Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19422)

Vierailija
14841/19422 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauratte varmaan minut pihalle täältä, mutta kaipaan ihan älyttömästi Yves Rocherin Pomme dApia. Minulla taisi olla lapsena vain sitä shampoota, mutta nyt antaisin vaikka toisen käteni, että pääsisin pyörittelemään hyppysissäni sitä pyöreää pulloa ja nuuhkimaan omenantuoksua.

Toinen, mihin iski hirveä kaipaus, on Lancômen Pôeme, jota äitini käytti ysärillä. Se on helpommin hankittavissa, ja ehkä sen ostankin tässä pian.

Ebayssä näyttäsi olevan myynnisssä tuota Rocheria.

Vierailija
14842/19422 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on miehenne/poikaystävän (tai vastaavan) mielestä paras hajuvesi, jota käytät? Mieheni tunnusti muutama päivä sitten, että koko (suht kattavan) kokoelmani suosikki hänen mielestään on Tom Ford Lost Cherry. Öö, ei ihan oman suosikkilistani kärjestä

Mies kehuu aina, jos mulla on hajuvesi, missä vaniljaa - laadulla ei väliä.

Tänään pyytämättömät kehut tulivat Laliquen Le Parfumista - joka toki on sieltä hyvästä päästä vaniljoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14843/19422 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on miehenne/poikaystävän (tai vastaavan) mielestä paras hajuvesi, jota käytät? Mieheni tunnusti muutama päivä sitten, että koko (suht kattavan) kokoelmani suosikki hänen mielestään on Tom Ford Lost Cherry. Öö, ei ihan oman suosikkilistani kärjestä

Tänään pyytämättömät kehut tulivat Laliquen Le Parfumista - joka toki on sieltä hyvästä päästä vaniljoita.

Miehet kokemukseni mukaan rakastavat vaniljaa, kardemummaa ja kaakaota naisella. Pullantuoksua tai karkintuoksua. Sitruksista moni ei naisilla välitä ollenkaan, se on hyyyi. Toki varmaan poikkeuksiakin löytyy, mutta omat kokemukseni ovat juuri tuollaisia. Mies olisi tykännyt Hypnosesta minulla, mutta minä taas en Hypnosesta perustanut. Möin sen jollekin onnelliselle Torissa, toivottavasti ostaja on tyytyväinen! Hyvä tuoksu mutta ei minulle.

Yllätyin kun käytin pitkästä aikaa Biagiottin Romaa. Siinä on vaniljaa! Minulla oli Roma 90-luvun alussa, ei ollut silloin mielestäni ihan yhtä vaniljainen.

Vierailija
14844/19422 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä, laitanpa seuraavaksi treffeille vaikka en vaniljaisista tuoksuista pidäkään.

Vierailija
14845/19422 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi pääsiäinen Valentinon Donna Born In Roma Coral Fantasyllä. Päätin, että kesä tuli just nyt ja makealla lähdetään liikkeelle.

Jatkuu lankalauantain hiukan vähemmän makealla Elie Saabin Le Parfum In Whitella.

Pääsiäissunnuntaille lisää kukkia: Chanelin Gabrielle Essence.

Ja vielä viimeiselle pääsiäispäivälle lisää kukkia, nyt keltaisten ja valkoisten sijaan liiloja: syreeniä ja wisteriaa guavalla ja mustalla viinimarjalla mehustettuna. Versace Pour Femme on kyseessä, ihana keväinen, hieman hedelmäinen kukkaistuoksu.

Vierailija
14846/19422 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jako miesten ja naisten tuoksuihin nykyaikaa? Eikö itseään miellyttävää tuoksua voi käyttää sukupuolesta riippumatta?

Vierailija
14847/19422 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jako miesten ja naisten tuoksuihin nykyaikaa? Eikö itseään miellyttävää tuoksua voi käyttää sukupuolesta riippumatta?

Jako on edelleen nykyaikaa. Toki voi käyttää kummalle sukupuolelle tarkoitettuja tuoksuja tahansa.

