ranteeseen Guccin Flora Gorgeus Gardeniaa ja tuoksu on jo melkein hiipunut pois muutamassa tunnissa :( Voi pahus, on kyllä todella ihana ja raikas, omanlainen tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö sen tunteen, kun joku unholaan jäänyt tuoksu vuosien takaan yhtäkkiä muistuu hyvin vahvana mieleen ilman varsinaista tuoksuärsykettä?
Voi kyllä. Muutamankin kerran olen muistellut Oscar de la Rentan tuoksua Ruffles. Voi miten siitä tykkäsinkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö sen tunteen, kun joku unholaan jäänyt tuoksu vuosien takaan yhtäkkiä muistuu hyvin vahvana mieleen ilman varsinaista tuoksuärsykettä?
Voi kyllä. Muutamankin kerran olen muistellut Oscar de la Rentan tuoksua Ruffles. Voi miten siitä tykkäsinkään
Minä myös, esprit de parfum versio oli upea. Paras Rentan tuoksu koskaan, tulisipa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sun tämän kevään tuoksu? Itse korkkasin tänään Oscar de la Rentan Bella Blancan, jonka ostin talvella jemmaan kevättä varten. Ihanaa tuoksukevättä kaikille!
Otin riskin ja tilasin parfumdreamsiltä Nuxe Floral. Riski siis siinä saapuuko tuoksu ja jos saapuu niin koska. Ootellut nyt vasta 2 viikkoa. Ensi syksynä ehkä. Nooh...
Ah, muistatteko Yves Rocherin Cocoon, ruskeassa litteätä kiveä muistuttavassa pullossa? Mulla on jäljellä vielä, kaivoin esille, tuoksu säilynyt, on silkkaa kuivaa patsulia ja tummaa suklaata. Kertakaikkisen täysi patsuliunelma ilman hedelmäisyyden tai kukkaisuuden häivääkään.
Olen alkanut lämmetä kukkaistuoksuille - ennen koin aina, että ne ovat 'liikaa'. Pukeudun yleensä aika naisellisesti, mutta hajuvesissä kukkakimput ovat arastuttaneet - sen sijaan vihreät, ambraiset ja arabit, samaten kuin sitrukset ja merelliset, ovat tuntuneet 'omilta'. Mutta nyt alan siis sulaa kukkasille.
Tänään iholla on Jour d'Hermes absolu, lämmin ja kaunis jasmiini-gardenia, eikä se tunnu yhtään liialta. Alun greippi (Ellenan vakiopuumerkki?) on hurmaava, ja koko tuoksu luonnollinen ja kaunis, ei tukehduttava. Saatanpa mennä tällä huomisenkin. Tai sitten vaihtaa Guerlainin Pampleluneen, joka tuntuisi intuitiivisesti luontevalta jatkolta (ehkä tuohon Absolun alun herkulliseen greippiin, jota tuli ikävä).
Osaako joku sanoa mikä olisi samantyyppinen tuoksu kuin victoria beckham hajuvesi? Mun lemppari ja ei enää myydä😭 Tällänen: https://fi.pinterest.com/pin/david-beckham-intimately-yours-edt-for-wom…
Vierailija kirjoitti:
Minä päädyin lopulta siihen, että ostan nyt vielä kuitenkin yhden isomman pullon sitä Ocean di Gioiaa jemmaan. Eiköhän se säily, kun pitää pakettia pimeässä ja viileähkössä paikassa.
Joku kysyi kevättuoksusta. Minulla se on ehkä juuri se keveytensä vuoksi. Ostin jokin aikaa sitten myös Cleanin uutuuden Apple Blossomin, koska rakastan vihreää omenaa. Siinä on sittenkin sellainen vähän häiritsevä partavesimäinen vivahde, koska tuoksu on unisex. Ehkä totun siihen tai sitten en. Tuoksu on niin uusi, ettei siitä oikein löydä arvosteluja.
Ymmärrän sinua tuon Ocean di Gioian suhteen. En itse omista pulloa, mutta kokeilin sitä stokkan hullareilla, jossa se oli tarjouksessa, ja yllätyin, miten hyvä se on. Vesinuotti oli onnistunut ja kukat kiintoisia.
Olikos täällä kellään kokemusta Escadan Show Me Love -tuoksusta? Lahjaksi mietin erään tarjouksen perusteella, mutta itse en pääse tuoksuttamaan tätä. Onko tunkkainen, kitkerä tai liian voimakas?