Vierailija
14848/19422 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä Tiziana Terenzi Kirkestä? Ostin omani hyvästä alennuksesta ja olen tyytyväinen. Tuoksu on tunnettu siitä, ettei sitä saa suihkutella liikaa tai kanssaihmiset alkaa paheksua. Tämänkin olen kokenut, menin töihin ja ihmettelin mikä vahva tuoksu tuoksuu, en ollut aamulla suihkuttanut mitään normi työtuoksua kummempaa. Joku herkempi jo ryki jossain ja sitten tajusin, alushameessa oli YKSI suihkaisu edellis päivältä. Eli jälkituoksu varsinkin myskeineen ei ole kaikkien mieleen, mutta tykkään kyllä trooppisesta hedelmäpommista varsinkin bodylotionilla laimennettuna.

Vierailija
14849/19422 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On a date maison Martin Margiela - luulin tämän olevan viinirypäle ja ruusu -tuoksu. Omalla ihollani haistan vain ja ainostaan mustaherukan makuisen flussajuoman, valitettavasti.

Vierailija
14850/19422 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netin perusteella tilasin kovasti hypetetyn Thierry Muglerin Alien goddesin. Tuoksu on pehmeä ja hedelmäinen, varmasti moneen makuun hyvin miellyttävä. Päänuottina pitäisi olla vanilja, mutta se ei omaan nenääni kyllä pistä ihan ensimmäisenä. Ihan hyvä tuoksu, mutta tässä genressä löytyy mielestäni paljon parempiakin esim. Carolina Herreran Good girl -sarjasta. Tulen kyllä tätäkin tuoksua käyttämään, ehkä vain odotin hypetyksen jälkeen jotakin ihan ylimaallisen ihanaa.

Omaan nenääni tuli ensimmäisenä kookos tässä tuoksussa. Hyvä tuoksu, mutta niille joiden ehdoton inhokki on kookos (niin kuin minun) niin en suosittele!

Vierailija
14851/19422 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija Neba kirjoitti:

Onko täällä asiantuntijoilla antaa vinkkejä makeista tuoksuista, jotka vielä kestävät iholla sekä saavat sukat pyörimään jalassa? Toisin sanoen kehumagneettia!

Itse pidän enemmän raikkaan makeista, kuin sellaisista lämpimistä ja puuterimaisista. En ole törmännyt vielä kertaakaan liian makeaan tuoksuun! En pidä kovin kukkaisista enkä mausteisista tuoksuista ja puun tuoksut sopivat minulle harvoin, esim. Burberryn Her ja se Elixir molemmat tuoksuvat ihollani kamalalta puulta sekä Ariana Granden Cloud tekee minulla samaa. Myös Pradan Candy on myös no-no for me. La Belle ei myöskään ihan kolahtanut.

Minulta löytyy jo ainakin My Way (jossa haistan enemmän sen purkkamaisuuden kuin kukat, tykkään!),  Grandelta Sweet Like Candy (ei pysy mutta ihana tuoksu) ja Cloud, So Scandal, Rolfin BonBon (vähän tumma makuuni) sekä Zaran Wonder Rose (mikä on paras tuoksu ikinä, mutta ei pysy ihollani!)

Kävin tuoksuttelemassa mm. Muglerin Alien Goddessia, joka oli todella mielenkiintoinen ja koukuttava tuoksu, mutta ehkä myös hieman liian mausteinen minulle. Haistelin myös Marc Jacobs Daisy Love Paradise EdT -tuoksua, joka alkuun oli aivan ihana, mutta muuttui turhan kukkaiseksi ihollani parin tunnin jälkeen. 

Mistä mahtaisi saada tuoksunäytteen Kilian Love, don't be shy- tuoksusta? Ja muutenkin mistä olette tilanneet sitä? Olen nähnyt kahdenlaista pulloa: Vaalean oranssihtava läpinäkyvä kultaisilla yksityiskohdilla ja kirkas pullo ruskeahko neste ja mustat yksityiskohdat, mitä eroa näillä on?

Tilaukseen lähtivät ainakin Lancômen La vie est belle Intensément (mietin onko vähän liian tunkkainen minulle) sekä Versacen Dylan Purple, saa nähdä pidänkö molemmat.

Rakastan tosiaan Zaran Wonder Rosea ja jossain ehkä Fragranticassa mainittiin, että sen "dupe" olisi Lacosten L.12.12 Pour Elle Sparkling EdT ja ei, ei todellakaan ole ainakaan minun nenääni. Lacosten versio sai oikein naaman vääntymään, ei ollut yhtään minun tyylinen tuoksu. 

Vierailija
14852/19422 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä asiantuntijoilla antaa vinkkejä makeista tuoksuista, jotka vielä kestävät iholla sekä saavat sukat pyörimään jalassa? Toisin sanoen kehumagneettia!

Itse pidän enemmän raikkaan makeista, kuin sellaisista lämpimistä ja puuterimaisista. En ole törmännyt vielä kertaakaan liian makeaan tuoksuun! En pidä kovin kukkaisista enkä mausteisista tuoksuista ja puun tuoksut sopivat minulle harvoin, esim. Burberryn Her ja se Elixir molemmat tuoksuvat ihollani kamalalta puulta sekä Ariana Granden Cloud tekee minulla samaa. Myös Pradan Candy on myös no-no for me. La Belle ei myöskään ihan kolahtanut.

Minulta löytyy jo ainakin My Way (jossa haistan enemmän sen purkkamaisuuden kuin kukat, tykkään!),  Grandelta Sweet Like Candy (ei pysy mutta ihana tuoksu) ja Cloud, So Scandal, Rolfin BonBon (vähän tumma makuuni) sekä Zaran Wonder Rose (mikä on paras tuoksu ikinä, mutta ei pysy ihollani!)

Kävin tuoksuttelemassa mm. Muglerin Alien Goddessia, joka oli todella mielenkiintoinen ja koukuttava tuoksu, mutta ehkä myös hieman liian mausteinen minulle. Haistelin myös Marc Jacobs Daisy Love Paradise EdT -tuoksua, joka alkuun oli aivan ihana, mutta muuttui turhan kukkaiseksi ihollani parin tunnin jälkeen. 

Mistä mahtaisi saada tuoksunäytteen Kilian Love, don't be shy- tuoksusta? Ja muutenkin mistä olette tilanneet sitä? Olen nähnyt kahdenlaista pulloa: Vaalean oranssihtava läpinäkyvä kultaisilla yksityiskohdilla ja kirkas pullo ruskeahko neste ja mustat yksityiskohdat, mitä eroa näillä on?

Aqua di Gioian kaikki uudemmat versiot on raikkaanmakeita.

Davidoff Run Wild on hyvin makea mutta ei kukkainen, puuterinen, mausteinen eikä lämmin.

Womanity jos jostain vielä löytyy.

Kiitos, täytyy käydä tuoksuttamassa näitä vielä paremmin, viimeksi ei tullut Aqua di Gioian tuoksuista sellaista "tämän haluan" mutta voisin antaa vielä mahdollisuuden!

Vierailija
14853/19422 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaukseen lähtivät ainakin Lancômen La vie est belle Intensément (mietin onko vähän liian tunkkainen minulle) sekä Versacen Dylan Purple, saa nähdä pidänkö molemmat.

Rakastan tosiaan Zaran Wonder Rosea ja jossain ehkä Fragranticassa mainittiin, että sen "dupe" olisi Lacosten L.12.12 Pour Elle Sparkling EdT ja ei, ei todellakaan ole ainakaan minun nenääni. Lacosten versio sai oikein naaman vääntymään, ei ollut yhtään minun tyylinen tuoksu. 

Välillä sitä kiinnostuu jostain juuri tän ketjun ansiosta. Jäi mieleen tuo L12.12. Pour Elle Sparkling Edtin aiheuttama naaman vääntyminen hauskana mielikuvana niin kokeilin sitten iholle eilen. Mä kyllä ymmärrän sua. Tässä on raikkaanpinkki pullo ja nimessä "sparkling" mutta tuoksu muistuttaa Aquolinan Pink Sugaria, ja oisko patsulin syy kun pohjatuoksu on hiukan tunkkainen kuin olisi tonkapapua, joka mun nenääni taittaa lähes aina hitusen tupakan ja tupakanlehtien puolelle. Tonkapapu onkin mun iholla painajainen, joten tätä 12.12.:a hankasin ihosta irti pitkään. Oli ns. "scrubber".