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin juuri Ariana Granden Sweet like candy tuoksun oikein 100ml kun oli kicksissä tarjouksessa. Ihana on!
Oliko pullossa sellainen vaaleanpunainen tupsu? Mikä sen funktio mahtaisi olla tai onko se tiellä käytetäessä?
Tilasin Nordicfeeliltä Ariana Granden Cloudin ja se ei säily iholla kuin ehkä minuutin. Oikeasti. Voisikohan se olla huijausta?
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Nordicfeeliltä Ariana Granden Cloudin ja se ei säily iholla kuin ehkä minuutin. Oikeasti. Voisikohan se olla huijausta?
Lainaan itseäni vielä. Tässä pohjassa lukee "Made in Poland". Ja on Eau De Parfum. Mitähän tästä pitäisi osata katsoa?
Mitenkäs te propagandan uhrit, vieläkö käytätte Xerjoffin La Capitalea, joka on ylistys Moskovalle?
Vierailija kirjoitti:
Tänään päivällä kokeilin Sokoksella ranteeseen Guccin Flora Gorgeus Gardeniaa ja tuoksu on jo melkein hiipunut pois muutamassa tunnissa :( Voi pahus, on kyllä todella ihana ja raikas, omanlainen tuoksu.
Sama täällä alle kolmen tunnin jälkeen, jolloin jäi sekä Gardeniasta että saman sarjan Jasminista sellainen eltaantunut halpa haju. Hinnat ovat kyllä nousseet reippaasti mutta laadut huonontuneet. :(
Vierailija kirjoitti:
Tuo kyseinen tuoksu ei jostain syystä haise enää omaan nenään viiden minuutin jälkeen, mutta muut haistaa sen oikein hyvin. Erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs te propagandan uhrit, vieläkö käytätte Xerjoffin La Capitalea, joka on ylistys Moskovalle?
Kyllä
Vierailija kirjoitti:
Minulle niin kävi, kun jossain verkkokaupassa vastaan tuli Dolce & Gabbanan alkuperäinen punakorkkinen naisten tuoksu...originaliksi kai myöhemmin kutsuttukin.
Käytin sitä joskus ysärillä mutta en enää aikoihin ollut muistanut koko tuoksun olemassaoloa. Saattaa olla, että se on välillä lakkautettukin.
Pullon kuvan nähtyäni haistelin pari päivää hyvin vahvaa sisäistä tuoksumuistoani - kunnes minun oli pakko tilata se itselleni, vaikka olin juuri vannonut, että ostan nyt korkeintaan jonkun selkeän kesätuoksun - mitä kyseinen hyvin saippuainen aldehydinen tuoksu ei todellakaan varsinaisesti ole.
Nyt odotan sitä malttamattomana toivoen vain, ettei sitä ole täysin pilattu uusilla versioilla.
Tuo tuoksu on lopetettu kokonaan kauan sitten jo.
Pidin siitä itsekin, lämmin, naisellinen, sopivan mausteinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos epäilet huijausta, ole suoraan yhteydessä Nordicfeeliin. Ovat tarkkoja siitä, etteivät myy counterfeit-tuotteita ja kaikista epäilyistä tulisi ilmoittaa. Toimitusketjut ovat seurattavissa heillä eli ei ole tunnuksettomia tuotteita silti joku ketjussa on voinut olla epärehellinen tms.
https://www.nordicfeel.fi/vain-aitoja-tuotteita-nordicfeelilla
Omiin kyselyihin on vastattu nopeasti. Tosin omat kysymykseni eivät ole olleet ei aitouteen liittyviä, vaan tilaamista koskevia.
Stokkan nettikaupassa kiva lapsus:
GUERLAIN
La Petite Robe Noire EdP -tuoksu
3,50 €
:p
Minä päädyin lopulta siihen, että ostan nyt vielä kuitenkin yhden isomman pullon sitä Ocean di Gioiaa jemmaan. Eiköhän se säily, kun pitää pakettia pimeässä ja viileähkössä paikassa.
Joku kysyi kevättuoksusta. Minulla se on ehkä juuri se keveytensä vuoksi. Ostin jokin aikaa sitten myös Cleanin uutuuden Apple Blossomin, koska rakastan vihreää omenaa. Siinä on sittenkin sellainen vähän häiritsevä partavesimäinen vivahde, koska tuoksu on unisex. Ehkä totun siihen tai sitten en. Tuoksu on niin uusi, ettei siitä oikein löydä arvosteluja.