Vierailija
14854/19422 |
13.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aqua di Gioian kaikki uudemmat versiot on raikkaanmakeita.

Davidoff Run Wild on hyvin makea mutta ei kukkainen, puuterinen, mausteinen eikä lämmin.

Womanity jos jostain vielä löytyy.

Kiitos, täytyy käydä tuoksuttamassa näitä vielä paremmin, viimeksi ei tullut Aqua di Gioian tuoksuista sellaista "tämän haluan" mutta voisin antaa vielä mahdollisuuden!

Muuten jos Escadan Sorbetto Rosso on tuttu niin tuo Davidoffin Run Wild muistuttaa paljolti sitä. Hedelmäisen ja raikkaan makea ilman niin minkäänlaista muuta häiritsevää elementtiä.

Vierailija
14855/19422 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Gioia-sarja loppumaan päin kun ei ole tullut uutta pitkään aikaan? Armani haluaa ilmeisesti niche-kilpaan mukaan.

Vierailija
14856/19422 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuxe Floral öljyn tuoksuun täysin hurahtaneena tilasin hajuvesiversion. Kunpa ois kuin öljy, pelkona on että hajuvedessä on enemmän myskiä syvyyden ja keston luomiseksi. Kaiken muun eron kestän kunhan juuri tässä tuoksussa ei olisi liikaa myskiä.

Vierailija
14857/19422 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kevät etenee ja aurinko paistaa, jostain syystä Prada Amber on sunnuntain tuoksuni. Minulla on 80 ml:n pullo. Siitä huolimatta kadun katkerasti, etten muutama kuukausi sitten ostanut Stockmannilta viimeisiä kappaleita Amberia. Vielä tänä talvena meidän Stokkalla sitä oli.

Mitä teen sitten, kun tämä loppuu?

Vierailija
14858/19422 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuxe Floral öljyn tuoksuun täysin hurahtaneena tilasin hajuvesiversion. Kunpa ois kuin öljy, pelkona on että hajuvedessä on enemmän myskiä syvyyden ja keston luomiseksi. Kaiken muun eron kestän kunhan juuri tässä tuoksussa ei olisi liikaa myskiä.

Minä olen käyttänyt Nuxen neroliöljyä ihonhoidossa, ja siinä on ylellinen tuoksu! Floralia en ole  testannut, ilmeisesti kannattaisi.

Vierailija
14859/19422 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jimmy Choon Blossom on myös makea tuoksu. Samoin Valentinon Donna Born in Roma intense, mutta jälkimmäisestä tuli ainakin itselleni päänsärkyä.

Vierailija
14860/19422 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diorin Diorissimoa tuli kokeiltua puhtaasti mielenkiinnosta ja huh, tarttuu ihoon kuin terva ja on hyvin voimakas. Se on mielestäni yhdessä Chanel 5:n kanssa sellainen tunnistettava vanhempien rouvien klassikkotuoksu. Käyttävätköhän nuoret näitä kahta tuoksua lainkaan?

Nuo tuoksut ovat kuitenkin sellaisia, jotka tulevat varmaan aina olemaan olemassa. Haluaisin myös itse löytää sellaisen tuoksun, jota ei lopeteta parin vuoden jälkeen, vaan olisi aina saatavilla.

Olen nyt pitkän kokeilun jälkeen löytänyt muutaman oman lempparin, mutta kurjaa, jos ne lopetetaan. Osa on pari vuotta sitten tulleita ja yksi niistä on ainakin ollut olemassa jo lähes 20 vuotta, mutta on/oli lopetusuhan alla. Ehkä on vain asennoiduttava siihen, että pysyvyyttä ei ole, eikä edes tarvitse olla. Toisaalta on kiva vaihdella ja se, että tuoksuja on monia eri tilanteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme